Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NBA 2K14

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukholma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NBA 2K14

Edit3: tuo kaikki MyCareerin ympärillä on ihan mahtavaa. Mutta itse pelaaminen..oma sijoittuminen sen ekan syötön jälkeen ihan hukassa. Kun pelaa kaikkia, niin AI hakee paikat ja itsellä aina pallo, niin ihan eri meininki. Toisaalta puolustuksessa on ihan sama mitä teen ja kaveri juoksee ohi. Neljä peliä vedin ja arvosana oli siellä F:ssä. Pisteitä tosin tuli 25-30 tuollakin pelimäärällä, mutta puolustuksessa en saanut mitään aikaan kertaakaan ja toisaalta hyökkäyspäähän tuli max yksi syöttö.

Upea pelimuoto, mutta kun ei osaa niin ei osaa. Sama se kyllä on Fifassa ja änärissäkin. Ehkäpä on syytä vaan pysyä GM pelimuodossa ja nauttia pelistä.
Itsellä pisteitä tyylin 5-15, mut teamplay on siellä -C -- -B. Itsestä peruspuolustaminen on melko helppoa. Kovat äijät esim. Kobe Bryant pyörii kun väkkärä ja on vaikea pysyä mukana. Mut vasemmalla tatilla vaan "kiinni" ukossa ja välillä yrittää riistoja, mut ei pelaa itseään ulos esim. hyppäämällä.

Milläs kuvakulmalla pelaatte? En ole nähnyt vielä yhtään videoleikettä, missä olisi ollut kuvakulma kentän kapeammalta suunnalta kuvattuna. 2k13 ainakin tällä kuvakulmalla oli helpoin pelata, vaikka se ei ollut näyttävin mahdollinen.

Onkohan se turbo tms. mikä oli defaulttina. En ole vaihtanut.

Jep, huomioi että sun nubu on oikeasti nubu alussa. Itse rämmin D- tasolla monta peliä ja alussa heitotkin pissivät mutta nyt menee jo B - B- ihan vakiona. Lisäksi tuo on teamplay rating - kuinka hyvin pelaat osana joukkuetta - ja erillinen siitä paljonko napsit pisteitä.

Puollustuksessa pääasia on katsoa että miehesi on kohteen ja korin välissä ja katsoo ettei kohde pääse ohi (tai heittämään vapaasti). Kaikki muu on hifistelyä kunnes tuo on hanskassa. Lisäksi huomioi että koriksessa nyt vaan suurin osa hyökkäyksistä päättyy koriin. Kunhan ei vaan antanut omalle miehelle täysin ilmaista vapaata paikkaa niin ei se mitään jos omissa vähän soi. Pääasia on ettei omissa soi 100% ajasta :)

Lisäksi kannattaa tietty katsoa millaiset defensive statit itsellä on ja kenties pistää noita VC pojoja vähän sinnekin. Itsellä oli lähdössä blocking 37 tms naurettavaa ja yllättäen heittojen blokkaukset eivät oikein sujuneet :D
Uraa pelatessa pitää olla vähän itsekäs just puolustaessa. Itse ainakin hymyilen jos saa pidettyä oman äijän ja vastustaja tekee korin jostain muualta.

Ja tosiaan tuo Teamplay-rating on kaiken a ja o. Jos se pysyy "hyvänä" eli ainakin siellä "C":ssä, niin et saa potkuja. Ja tosiaan sen saa hyväksi syöttelemällä ja sillä oman miehen pidolla. Mm. sain kerran jotain +15 pistettä, mut olin pelannut huonosti ja sain vaan D+-teamplaysta. Eli pistemenestys kentällä ei vaikuta niin suoraan siihen kuin esim. änärissä, missä parilla maalilla yleensä kaikki tilastot on A+. :)
 
Vastaus: NBA 2K14

MyCareer on omasta mielestäni ehdottomasti parasta, mitä pelillä on tarjota. Suoraan sanottuan noita muita pelimuotoje ei ole tullut juurikaan edes pelattua. Seuraavan uran kun aloitan (tämä uusin versio pelistä siis vielä toistaiseksi hankkimatta), täytynee pitkin hampain luopua täysistä 12min neljänneksistä. Perheellisellä kun vie hetken aikaa, että saa edes yhden kauden pelattua läpi :D

Tässä pelimuodossa varsinkin puolustaminen korostuu. Itse ainakin ajattelen asian sen kautta, ettei kukaan pelaajista ole 100% heittäjä. Toisaalta jos puolustamisessa höntyilee, voi puolustettavan pelaajan pelata 100% heittäjäksi antamalla helppoja paikkoja ja pelaamalla itsensä tilanteista ulos. Tällöin peleissä olisi aina joukkueelleen enemmän haitaksi kuin hyödyksi.
 
Vastaus: NBA 2K14

Tässä pelimuodossa varsinkin puolustaminen korostuu. Itse ainakin ajattelen asian sen kautta, ettei kukaan pelaajista ole 100% heittäjä. Toisaalta jos puolustamisessa höntyilee, voi puolustettavan pelaajan pelata 100% heittäjäksi antamalla helppoja paikkoja ja pelaamalla itsensä tilanteista ulos. Tällöin peleissä olisi aina joukkueelleen enemmän haitaksi kuin hyödyksi.

Juuripa näin. Se ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun on yrittänyt "pelata joukkueen edun vuoksi" niin että höntyilee yhdestä miehestä irti ja kiinni pallolliseen mieheen double teamilla ja hups... (you can see where this is going...) ...se oma merkattu mies luikahtaa hieman sivuun, vastaanottaa syötön ja pussittaa "ilmaisen" kolmosen.

Tässä vaiheessa kaipaisi että pelissä olisi nappi josta oman miehen saisi tekemään naamapalmua... :rolleyes:
 
Vastaus: NBA 2K14

Milläs kuvakulmalla pelaatte? En ole nähnyt vielä yhtään videoleikettä, missä olisi ollut kuvakulma kentän kapeammalta suunnalta kuvattuna. 2k13 ainakin tällä kuvakulmalla oli helpoin pelata, vaikka se ei ollut näyttävin mahdollinen.

Olen alkanut harkita peliä vakavasti, kiitos tämän palstan :) koriksessa kun vaan on sitä jotain.

Kertoisiko joku vielä onko paljon eroa edelliseen konsolisukupolveen ja mitkä ovat suurimmat erot?

Kaipa ne pääerot ovat vs. PS3 NBA2K14

- hitosti nätimmät grafiikat
- Association mode puuttuu(?)

..muutoin pitäis olla sama peli. En ole NBA2K13 koskaan pelannut joten en tiedä miten paljon eroaa siitä. Jostain olen lueskellut että aika maltillinen versiopäivitys siihen verrattuna ja pääerona se että puollustus oikeasti toimii paremmin ja merkkaa (2K13 ilmeisesti oli vähän "juostaan päästä päähän ja donkataan tykisti"-peli :D )

Kamerana suosin Turboa tai Parametricciä. Tärkeimpänä se että peliä katsotaan päästä eikä sivukatsomosta... Sivusta ihan mahdoton hahmottaa kunnolla ketkä ovat vapaana.
 
Vastaus: NBA 2K14

Kamerana suosin Turboa tai Parametricciä. Tärkeimpänä se että peliä katsotaan päästä eikä sivukatsomosta... Sivusta ihan mahdoton hahmottaa kunnolla ketkä ovat vapaana.
Jep, itse oon käyttänyt sitä 2k asetusta.Ajattelin tänään vähän kokeilla noita muitakin että jos löytyy vielä joku itselle parempi
 
Vastaus: NBA 2K14

Koitin "änärimäistä" kuvakulmaa..eli päädystä katsottuna, mutta omaan makuun korispeli taas vaatii juuri sivunäkymän. Ihan hyvin siitä kaiken hahmottaa, kunhan tottuu. Peli alkoi paljon paremmin sujumaan kun vaihtoi kuvakulman siihen.

Edelleenkään en kyllä ymmärrä miten tuolla surkealla aloittelija ukkelilla voi puolustaa. Oli iholla tai 2m päässä et vois ennakoida niin ihan heittämällä menee äijä aina ohi ja korille. :(
 
Vastaus: NBA 2K14

Koitin "änärimäistä" kuvakulmaa..eli päädystä katsottuna, mutta omaan makuun korispeli taas vaatii juuri sivunäkymän. Ihan hyvin siitä kaiken hahmottaa, kunhan tottuu. Peli alkoi paljon paremmin sujumaan kun vaihtoi kuvakulman siihen.

Edelleenkään en kyllä ymmärrä miten tuolla surkealla aloittelija ukkelilla voi puolustaa. Oli iholla tai 2m päässä et vois ennakoida niin ihan heittämällä menee äijä aina ohi ja korille. :(

Se alku onkin aika perkeleen vaikeaa. Varsinkin kun ei ole muutenkaan paljoa NBA:ta pelannut ja sitten kun se oma äijä on vain alussa niin surkea :D Mutta kyllä se siitä helpottuu ja lähtee pikkuhiljaa rullaamaan paremmin. Älä luovuta, se palkitsee kyllä myöhemmin. Aivan mieletön pelimuoto toi Career. :)
 
Vastaus: NBA 2K14

Se alku onkin aika perkeleen vaikeaa. Varsinkin kun ei ole muutenkaan paljoa NBA:ta pelannut ja sitten kun se oma äijä on vain alussa niin surkea :D Mutta kyllä se siitä helpottuu ja lähtee pikkuhiljaa rullaamaan paremmin. Älä luovuta, se palkitsee kyllä myöhemmin. Aivan mieletön pelimuoto toi Career. :)

Siis liittyyköhän tuo puolustamisen "vaikeus" nimenomaan tuohon kuvakulmaan? Itse en pidä itseäni minään näppäräsormisena, mut kyllä tuo vasemman tatin vatkaus onnistuu mielestäni. Itse olen "aina" PG/SG. Onko muilla ukoilla puolustus hankalampaa? Ja pelaan siis sillä Turbolla tms.
 
Vastaus: NBA 2K14

Speed ja Quickness ovat myös aika tärkeitä puollustaessa. Jos sulla on joku hidas hujoppi niin pienemmät ja vikkelämmät ukot kyllä ajavat vaikka rinkiä ympärillä... Eli sinne statteihin pojoja :)

Ja kyllä, koko MyCareer tuntuu olevan suunniteltu kalastelemaan jengiä ostamaan VC:itä oikealla rahalla - mutta ei kannata... kyllä se sujuu ilmankin.

Jos tarttee vähän jeesejä niin ei muuta kuin camppaamaan esim. Redditin nba2k sektiota noiden "ilmaista VC:tä"-locker codejen varalta. Yleensä kai valideita 48 vaiko 72 tuntia.

Tässä vaikka yks PS4/XOne versiolle;

N14PS-2PRSJ-RIAQC-5DTV8-P27P6

Pitäs antaa 3000 VC:tä ja siis voi syötellä sieltä ekan valikon (NBA today?) alta löytyvästä locker code valinnasta. Kerran per accountti. Toimineen ainakin vielä tänään, ehkä vielä huomenna.
 
Vastaus: NBA 2K14

Siis liittyyköhän tuo puolustamisen "vaikeus" nimenomaan tuohon kuvakulmaan? Itse en pidä itseäni minään näppäräsormisena, mut kyllä tuo vasemman tatin vatkaus onnistuu mielestäni. Itse olen "aina" PG/SG. Onko muilla ukoilla puolustus hankalampaa? Ja pelaan siis sillä Turbolla tms.

Itse pelaan sillä oletuskuvakulmalla, eli päädystä on näkymä. Mulla se puolustamisen vaikeus varmaan johtui alussa siitä, että ei vaan osannut toimia oikein, eikä tiennyt mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä. Nyt kun sitä on hieman jo pelannut niin alkaa ymmärtämään miten kannattaa toimia ja missä vaiheessa kannattaa hypätä tai tökätä palloa pois.
Eihän sekään silti aina auta, paremmat vastustajat ja kova tekoäly juoksee kyllä ohi niin halutessaan, mutta kyllä tuosta pelistä hyvin jo pystyy nauttimaan vaikkei aina voittaisikaan. :) Treeniä vaan. Lahjattomat treenaa. :p
 
Vastaus: NBA 2K14

[video=youtube;LbDzLtnypbE]http://www.youtube.com/watch?v=LbDzLtnypbE[/video]

Näin myös täällä edelleen :mad:
 
Vastaus: NBA 2K14

Väittivät official 2k gamesin blogissa että patchi tohon kusuun olisi tulossa lähipäivinä. XOne sai jo omansa eilen, joten luulis että PS4 tulis sieltä kanssa... ehkä alkuviikosta? Jenkeissä onneksi tuo tiistaikin on vielä periaatteessa arkipäivä että jos saisivat pullautettua sen PSN:ään.
 
Vastaus: NBA 2K14

Väittivät official 2k gamesin blogissa että patchi tohon kusuun olisi tulossa lähipäivinä. XOne sai jo omansa eilen, joten luulis että PS4 tulis sieltä kanssa... ehkä alkuviikosta? Jenkeissä onneksi tuo tiistaikin on vielä periaatteessa arkipäivä että jos saisivat pullautettua sen PSN:ään.

Itellä latas päivityksen pari tuntia sitten kun olin koneella. En päässy 2k servereille jonkun takia vaa, niin jäi mycareer toka kausi avaamatta.

Eka kausi meni 12min erillä, mutta alko loppukausi olee tuskaa kun pelas 41 min per peli. Onko joku testannu mikä ois sopiva, aattelin 8min erillä kokeilla, kerkeekö siinä ees saamaan hyviä arvosanoja pelissä ku aika vähenee, vai osaako peli ottaa sen huomioon? Mites muiden joukkuiden pelaajien pelit, ne mennee 12min erien mukaan? Eli voi unohtaa kaikki palkinnot jos pelaa lyhyellä erällä eikä saa tarpeeks pisteitä ja C+ arvosanoja pelistä ku ei oo aikaa nostaa. Joku kokeilllu?

Sitten kyssäri pelistä. Miten alley - oopin saa katkastua ettei se toinen donkkaa sisään, ollu monasti siinä korin vieressä, että ku tietäs mitä nappia painas, vois katkasta syötön. Vai voiko sitä ees katkasta?
 
Vastaus: NBA 2K14

Mitä pitäisi painaa että saa offensive/defensive reboundeja ittelle? Kolmiotako? Ja mitä muuten siinä oikeassa yläkulmassa tarkoittaa se FG%?
 
Vastaus: NBA 2K14

Mitä pitäisi painaa että saa offensive/defensive reboundeja ittelle? Kolmiotako? Ja mitä muuten siinä oikeassa yläkulmassa tarkoittaa se FG%?

Kolmiosta hyppää reboundeihin. Ajoitus on tärkeä, joten sitä kannattaa harjoitella. FG% tarkoittaa field goal percentagea, eli prosentti millä upotat heittoja. Esim. jos sinulla on 2 heittoyritystä, joista toinen meni sisään, on FG prosenttisi 50% :)

Alley oopit saan itse ainakin parhaiten katkaistua neliö/X napilla.
 
Vastaus: NBA 2K14

Viikon NBA2K14 next gen tylytykset. Viimeinen varsinkin on "ai, voikos Alley Oopin tehdä noinkin"... :D

[video=youtube;pHEaDpLTrus]http://www.youtube.com/watch?v=pHEaDpLTrus[/video]
 
Vastaus: NBA 2K14

Väittivät official 2k gamesin blogissa että patchi tohon kusuun olisi tulossa lähipäivinä. XOne sai jo omansa eilen, joten luulis että PS4 tulis sieltä kanssa... ehkä alkuviikosta? Jenkeissä onneksi tuo tiistaikin on vielä periaatteessa arkipäivä että jos saisivat pullautettua sen PSN:ään.

Toivottavasti sama patch korjaa tuon toisen ärsyttävän ongelman MyCareerissa myöskin. Oma ukko on edelleen jumissa ottelun jälkeisessä harjoitussessiossa, jossa tehtävänä on "pussittaa 20 hyvää heittoa putkeen". Se laskuri bugaa, koska käytän heittomekanismina "Real Player %"-asetusta sen ajoitusasetuksen sijaan. Youtubessa ja operation sports-foorumeilla muillakin ollut tuota bugia, joten toivottavasti korjaavat tuonkin samalla.
 
Vastaus: NBA 2K14

Mitä tuo rebuild data sit tekee ei kai hävii kaikki asennetut pelit yms? Sillä en pääse edelleenkään jatkaa my career patch jälkee sama error tulee

En oo ihan varma mutta väitän sen isoin kirjaimin kertovan jos jotain tuhoutuu. Itse ymmärsin että se on vähän niinkuin Windowsin checkdsk, siis validoidaan levyllä olevat savet ja fiksataan jos on jotain?
 
Ylös Bottom