Vastaus: NASCAR-pelit
Kylläpä tuntuu hyvältä. G27:aa tuetaan täydellisesti. Jopa noiden piäunaisten näppäinten kuvat näkyy asetuksissa. Säätöjä on joka lähtöön, vaikeustasoa saa säädettyä 0-100% väliltä jne.
Itse ajaminen on haastavaa ja täytyy seurailla moottorin lämpöjäjos ajaa imussa, ettei räjähdä. Varikolla voi tehdä vaikka mitä säätöjä.
Kaiken kaikkiaan paljon parempi peli kuin 2011 versio. Nyt takas ajamaan. Jos jotain kysyttävää niin voin vastailla ja testailla.
Edit:
Mukava huomata, että sisäkuvakulmiinkin on tarjolla vaihtoehtoja. On kojelautaluvakulma, sitten normi näkymä ilman rattia, että ratilla! Perus konepellin lisäksi myös kattokamera.
Ratissa Forcet sitä luokkaa, että 60kierroksen kisassa 15 jälkeen pienensin kun käsistä tunto pois. Siltinkin kädet kipeät tuosta hakkaamisesta. Todella loistavaa, tuntuu niinkuin olisi oikeasti tehnyt urheilusuorituksen.
75% vaikeustasolla ilman mitään apuja pysyin kärkiryppäässä helposti, mutta sitten kävi pieni kolari. Auto ei vaurioitunut kuin ulkoisesti, mutta suoranopeus tippui yli 10km/h ja kisa oli siinä. Sen jälkeen oli työn ja tuskan takana tuoda auto maaliin sijalla 33. Oli polttoaineen kulutus kaksinkertaisena ja renkaiden nelinkertaisena. Tuntui ihan passelilta tuohon 30% kisaan.
Melkein vois alkaa ajelemaan 50% kisoja, eli Daytonassa olisi 100kierroksen kisa.
Auton voi maalata ihan millaiseksi haluaa, tekstejä, kuvioita, maaleja, pyöränpulttien väreistä lähtien. Vaatii tosin DS3:n, eli ratilla ei voi muokkailla.
edit2:
Sitten alkoikin ketutus.
Löytyi todella todella ikävä bugi. Kuten ylempänä kerroinkin, niin autonsa voi maalata ja teippailla mieleisekseen ja vain ohjaimella, ei ratilla. Noh, pelissä on tälläinen kehitys systeemi. Eli voit kehittää jarruja, moottoreita jne. Joka kisaan on tietty budjetti, jonka varjolla sitten laitat autoon vaikka paremman alustan.
Rahaa saat sponsoreilta. Oman menestymisen mukaan tulee parempia sopimuksia ja niiden kestot vaihtelee. Esim minun ensimmäinen sopimus on sponsorin kanssa 10 kisaa.
No ei siinä mitään, tuohan on pelin kannalta todella mukava lisä ja kerrankin jotain uutta uratilaan. MUTTA!
Jokainen sponsori ja sen tarrat on itse sijoitettava autoon siellä maalauseditorissa..eli ohjaimella. Muutoin et saa sponsorilta rahaa, jos se ei näy autossa. Tämä jo ärsyttää, mutta jos se täytyisi tehdä vain vaikkapa 10 kisan välein niin kyllä sen kestäisi. Ongelma ilmeneekin siinä, kun olet auton maalauttanut ja kaikki on mukamas ok. Sen jälkeen kontrollit on rattiohjaimessa taas ja menet kalenteriin, josta pitäisi päästä seuraavaan kisaan. Ensimmäisenä aukeaa ikkuna, josta valitaan, että minkä värityksen tallennetuista haluat ottaa käyttöön. Eli voit eri kisoissa ajella eri värityksillä ja tallennella niitä sitten. Tämä ikkuna, josta tämä valinta pitäisi tehdä, herjaa ettei siinä voi olla rattiohjaimella. Joten kisaan päästäkseen täytyy tehdä seuraavaa: Ensin liikut valikoissa ohjaimella ja kun pääset varikolle asti, niin sitten sammutat ohjaimen tai siirrät sen kakkosohjaimeksi. Sen jälkeen ratti irti pleikasta ja takaisin, jolloin se pomppaa ykkösohjaimeksi.
Toisinsanoen siis jos otat ohjaimen käyttöön ja ratti pomppaa kakkosohjaimeksi, niin ohjaimen kun siirrät kakkoseksi, ei ratti tulekaan ykköseksi enää ilman että sen irrottaa konsolista. Minullakin ajopenkistä on aika könyäminen ylös jotta tuon rumban voi tehdä joka kisan jälkeen..
Toivottavasti tulisi päivitystä ja todella nopeasti! Tällätavoin ei kauaa jaksa pelailla.
No sitten toinen juttu. Eka kisa oli Daytonassa ja siellä vedettiin kaasu pohjassa ja tuntui huikealta. Seuraava kisa oli joku missä kaarteet oli paljon jyrkemmät ja täytyi jo jarrutella. Omat vakiojarrut olivat surkeat ja ajosta ei tullut mitään, sillä AI jarrutteli niin paljon paremmin ja aina osuin toisiin ja keltaiset liput. Meni siinä nopeasti hermo ja keskeytin kisan.
Seuraava rata oli saman tyyppinen, mutta kaarteet oli todella jyrkästi kallistettu. Jo harjoituksissa oli ongelmia hallinnan kanssa, sillä auto ei vain pysynyt lapasessa. Kaarteissa kun hiemankin painoi kaasua liikaa niin perä alta ja sitä ei muuten näillä autoilla korjata.
Kisassa sitten ongelma tuli siinä, että turva-auton takaa lähdettiin ykkösvaihteella ja jos piti kaasun pohjassa niin auto sutasi heti ja pyörähti. Jos koitti varovasti ottaa niin 20autoa painoi ohi.
Lopulta alennuin pistämään luistoneston ensin 1/5, sitten myöhemmin 3/5 ja siltin pyörin kuin puolukka...tiedätte missä. noin 100kierroksen kisasta ajelin viimeisenä 5kierroksen välein pyörähtäen lähes puolet kunnes meni hermo. Autoa on järkyttävän vaikea pitää hallinnassa.
Täytyy vielä koittaa säätää kaasun/jarrun lineaarisuutta, kun nyt ne on liikaa on/off ja tuollaisilla autoilla se ei ole hyvä. Varikolta lähtiessä sutii ympäri jo todella herkästi. Tai jos ei auta niin ajovakaudenhallintaa vain päälle avuista.
Ensimmäinen ongelma siis selkeä bugi, joka pilaa pelin käytön täysin ja toinen ongelma on täysin omaa osaamattomuutta johon meinaa mennä hermo.
