Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

Teppo_Holmqvist sanoi:
Parempi ratkaisu mihin käyttötarkoitukseen? Ideahan oli käsittääkseni DS:ssä, että olisi juuri kosketusnäyttö joka yksilöisi pelikokemusta. Tuo on sama kuin väittäisit että auton on pakko olla parempi kuin moottoripyörä koska se on isompi ja siinä on neljä rengasta kahden sijasta.

Olisivat tehneet sitten yhden ison kosketusnäytön, eikä kahta pientä. Jos saisi valita vain toisen ajoneuvon niin autohan on parempi, siihen mahtuu enemmän porukkaa/tavaraa, ei kastu sateella ja voi ajaa ympäri vuoden ja paljon halvemmat vakuutusmaksut. ;)
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

Dr Evil sanoi:
Kyllä tuo yksi iso näyttö on paljon parempi ratkaisu kuin nuo kaksi pientä.

Olisivat tehneet sitten yhden ison kosketusnäytön, eikä kahta pientä

Jos saisi valita vain toisen ajoneuvon niin autohan on parempi

Jeejee :rolleyes:
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

Dr Evil sanoi:
Olisivat tehneet sitten yhden ison kosketusnäytön, eikä kahta pientä.)

Minusta kaksinäyttöisen laitteen perusideaan kuuluu se, että siinä on kaksi näyttöä.
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

Knight sanoi:
Minusta kaksinäyttöisen laitteen perusideaan kuuluu se, että siinä on kaksi näyttöä.
Niimpä.Jotkut eivät vaan näytä tajuavan sitä :D
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

Kaksinäyttöinen kone on hyvä, koska siinä on kaksi näyttöä. :p

Mitäpä tuohon enää lisäämään........
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

Dr Evil sanoi:
Yksi iso on parempi kuin kaksi pikkuruista.

Molemmilla on etunsa, ei kukaan voi sanoa, että toinen on parempi. Systeemit ovat erilaisia.
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

Knight sanoi:
Molemmilla on etunsa, ei kukaan voi sanoa, että toinen on parempi. Systeemit ovat erilaisia.
Kyllähän yksi isompi ja tarkempi näyttö voidaan myös jakaa, jolloin toiminnallisuus on sama kuin kahdella näytöllä. Sen sijaan kahdesta pienestä ei saa yhtä isoa. Tietysti onhan kaksi näyttöä kuin Game & Watchissa tietysti vänkää ja omanlaisensa kokemus.
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

Hex sanoi:
Kyllähän yksi isompi ja tarkempi näyttö voidaan myös jakaa, jolloin toiminnallisuus on sama kuin kahdella näytöllä.

Saako PSP:n näytön jaettua todella kahteen osaan kesken pelin?

Painat esim. Start-nappia ja ruudun oikeasta puolesta tuleekin karttaruutu, samalla kun vasemmalla puolella rullaa pelin normaalinäkymä. Start-napin uudelleenpainaminen palauttaa normaalinäkymän koko ruudun kokoiseksi. Onnistuuko tämä PSP:llä?
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

Smirre sanoi:
Saako PSP:n näytön jaettua todella kahteen osaan kesken pelin?

Painat esim. Start-nappia ja ruudun oikeasta puolesta tuleekin karttaruutu, samalla kun vasemmalla puolella rullaa pelin normaalinäkymä. Start-napin uudelleenpainaminen palauttaa normaalinäkymän koko ruudun kokoiseksi. Onnistuuko tämä PSP:llä?

No jos pelikoodaajat niin koodaavat, niin miksi ei saisi?
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

PSP:llä ei näyttäisi alku ainakaan sujuvan yhtä mallikkaasti kuin DS:llä. Paljon on vikoja kuulemma löydetty PSPeistä, sekä hinnat on korkealla tavarapulan takia. Lisä-akuista ja verkkovirtalaitteistakin joutuu pulittamaan play-asiassa $40-60. Alla linkki threadiin, jossa on kuvia ja videoita joistain PSP:n vioista. Yksi vakavimmista näyttäisi olevan sen analoginupin irtoaminen, mikä kyllä voi olla paskapuhetta.

http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=32648&page=40&pp=10
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

tervis sanoi:
PSP:llä ei näyttäisi alku ainakaan sujuvan yhtä mallikkaasti kuin DS:llä. Paljon on vikoja kuulemma löydetty PSPeistä, sekä hinnat on korkealla tavarapulan takia. Lisä-akuista ja verkkovirtalaitteistakin joutuu pulittamaan play-asiassa $40-60. Alla linkki threadiin, jossa on kuvia ja videoita joistain PSP:n vioista. Yksi vakavimmista näyttäisi olevan sen analoginupin irtoaminen, mikä kyllä voi olla paskapuhetta.

http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=32648&page=40&pp=10
No mallikkaasti ja mallikkaasti. Kuluttajan kannalta joo, valmistajan kannalta on paha sanoa. Kysyntä on paljon kovempaa kuin tarjonta, joten tosiaan kuluttajalle se näkyy vaikeana saatavuutena ja import-kauppojen härskinä rahastamisena. Olisi kai Sonyllekin parempi, jos olisi enemmän koneita asettaa myytäväksi, mutta tärkeintä heille on varmasti osoitus kovasta kiinnostuksesta.

Vertaaminen NDS:n alkuun on vähän vaikeaa. NDS:ää myytiin suuremman tarjonnan ansiosta paljon enemmän, mutta innostus ei silti ollut Japanissa ehkä yhtä suurta, jos indikaattorina toimii alan liikkeiden edessä olevat jonot. (vaikka NDS:n ennakkoon paremmaksi tiedetty saatavuus pienensi jonoja myös). NDS:n hyvää vastaanottoa jenkkilässä voi taas verrata vasta kun PSP on julkaistu siellä.

On tosiaan liian aikaista puhua teknisten ongelmien yleisyydestä. Niistä kommenteista, joita olen lukenut, ei ole välittynyt kuvaa yleisistä ongelmista. Aika näyttää. Ja jos tosiaan haluaa verrata NDS:n julkaisuun, niin miten vertaa mahdollisia ongelmia NDS:n kuolleisiin pikseleihin?
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

Kuuluu vähän ristiriitaisia kommentteja PSP:n akkukestosta. Tämän raportin mukaan Ridge Racers, jonka pitäisi olla aikamoinen patterisyöppö, kestää täydellä ruudun kirkkaudella ja 75% äänenvoimakkuudella neljä tuntia pelaamista:

http://tokyopia.com/tk/forum/index.php?showtopic=1628&st=15 (kuudes viesti ylhäältä)

Gamespot taas sanoo kestoksi Ridge Racersille "somewhere between 90 minutes and three hours". Se kuulostaa kyllä ihan arviolta ilman oikeaa testaamista.

Saa nähdä, mutta vaikuttaa ihan hyvältä, kun ottaa huomioon, minkälaisilla arvioilla peloteltiin.
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

IGN:ltäkin melko postiivista tietoa akunkestosta:
http://psp.ign.com/articles/572/572548p1.html
Since starting up, we've used the system in a number of ways. We've played lengthy sessions of Vampire Chronicle, Lumines and Ridge Racers. We even played Ridge Racers in WiFi mode with three players for a couple of races. We've tried out UMD movies and music, Memory Stick movies and images and transferring data to and from a PC via USB. The battery eventually gave out, after over three hours of use (the last thirty minutes was our playing MP3s as we wrote this story).

Remember, this quick battery test was just on the residual charge that was left in the system from Sony's manufacturing plants -- nowhere near a full charge. We'll have to run a full test of the battery to determine practical battery lengths (the instruction manual, for the record, echoes SCE's statements about 4 to 6 hours for games and 4 to 5 hours for movies).
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

tervis sanoi:
Yksi vakavimmista näyttäisi olevan sen analoginupin irtoaminen, mikä kyllä voi olla paskapuhetta.

http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=32648&page=40&pp=10

Aika ihmeelliseltä tuntuu tuollainen. Joko oli maanantai kappale tai kaverin pelityyli on jokseenkin omituinen kun tuolleen saa hajotettua tuon tatin.

Siksi toiseksi tuolla tatilla pelaaminen on aika tuskaa, koska on noin alhaalla laitteessa. Jos pelaat tatilla, niin joudut pitämään koneesta kiinni aika alhaalta. Tällöin esimerkiksi L -napin painaminen vaikeaa. Ja muutenkin ristiohjaimella ohjaaminen onnistui luontevammin, kuin tuolla analogisella tatilla. Ehkä siihen tattiin sitten tottuu, kun pääsee enemmän pelaamaan.

Saisi vaan tuo perhanan laite tulle jo Eurooppaankin hyvin, hyvin piaan :mad:
 
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

http://psp.ign.com/articles/572/572563p1.html

Tuossa on IGN:n varsinainen raportti akun kestosta. Aikamoinen sähellys. Huomattavasti selkeämpi kuva olisi tullut testistä missä pelataan yhtä peliä ensin max kirkkaudella, äänenvoimakkuudella ja wifi päällä ja sitten taas tiputtamalla noita kaikkia.

Löytyykö mistään selkeää ja virallista testiä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ne kannettavat: GBA, NDS, N-Gage QD, PSP...

XShava sanoi:
Siksi toiseksi tuolla tatilla pelaaminen on aika tuskaa, koska on noin alhaalla laitteessa. Jos pelaat tatilla, niin joudut pitämään koneesta kiinni aika alhaalta. Tällöin esimerkiksi L -napin painaminen vaikeaa.

Jep. Sony pitää linjansa.
 
Ylös Bottom