Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NBA 2K17

Vastaus: NBA 2K17

Siis juu varmasti on helpompi EA live kuin 2k tuotos....Mutta kyllä kun sisälle pääsee niin ei sieltä pois halua :D Oma NBA seuraaminen ja pelaaminen alkoi 2k10 kun sain kaverilta selkään jollain 60 pisteellä niin siitä sisuunnuin ja aloin pelaamaan...Tänä päivänä ei kaverista mitään vastusta :D Olen kanssa kokeillut tuota EA live 18 demoa mutta ei istu omaan käteen sitten millään..Jotenkin todella kankeata ja tönkköä vaikka hienolta näyttääkin. Ja 2k18 on tulossa sen luokan peli että ei omalla kohdalla tarvitse edes kahta kertaa harkita kumpaa alkaa pelaamaan. Joten NBA "veteraanin" mielipide on että hommatkaa 2k18 :D
 
Vastaus: NBA 2K17

Itse olen omistanut 2k11, 2k14 ja 2k16 ja jokaista pelannut säännöllisesti 2-3kk ja yrittänyt vain opetella ja nauttia peleistä, mutta ei vain taivu, kun ei ymmärrä koripallosta tarpeeksi. En ikinä oppinut puolustamaan, enkä kyllä hyökkäämäänkään. Ottelut meni aina tuurilla, eikä se ollut kovin hauskaa. Tuossa EA versiossa pärjäsin sekä puolustuksessa, että hyökkäyksessä ja peli oli sen vuoksi hauskaa.

Eli olen kyllä ihan oikeasti yrittänyt oppia ja päästä 2k sarjaan sisälle, mutta en pääse, kun on liian strateginen tuotos. Haluaisin kyllä, koska täysin kiistämättä suvereenisti paras urheilupeli, kun otetaan kaikki lajit huomioon.
 
Vastaus: NBA 2K17

Jotenkin kuulostaa että porukka miettii liikaa....Omasta mielestä just hienoa tässä kun voi vaan antaa mennä eikä tarvii sen kovemmin ohjainta puristaa....Silloin yleensä paras tulos tulee (ainakin omalla kohdalla).. Pelaatko 2k mitä muotoa?? Itse pelaan pääasiassa näitä Myplayerillä pelattavia kuten Pro am , Mypark ja my career .... Itsekään en ole hääppöinen ns. 5vs5 pelaaja ( Esim GM ja Myteam )....pelaan pelkkää Run 'n Gun hyökkäystä ja koitan pitää hauskaa niissä muodoissa :D Itselläni meni niin että hyökkäys alkoi sujua jo kohtuu nopeasti mutta puolustus tulee vasta ajan kanssa...Pidän itseäni enemmän hyökkäysorientoituneena pelaajana koska se on hauskaa :D Itse suosittelen peliporukan keräämistä ja nettiin siirtymisestä niin huomaa ettei se peli niin taktista yhtäkkiä olekaan...ja siellä saa vinkkiä ja neuvoa askarruttaviin kysymyksiin....Tuntuu että suurin osa pelailee tätä ja tuskailee omissa oloissaan ja sitten lopulta lopettaa kun ei suju...Päät ylös vaan ja muutkin koriskentälle heilumaan niin saadaan vähän suomiporukkaan lisää tähänkin peliin....
 
Vastaus: NBA 2K17

Kaikissa urheilupeissä haluan pelata juurikin koko joukkueella. En tykkää yhden pelaajan lukituksista (my player, Joyrney, be a pro jne) missään lajissa.

Ero tulee mun mielestä kontrollien kautta. EA tekeleessä kontrollit oli jo valmiiksi yksinkertaiset, eikä tarvinnut miettiä mitään. 2k sarjassa ne on niin överi monipuoliset, etten niitä opi koskaan. Tosin tuskin mä pääsisin fifaan/änäriinkään sisälle jos nyt niihin tuoreena hyppäisin.
 
Vastaus: NBA 2K17

Itsekkin pelannut monta vuotta enkä osaa vieläkään kaikkia kontrolleja ...ei siinä tarviikaan osata ...Rakentaa sitä pelaamista sen kautta minkä oppii ja sit lisää jonkun muuvin ku hallitsee edellisen....näin olen itse tehnyt... Onhan tuolla netti pullollaan näitä ns. Dribble God:eja jotka veivaa sitä tattia oikeen urakalla mutta ei ne siitä NIIN suurta etua saa että kukaan ei heille pärjäisi....Juuri itsekin pelaan eräänlaista joukkuemuotoa mutta siinä ohjataan sitä omaa äijää ja kaverit ohjaa omiaan..... Vähän EASHL tai PRO CLUBS tyyliin....Ja vielä tuohon taktiikkaan....esim GM muodossa pelaan itse sillälailla että Playcalling on AUTO jolloin kone "keksii" sopivan pelin tähän tilanteeseen...Joo jos näitä kaikkia taktiikoita ja kontrolleja koittaa kerralla yrittää päähänsä niin hulluksi siinä tulee...mutta mielestäni pelin hienous on juuri siinä kun tätä voi pelata niin monella tavalla ...
 
Vastaus: NBA 2K17

Ai siinä saa tuollaisen auto moodinkin. Mahtaakohan 2k16 olla myös? Sehän helpottaisi kummasti.
 
Vastaus: NBA 2K17

Jotenkin todella kankeata ja tönkköä vaikka hienolta näyttääkin.

Palaan nyt tähän vielä, kun koris taas alkoi innostamaan. Latasin tosiaan 2k16 version, kun kirjastostani se plussan ansiosta löytyi. Toki 2k17 on varmasti mennyt eteenpäin, mutta..

Laitoin kaikki automaatille ja yritin pelata nyt yhden pelin. 20 pisteellä turpaan ja omassa päässä tais joka kerta soida ja hyökkäyspäässä vastustaja on aina iholla, enkä pysty tekee mitään. Ne katkoo käytännössä kaiken.

Ja tuohon tönkköyteen/kankeuteen, niin oli oikeasti shokki liven jälkeen, kun tässä liikuttaa tatilla ukkoa, niin yli sekunnin liike jatkuu sinne suuntaan mihin laitoin. Sit ku on automaattiset pelikuviot, niin iso osa ajasta meni siihen, että äijä suostui menemään edes sen ympyrän päälle, joka laukaisee kuvion. Siis se kankeus oli jotain ihan mieletöntä. Sit ku lähdin suorittamaan kuviota, niin jatko kuviot tuli vasta siinä vaiheessa ruudulle, etten mitenkään enää ehtinyt niihin reagoimaan oikein, kun ohjauksessa on niin kamala viive. Heitot jne lähtee ilman viivettä, eli liikkeen animaatio vain jatkaa todella kauan, eikä pieniä liikkeitä pysty tekemään. Kyllä tämä on todella paljon kankeampi, kuin EA versio, enkä usko niin ratkaisevaa muutosta tulleen uudempaan versioon.

Mistään en löytänyt myöskään tarkoituksia noille piirroksille, puolustuksessa en tiedä yhtään mitä pitäis tehdä ja tosiaan hyökkäyksessä vaikka äijä tekee screenin, oma ukko juoksee vielä väärään suuntaan ohjauksen takia.

En vaan tajua mitä teen väärin, jotta tuo on noin kamala ohjata ja pelaamisesta on hauskuus kaukana, kun tuntuu että mun ohjaimen liikuttelusta ei ole hyötyä. Katson vain miten toinen takoo pisteitä.

EA demossa oli ihan eri fiilis. Kaikelta muulta osin jopa tää 2k16 on ihan hemmetisti edellä, mutta ei tästä täydelle noviisille irtoa mitään, kun mitään ei auteta, eikä opasteta pelin aikana ja kuviot menee sitä tahtia, ettei ukko tottele kuitenkaan. :(
 
Vastaus: NBA 2K17

Nyt tuli niin jäätävää analyysia että olen ihan puulla päähän lyöty :D Ensiksi...Jos olet täysin noviisi silloin varmaan pelasit ROOKIE tasolla ?? Toiseksi ...niissä kuvioissa itsessään on "viiveitä" koska siinä täytyy odottaa että 4 muuta äijää on päässyt omille paikoilleen...Sieltä jostain pelikirjasta löytyy kaikki tiedot miten kukakin juoksee yms. Ja itsehän hyvin harvoin edes näitä teen koska "osaan" pelata ilmankin niitä....Menen ja teen sen minkä itse parhaaksi nään ja kyllä tulosta tulee...saattaa olla että kun olen tottunut tähän systeemiin....alku oli minullakin vaikeaa muttei kyllä noin vaiketa kuin sinä kuvailet :( Heitoista sen verran että JOKA pelaajalla on oma heittotyylinsä mikä tarkoittaa eri ajoitusta ja kaikilla pelaajajilla on tietyt arvot mitkä heittämiseen vaikuttaa toisilla paremmat kuin toisilla....luonnollisesti Lebron James ei heitä yhtä hyvin kuin Stephen Curry eikä Curry donkkaa samalla tasolla kuin James..siellä on sellainen mittari mikä kertoo arvosanalla ja heiton laadulla että lähteekö oikeaan aikaan yms ja muutenkin kaikki pelaajat ovat yksilöitä joilla eri liikkeet ja taidot jotka kaikki vaikuttaa. Centterit ei juurikaan 3pt heitä eikä pienet point guardit juuri ota levypalloja ja blokkaile...Koripallossa on tarkka roolitus joka äijälle...Puolustuksessa itse teen sitä että ohjaan AINA ns. yhtä miestä enkä vaihtele sitä sen mukaan missä pallo milloinkin menee, siinä saa vaan itsensä sekaisin jos rämpyttää edestakaisin pelaajanvaihtoa...Harmi kuulla tuollaista tekstiä kun tiedän millaista parhaillaan tämä peli on ...Jotenkin tuntuu että vieläkin menee liikaa miettimisen puolelle niin ei suju. Koita vaan rennosti yrittää ihan vaan kuljetuksilla ja normaali syötöillä luoda hyviä tekopaikkoja joista opettelet laittamaan sisään ja tämän kun hallitsee niin voi ruveta miettimään lisää vaihtoehtoja.Sen verran vielä palaan tuohon playcalling hommaan että ei sen kuvion pelaaminen takaa mitään ilmaista koria vaan se täytyy osata täydellisesti ennenkuin niin tapahtuu mutta se auttaa avaamaan vapaita paikkoja jonka kautta pääsee heittämään/ajamaan korille....Tsemppiä
 
Vastaus: NBA 2K17

Täällä on myös yks NBA pelien pelaaja :) Oma historiikki pelin parista on 11 13 15 16 ja tämä 17 :) Tuossa tuo levyltä asentuu. Lataan nyt kokeilun iloksi tuon EA demon että miltä vaikuttaa.. En ole EAan korista aikasemmin pelannut... Mä kans ihan alussa olin hukassa mutta mun mielestä just tuo PlayCallin viive kun pitää neljää pelaajaa "odottaa" vähän rikkoo peliä. Enemmän koripallo on mulle semmonen flow laji. Tekee tilanteessa X parhaan päätöksen mitä nyt on tarjolla?

Mulle on tässä 17 versiossa kolme joukkuetta joilla on jotenki nautinto pelaa Warriors Clippers ja Raptors. Loppuen lopuks kun sen vaikean alun jälkee opetteli pelaamaan niin joka peli on ollu vähän edellistä parempi. Yleensä oon tuota Kausimoodia tekoälyä vastaan pelannu. Tietysti houkuttelee ostaa tuo 18 kun sinne nyt saadaa Lauri peliin mukaan :D Tuossa vaan viikon päästä tulee se jalkapallo peli mikä on mulle se pakollinen.

Mä oon tekoälyä vastaan pelannu just noin et en vaihda sitä puolustavaa pelaajaa syötön mukaan kun sillä helposti hajottaa koko pakan. Hyökkäys pelissä oon huomannu että tasosta riippumatta kun pallollinen pelaaja tai pallo pysyy liikkeessä niin johonki syntyy hyökkäys ajan aikana tilaa mistä heittää. :)
 
Vastaus: NBA 2K17

Juu itse pelaan taas Cleveland ,Clippers tai Pelicans:illa. Tässähän siis täytyy oppia tuntemaan paljon pelaajia että mitä kukakin osaa...Sen takia itsekin pyöritän noita kolmea vaikka kyllä tunnen jo varmaan 80% pelin pelaajista legendat mukaan lukien :D
 
Vastaus: NBA 2K17

Nyt tuli niin jäätävää analyysia että olen ihan puulla päähän lyöty :D Ensiksi...Jos olet täysin noviisi silloin varmaan pelasit ROOKIE tasolla ?? Toiseksi ...niissä kuvioissa itsessään on "viiveitä" koska siinä täytyy odottaa että 4 muuta äijää on päässyt omille paikoilleen...Sieltä jostain pelikirjasta löytyy kaikki tiedot miten kukakin juoksee yms. Ja itsehän hyvin harvoin edes näitä teen koska "osaan" pelata ilmankin niitä....Menen ja teen sen minkä itse parhaaksi nään ja kyllä tulosta tulee...saattaa olla että kun olen tottunut tähän systeemiin....alku oli minullakin vaikeaa muttei kyllä noin vaiketa kuin sinä kuvailet :( Heitoista sen verran että JOKA pelaajalla on oma heittotyylinsä mikä tarkoittaa eri ajoitusta ja kaikilla pelaajajilla on tietyt arvot mitkä heittämiseen vaikuttaa toisilla paremmat kuin toisilla....luonnollisesti Lebron James ei heitä yhtä hyvin kuin Stephen Curry eikä Curry donkkaa samalla tasolla kuin James..siellä on sellainen mittari mikä kertoo arvosanalla ja heiton laadulla että lähteekö oikeaan aikaan yms ja muutenkin kaikki pelaajat ovat yksilöitä joilla eri liikkeet ja taidot jotka kaikki vaikuttaa. Centterit ei juurikaan 3pt heitä eikä pienet point guardit juuri ota levypalloja ja blokkaile...Koripallossa on tarkka roolitus joka äijälle...Puolustuksessa itse teen sitä että ohjaan AINA ns. yhtä miestä enkä vaihtele sitä sen mukaan missä pallo milloinkin menee, siinä saa vaan itsensä sekaisin jos rämpyttää edestakaisin pelaajanvaihtoa...Harmi kuulla tuollaista tekstiä kun tiedän millaista parhaillaan tämä peli on ...Jotenkin tuntuu että vieläkin menee liikaa miettimisen puolelle niin ei suju. Koita vaan rennosti yrittää ihan vaan kuljetuksilla ja normaali syötöillä luoda hyviä tekopaikkoja joista opettelet laittamaan sisään ja tämän kun hallitsee niin voi ruveta miettimään lisää vaihtoehtoja.Sen verran vielä palaan tuohon playcalling hommaan että ei sen kuvion pelaaminen takaa mitään ilmaista koria vaan se täytyy osata täydellisesti ennenkuin niin tapahtuu mutta se auttaa avaamaan vapaita paikkoja jonka kautta pääsee heittämään/ajamaan korille....Tsemppiä

Kyllä tiedän roolitukset ja tiedän ajoitukset. Ongelma onkin siinä, että en pysty pelaamaan mitään kuviota, jotta voisin heittää ylipäätään edes puolittain vapaana. Korille ajoa en saa kertaakaan screeneistä huolimatta. Jos yritän syöttöä 3 pisteen rajan sisälle, tai kuljettaa, pallo riistetään. Ja juu Rookiella, että sitä seuraavalla koitin.

Ja mun on pakko niitä piirustuksia käyttää, kun muuten on viidellä äijällä viis äijää iholla, enkä voi tehdä yhtään mitään. Mutta kun luulin katkoviivan tarkoittavan syöttöä ja kiinteän viivan, että juokse sinne. Sit en tiedäkään mitä kuuluis tehdä, kun tulee uusi ympyrä vain. .
Toisessa pelissä hävisin sit jo 30 pisteellä ja kiinnitin oikein huomiota siihen, että kun liikuin johonkin, niin 1-1,5sek äijä jatkoi liikettä, vaikka mulla tatti näytti eri suuntaan. Se viive on ihan hirveä liikkumisessa.

Ja olen pelannut tätä joskus yhdellä ukolla ja siinä kun AI teki kaiken ylimääräisen, niin se oli ihan kivaa, mutta koko joukkueen ohjaus on ihan tuskaa. Ja siis ihan täyttä timanttiahan peli on muuten. Grafiikat, prsentaatio, manageri keskustelut jne jne. Itse pelaaminenkin on paljon hc:eempaa, kuin EA:lla. Enkä väitä sitä huonoksi. Päinvastoin. Mutta tälläiselle 2v välein pelisarjaa yrittävälle tuo on ihan mahdoton, kun ei ymmärrä miten voi tehdä mitään.

Puolustus nyt on vielä enemmän hepreaa. Jos yhdellä ukolla pitää yhden kiinni, ei AI vaivaudu edes seuraamaan omaa ukkoaan ja korin alla onkin kolme vapaata vastustajaa. Siinäkin liikkeiden kankeus tulee esille, kun olisin itse vaihtanut suuntaa kolmesti oikeassa elämässä, kun pelissä mennään vielä yhteen suuntaan. Ehkä se tavoittelee realistisuutta ja se toimii kun osaa pelata, mutta tässä vaiheessa kun ei osaa yhtään, se on ihan tuskaa.

EA demossa oli käytännössä kaikki muu paljon paljon huonommin, mutta äijät meni minne käskin, sain tasaisesti pallon riistoja, tai blokkauksia. Sain miehiä vapaaksi, sain korin alle juoksuja, donkkeja jne. Jo ekasta neljänneksestä alkaen.

Tässä kun tilanne on tosiaan se, että ilman playcallia keskiviivalta lähtien kaikki miehet täysin esiteltyjä. Kertaakaan ei pääse paikkaan josta heittää korille, joten kaikki heitot lähtee joko väärällä pelaajalla väärästä paikasta, tai huonosta asennosta. Koriin menee 10% huonon asennon heitoista, kun on hyvä pelaaja käytössä.

Ja siis korostan tässä nyt sitä, että olen pelannut näitä ennenkin. Joka kerta paininut samojen ongelmien kanssa ja joka kerta mielipide on se, että peli on paras urheilupeli markkinoilla. Minä vain en osaa millään ilveellä sitä pelata ja en saa pelistä mitään muuta irti kuin ketutusta, vaikka oikeasti haluaisin. Eikä yhtään auta se, että olen ihminen joka tarvitsee kaiken visuaalisena. Eli kontrollit oikeasti näkymään ohjaimen kuvan päällä. Kun näen tämän pelin kontrolli, jossa 200 välilehteä, tekstiä julmetusti ja välissä näkyy näppäinyhdistelmiä, niin en jaksa lukea niitä. Ja jos jaksan, en pysty sisäistämään mitään, ilman visuaalista kuvaa.
Peli hyvä, minä huonompi kuin umpisurkea, mutta en ymmärrä miten pääsen sisään, kun olen tähän asti kaikki muut pelit pystynyt oppimaan, mutta tätä en kolmen vuosipainoksen aikana. :(
 
Vastaus: NBA 2K17

On tää jäätävä peli edelleen :D pitkästä aikaa pelasin sillä pro tasolla ja voitin Raptorsilla Sacramento Kingsin 120-101. Puoli peliä meni siinä että oppii puolustamaan niitä tiettyjä vaarallisia kavereita oikealla tavalla puolivälissä johdin 59-57. Lähinnä siis DeMarcus Cousins piti ottaa pois pelistä. Käytännössä yritin puolustaa niin että Cousinsin ja pallon välissä on 2 pelaajaa (lähellä sitä paintia että ehtii estämään mahdolliset kolmoset mitä tulee) onnistu sen verran hyvin että koko toisella puolikkaalla mies teki 10 pistettä. ;)

Joutuu todella muokkaamaan yhden huippu yksilön takia peliään :)
 
Vastaus: NBA 2K17

Mitä muotoa pelaat ja millä rosterilla ? Demarcus Cousins ollu jo tovin New Orleans Pelicansissa :D
 
Vastaus: NBA 2K17

Mitä muotoa pelaat ja millä rosterilla ? Demarcus Cousins ollu jo tovin New Orleans Pelicansissa :D
Juu sen tiedän otin tuosta vaan nopeasti pikapelin. :D Sai se Anthony Davis osaavan kaverin :D Siitä pystyy muistaakseni päivittämään kokoonpanot? kolmiolla muistaakseni
 
Vastaus: NBA 2K17

Juu siellä rosterit ihan tällekin päivälle jos haluaa markkasella päästä pelaa esim :D Ite oon tykännyt niistä missä kaikkien tiimien all time parhaat pelaajat... Niillä on hauskaa pelata esim kaverin kanssa ja vähän leikkiä :D
 
Vastaus: NBA 2K17

Tästä tuli nyt eka voitto, vaikka lopussa sulin täysin. Peli on kamalaa katsoa. Tosi tosi monesti heitin, kun änäriin tottuneena aloin vetää jotai kikkaa tatilla ja se heitti.
Tosi usein näytti olevan todella hätiköityä touhua, mutta nyt en paljoa käyttäny noita valmiita playcalleja ni voitto sentään tuli. Mutta onhan tuo kamalaa katsottavaa, kun on huono, niin on huono...

 
Vastaus: NBA 2K17

Pari minuuttia katoin niin .....Ensinnäkin tossa on erilaisia syöttöjä ....en enää muista tarkkaan oliko näin mutta B/O olis bounce pass eli lattian kautta Y/Kolmio olis ns. ylisyöttö ja X/A normisyöttö .....Ja tossakin ku syöttelit niin monta eri äijää oli vapaana mistä olis päässy helposti tekee pisteitä.....
 
Vastaus: NBA 2K17

Ainiin, syötän aina x:llä. Totta, tuon olen unohtanut täysin. Ja tosiaan sit vielä se, että välillä se syöttää ihan eri suuntaan, kuin osoitan. Eli täytyis syötellä sillä, oliko se R1 painamalla, jolloin voi syöttää aina sillä näppäimellä mikä ukon päälle tulee.
 
Vastaus: NBA 2K17

Muista omppu käyttää vasenta liipasinta suojaamiseen sekä pakittamiseen. Ja suosittelen kokeilmaan korkeampaa gamespeediä, itsellä se on 60 My Careerissa lukittua pelaajaa käyttäessä.

Kyllähän tuosta näkee, että sormi on vähän suussa ja varmaan haluaisi tehdä enemmän asioita kuin nyt tapahtuu pallon kanssa. Sitä voi myös rauhassa kokeilla ja opetella asioita sekä uusia liikkeitä ottelun aikana. Kokeilee vain tehdä yhden asian pallonhallinan aikana, eikä mieti asioita liian pitkälle. Muutaman jutun, kun oppii niin saa vähän pohjaa pelille ja tukipilareita mihin turvautua, jos uusissa yrityksissä epäonnistuu.

Tuolla itse kokeilemalla itse masteroisin NBA 2k13 puolessa vuodessa, kun olin jo ehtinyt unohtaa NBA 2k9 opit (silloin vaihtui näppäimet ja mekaanikat joka vuosi). Lopulta HoF-vaikeustaso, pelikuviot ja erikoisliikketkin oli hallussa. NBA 2k16:ssa en ole päässyt lähellekään samaa tasoa ja on tuo koko joukkueella pelaaminen pitänyt unohtaa, lähinnä pelkkää My Careeria tullut nyt pelattua.
 
Ylös Bottom