Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need for Speed: Shift [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Itse olen nauttinut tuosta driftaamisesta ratin ja polkimien avulla todella paljon :) Uraa olen ajanut Tier 3 kisoihin asti (muutaman ajellut) ja leveli on toki vasta 29... nyt hetkeen en ole pelannut kuin quick racessa pelkkää driftaamista, ihan mukavaahan tuo on kun ei omaan drifteriin ole rahaa..... :D

Jos oikeaa simulaatiota haluaa niin ostaa nettiautosta halvimman romun ja ajelee sillä pellolla/jäällä, sen lähemmäksi ei autoilua pääse...
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Ehkä ennemmin ostan Undergroundit ja Carbonin uudestaan, kuin ostaisin Undercoverin tai Shiftin. Toisin sanoen, Most Wanted on näistä nykyisistä NFS -peleistä se pelattavin. Jään siis odottelemaan Gran Turismoa.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Ehkä ennemmin ostan Undergroundit ja Carbonin uudestaan, kuin ostaisin Undercoverin tai Shiftin. Toisin sanoen, Most Wanted on näistä nykyisistä NFS -peleistä se pelattavin. Jään siis odottelemaan Gran Turismoa.

Siis mitä, jäät odottelemaan gran turismoa ja otat mielummin mostin kuin shiftin, most wantedthan se vasta realistisempi on kuin shift.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Ehkä ennemmin ostan Undergroundit ja Carbonin uudestaan, kuin ostaisin Undercoverin tai Shiftin. Toisin sanoen, Most Wanted on näistä nykyisistä NFS -peleistä se pelattavin. Jään siis odottelemaan Gran Turismoa.

Tuohon on helppo yhtyä. Most wanted on undergroundin jälkeen ilmestyneistä need for speedeistä kevyesti paras. Tullu pelattua undergroundin ja pro streetin välillä jokainen peli läpi. Undercover jäi kesken sen surkeuden takia ja shiftin demo oli jotain hirveää et se taitaa jäädä ostamatta, ellei sitä joskus alelaarista puoli ilmasiks saa.
Pakko se on vaan jäädä odottelemaan kunnon autopelejä, eli gran turismoa ja jos se tdu 2 sieltä joskus ilmestyis.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Demo kokeiltu, ei jaksa ymmärtää...

Simupuolella edelleen Gran Turismoon turvautuisin ja tällaisen arcadehenkisemmän hauskanpidon tarjoaa Racedriver Grid. Siinä kun kaikki vastaava on tehty jo komeammin, paremmin ja paljon viihdyttävämpänä.

Demon perusteella:
- Grafiikat eivät nostaneet mitään erityistä "ooh" fiilistä.
- Autot jotenkin vaikuttivat leijuvan radan pinnalla silmämääräisesti, kuin kosketus rataan puuttuisi.
- Ajomallinnus ihmeellistä simun ja arcadesladituksen sekoitusta. Pidon puute luo fiiliksen autokoulun liukkaanradan harjoittelusta, jossa rata on huonosti "liukastettu", eikä suinkaan powerslaidin fiilistä.
- Sinänsä kuvaruudun sumeneminen oli kiva efekti, mutta nopeuksien noustessa mittariston sumeneminen loi vaan fiiliksen paskojen grafiikkojen peittelystä. Ei sitä nyt vielä parissa huntissa sentään ala silmissä g-voimat sumentamaan...
- Olinko se vain minä, vai tuntuivatko radat liian kapeilta autojen mittakaavaan nähden?

Ei vaan kolahtanut. Jos demo presenteeraa täysversiota edes jotenkuten, ei viitsi euroja tuhlata. Kuten sanottu, Grid tarjoaa jo saman paljon mageempana pakettina (ja halppisjulkaisuna edullisesti, vink vink).
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Demo kokeiltu, ei jaksa ymmärtää...
......
- Ajomallinnus ihmeellistä simun ja arcadesladituksen sekoitusta. Pidon puute luo fiiliksen autokoulun liukkaanradan harjoittelusta, jossa rata on huonosti "liukastettu", eikä suinkaan powerslaidin fiilistä.
- Sinänsä kuvaruudun sumeneminen oli kiva efekti, mutta nopeuksien noustessa mittariston sumeneminen loi vaan fiiliksen paskojen grafiikkojen peittelystä. Ei sitä nyt vielä parissa huntissa sentään ala silmissä g-voimat sumentamaan...
- Olinko se vain minä, vai tuntuivatko radat liian kapeilta autojen mittakaavaan nähden?

Ei vaan kolahtanut. Jos demo presenteeraa täysversiota edes jotenkuten, ei viitsi euroja tuhlata. .

Jotain tota rataa on ajatuntuma simu/ arcade sladitusta joskus pito kestää ja useammin mennään linkussa väkisin, mutta mun autokoulussa oli niin yli luikasta että Sierralla oli hauskaa, mutta opettaja ei oikein pitänyt siitä ajosta.

En tiedä tosta sumenemisesta, mutta niin itsekin totesit lopussa ettei kahdensadan nopeuksissa silmissä sumene olisin muuten ollut itsekin metässä aikoinaan Sierralla.
Silmät ei ole sumentuneet, kun ajossa kerran ja sekin taajamassa kun kaveri yritte kertoa vitsiä ja vitsissä ei päästy alkua pidemmälle kun se unohti eli nauroin vedet silmissä.Mutta ei mun autot taas reilusti yli kahtasataa kuljekaan saati sitten muuta eli ei ole kokemusta jos ja milloin sumenisi mutta sumeneeko.

En tiedä ratojen kapeutta...itse pidän kopeammista radoista voihan siinä olla jotain tai sitten ei.

Jep ei kannata tuhlata rahoja jos simulaatiota kaipaa.Itsekään en olisi ostanut jos demo olisi tullut ajallaan, mutta taisi olla ea kikka laittaa demo myöhemmin kehiin.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Osa radoista tosiaan tuntuu mikroautoradoilta, hirveetä syheröä liukkaalla pinnalla.

Tämä on nyt ihan puhdasta mutua, mutta voisin epäillä, että tässä on itseasiassa radat lähempänä oikeata leveyttä ja monissa muissa autopeleissä on ratojen leveyksissä tehty forzamaisia ratkaisuja, eli "rataa on levennetty nettipeliä varten". Ei sitä tilaa näytä tässäkään mahdottomasti olevan:

YouTube - FIA GT 2006 - 24 Hours of Spa Highlights

Meinasin jo painaa tilausnappia tämän suhteen, mutta päätin jäädä odottamaan patchia ja sitä mitä se mukanaan tarjoaa.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

meni ehkä toi mun pointti vähän yleismalkaiseks... sii tarkoitin, että pelin lopullisessa versiossa on muutama "fantasia" -rata, jotka eivät oikeen toimi kilvan ajoon, ainakaan sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan autot tuntuvat liian suurilta mittakaavaan verrattuna ja siitäpä syystä tekoäly ajaa näitä ratoja kuin kiskoilla, kun taas omat vauhdit joutuu tiukoissa kurvissa ja syheröissä pudottamaan todella alas, jotta ajaminen olisi muutakin kuin kahva edellä etenemistä.... Spa oli mielestäni loistavasti mallinnettu, sopii vetää kiettos shiftiä ja heti esim. GTR:ää perään niin radan mallinnus ei häpeile.

Syheröradat tosiaan pääsee kokemaan vasta ite kokopelissä...
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Juu, sori. Tuli nimittäin lainattua teikäläisen tekstiä huolimattomasti. Tarkoitus oli kommentoida noin yleisellä tasolla tuota keskustelua ratojen leveydestä. Satuin sitten lainaamaan sinua, kun olit kirjoittanut viimeisenä, vaikkei olisi pitänyt lainata ketään. Sorge.

Sisäpiiriläiseltä hiukan tietoa tulevasta päivityksestä: SHIFT Patch Update - GTP Forums
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Joo, oikeassahan tuossa ketjussa yksi on, että Tier 3 ja 4 meno muuttuu romuralliksi. Vastustajat hakee sinua täysillä kylkeen. Startti on restart-arvontaa, jossa toivotaan, että voi väistellä ekassa mutkassa olevan kaaoksen.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Mulla katos viimeinenkin mielenkiinto ajamiseen tässä pelissä, kun tuli "pakko" ajamiseksi driffaus ajot.On vissiin tullut myrkytys ea autopeleistä lopullisesti.
Sieltä täältä joskus ajanut jos olen edes aloittanut, mutta ei oikein vedä enää koko peli.
nettipeli pitää testata vielä tutulla porukalla ja sitten tämä on nähty ja sen jälkeen tietää mitä tehdä pitääkö peli vai heittää vesilintua.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

morjens kaikille! etsiessäni apuja (koodeja)tähän nfs peliin päädyin tänne ja autopelejä pari vuosikymmentä pelanneeena ajattelin tuoda oman mielipiteeni esille,ajettavuus ihan ok mutta nämä rahan keruu ym. turhat kilpailut voisi todellakin jättää pois koska jos ostan pelin niin en haluaisi tätä arcade hölmöilyä mukaan.mutta hiukan asiaakin tuosta ajettavuudesta,olen pelannut
paljon näitä ajopelejä ja paljon on jäänyt pelaamattakin.kun jätetään nuo kilpailijat tuolta radalta pois(jotka ei tunnu spinnaavan sitten millään) niin ajonautinto on mielestäni hyvä mutta ehkä jonkun autojen ominaisuuksia on hiukan ylikorostettu,toki en ole näillä merkeillä/malleilla oikeasti ajanut mutta tälläinen mutu,tuo luistelu kovemmin ajaessa mallintaa mielestäni hyvin pitoa(tai sen rajaa)
toki jonkun auton kohdalla hiukan karrikoiden mutta kokonaisuudessaan hyvin.tuota legendaarista nurburgring rataa aikanaa legendsillä ajaneena nopean kierroksen ja kuoleman
väli oli hiuksen hieno ja pari kolme kierrosta jos selvisi oli hienoa...
tässä pelissä pystyy mielestäni pitämään hyvän vauhdin ties kuin pitkään mutta alyttömiä yrittäessään päätyy nurmelle tai kaiteeseen kuten oikeasti.
hieman oikeata autoa radalla ajaneena tuntuma luisuun pelissä on onnistunut,toki jos oikeasti on sliksit alla pito ja pidon raja on hiuksen hieno jota on vaikea mallintaa pelissä
sitten tuosta vauhdista jos sisäkuvasta ajaa niin nopeuden kasvaessa mittaristot sumenevat
tämä on mielestäni onnistunut kuvaus vauhdista.toki oikeasti näin ei käy mutta todellisuudessa
näkökenttä kapenee nopeuden nuostessa ja on todella vaikeata seurata mittareita jne..
mielestäni ajamisen arvoinen peli!
ps.jos joku ajaa näitä pelejä kapulalla niin otan osaa...
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

juu, yllätyin miten viihdyttävän pelin oli tyypit saanet kasaan!
fysiikat ihan sinne päin, ja grafiikka jotain 45% Gt5 tasoa.

Mutta on kyllä jotain ihme vetoa tuossa pelissä, en tiedä miksi mutta varmaan tuo äänimaailma, ja hankala PRO aste viehättää.
piti muuten pariket kertaa ajaa jotta oli oli ensimmäinen.. "ps3 ohjaimella" ja ei mitään apuja+ vaikein AI.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

kaiken kukkuraksi pelissä on aika paljon driffaus ajoja ja lisäksi joissain kisoissa on esim. spinnattava 4 vastustajaa ja sitä rataa.Ne helkutan driffaus kisat ovat ihan täyttä.... ei ei ja ei kamaa eli niin kuin aikaisemminkin jo on mainittu niin simulaatio missä?

Ei niitä kaikkia tähtiä ole pakko kerätä, että pääsee pelissä eteenpäin. Jätä välistä ne.

Olen kyllästynyt, kun yritän löytää moninpeliseuraa, niin todella usein autoina ovat jotkin raketit. Tuskissaan siellä sitten odottelen, jos joku alkaisi kisailemaan jollain 2-10 ratingillä olevalla autolla, aika harva jaksaa tai sitten olen vain aivan väärään aikaan linjoilla.

Käykää laittamassa niitä tunnareitanne tuonne psn-tunnusten keräysketjuun, jotta löytyisi joku joka haluaa ajaa nimenomaan noilla kauppakasseilla (tai ehkä ne ei aivan kauppakasseja ole...).
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Vancouver Blade on taas infonnut GTPlanetilla lisää päivityksestä. Tässä pitkä lista korjauksista ja muutoksista (englanniksi):

Here are the details for the new patch. We're currently working through the testing process so don't have a confirmed date yet; as soon as we do we'll update the thread. Apologies for my recent silence; it's been very busy in the office but I just got these details so wanted to share.

NEW CONTENT/FUNCTIONALITY
- Increased the maximum number of online players from 8 to 12

BUG FIXES - CROSS-PLATFORM

- General game stability and performance improvements

- Improved car handling

- Fix for issue where some cars would bounce on their suspension during high load situations

- Fix for grass sometimes being displayed out of position

- Fix for intermittent incorrect driver duel results

- Fix for inverted balance slider operation

- Fix for online wins and losses occasionally being calculated incorrectly for drift races

- Fixed issue where loaned career car would inherit the player's career car tuning settings

- Fixed various usability issues with the advanced tuning screens

- Fixed lap timing for first lap of rolling start events

- Fixed car tuning settings sometimes not taking effect

- Fix to prevent rewinding past the start of instant replays

- Fixed car livery occasionally appearing all white during driver duel events

- Fixed incorrect screens being shown when player is disqualified

- Fix for occasional invisible opponents appearing during online drift events

- Fix for intermittent hang when skipping quickly through post-race screens

- Fix for intermittent hang when pressing X repeatedly in My Cars screen

- Fix for missing race groove on point-to-point tracks

- Prevented car livery resetting to default after an online race

- Fix for advanced tuning not staying unlocked on reload

- Fixed invitational event cars getting their setups corrupted and becoming undrivable (e.g. Veryon and Carrera GT)

- Fix for Lamborghini's having a low top speed when upgraded

- Fix for Corvette Z06 and Dodge Viper not able to move at the start of some events

- Fix for some upgraded AI cars bottoming out causing some instability over bumps

- Fix upgrade menu bug

- Fix for a force feedback strength settings save bug

- Fix multi-player settings for AI opponents and drift mode

- Fix for vinyls being incorrectly applied on rear wing

- Fix for a hang in lobby when accessing friend's list from car select

- Fix for profile load bug which skips save select menu when holding down Enter key

- Fix for jumping body parts when car resets

PC SPECIFIC
- Improved ATi graphics card support

- Improved dynamic vertex buffer usage (performance optimization on all PCs)

- Fixed crashes on certain PC configurations when changing shadow settings

- Fixed intermittent crash during first lap of races on certain PC configurations

- Disabled forced dampening for custom wheel presets on PC

- Optimized multi-GPU PC operation

- Fix for intermittent missing surface sounds on certain PC configurations

- Fix for intermittent black skies

- Fix for LAN menu hang for client when host quickly returns to main menu
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

- Improved car handling

- Fix for issue where some cars would bounce on their suspension during high load situations


On ihan mielenkiintoista nähdä miten käytännössä tulevat vaikuttamaan? Toi pomppimisefekti on aika älytön, mitä itellä on eteen tullut. esim. Porsche Cayman, nokka vasten radan reunusta paikassa jossa pyörien alla asfalttia ja kaasu pohjaan ---> villiä pomppimista paikallaan puolelta toiselle... että sillälailla.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Vancouver Blade@GTPlanet sanoi:
Just wanted to update everyone and give you the latest news about the patch. We've finally got a release date which we're confident about so you'll be prompted to download the new patch sometime on Nov 23rd.

The DLC is Dec 3rd in Europe and Dec 10th in North America.

For 360 and PC both Patch and DLC are out Dec 1st.

Patchista on ilmoitus myös www.needforspeed.com sivuilla, jos epäilyttää GTPlanetin lähde forumipostauksena (vaikka sama Andrew onkin kyseessä :) )

Ja se DLC:
Need For Speed Shift Goes Team-Based - need for speed shift - Kotaku
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Ei niitä kaikkia tähtiä ole pakko kerätä, että pääsee pelissä eteenpäin. Jätä välistä ne.

Olen kyllästynyt, kun yritän löytää moninpeliseuraa, niin todella usein autoina ovat jotkin raketit. Tuskissaan siellä sitten odottelen, jos joku alkaisi kisailemaan jollain 2-10 ratingillä olevalla autolla, aika harva jaksaa tai sitten olen vain aivan väärään aikaan linjoilla.


Joo tiesin, ettei tähtiä pakko kerätä eikä ajaa kaikkia kisojakaan, kun pääse eteenpäin ainankin siihen asti mihin nyt yleensä pelasin.

Nettipeli oli kyllä osittain huono, koska peli käynnistyi tietyn ajan kuluttua itsestää eikä päässyt odottamaan rauhassa kaveria.

Edellä mainittu sama asia jonka myös huomasin siellä tosiaan lähes aina ne "ulkomaalaiset" halusivat ajaa niillä tykeillä ja oli kyseessä mikä tahansa autopeli heillä on sama meininki.
Eivät tuntuneet ja tunnu tajuavan, että hitaammilla autoilla saa parhaat kisat.
Ei muu auttanut kuin itse tehdä eikä sinne sitten oikein tullut ketään.

No mutta peli on myyty pois joten tämä keskustelu päättyy tähän mun osalta ja todennäköisesti viimeinen ea autopeli jonka ostin.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Joo-o joo-o, on kyllä surkeinta rata-autoilua vuosiin. Ensimmäiset ajokokemukset olivat hyvät ja ajattelin että ihan hyvä pelin ovat saaneet kasaan. Homma lyhistyi kuitenkin siihen, että tier 2 (joillain autoilla 3) eteenpäin mentäessä statsi autoon häviää kokonaan. Tuntuu että koko ajan pitää ajaa jään päällä ja vetää joka mutkaan sladissa... Ei kyllä tuo päivityskään ole yhtään auttanut asiaa. Aina joutuu pitämään noita stablity ja tracion controlleja päällä, muuten ei pysy auto yhtään lapasessa. Mutta sitten kun ne on päällä nuo superautot lähtevät kuitenkin liukuun ja kuva muuttu mystisesti slow motioniksi.

Pitää sanoa, että aina joutuu tämän pelin kaapin perälle jättämään pölyyntymään, jotta saisi jonkun näköistä tahtoa peliä pelata ja sitten se katoaa saman tien. Odotus on pitkä GT5:teen...:(
 
Ylös Bottom