Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need for Speed: Shift [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Mitäköhän säätöä pitäs säätää, kun semmonen ongelma tossa omassa DFP GT ratissa Shiftin demossa tällä hetkellä, että suoralla "katoaa" tunne rattiin. Eli kurveissa jne. tuntuu hyvältä, mutta suoralla katoaa täysin tunne ratista ja se alkaa heilumaan, kun ei ole mitään tunnetta siinä keskellä. Forcet täysillä ja samat asetukset, kun tuossa Salolla. Tai Elisella ajo tuntu ihan kivalta, mutta BMW:lla Spassa tapahtuu tuo kuvailemani. Pitää kokeilla vielä muilla autoilla ja radat läpi.

Salolla tai kellään muulla tähän ratkaisua? Prolossa ainakin ratti on myös suorilla hyvin reagoiva, tässä se on aivan löysä. Olen kokeillut tuota Speed Sensitivya satasessa ja nollassa ja oikeastaan ihan samanlainen suorilla. En tiedä onko se sitten tarkoituksella. Peli on kyllä ihan ok, etenkin radat ja niiden korkeuserot ovat mukavat, oikeastaan ensimmäistä kertaa ne oikein huomaa vaikka demossa on vain London ja Spa jotka tuskin ovat kaikkista mäkisimpiä/pomppusimpia maastoja.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

jooh. tulipa ladattua toi demo storesta ja täytti kyllä täysin kaikki odotukset. eli koko peli on jostain sieltä ja syvältä niin kun lähes kaikki edellisetkin nfs sarjan pelit, kaupan hyllylle siis jää ihan suosiolla :mad: (tulis se GT5 jo)
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Olihan villi kokemus, kun ekaa kertaa testasi. Ratti tähän pitää saada. Onneksi on pokerilahjoina vielä Verkkokaupan lahjakortteja, joten DFGT tulemaan. Hieman meinasi ärsyttää toi herkkyys sutimiseen. Ei -68(vai -78?) Datsuni nyt vakiona niin tykki ole... :o
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Salolla tai kellään muulla tähän ratkaisua? Prolossa ainakin ratti on myös suorilla hyvin reagoiva, tässä se on aivan löysä. Olen kokeillut tuota Speed Sensitivya satasessa ja nollassa ja oikeastaan ihan samanlainen suorilla. En tiedä onko se sitten tarkoituksella. Peli on kyllä ihan ok, etenkin radat ja niiden korkeuserot ovat mukavat, oikeastaan ensimmäistä kertaa ne oikein huomaa vaikka demossa on vain London ja Spa jotka tuskin ovat kaikkista mäkisimpiä/pomppusimpia maastoja.

Taitaa olla tarkotuksella. Itsellä jäi pelin hankkiminen, kun testasin demoa. Rattia (G25) joutuu kääntämään, olivat asetukset deadzoneineen ja herkkyyksineen mitkä hyvänsä, aivan järjettömästi, ennenkuin auto reagoi kunnolla. En tykännyt suorilla enkä mutkissa.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

..Ja nyt sama nopeuden rajoittumishomma tapahtui aikaisemmin kehumalleni GT-R:lle. Ei Kulje edes 230km/h.
Kummallisesti myös quick racen Gallardon vakiotehot on nousseet yli 700 hevosvoimaan, siis samaan kun
täyteen viritetyn vastaavat. Mutta nyt noiden vakio-Lambojen nopeuskin on rajoittunut.

Mikä helvetti tätä peliä oikein vaivaa!? Onko kenelläkään muilla ilmennyt tällaista nopeuden rajoittumista?
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Tässähän voi edetä uralla pelaamalla netissä. Hyvä hyvä. Hauskoja härdellejä ainakin mitä testasin. Hyvällä suomiporukalla varmasti mainiota. Saa lisäillä kaverilistoille. :)
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Tuolta muutaman sivun takaa bongatut Salo70:n säädöt on ovat osoittautuneet melko hyviksi G25:lla.

1-5-5-5-75-10-10-50-100-10-300-off-normal

DFGT:llä on näköjään vähemmän noita arvoja. Olen ihan nobo vielä tämän ratin kanssa, joten haluaisin saada varmasti oikeat arvot oikeaan kohtaan. Joten voisiko joku G25 omistaja olla ystävällinen ja katsoa pelistä arvojen oikeat kohdat ja syöttää ne tähän listaan (tai kertoa mitkä noista arvoista on kytkimelle):

Steering Dead Zone
Accelerator Dead Zone
Brake Dead Zone
Steering Sensitivity
Accelerator Sensitivity
Brake Sensitivity
Speed Steering Sensitivity
Force Feedback
Turning Lock
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Tuli tällanen mieleen että kaikki G25 omistajat huomio. Joissain ilmoituksissa on sanottu näin "PlayStation 3 (rajoitettu yhteensopivuus)!". Toimiiko Shiftissä kytkin ja H-laatikko vai mikä se oli? Ja tällanen tuli mieleen että jos painaa kytkimen pohjaan niin häviikö veto pyöriltä? esim jos on auto lähdössä lapasesta.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

DFGT:llä on näköjään vähemmän noita arvoja. Olen ihan nobo vielä tämän ratin kanssa, joten haluaisin saada varmasti oikeat arvot oikeaan kohtaan. Joten voisiko joku G25 omistaja olla ystävällinen ja katsoa pelistä arvojen oikeat kohdat ja syöttää ne tähän listaan (tai kertoa mitkä noista arvoista on kytkimelle):

Steering Dead Zone
Accelerator Dead Zone
Brake Dead Zone
Steering Sensitivity
Accelerator Sensitivity
Brake Sensitivity
Speed Steering Sensitivity
Force Feedback
Turning Lock

Itse edellisellä sivulla samaa mietin, kun demon käynnistin ja vastauksenkin kerroin eli G25:ssa on ne clutch-arvot siellä ja DFGT:ssä ei. Eli jos Salo70 säädöillä haluut vetää niin 1-5-5-75-10-10-100-10-300-off-normal.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Itse edellisellä sivulla samaa mietin, kun demon käynnistin ja vastauksenkin kerroin eli G25:ssa on ne clutch-arvot siellä ja DFGT:ssä ei. Eli jos Salo70 säädöillä haluut vetää niin 1-5-5-75-10-10-100-10-300-off-normal.

Juu, tuosta sinun edellisen sivun postauksesta ei vain selvinnyt, että mitkä noista arvoista on sen kytkimen. Eli ne on ilmeisesti sitten (tuossa Salon postaamassa) neljäs ja kahdeksas arvo. Noita valintakohtia kun ei näy ollenkaan, niin halusin saada varmuuden enkä lähteä arpomaan. Oletko muuten keksinyt ratkaisua vielä tuohon ratin tunnottomuuteen&vispaamiseen suorilla?
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Kokeilin tuota demoa alkuun padilla ja peli tuntui olevan täyttä roskaa kun suoraan ajaminenkin tuotti vaikeuksia. Sitten kokeilin g25:llä ja vähän ajan totuttelun jälkeen olin ihastunut peliin. Keräsin tähdet Zondaan ja wohoo mikä auto, ne äänet se vauhti... Missään pelissä en ole Zondaan samalla tavalla ihastunut, nojoo olen kokeillut sitä vain ensimmäisessä Forzassa. Peli menee ehdottomasti ostoon, kunhan muilta tämän syksyn loisto peleiltä ehdin.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Nyt on tullut pelattua pikkaisen koko peliä ja demo ei vastaa oikeastaan ollenkaan etenkään autojen ääniä.Demossa etenkin auton äänet aika karmeaa luokkaa.
demossa ei saa tietää edes nähdä mitä kaikkea voi pelissä tehdä ja ratoina ei ole kuin London ja Spa.

Peli on varsin hyvä mitänyt alku tuntumaa olen saanut.Suurin miinus tulee ohjauksesta, kun ajaa tatilla säätöjä saa vielä etsiä jotta saa omaan ohjaustyyliin sopivaksi.Peli onkin tehty selvästi ratille.
Mutta peliä vähän aikaa pelaa, niin kyllä sillä tatillakin tuntuu kohtuu hyvin jo menevän ja jos ei pärjää niin vaikeustasoa voi aina kisan jälkeen muuttaa vaikka meduimista easyyn tai päin vastoin vaikeampaan suuntaan jos haluaa.

Suurin osa radoista on todella hyviä mutkia paljon ja epätasaisuuksia radoissa riittää.
Lisäksi tärmäys mallinnukseen on hieno lisä pelissä eli kun lataset esim. seinään kovaa silmissä sumenee vähäksi aikaa ei näe ajaa hetkeen tai
jos hipaiset seinään maisemat muuttuu "sekunniksi" harmaaksi joka vaikeuttaa hahmottamista.

Autoja on oikeastaan riittävä määrä joka lahtöön ja äänet ovat ihan hyviä ainankin osassa.
Autoja pääsee maalaamaan ja laittamaan tarroja tarrojen laitossa ainut puute kopio ( en huomannut itse ainankaan ).Myös vanteita pääsee valitsemaan.
Lisäksi autoja pääsee virittämään mm. alustaa, jarruja, moottoria ym. jotka vaikuttavat oikeisiin auton ominaisuuksiin.

Nettipeliä jo eilen testasin kaverini kanssa ja tänään olisi tarkoitus ostaa samat autot ja virittää saman verran ja sitten kisoihin.
Nettipelissä on ainankin bugi, kun ilmeisesti kaikissa autoissa ei olekkaan välttämättä kaikki sinun laittamasi viritys osat mukana, mutta päivitystä ootellessa tämäkin varmasti korjaantuu.
Pitää tutustua nettipelin säätömahdollisuuksiin, mutta ne alustavasti vaikuttivat hyviltä.

Meinasi unohtua, että nettipelissäkin aina saa jotain vaikka ei pärjäisikään esim. oikeilla ajalinjalla ajamisesta saa pisteitä ja sitä myöten rahaa autojen ostoon tai virittämiseen.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

pelkästä demostako täällä puhutaan!?

noh kuitenkin... peli menty läpi ja levelit tapissa (50) eli kokemusta on pelistä.

isona miinuksena kaiken karvaiset bugit jotka ei jää muutamaan... esim tiettyjen autojen pomppiminen isoissa nopeuksissa tietyillä suorilla ja jos heittää perän luisuu nopees mutkas nii tervehtii pian seinää pomppien. huomasin myös et joissain autoissa automaattivaihteisto ei toimi niinku pitäis esim.corolla joka oli tappiin viritetty (works mukaan lukien) niin ei vaihtanu 2 isommalle ellei höllänny kaasua ja kävi silti samoilla kierroksilla koko ajan (vauhti 80-175km/h)?!
ja yks bugi mikä tulee varmasti eteen on pelin "hidastuminen" eli slo-motion tyylinen mikä tulee aina tietyissä kohdissa rataa.

mutta bugeista huolimatta ihan tyytyväinen ostokseen, pitempi olis voinu olla. ja niistä kontrolleista sen verran että aluks tuntu hieman hankalalta, mutta niihin tottuu nopeesti. itse en ainakaan tätä peliä varten rattia ostaisi... padeilla paljon parempi ajaa:rolleyes:
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Tuli tällanen mieleen että kaikki G25 omistajat huomio. Joissain ilmoituksissa on sanottu näin "PlayStation 3 (rajoitettu yhteensopivuus)!". Toimiiko Shiftissä kytkin ja H-laatikko vai mikä se oli? Ja tällanen tuli mieleen että jos painaa kytkimen pohjaan niin häviikö veto pyöriltä? esim jos on auto lähdössä lapasesta.

G25 toimii niin kuin pitääkin,veto lähtee kytkin pohjassa.Ainoa miinus,vaikka 'autoclutch off',että antaa vaihtaa vaikkei kytkin olisikaan painettuna.Ja 'ura' tehty melkeen pelkästään onlinessa.Level 50.Ärsyttää koko toi tason näkyminen.Mut se kai on sitä NFSää.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Ihan hyvänä pelinä tätä olen pitänyt, mutta kun noilla superautoilla lähtee kiskomaan niin ei siitä kyllä monesti tule mitään. Perä lähtee luisuun vaikka kuinka yrittää sitä kaasua annostella ja pistää ABS:n päälle. Mutta noiden Lotusten ja muiden sellaisten ajaminen on kylläkin varsin mukavaa, kun ei ole niin paljon hevosia takaa potkimassa.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

En ole keksinyt. Sulla kuitenkin samanlaiset tuntemukset?

itsellä tekee aivan samaa ja rattina mulla on myös tuo DFGT. Hieman ärsyttävää kun suoralla on niin pirun tunnoton, mutta mutkissa toimii kuten pitää. Joku sanoi että Speed Steering Sensitivity:n säätäminen pienemmälle auttaisi tähän, mutta on kokeiltu 0 ja 100 näillä ei ollut suurta eroa. Erittäin kovasti kaipailen veuvoja tähän ongelmaan, jos jollain on ratkaisu tähän? ja säädöt on lähes samat kuin salolla.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Itse kokeilin tuossa tällaista kombinaatiota DFGT:lle: 0-5-5-100-50-35-0-10-300-off-normal. Tuo on muuten ehkä vähän omituisempi ajaa, mutta minusta ainakin tuntuu että keskialueen tyhjä olisi pienempi. Täytynee yrittää saada tuota vielä paremmaksi jotenkin. GT-R:llä testasin. Täytyy kyllä saada ohjaus hyvän tuntuiseksi ennen kuin uskaltaa painaa koko version "tilaa" -nappia.

EDIT: kokeilin noita omia asetuksia Elisellä, eipä oikein toiminut. GTPlanetilla oli tällaiset asetukset joku postannut, ihan ok, mutta edelleen sitä tunnottomuutta siellä keskialueella on. Saakohan sitä ollenkaan pois...

Tired Tyres@GTPlanet sanoi:
I use these settings

Steering - Deadzone: 0%
Accel - Deadzone: 0%
Brakes - Deadzone: 0%
Steering Sensitivity: 50%
Accel - Sensitivity: 25%
Brakes - Sensitivity: 12%
Speed Steering Sensitivity: 0%
FFB: 10
Steering lock: 360
Reverse shifting: Off
Y-axis: Normal

Or the same but with Steering Sensitivity at 100% and Steering lock at 900
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Itse ainankin säädän mikä parhaalle tuntuu.En ala kopioimaan jotain valmista tietoa.
Omasta mielestäni jokaisella on vähän oma ajotyyli ja ei ne samat säädöt välttämättä kaikille sovi.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Itse ainankin säädän mikä parhaalle tuntuu.En ala kopioimaan jotain valmista tietoa.
Omasta mielestäni jokaisella on vähän oma ajotyyli ja ei ne samat säädöt välttämättä kaikille sovi.

Ja tän viestin pointti oli? Muistaakseni et edes pelaa ratilla. Tottakai kaikille ei toimi samat säädöt, mutta helpompi se on hakea muiden hyväksi todetut säädöt ja lähteä siitä sitten itse kehittämään jos ei tunnu hyvältä. Tässäkin threadissa muutama todennut, että peli tuntui aivan sonnalta, mutta Salon säätöjä kokeilemalla pelistä tulikin kiinnostava.
 
Ylös Bottom