Vastaus: NASCAR The Game 2011 [PS3 Hype]
Peli oli yllätyksekseni jo tänään kolahtanut postilaatikkoon.
Ehdin vain kaksi kisaa ajelemaan.
Ja ja..en oikeen tiedä mistä alottaisin. Olen niin hämmentynyt...uskokaa tai älkää, aivan älyttömän positiivisessa mielessä.
Odotin salaa SCC: tasoista peliä ajettavuudeltaan, mutta arvosteluiden ja videoiden jälkeen realismi odotuksissa oli kevyttä arcade huristelua.
Heti toki kaikki avut pois päältä ja eka kiihdytys varikolta, kakkosvaihde silmään ja auto pyörähti. Olin et wtf, ai et näin helposti. Sit vähän ajelin harjoitusta ja tuntui helpolta itse ajaminen ja päätin siirtyä kisaan.
Vaikeustasoksi medium ja 5sel paalu. Otin uusiksi hardilla ja 3sek paalu. Ajattelin etten very hardille vedä ennen kisan koittamista. Kisassa kaasupohjassa kierroksesta toiseen kunnes kierroksella 10 varikolle piti ajaa..max nopeus 88km/h ja vedin 190 lasissa ja hylkäys ja kisa oli siinä. Restarttia ja ekassa mutkassa pieni pusu ja pyörähdin ja keulaa kasaan. "turva-auton" (palaan myöhemmin tohon) jälkeen olin sijalla 17, mutta auto ei kulkenutkaan enää mihinkään. Tipuin sekunnin per kierros ja keskeytin suosiolla.
Toiseen kisaan ja ajattelin edelleen pitää hardin, mutta skipata aika-ajot ja lähteä viimeisenä. Otin kisan uusiksi noin 15 kertaa kunnes selvisin ekasta kaarteesta ekaa kertaa suosiolla. kierroksella 27 nii paha kolari multa et jätin kisan siihen.
Autot oikeasti tuntuu laivoilta ja jarruja ei "ollenkaan", eikä käänny mihinkään. Juuri sen tuntuista mitä olen lukenut uutisista nyt räikkösen ajaessa.
Eka kisa tuntui helpolta kun pystyi ajaa kaasu pohjassa, mut toisella radalla täytyi hiljentää rajusti kaarteissa ja olin aivan pulassa joka mutkassa.
Auto tosiaan ei jarruta juuri yhtään ja kun pitkäksi lähtee puskemaan nii kaiteet kutsuu järkyttävän nopeasti. Ai:n kanssa osuessa auto lähtee helposti lapasesta, mutta pysyy loogisissa tilanteissa hallussa. Ai ei myöskään pieniä pusuja lukuunottamatta osu juuri ollenkaan pelaajaan ja ajaa muutenkin fiksusti ja haastavasti.
Ilman apuja peli on kyllä todella vaikea, joka on vain hyvä.
Turva-autoa ei ole, mutta kun kolari tapahtuu, tulee keltaiset liput ja sitten uusintana kolari. Kolarin aikana valitaan et jatketaanko turva-auton perässä vai mennäänkö varikolle. Sitten peli jatkuu joko varikol sisääntulosta tai pääsuoralta kun kiihdytetään kisaan uudestaan. Tämä ei rasita hermoja ajella t-auton perässä, mutta sen olemassa olon huomaa kisan aikana. Loistava ratkaisu.
Renkaiden ja polttoaineen kulumisen saa toki pois, mutta myös 2, 3 ja 4 kertaisiksi jolloin esim 40 kierroksen kisassa nelinkertaisella kulumisella joutuu käymään varikolla 10 kierroksen välein. Ja renkaat puhkee kyllä heti jos päästää liian pitkälle kulumaan.
Kaikenkaikkiaan tuo ajotuntuma on loistava, ai on loistava, peli on tarpeeksi simu ja vaikea.
Täytyy sanoa et tämän vuoden paras peli ostos tällä hetkellä, menee heittämällä esim dirtin ohi.
Moninpelihän tässä on ilmeisesti susi, mutta mua kiinnostaa vain yksinpeli ja se on kyllä lähes täydellinen. Odotan kyllä innolla et ehtis pelaamaan lisää, huomenna kun täytyy olla kattomassa Varesta kesäteatterissa.
Ei voi kuin suositella Nascar pelien ystäville jotka ei kaipaa perus arcade rellestystä. Vaikka toki ei mikään 100%:n simu tämäkään ole.