Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need for Speed: Shift [PS3]

Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Niin paljon kun haluaakin pitää tästä, nin kyllä aika outoa on että 14.00 viritetty GT2 tuntuu vempulalta G25:llä.
Siis keskialueen tuntuma ihan hukassa. Antaa aika heikon kuvan kulkee kuin raiteilla autosta...
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Niin, no kukaan ei oo tainnu kieltää säätöihin koskemista! Sitä paitsi kuka näin hyvää peliä padilla pelais?? Mun tietääkseni tän pelin tarkoitus ei oo olla romuralli, mutta jos ei osaa ajaa nin tietenkin voi laitoja pitkinkin vedellä.. Ja kyllä se auton ohjattavuuskin kärsii, kun tarpeeks kolaroit.

Asetukset Prolla ja samanlaista tuubaa kuin Casual asetuksilla. Ja auton ohjattavuus ei kärsinyt kuin vähän, jos menin kolaroimaan kunnolla.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Asetukset Prolla ja samanlaista tuubaa kuin Casual asetuksilla. Ja auton ohjattavuus ei kärsinyt kuin vähän, jos menin kolaroimaan kunnolla.

Tarkoitinkin säätöjä! Jos sulla olis ratti niin vaihtaisit säädöistä kääntymiseen vaikuttavaa herkkyyttä. Ja onhan tässä pelissä yks huono puoli (tai bugi), meinaan toi invitational event, jossa ajetaan Porsche Carrera GT:llä Span rataa. Pomppii niin helkkaristi auto ettei pysty mitenkään ajaan tota lähdön jälkeistä ekaa mutkaa kunnolla, toinen kohta on loppupuolella oleva pitkä suora jossa loiva vasen. Siinä kun rupeaa kääntämään mutkaa varten niin auto pomppii niin ettei käänny mihinkään vaan menee suoraan valleihin.. Automaattisiin ei vaikuta toi pomppiminen oikeestaan yhtään.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Ihan sama. Ei kiinnosta tälläset arcade väännökset. GT5:sta odotellessa...
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Harmittavan bugista tämä säätäminen. Vaihdelaatikon välitykset vaihtelee jatkuvasti. Just ajelin jotain time attackia Escortilla. Vitonen oli aivan karmean pitkä ja kutoselle oli aivan turha vaihtaa. Kuitenkin kun laitoin restartia samassa kisassa, niin sen jälkeen välitykset muuttuivat todella lyhyiksi. Kutosellekin pitää vaihtaa. Aikakin parani tuntuvasti. Erittäin omituista. Melkein vois pitää setupit defaulteina kun bugittaa noin pahasti.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Joku tuossa ihmetteli, että "kuka tätä padilla pelaa" NO vaikka semmoset joilla ei rattia oo, Daaaaa..? Kymmeniä autopelejä olen padilla sujuvasti pelannut, nyt tuli ensimmäinen jota ei pysty pelaamaan padilla, kaikkia muita olisi ollut vain kivampi pelata ratilla. Ja aika moni muukin pelaa autopelejä padilla, vaikka se saattaakin näin yhtäkkiä nopeesti lasautettuna hullulta kuulostaakin..

Vauriomallinnuksesta sen verran, että asetuksista saa säätää onko vahingot vain kosmeettisia vai vaikuttaako ajettavuuteen (jos joku ei tienny).
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Huh, kokeilin demoa äsken ja kyllä pelin nimi pitäisi olla ennemminkin NFS Shit kuin mitään muuta. Ajettavuus aivan kammottava, äänet jotakin ihan käsittämättömän kamalaa vonkunaa. Ei tuota kyllä pelaa erkkikään. 15 minuuttia sitä kestin ja sitten oli pakko lyödä hanskat naulaan...

Tämä siis minun mielipide tästä pelistä...

kyllä mie vaan pelasin..:D
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Demoa tuli tossa kokeiltua ja kyllä mä tykkäsin. En ole mikään simufriikki koskaan ollut, tämmöinen kevyempi meno iskee enemmän. Tarvii varmaan brittialennuksista poimia talteen sitten joskus.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Nyt on demoa testattu suoraan Pro asetuksilla, mutta en muuten paljoa säädellyt.

Miinukset ( minun mielestäni )
-Jarrutusmerkit todella pienet ja suttuiset.Saa etsiä suurennuslasilla.Iso miinus näistä.
- Ohjaus todella herkkä eli autot hakusessa lähes koko ajan tatilla ajettaessa ja tästä todella suuri miinus.Jos en olisi tilannut peliä, niin tämän vuoksi olisi jäänyt ostamatta.
-Tuntuma rataan.Perän irtoaminen vähän häiritsi tuntui vähän äkkinäiseltä.En saanut selvää tuntumaa milloin lähtee vai lähteekö ja paljon luisuu ( ehkä asetukset auttaavat tähän ongelmaan ).

Plussat ( minun mielestäni )
+Radoissa kerrankin kunnolla epätasaisuutta, eikä vain pelkkää tasaista asfalttia.
+Koppikuvakulma hyvä.
+Jarrut tehokkaat.
+Äänet hyvää tasoa mitä nyt pienellä kokeilulla mieleen jäi.
+Vauriomallinuksessa jotain jopa tapahtuu.Tämä tuli koettua Lontoo radalla.Auto kampesi niin paljon sivulle päin ettei suorilla ajostakaan tahtonut tulla mitään oli todella hankalaa ajaa.

Muuta tietoa.
Värimaailmasta tulee jotenkin vanhat Toca ajat mieleen ja myös autojen mittakaavasta.
En nyt oikein osaa sanoa onko toi niin hyvä vai keskikastia vai mitä näytti jotankin vähän vanhalle ainankin Spa rata.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Nyt on alkanut sujumaan padillakin pelittäminen pikkasen paremmin, kunhan on löytänyt sopivat pirssit millä ratoja kiertää.
370Z varsinkin kannattaa jättää hyllylle. GT-R on hyvinkin näppärä vehje. Shelby Musse saa myös kunniamaininnan siivosta
käytöksestään. Myös Viper saa minulta suositukset, vaikka onkin pikkasen kiikkerä ajaa.

Taas löytyi kiva pikku ylläri pelin tekijöiltä:

Eli vihjeenä vaan kaikille, että Tier3:n Lamboja ei kannata uramoodiin ostaa. Kaikilla viripalikoilla autot juuri ja juuri jaksavat
vaihtaa vitoselle. Gallardo ei jaksa 197km/h lujempaa kulkea. Murccari suorittaa sentään 220, mutta ei sekään 6-vaihteelle
pääse. AI-Lambot (ja kaikki muutkin) tietysti tulee heittämällä ohi. Vaihdevälitysten "säätö", mikä pelissä on muuten aivan
naurettava, ei auta hommaan ollenkaan.

Ja siis quick racejen puolellahan nuo samaiset vehkeet suoriutuvat vakioinakin 270km/h...

Onneksi pelin autokaupan 'rahat takaisin' -ominaisuus sentään palauttaa koko rahan takaisin, ainakin kun käy myymässä
jokaisen viriosan erikseen. Siitä muuten sellanen huomio, että kun möin Murccarin kaikki viriosat ja vilkaisin huvikseni tuning
-puolelle, niin silti kaikki säätömahikset olivat käytettävissä, vaikka olin juuri myynyt kaikki osat. Ei häiritsevää, mutta kuitenkin.

Käsittämättömiä bugeja päässyt peliin mukaan. Siis miksi, oi miksi, peliä ei ole viitsitty testata kunnolla ennen julkaisua!?
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Demo testattu

Mitenhän ajettavuutta kuvaisi, varmaankin suunnilleen sama jos ajokoiraa yrittäisi kävelyttää nuoralla. Ei voi kun ihmetellä padin perus asetuksia, steering deadzone luokkaa 30% (!!!) ja ohjaus sitten erittäin herkkä deadzonen lisäksi. Tästä syystä autoa on vaikea saada pysymään radalla edes suoralla, pienikin korjausliike tai sen yritys ja auto on pois hanskasta. Ajolinjan pitäminen mutkissa on sitten vielä aivan eri juttu... Plussaa sentään siitä että deadzonea, herkkyyttä yms saa säätää monipuolisesti mutta kyllä valitettavasti eka 15min radalla pyörimistä sanan varsinaisessa merkityksessä riittää monelle. Ratilla peli saattaisi päästä oikeuksiinsa - vähemmistö sellaisen vaan omistaa.

Tuomio: GT5:sta odotellessa...

Edit: Oli muuten melko erikoinen vaihtoehto kontrolleille, L1 vaihtaa alas, L2 jarruttaa, R1 vaihtaa ylös, R2 kaasu. Ei siis käytännössä voi jarruttaa ja vaihtaa pienemmälle samaan aikaan perinteisellä padin perusotteella. Vaatii uuden otteen padistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Nyt löyty aika saatanan hyvät säädöt G25:lle (ja miksei muillekki rateille)! 1-5-5-5-75-10-10-50-100-10-300-off-normal. Tier 2 sarjan Lotus Elise on yksi hauskimmista autoista pitkään aikaan missään pelissä. Kannattaa kokeilla, varsinkin noilla säädöillä. Niin, ja se paljon parjattu driftingkin on sikahauskaa.

Siis mitä ihmettä. Onko Demossa noita säätöjä kaksi vähemmän vai mitä missaan? Omassa demo-ruudussa noita säätöjä, kun on 11:sta ja tossa on 13:sta? :confused:

E: Joo tajusin eli tossa on noi "clutch" arvot messissä teillä. Jätän ne välistä.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Onkos tässä pelissä minkäänlaista "ura moodia" tai jotai vastaavaa. Voisko joku kertoo minkälainen se on???
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Mitäköhän säätöä pitäs säätää, kun semmonen ongelma tossa omassa DFP GT ratissa Shiftin demossa tällä hetkellä, että suoralla "katoaa" tunne rattiin. Eli kurveissa jne. tuntuu hyvältä, mutta suoralla katoaa täysin tunne ratista ja se alkaa heilumaan, kun ei ole mitään tunnetta siinä keskellä. Forcet täysillä ja samat asetukset, kun tuossa Salolla. Tai Elisella ajo tuntu ihan kivalta, mutta BMW:lla Spassa tapahtuu tuo kuvailemani. Pitää kokeilla vielä muilla autoilla ja radat läpi.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Nyt on demoa testattu uudestaan tässä minun lopullinen arvostelu demosta.

Miinukset:
-Jarrutusmerkit todella pienet ja suttuiset.Saa etsiä suurennuslasilla.Iso miinus näistä.
- Ohjaus todella herkkä eli autot hakusessa lähes koko ajan tatilla ajettaessa eli myös suorilla puhumattakaan mutkista jos ajolinjalla haluaisi pysyä ja tästä todella suuri miinus.
Jos en olisi tilannut peliä, niin tämän vuoksi olisi jäänyt ostamatta.
Ohjaus parani adjust control -valikosta ja sieltä steering sensitivity.Kokeilin pakaseen 30 - 40% säädöillä, niin auttoi vähän asiaan mutta ei vieläkään tarpeeksi ( vai kuvittelinko ).
-Edellisten seurauksena tatilla ajaessa yksin pelin läpäisi saattaa tuoda suuria ongelmia.
-Autojen äänet lähes surkeaa tasoa rätisevä säröistä ääntä tai sitten Zonda vinkui lähes kuin sikasirkkeli.

Plussat:
+Radoissa kerrankin kunnolla epätasaisuutta, eikä vain pelkkää tasaista asfalttia.
+Radan epätasaisuus tuo lisää haastetta ajamiseen.
+Koppikuvakulma hyvä.
+Jarrut tehokkaat.
+Vauriomallinuksessa jotain jopa tapahtuu.Tämä tuli koettua Lontoo radalla.Auto kampesi niin paljon sivulle päin ettei suorilla ajostakaan tahtonut tulla mitään oli todella hankalaa ajaa.
+Ulosajon tai kolarin tapahtuessa menee hetki ennen kuin pystyy kunnolla jatkamaan ( toivottavasti tämä on myös online pelissä mukana ).

Muuta tietoa.
Värimaailmasta tulee jotenkin vanhat Toca ajat mieleen ja myös autojen mittakaavasta.
En nyt oikein osaa sanoa onko toi niin hyvä vai keskikastia vai mitä näytti jotankin vähän vanhalle ainankin Spa rata.

Plussaa vai miinusta onlinessä vauriomallinnus...joo no hyvällä pelaaja ryhmällä hyvä tai sitten huonolla seuralla ei ole hyvä alkuunkaan.
Pahoin pelkään, että onlinessä menee enemmän romuralliin kuin kunnon rata-auto kisailua.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Miinukset:
-Jarrutusmerkit todella pienet ja suttuiset.Saa etsiä suurennuslasilla.Iso miinus näistä.
- Ohjaus todella herkkä eli autot hakusessa lähes koko ajan tatilla ajettaessa eli myös suorilla puhumattakaan mutkista jos ajolinjalla haluaisi pysyä ja tästä todella suuri miinus.

Jaahas, että siellä radalla ennen mutkaa pitäisi olla ladon korkuisilla kirjaimilla: KURVI, ALAPPAS JO JARRUTTAMAAN :D Mä en oo ees aatellu koko jarrutusmerkkejä, toimii mulle nääs.
Kyllä toi ohjaus ihan hyvä mun mielestä on tatillakin, riippuu autosta ja säädöistä. Ja kun ratin saan, niin voi olla, että jossain vaiheessa alkaa peli ehkäpäs helpottumaan :p
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Nonii Demo on tullu pelattuu parikertaa läpi. Hyvä peli ja tilaukseen meni heti! Mediumin ja Hardin välinen rako on ainoa mistä annan miinuksen. Mediumilla AI on vaastaantuleva ja Hardilla liian vaikeita. Tosin Hard kuuluu olla vaikea :rolleyes:
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Onkos tässä pelissä minkäänlaista "ura moodia" tai jotai vastaavaa. Voisko joku kertoo minkälainen se on???

On uramoodi, jossa on 4 eri luokkaa, aloitetaan ekasta luokasta sen autoilla ja siitä edetään kun tarpeeksi tähtiä saa kerättyä. Niitä saa kun sijoittuu hyvin ja sit myös kun ajaa hyvin. Vikassa luokassa on superautot ja sen jälkeen tulee jonkinlainen lopputunaus johon en ole vielä päässyt. Monenlaisia kilpailuja uramoodissa, lähtien normaalista kisasta aina eliminointikisoihin, joissa joka kierros viimeinen tiputetaan.

Tohon et ei oo tuntumaa suoralla niin kannattaa pistää säädöistä speed steering alemmas, mulla on se nyt 0%.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Täällä jatketaan pelaamista kun tohon onlineen saa jotain tolkkua.Nyt autojen säädöt vaihtuu melkeen joka kerta kun uusi kisa alkaa,ja omilla säädöillä on ihan turha kuvitella pääsevänsä online kisaan.Porsche GT2 olis loistava samoin Corvette mutta säädöt mitä milloinkin.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Jaahas, että siellä radalla ennen mutkaa pitäisi olla ladon korkuisilla kirjaimilla: KURVI, ALAPPAS JO JARRUTTAMAAN :D Mä en oo ees aatellu koko jarrutusmerkkejä, toimii mulle nääs.
Kyllä toi ohjaus ihan hyvä mun mielestä on tatillakin, riippuu autosta ja säädöistä. Ja kun ratin saan, niin voi olla, että jossain vaiheessa alkaa peli ehkäpäs helpottumaan :p

Joo kato mulla on omat special peli versiot muista peleistä joissa erilliset laput, joissa lukee kyseinen teksti ;).Mistä sä muuten ton sait tietää.

Jep en koskenut erityisesti demossa oleviin säätöihin en jaksanut, joten ilmeisesti yliherkkä ohjaus johtunee sitten säädöistä ja näin vähän arvelinkin.

Jos se nyt huomenna tai siis tänään kampeisi tilattu peli englannista.On viipynyt kyllä niin kauan, että sai olla viimeinen kerta ainankin tosta liikkeestä ja todennäköisesti muutenkin.
Nimittäin tähän päivään mennessä olisin saanut jo lähes samaan hintaan suomestakin tämän pelin.Oppia ikä kaikki.
 
Ylös Bottom