Taisin tuossa aikaisemmin maalailla sellaista skenaariota, etten jaksaisi toista vuotta peräkkäin koripallogrindausta harrastaa, mutta joudun vetämään sanojani takaisin. Ostin eilen, julkkaripäivänä, NBA 2K22:n ja ensimmäisen illan perusteella olen tyytyväinen valintaani. Edellinen vuosi meni PS4-version kanssa, kun en next gen-versiota pelistä viitsinyt sitten uudelle laitteelle ostaa, kun old gen-versio jo oli ja kyllähän tuo next gen-versio on riittävässä määrin erilainen, jotta uuden grindin jaksaa aloitella. Graafisesti näyttävämpi ja graafisesti realistisemman oloinen, gameplay realistisempi, josta tykkään. Vähemmän overpowered korteilla myös pelaaminen on taas kivempaa, kun kaikki ei ole heti 99.
Eilinen meni pelin parissa aika huolella ja MyTeamia ehdin pyöritellä sellaiset 6-7 tuntia siinä. Dominationin ja Triple Threatin aloittelin molemmat siinä markettia pyöritellessäni ja sain aloitusviisikkooni haalittua jo muutaman isommankin nimen. Isoimpana mainittakoon 90 overallin ametisti Julius Erving, jonka nappasin marketista 13,5k. Lisäksi snaippasin 88 overallin rubiinin Isiah Thomasista 2k hinnalla ja ehdin jo evota Jayson Tatumin aloituskortin 89 overallille. Siihen lisänä pari 85 overallin safiiria löytyy myös jo miehistöstä yhden päivän pyörityksellä. Täytyy sanoa, että kyllä tuo grindaaminen ihan kivaa puuhaa on siinä mielessä, kun tasaiseen tahtiin pääsee parantamaan tiimiä ja erilaisia palkintopelaajia tulee tasaiseen tahtiin testattavaksi.
Kyllä noissa peleissä ja korteissa on selvää eroa generaatioiden välillä. Esimerkiksi tuo Ervingin kortti on sellainen, että käytin viime vuoden versiossa vastaavan tasoista korttia samalta pelaajalta ja kyllä niissä tuntuu eroja eri genin peleissä. "Samat" kortit tuntuvat kuitenkin erilaisilta, kun hypättiin PS4-versiosta PS5-versioon. Itse olen viime vuosina huomannut, että "tarvitsen" sellaisen pelin, jossa on joka päivälle jotain puuhaa ja syy käynnistää konsoli ja peli. Nyt kun tuo PES antaa odottaa itseään, niin koris toimii enemmän kuin hyvin sellaisena päivittäisenä pelinä, jonka pariin on joka päivä kiva hypätä.