En tiedä luetko PSP:hen liittyviä uutisia ollenkaan? Jos et tiedä, että PSP:n kanssa joudutaan säätämään ja tuskailemaan mm. surkean akkukeston kanssa, niin ole hyvä vaan, minä en enää vastaa sinulle.
Eikö Game Gearin, Atari Lynxin ja vaikka Nomadin surkeassa akunkestossa ollut valittamisen aihetta? Ei tainnut silloinkaan helppo ohjelmoitavuus ja pelien porttaus olla tie voittoon? Miksi nyt olisi?
Lainaus PSP:lle ohjelmoivalta henkilöltä:
"The 4-6h can be attained in the PSP but at a massive cost. The game for starters would have to be buffered into its 32MB of ram so the disc doesn't have to spin at all, then the min lighting possible to the LCD, low volume via headphones, and yah the lan off too.
So if you think you'll get 4-6, then I hope you enjoy stuff like Bust-A-Move or Tetris because the way they're pushing aesthetics 32MB of ram isn't much to store in. According to the guy if you want a game like say Ridge Racer that'll run the CPU fully, use the disc quite a bit, and you want more than a whisper of audio via the unit speakers you're going to get around 2.5hours."
Vaikka yrität sanoa mitä tahansa, se vaan on fakta, että pelintekijät päättävät miten kauan sinun PSP:n akku kestää. Kaikki tämä kuulostaa varmaan sinustakin todella hyvältä?
Näyttää myös siltä, että pelintekijät eivät voi edes käyttää koko prosessoritehoa hienosta koneestaan, vaan esim. 10% tai 20% CPU:sta akkukeston säästämiseksi. Akusta loppuu mehut PSP:n raudan kanssa, eikä ylikuumentumis ongelmatkaan ole outoja. Sekä PSX että PS2 kokivat ylikuumenemisongelmia alkutaipaleellaan. Huono akku pilaa monella tavalla hienon laitteen, puhutaan mistä elektroniikasta tahansa.
Muut puhuvat puuta heinää ja sinä tulet kylvämään totuudensiemeniä harhauskoisten silmille? Hah.
p.s PSP on mielenkiintoinen laite, en vaan millään pysty suosittelemaan sitä kenellekään ennen kuin akkuongelmat on saatu ratkaistua. Toivottavasti ei mene vuosia.
Modet: lupaan, että tämä oli viimeinen off-topic viestini tässä ketjussa.
ontopic:
Nintendo DS Kicking Butt in Japan