Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NBA2K3 -keskustelua

Pääsin ensimmäistä kertaa pelaamaan NBA 2K3:sta eilen. On tämä kyllä aivan uskomattoman hienoa jälkeä. Animaatiota on tullut taas lisää viime vuodesta ja etenkin harhautukset näyttävät tyylikkäiltä. Pelaajan luominen ei ole ollut koskaan näin hauskaa. Valinnanvaraa on niin paljon, etten keksi kyllä mitään, mitä siihen voisi vielä lisätä. Kaiken voi säätää tatuoinneista lihaksiin. Valikot ovat erittäin selkeät, mutta saavat pään pyörälle pelkästään laajuutensa ansiosta. Pelattavuuden slidereita on peräti 28. Pelimuotoina toimivat Quick Game, Practice, Season, Franchise, Tournament ja Street. Ja Xbox-version omistajat pääsevät myös verkkopelaamaan. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Viller
Sega Sportsin koekaniinit täällä mainostamassa Sega Sportsin pelejä.Lopettakaa jo.

Olen ihan tavallinen koulua käyvä pelinörtti. Tosin, jos SEGAn Suomen osasto joskus olisi ja voisi testata sen pelejä, niin totta H-vetissä pyrkisin siihen porukkaan testeriksi. Niin ja miksei johonkin Brittien testiporukkaakin, tosin se vaatisi Britteihin muuttamista, johon en heti suostu. Olen nähnyt kymmeniä ohjelmia brittiravintoloiden ja burgeripaikkojen surkeista tiloista: Moni kakku päältä kaunis.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler
Pääsin ensimmäistä kertaa pelaamaan NBA 2K3:sta eilen. On tämä kyllä aivan uskomattoman hienoa jälkeä. Animaatiota on tullut taas lisää viime vuodesta ja etenkin harhautukset näyttävät tyylikkäiltä. Pelaajan luominen ei ole ollut koskaan näin hauskaa. Valinnanvaraa on niin paljon, etten keksi kyllä mitään, mitä siihen voisi vielä lisätä. Kaiken voi säätää tatuoinneista lihaksiin. Valikot ovat erittäin selkeät, mutta saavat pään pyörälle pelkästään laajuutensa ansiosta. Pelattavuuden slidereita on peräti 28. Pelimuotoina toimivat Quick Game, Practice, Season, Franchise, Tournament ja Street. Ja Xbox-version omistajat pääsevät myös verkkopelaamaan. :)

Missäs pelasit? Kotona?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CHAOS
Missäs pelasit? Kotona?

Kotona. Peli lähtikin heti seuraavana päivänä kaverille, joka oli maksanut siitä, että tilaan hänelle briteistä NBA 2K3:n. Välittömästi tilauksen jälkeen GNT Finlandin levittämä pelin Xbox-versio alkoi taas löytyä kauppojen hyllyiltä.. :(

Ja uskokaa tai älkää, pelin tilaaminen briteistä tuli melkeinpä halvemmaksi kuin kävisit ostamassa pelin lähimmästä putiikista! :eek: Itse peli maksoi 39 + postituskulut = 59. Suomen pelikaupoissa olen nähnyt pahimmillaan pelin hinnan olevan 65. Että näin. :mad:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tää peli on täyttä rautaa!Kone on todella kova vastustaja tavalliselle pleikkarin pelaajalle ja muutenkin tää on LOISTAVA!!!
Paras Sega Sportsin 2K3-sarjasta ylivoimasesti.Pelannu koko viikonlopun tätä.
 
Nyt on kuukausi takana NBA 2k3:sen intensiivistä pelaamista.
Aloitin Seasonin lämmittelyä varten ennen kattavampaan Franchise-moodiin siirtymistä.

Joukkueekseni valitsin suosikkini tuolta 90-luvulta,
Chicago Bullsin, ja siirsin sinne Jordanin, Pippenin,
Kukocin, Kerrin. Nyysinpä vielä Ben Wallacen
levypalloista huolehtimaan, kun ei
Rodmania enään ollut saatavilla :)

Pelaan kuuden minsan erillä, Jordan
tekee keskimäärin 30 pointsia per peli,
Kukoc heittää hyvin kolmosia hurjalla 50% keskiarvolla.

Eiköhän Bullsin entinen vastus Jazz ole sitten finaaleissa
vastassa, kun siirsin sinne vahvistukseksi pari kovaa nimeä.

Että semmoista, ja odotuslistalla nyt tietty 2k4:nen :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TN75
Nyt on kuukausi takana NBA 2k3:sen intensiivistä pelaamista.
Aloitin Seasonin lämmittelyä varten ennen kattavampaan Franchise-moodiin siirtymistä.

Joukkueekseni valitsin suosikkini tuolta 90-luvulta,
Chicago Bullsin, ja siirsin sinne Jordanin, Pippenin,
Kukocin, Kerrin. Nyysinpä vielä Ben Wallacen
levypalloista huolehtimaan, kun ei
Rodmania enään ollut saatavilla :)

Pelaan kuuden minsan erillä, Jordan
tekee keskimäärin 30 pointsia per peli,
Kukoc heittää hyvin kolmosia hurjalla 50% keskiarvolla.

Eiköhän Bullsin entinen vastus Jazz ole sitten finaaleissa
vastassa, kun siirsin sinne vahvistukseksi pari kovaa nimeä.

Että semmoista, ja odotuslistalla nyt tietty 2k4:nen :D


Meni vähän maku,ku alotti franchisen pro:lla.Tietokone heittää heitot melkeen 100% sisään joka tilanteesta!Vinkkejä,apua mitä vaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Viller
Meni vähän maku,ku alotti franchisen pro:lla.Tietokone heittää heitot melkeen 100% sisään joka tilanteesta!Vinkkejä,apua mitä vaan?

Puolusta paremmin, estä, blokkaa, riko, tapa, ei sentään
tota viimestä :) Etsi myös balanssi slidereillä, tiputa
ai:n heittoprossa slideriä, säädä ai heittämään enempi kaukolaukauksia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TN75
Puolusta paremmin, estä, blokkaa, riko, tapa, ei sentään
tota viimestä :) Etsi myös balanssi slidereillä, tiputa
ai:n heittoprossa slideriä, säädä ai heittämään enempi kaukolaukauksia.

Kiitos vinkeistä.On muute loistava peli noin muuten!
 
Mä aloitin francisen Hornetseilla, oon pelannut nyt 4 peliä joista on tullut 3 voittoa. Pelaan allstars tasolla, 12 minuutin erillä ja sliderit oon antanut olla muuten normaaleina, paitsi että kolmosten prosentteja oon napauttanut yhen paremmiksi koneelta ja iteltäni ja myös blokkeja vähän paremmiksi molemmilta.

Peli on tosi realistinen, puolustaa saa tosi tarkkaa ja hyökkäyksissä vapaiden heittopaikkojen etsiminen on työlästä. Koriluvut ovat pyörineet sadan hujakoilla, eli juuri niin kuin oikeasti ja pelit ovat olleet tosi tasaisia, paitsi että viimesen pelin voitin jopa 25 pisteellä. Peli on aivan loistava ja todella positiivinen yllätys.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pro
Mä aloitin francisen Hornetseilla, oon pelannut nyt 4 peliä joista on tullut 3 voittoa. Pelaan allstars tasolla, 12 minuutin erillä ja sliderit oon antanut olla muuten normaaleina, paitsi että kolmosten prosentteja oon napauttanut yhen paremmiksi koneelta ja iteltäni ja myös blokkeja vähän paremmiksi molemmilta.

Loistavahan tää peli on :) Mäkin pelaan allstar-tasolla,
kuuden minsan erillä vielä tosin. Just oli tiukka
matsi Wizardsia vastaan, itse pelaan Bullsilla siis.
Tehtailin liikaa kolmosyrityksiä mitkä epäonnistuivat
lähes kaikki, piste-ero pääsi venähtämään. Sitten oli
Jordanin aika loistaa jälleen kerran, teki kaikkiaan
37 pointsia. Ratkaisu venyi viimesille sekunneille,
piti heittää kolmonen tilanteessa 73-75, syötin
Kerrille kolmosviivan taakse joka heitti sukkana sisään,
ja voitin pelin lukemin 76-75 :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TN75
Loistavahan tää peli on :) Mäkin pelaan allstar-tasolla,
kuuden minsan erillä vielä tosin. Just oli tiukka
matsi Wizardsia vastaan, itse pelaan Bullsilla siis.
Tehtailin liikaa kolmosyrityksiä mitkä epäonnistuivat
lähes kaikki, piste-ero pääsi venähtämään. Sitten oli
Jordanin aika loistaa jälleen kerran, teki kaikkiaan
37 pointsia. Ratkaisu venyi viimesille sekunneille,
piti heittää kolmonen tilanteessa 73-75, syötin
Kerrille kolmosviivan taakse joka heitti sukkana sisään,
ja voitin pelin lukemin 76-75 :D

Mä en pärjää ees Pro-tasolla.En oo kyl kunnolla yrittänytkään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TN75
Loistavahan tää peli on :) Mäkin pelaan allstar-tasolla,
kuuden minsan erillä vielä tosin. Just oli tiukka
matsi Wizardsia vastaan, itse pelaan Bullsilla siis.
Tehtailin liikaa kolmosyrityksiä mitkä epäonnistuivat
lähes kaikki, piste-ero pääsi venähtämään. Sitten oli
Jordanin aika loistaa jälleen kerran, teki kaikkiaan
37 pointsia. Ratkaisu venyi viimesille sekunneille,
piti heittää kolmonen tilanteessa 73-75, syötin
Kerrille kolmosviivan taakse joka heitti sukkana sisään,
ja voitin pelin lukemin 76-75 :D

Ootko säätänyt heitto prosentteja? Kauheita pisteitä on sulla tullut, kun 12 minuutin erillä takoisit 150 pinnaa...

Pelaako muuten kone koko ajan miespuolustuksella/miesvartioinilla(siis mikä se man to man nyt suomeksi tarkalleen onkin?). En oo oikein tarkkaan seuranut millä systeemeillä kone puolustaa, mutta eilen Celticsiä vastaan pääsin vähän turhan helposti blokkaa puolustavan pelaajan pois pelistä ja nousee vapaasti korille. Okei voitin pelin muistaakseni vain 107-103, mutta toivottavasti ei blokkaus onnistu muita vastustajia vastaan ihan noin helposti, Celtics on huono joukkue, että ehkä se johtu siitä ja siitä ne pelas koko pelin kait miesvartioinilla(en ole ihan varma). Ite käytän eniten ehkä 2-3 aluepuolustusta, joskus 1-3-1 ja myös tota miesvartiointia aina välillä.
 
Pelasin eilen ensimmäisen franchise-kauden läpi Magicilla (All-Star -tasolla) ja tuloksena oli NBA-mestaruus. Kuten NHL2k3:ssakin, itse mestaruus"juhlat" olivat ehkä kaikkien aikojen penseimmät. Tosin offseason-moodi on loistava, mielettömän makeesti duunattu rookie draft (verrattuna esim. NHL2k3:seen) ja pelaajat kehittyvät sen mukaan miten heitä treenaa offseasonilla.

Muutamia huomioita pelistä (hyvää ja huonoa)

* AI ei tuplaa (double team), vaikka olisit kuinka liekeissä. AI tuntuu tuplaavan satunnaisesti eikä aina kuuminta pelaajaa

* kun urkuri soittaa musaa hyökkäyksen aikana, loppuu musiikin soitto kuin seinään jos heitto menee sisään (siis jo heiton kaaren aikana). eli jos musa loppuu, ei kannata mennä hakemaan väkisin hyökkäyslevareita

* muutamilla pelaajilla on oma rutiininsa ennen vapaaheittoja

* franchise-moodissa kannattaa painaa starttia calendarissa kun yksi pelipäivä on pelattu läpi, niin saa esille ESPN nightly wrapupin, josta käy ilmi päivän tulokset ja kuumat pelaajat (tätä ei tainnut olla ohjekirjassa, en oo ihan varma)

* on todella vaikeata saada realistinen määrä vapaaheittoja (olen säätänyt virhesliderit maksimiin)

Kaiken kaikkiaan loistava peli, mutta tässäkin pelissä saisi olla joku Hall Of Fame -tyyppinen taso, sillä tämä All Star tuntuu jo suht helpolta. Toisaalta en ole kokeillut eri AI-sliderien muuttamista. 2k4:ää odotellessa... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan karipelaaja
Pelasin eilen ensimmäisen franchise-kauden läpi Magicilla (All-Star -tasolla) ja tuloksena oli NBA-mestaruus. Kuten NHL2k3:ssakin, itse mestaruus"juhlat" olivat ehkä kaikkien aikojen penseimmät. Tosin offseason-moodi on loistava, mielettömän makeesti duunattu rookie draft (verrattuna esim. NHL2k3:seen) ja pelaajat kehittyvät sen mukaan miten heitä treenaa offseasonilla.

Muutamia huomioita pelistä (hyvää ja huonoa)

* AI ei tuplaa (double team), vaikka olisit kuinka liekeissä. AI tuntuu tuplaavan satunnaisesti eikä aina kuuminta pelaajaa

* kun urkuri soittaa musaa hyökkäyksen aikana, loppuu musiikin soitto kuin seinään jos heitto menee sisään (siis jo heiton kaaren aikana). eli jos musa loppuu, ei kannata mennä hakemaan väkisin hyökkäyslevareita

* muutamilla pelaajilla on oma rutiininsa ennen vapaaheittoja

* franchise-moodissa kannattaa painaa starttia calendarissa kun yksi pelipäivä on pelattu läpi, niin saa esille ESPN nightly wrapupin, josta käy ilmi päivän tulokset ja kuumat pelaajat (tätä ei tainnut olla ohjekirjassa, en oo ihan varma)

* on todella vaikeata saada realistinen määrä vapaaheittoja (olen säätänyt virhesliderit maksimiin)

Kaiken kaikkiaan loistava peli, mutta tässäkin pelissä saisi olla joku Hall Of Fame -tyyppinen taso, sillä tämä All Star tuntuu jo suht helpolta. Toisaalta en ole kokeillut eri AI-sliderien muuttamista. 2k4:ää odotellessa... :)

Kerta on niin helppo peli ois kiva kuulla sun menestyksen salaisuus?Myönnän että itseni pitäisi yrittää paremmin esim. hyökkäyksen reboundeja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Viller
Kerta on niin helppo peli ois kiva kuulla sun menestyksen salaisuus?Myönnän että itseni pitäisi yrittää paremmin esim. hyökkäyksen reboundeja.

Ei peli itsessään ole helppo, mutta välillä tuntuu All-Star level ei ole tarpeeksi haastava kun on pelannut 100+ matsia.

Muutama juttu, millä pelin voi saada kulkemaan:

1) hae ite reboundit, koska oman joukkueen AI tuntuu olevan aika hengetön hakemaan etenkin hyökkäyspään reboundeja

2) hyökkäyksessä kannattaa antaa pallo miehelle, joka osaa tehdä sen kanssa jotakin (esim. Allen Iverson, Tim Duncan etc.) Ei kannata ottaa hyppyheittoja jollain pelaajalla, jonka kyvyt eivät siihen riitä

3) kannattaa opetella ja tutustua eri set-peleihin (niitähän voi vaihtaa) ja opiskella miten omat äijät tekevät skriinejä ja juoksevat vapaisiin paikkoihin

Koriksen peruslait pätevät tässäkin pelissä. Siitä NBA2k3:lle täydet pisteet.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan karipelaaja
Ei peli itsessään ole helppo, mutta välillä tuntuu All-Star level ei ole tarpeeksi haastava kun on pelannut 100+ matsia.

Muutama juttu, millä pelin voi saada kulkemaan:

1) hae ite reboundit, koska oman joukkueen AI tuntuu olevan aika hengetön hakemaan etenkin hyökkäyspään reboundeja

2) hyökkäyksessä kannattaa antaa pallo miehelle, joka osaa tehdä sen kanssa jotakin (esim. Allen Iverson, Tim Duncan etc.) Ei kannata ottaa hyppyheittoja jollain pelaajalla, jonka kyvyt eivät siihen riitä

3) kannattaa opetella ja tutustua eri set-peleihin (niitähän voi vaihtaa) ja opiskella miten omat äijät tekevät skriinejä ja juoksevat vapaisiin paikkoihin

Koriksen peruslait pätevät tässäkin pelissä. Siitä NBA2k3:lle täydet pisteet.

Kiitos vinkeistä mestari.Mutta kyllä mä noista kaks ekaa tajusin jo kertomattakin.En oo nyt vähään aikaan pelannu mitään.Kerran pelasin 76ersilla ja Iversonilla tein puolet joukkueen pisteistä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Viller
Kiitos vinkeistä mestari.Mutta kyllä mä noista kaks ekaa tajusin jo kertomattakin.En oo nyt vähään aikaan pelannu mitään.Kerran pelasin 76ersilla ja Iversonilla tein puolet joukkueen pisteistä.

Iverson ottaa yli puolet joukkueensa heitoista oikeastikin, joten pelasit "todenmukaisesti".

nba2k3centralissa on jotain slider-asetuksia, joilla peliä saa ilmeisesti vielä paremmaksi / haastavammaksi. En oo ehtinyt vielä kokeilla...
 
Ihan mukavaltahan peli vaikuttaa. Itse aloittanut Franchisen Boston Celticsillä. Oli mahtava peli Wizardseja vastaan. Nousin 19 pisteen tappiosta pisteen voittoon viimeisessä erässä. Pro-tasolla pelailen eikä vielä ole tarvetta tasoa vaihtaa kun Knickseiltäkin tuli parikymmentä pistettä köniin. Itse en ainakaan vielä osaa sitä hienoa dunkia, jossa pelaaja lyö pallon koriin suoraan ilmasta saadulla syötöllä. Kerran onnistuin vahingossa, mutta en tiedä mitä oikein painoin ja kun toi manuaalikaan ei oikein anna mitään viisasta. Manuaali muutenkin antaa vääriä näppäimiä, esim. syöttö tapahtuu manuaalin mukaan o-näppäimellä.

Hankin Antoine Walkerin tilalla Shareef Abdul-Rahimin ku se Walker ei saanut mitään aikaan vaikka tehoja löytyy 86. Shareef heti seuraavassa pelissä 'Player of the game'. Paul Pierce heittelee kolmosia ~70% tarkkuudella.
 
Ylös Bottom