Need For Speed: Hot Pursuit 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Willennium
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Snaker
Okei, PC-puolelle meni. Verkkopeli on muutenki helpompaa ku ei ruutua tartte jakaa.

Lataa ihmeessä ensin PC-version demo. Itse en todellakaan pitänyt sen ajotuntumasta, PS2-versio tuntui paljon paremmalta (vaikka ensin sitä täällä vähän kritisoinkin). Molempien demojen testaamisen jälkeen täytyy sanoa, että ihan eri peleiltä vaikuttivat.

Taitaa olla vähän sama juttu kuin NFS4:n ja NFS5:n PC ja PSX-versioiden kanssa? Varsinkin tuo NFS5 on PC:llä ihan toista luokkaa kuin PSX:llä. Tällä kertaa vaan on panostettu tuohon PS2-versioon PC:n kustannuksella.
 
Joo, no oon pelannu tota NFS4:sta (kaveril on se) ja tulin siihen tulokseen etten osta tota uutta vaan ostan NFS4:n.

Meen huomen Lipparin Anttilaan ja tuon sieltä kotiin PC:lle:

Hitman 2: Silent Asassin 50
NHL 2003 50
Need For Speed: Road Challenge eli nelonen 10

Kaikki hinnat pyöristetty ylöspäin (lisäsin kaikkiin 0,10 ).

Sitte vaan LAN-pelit kavereiden kans pystyyn. :D


Mut pitänee kai tuoda joku peliohjain mukana noita NHL:ää ja NFS:ää varten kans. Näillä näkymin varmaanki Microsoftin Sidewinder gamepad Pro.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
No mites sulla onko hotpursuitista puolet kisoista mennyt ensi yrittämällä läpi niinkuin Laardiaattorilla. [/QUOTE

Juurikin noin puolet kisoista läpi,muttei kaikki kyl ihan eka yrityksel.Ei lähellekkää,jJotain kisaa mis tietty aika piti alittaa, tuli vedettyä valehtelematta viistoist kertaa.Kisat vaikeutuu sopivasti edetessä.Tuntuu vaa osa olevan todella pitkiä arcade pelin kisoiks.Ei tietty mitään verrattuna Gran turismon pitkiin kisoihin...
 
Hö. Aika alas on vaikeustaso vedetty. Muutaman päivän ajelun jälkeen on 'Hot Pursuit'-puolella jäljellä yksi skaba (32) ja 'Championship'-puolella kaksi skabaa. Toiset yritykset on varmasti laskettavissa kahden käden sormin. Time Trialit ovat kaikki hoituneet ekalla kierroksella.
Championshipin 29. skaba vaikutti jo mukavan helvetilliseltä ja nyt tuntuu, että pelkästään se tuplaa uusinta yritysten määrän.
Ajotuntuma on tietty arcadea, mutta sanan positiivisessa mielessä. Mistään Test Driven tyyppisestä logiikkaa uhmaavasta päättömyydestä ei todellakaan ole kyse.
Isoin miinus tulee ääninäyttelystä: Poliisit eivät enää huutele suoria pysähtymiskäskyjä. Nämä olivat helmiä alkuperäisessä Hot Pursuitissa, varsinkin kun pelasi peliä saksaksi. Melkein teki mieli totella :).
 
Ostinpa minäkin tämän pelin ja ihan hyvältähän se vaikuttaa. Varsinkin pursuit mode on todella hyvä ja hauska pelata. Grafiikka on hienoa ja pyörii hyvin, musiikit on ihan kohtalaiset ja äänet muutenkin hyvät. Pelattavuus on kohdallaan. Padilla on tosin huomattavasti helpompi pelata kuin ratilla. Mutta niinpä se on monesti arcade autopeleissä.
 
Mulla on nyt ollut Cuben versio julkaisusta asti ja täytyy sanoa että peli on todella ala-arvoinen . Peli nykii jatkuvasti , autot liikkuvat ihmeellisesti (sisäkuvasta vähän helmpompaa) , pelillisesti aivan liian helppo , joskus pari tietokone vastustajaa vetää ihmevauhdilla , kaasu pohjassa turha yrittää saada kiinni , restart ja toimii normaalisti , autotei kulje mihinkään , tuskin Diablo oikeasti hyytyy 4-vaihteella . Lähes mikään auto ei vedä .

KIELIVIRHEET - Autojen esittelyssä on valtavasti virheitä , selostaja höpöttää mitä sattuu (mm. McLaren F1:sen tiedoissa lukee 0-100 km/h 3.8 sek. selostaja höpöttää six point one (6.1 sek) . Vaihtaa asetukset MPH:sta KM/H ja huippunopeus lukee yhä maileina vaikka perässä on km/h (Tuskin Ferrarilla pääsee vain 200 km/h kun se oikeasti kulkee 320 km/h)

ja tässä vain mitä muistan .
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jake_N
Mulla on nyt ollut Cuben versio julkaisusta asti ja täytyy sanoa että peli on todella ala-arvoinen . Peli nykii jatkuvasti , autot liikkuvat ihmeellisesti (sisäkuvasta vähän helmpompaa) , pelillisesti aivan liian helppo , joskus pari tietokone vastustajaa vetää ihmevauhdilla , kaasu pohjassa turha yrittää saada kiinni , restart ja toimii normaalisti , autotei kulje mihinkään , tuskin Diablo oikeasti hyytyy 4-vaihteella . Lähes mikään auto ei vedä .

KIELIVIRHEET - Autojen esittelyssä on valtavasti virheitä , selostaja höpöttää mitä sattuu (mm. McLaren F1:sen tiedoissa lukee 0-100 km/h 3.8 sek. selostaja höpöttää six point one (6.1 sek) . Vaihtaa asetukset MPH:sta KM/H ja huippunopeus lukee yhä maileina vaikka perässä on km/h (Tuskin Ferrarilla pääsee vain 200 km/h kun se oikeasti kulkee 320 km/h)

ja tässä vain mitä muistan .
Niinhän noita X-box ja varsinkin cube versioita on arvosteluissa haukuttu ja PS2 versiota kehuttu. Eräskin nettilehti antoi PS2 versiolle 9 ja risat, Xbox versiolle muistaakseni 7 ja cube versiolle muistaakseni 6.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28

Minä veikkaan tätä vuoden parhaaksi autopeliksi ellei WRC2 vie pottia.


No en ollut väärässä tässä:D
Lainaus Edomen sivuilta:

AIAS:n palkinnot

Academy of Interactive Arts and Sciences on jakanut vuosittaiset tunnustuspalkintonsa viime vuoden parhaiksi katsotuille pelijulkaisuille. Las Vegasissa järjestetyn gaalan palkintorohmuja olivat Electronic Arts ja Nintendo.

Konsolipeleille annetut palkinnot jakautuivat seuraavasti:

Vuoden toimintapeli
Grand Theft Auto: Vice City (Rockstar Games/Rockstar North)

Vuoden FPS-peli
Metroid Prime (Nintendo/Retro Studios)

Vuoden tappelupeli
Tekken 4 (Namco/Namco)

Vuoden roolipeli
Animal Crossing (Nintendo/Nintendo)

Vuoden tasohyppely
Ratchet & Clank (Sony/Insomniac)

Vuoden urheilupeli
Madden NFL 2003 (Electronic Arts/EA Tiburon)

Vuoden autopeli
*****Need for Speed: Hot Pursuit 2 (Electronic Arts/EA Black Box)*****

Vuoden perhepeli
Mario Party 4 (Nintendo/Hudson Soft)

Saavutukset animaatiotyöskentelyssä
Sly Raccoon (Sony/Sucker Punch)

Saavutukset graafisessa suunnittelussa
Sly Raccoon (Sony/Sucker Punch)

Saavutukset hahmosuunnittelussa/tarinassa
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (Nintendo/Silicon Knights)

Saavutukset pelisuunnittelussa
Animal Crossing (Nintendo/Nintendo)

Saavutukset pelimekaniikassa
Tom Clancy's Splinter Cell (Ubi Soft/Ubi Soft Montreal)

Saavutukset taustamusiikeissa
Medal of Honor: Frontline (Electronic Arts/EALA)

Saavutukset äänisuunnittelussa
Medal of Honor: Frontline (Electronic Arts/EALA)

Saavutukset visuaalisessa suunnittelussa
Lord of the Rings: The Two Towers (Electronic Arts/Stormfront Studios)

Vuoden innovatiivisin konsolipeli
Animal Crossing (Nintendo/Nintendo)

Vuoden käsikonsolipeli
Metroid Fusion (Nintendo/Nintendo)

Vuoden konsolipeli
Tom Clancy's Splinter Cell (Ubi Soft/Ubi Soft Montreal)


Lisäksi Segan pelisuunnittelija Yu Suzukille myönnettiin paikka AIAS:n Hall of Famessa hänen elämäntyönsä johdosta.
 
Vaikka tämä on jo vähän vanha ketju, niin ajattelin nostaa tämän ylös, koska kokeilin eilen pari tuntia tätä peliä. Peli on ollut pojallani vaikka kuinka kauan, mutta olen vain joskus katsellut hänen pelaamistaan.

Miten tuon nyt sanoisi... mielenkiintoinen peli. Pelasin paria kolmea osakilpailua Championship-osiosta (tai mikä se nyt olikaan, jossa poliiseja ei ole ja missä yritetään ajaa ns. kilpaa).

Aluksi pelasin toiseksi viimeistä ja sitten paria muuta. Aluksi paras sijoitus, johon pääsin ekassa kisassa, oli 4. sija. Suuren ongelman aiheuttivat erilaiset reittivalinnat, koska poikani kommenttien perusteella valitsin suunnilleen aina väärän reitin. Yritin pysytellä varsinaisella radalla, no ainakin asfaltilla, kun minun olisi pitänyt oikoa jotain ihmeellisiä hiekkateitä pitkin. Varsinkin niissä kahdessa muussa kilpailussa oli vaihtoehtoisia reittejä vaikka muille jakaa. Jossain kisassa oli lentokenttä, jossa oli kone, jonka ruuman läpi piti hypätä. "Ratojen" opettelu vei siis aikansa. Lisäksi käytin ns. "pää puskurissa" näkymää (sama kuin GT3:ssa), jolloin tie näkyy hyvin matalalta verrattuna auton takaa ulkopuolelta katseluun.

Ajotyylini oli aluksi varsin konservatiivinen, mutta pikkuhiljaa minua alkoivat koneen autot ottaa päähän, koska lähes aina ne taklasivat autoni johonkin puuhun tai pylvääseen. Varsinkin ekassa kisassa oli palmuja tms., johin törmäsin suunnilleen joka kierroksella. Yritin jarrutella mutkiin, koska minusta tuntui, että muuten olisin törmännyt kaiteeseen tms. tai lentänyt ulos radalta.

Vähitellen muutin tekniikkaa ja lopetin jarrutukset lähes kokonaan. Lisäksi huomasin, että pusikot, kaktukset ja muut "pienet" esteet voi huoletta jyrätä alleen, koska ne eivät käytännössä pudota vauhtia juuri ollenkaan. Puita ja pylväitä piti vain väistellä. Kaiteet olivat hyvä apu, jos auton sai osumaan niihin vain pari kertaa, jolloin sai biljardipallomaisen pompun oikeaan suuntaan. Vielä enemmän helpotti, kun otin käyttöön koko radan, eli en pyrkinyt pysyttelemään asfaltilla.

Vauhdin tuntu on melkoinen, mutta minusta ero 130 km/h ja 300 km/h välillä on aika pieni. Vauhdin tuntua ei oikein voisi nostaa, koska silloin jossain lentosotapelissä äänennopeudella lentävät koneet alkavat madella liian hiljaa.

Ajofysiikasta ja vauriomallinnuksesta on vaikea sanoa mitään. Lasit menevät kaiketi rikki ja pelti taitaa kurttaantua (en näe niitä, koska en näe koko autoa käyttämälläni kuvakulmalla), mutta niiden vaikusta auton kulkuun on lähinnä olematon. Autot ohjautuvat suunnilleen sinne, minne niiden pitäisikin, mutta jotenkin Ferrari 360:llä 270+ km/h hiekalla ei tunnu aivan luontevalta.

Erilainen pelikokemus! :D
 
Kiva lukea toisenkin "casual palyer"in arvostelua! :) ...jossa ei siis itketä pienimmästä pop-upista taikka grafiikan hidastumisesta jne... näitä lisää!!!
 
Itsekin olen aika ajoin pelaillut NFSää ja hauskaa on piisannut. Ennen kaikkea pelissä kiehtoo pelaamisen ilo. Jopa tyttöystäväkin tykkää :D. NFS Undergroundia odotellessa...
 
Hieroin eilen muutaman kilpailun lisää tuolta Championship-puolelta. En edes viitsi yrittää niitä, joissa on poliisiautoja mukana. Miksikö?

Täytyy myöntää, että tällaisena kalkkiksena en itseasiassa hirveästi pidä joistakin pelin ominaisuuksista. Ehkä tämä osittain johtuu myös siitä, että aiemmin olen pelannut pääasiassa enemmän tai vähemmän realistiseen ajotapaan pyrkiviä pelejä, esim. GT-sarja, CRM, TOCA, muutamat PC-pelit, jne. Niissäkin törmäillään eikä ainakaan kaikissa ole vauriomallinnusta (pelkkä peltien kurttaantuminen ei minusta ole oikea vauriomallinnus).

On helppo arvata, että en pidä AI-autojen tavasta aktiivisesti taklata pelaajan tai toisia koneen autoja. Tietysti ajovirheitä tulee, varsinkin pelaajalle, mutta kun peli suoralla tiellä ei pelkästään "nojaa" toiseen autoon, vaan yksinkertaisesti pyrkii sivusta puskemaan sen tien reunaan, niin se on jo liikaa. Selvyyden vuoksi täytyy mainita, että ei GT3:nkaan AI ole mikään nero kiskoilla kulkevine autoineen.

Toinen seikka, joka häiritsee, on muun kuin asfaltin käytettävyys ratana. Hiekalla ja nurmikolla auto kulkee yhtä kovaa ja pito tuntuu aivan samalta kuin asfaltilla. Peli ajaa myös omat autonsa oikoen hiekalla ja nurmikolla. Oikotiet ("salarit" kuulemma) ovat oma luku sinänsä... :rolleyes:

Joka tapauksessa pelin oma ajotyyli ja -tapa saa ainakin minut toimimaan samoin, eli tajutonta päin ajoa, toisten autojen jarruna käyttöä ja oikomista aina, kun se on mahdollista. Heh, täytyy ottaa pieni kertauskurssi GT3:lla ennen seuraavaa I-Link -kisaa, jotta ei tule liikaa sanomista... ;)

Peli on minusta vaikeampi kuin esim. GT3, jossa omaa autoa virittämällä voi rakentaa ylivoimaisen auton (auton ylivoimaisuus ei ole välttämättä hyvä asia). Tässähän autot ovat mitä ovat. Vai voiko niihin hankkia viritysosia? En tosin tiedä onko jokin auto parempi kuin toinen, koska joihinkin kisoihin näyttää olevan mahdollista valita auto.

En ole (ehtinyt) huomannut ongelmia ruutujen päivityksessä tms. teknisissä asioissa, koska minulla on tarpeeksi töitä, kun yritän pitää autoa käsissä ja vältellä muita autoja.

Yksi asia on hyvä. Se on mahdollisuus tallentaa pelin tilanne aina, kun on saanut jonkin kisan (osakisankin) pelattua hyvin. Lisäksi kisan voi uusia suoraan valikosta, jos se on mennyt huonosti.

NFS HP2 voi olla sarjassaan erinomainen peli, mutta noin yleisesti ottaen tämän tyyliset pelit eivät ole oikein minun makuuni.
 
Synkkä yksinpuhelu jatkuu...

Meinasi mennä työnteoksi, mutta sain viime yönä läpi loputkin puuttuneet (muutama) Championship-osion kisat. Viimeinen oli no 32, jossa piti ajaa 5 kierrosta Ferrari 360:llä ja vastassa oli vain yksi samanlainen auto. Lisäksi muuta liikennettä oli suuntaan jos toiseenkin. Jostain syystä auto ja sen käytös tuntui luontevammalta kuin joillakin toisilla autoilla. Syytä en tiedä, mutta liekö kyseisen auton fysiikkaan panostettu enemmään kuin joihinkin toisiin?

Kokeilin myös Challenge-moodissa vaikeinta tasoa (siinä osiossa, missä ei ole poliiseja) Opel/Vauxhall VX220:stä, joka on tuttu myös GT3:sta. Vastus oli ihan mopo. En kokeillut nopeampia autoja tässä moodissa. Kävin myös kerran kokeilemassa, miltä poliisia karkuun ajaminen tuntuu, mutta kerta kyllä riitti. Championship-osiossa autot tuuppivat, mutta tämä oli kuin jostain Demolition Derbystä. uuuhhh... :D

Syystä tai toisesta peli näyttää vielä kolmea lukittua/piilossa olevaa atuoa. Yksi on Mercedes CLK GTR (tai jotain sinnepäin) ja pari muuta on vielä peiton alla. Autojen kohdalla on ohje, mistä autot voi saada auki, mutta en oikein ymmärrä, mitä teksti tarkoittaa: mitä on "clean race" ja missä osassa peliä nuo kisat pitäisi voittaa? Kisoista sanotaan vaikeustaso, joka on "Advanced" (keskimmäinen), kierrosten määrä (4 ja yhdessä 8). Tietääkö kukaan, mitä pitäisi vielä pelata???
 
Mies pelasi pelin läpi parissa illassa? Itseltä meni vähän rauhallisempaan tahtiin, pari viikkoa, yhtään kisaa en kuitenkaan hävinnyt (no ehkä yhden ;)).

Muistaakseni siinä pitää ajaa jonkinlainen puhdas single race, eli auto ei saisi vaurioitua tms.

Erot PS2 -ja Xbox-versioiden välillä ovat muuten huikeat. Pleikkarilla peli on paljon viimeistellympi ja yksityiskohtaisempi. Xboxilla jaksoin pelata peliä pari iltaa, PS2-versiota tulee edelleen pelailtua nyt kun hommasin kunnon ratin, polkimet ja ajotuolinkin. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Mies pelasi pelin läpi parissa illassa? Itseltä meni vähän rauhallisempaan tahtiin, pari viikkoa, yhtään kisaa en kuitenkaan hävinnyt (no ehkä yhden ;)).

Muistaakseni siinä pitää ajaa jonkinlainen puhdas single race, eli auto ei saisi vaurioitua tms.

Erot PS2 -ja Xbox-versioiden välillä ovat muuten huikeat. Pleikkarilla peli on paljon viimeistellympi ja yksityiskohtaisempi. Xboxilla jaksoin pelata peliä pari iltaa, PS2-versiota tulee edelleen pelailtua nyt kun hommasin kunnon ratin, polkimet ja ajotuolinkin. :)
No ei nyt sentään!!! Hullu voin olla, mutta en ihan niin hullu. Se oli poikani tallennus, johon sain luvan ;) pelata lisää. Tuolta Championship-puolelta puuttui ehkä 6-7 kisaa. Kyllä minä hävisin aika monta kisaa ja joitakin keskeytin, kun suunnilleen viimeisellä kierroksella täräytin puuhun tms. Pelaan yleensä aika myöhään illalla (21 - ....haukotus), joten en ole jaksanut ajella loppuun käytännössä hävittyä kisaa. Halusin oikeastaan vain pelata tuon viimeisen kisan, mutta siihen pääsi vasta, kun kaikki muut oli selvitetty.

Jaa-a pitäisiköhän yrittää noita "puhtaita" kisoja. Jollain hitaalla autolla se voisi onnistua, kunhan vain saisin väisteltyä koneautot kisan alussa. Jos mikä tahansa radalla oleva reitti on sallittu, voisi koettaa ohittaa ne eri reittiä.

Olen pelannut peliä pelkällä pleikan ohjaimella, koska en ole viitsinyt alkaa asetella rattia tämän takia. Lisäksi pelaaminen onnistuu kohtuullisesti ohjaimellakin, koska kaasun ja jarrun kanssa ei tunnu olevan niin kovasti väliä. Ohjaukseen käytän tappia. GT3:sta pelaan yleensä ratilla (MOMO) tai satunnaisesti ohjaimella molempia tappeja käyttäen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo, "clean race" tarkoitti näköjään, että peli kuittasi jokaisen kierroksen jälken "clean lap". Siihen riitti, että ei törmäillyt seiniin, kaiteisiin tai liikennemerkkeihin eikä osunut liian kovaa toisiin autoihin. Radalla (tai siis asfaltilla) ei tarvinnut pysytellä. Autona käytin VX220:stä, koska olin havainnut sen helpoksi käsitellä. Eka puhdas kisa oli 8 kierrosta ja johtoon siirryin 5:llä kierroksella. Aloitin sen turhan varovasti, koska seuraavassa kisassa, jossa oli 4 kierrosta, johdin maalin kohdalla kaikilla kierroksilla. Autot, joita peiton alta tuli esiin eivät ollet mitään ihmeellisiä, koska suunnilleen samanlaiset autot oli jo valittavissa.

Luulen, että tämä on riittävä annos NFS:n tyyppisiä pelejä seuraavaksi puoleksi vuodeksi.
 
Ylös Bottom