Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need for Speed: Shift [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Kuulostaa juuri sopivalta. Vaikka realistisesta ajosta tykkäänkin, en kuitenkaan kaipaa inhorealistisuutta (koska ajotaidot ei riitä :)). Luulisin, että tuosta pelistä ihan riittävästi haastetta löytyy, varsinkin, kun ajaa koko ajan ratin takaa -näkymästä.

Vielä kun saisi kämpän äänieristyksen jotenkin fiksattua, ettei alakertaa kuulisi ratin äänet niin selkeästi. Vaikka G25 onkin kiinni Wheel Stand Pro:ssa, jotenkin lattia johtaa (ja voimistaa) ääniä alakertaan. Ei kuulemma saa nukuttua, jos pelailen myöhemmin iltasella. :o

Ennakkotilaus pysyy voimassa. :cool:
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

tuo ISI Gmotor taitaa olla myös R-Factor PC pellissä joka on (yllätys yllätys) ISI:n tekemä. Jos näin on ja on edes sinne päin on tuo varmaan aika hyvä. Koska se R-factor on parhaita PC simuja mitä on. (ajettavuuden kannalta)

Mites se verkkopeli, montako äijää on viivalla?? Tietty tässäkin olis kiva jos sais aika-ajot jne pystyyn.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Tähän mennessä tullu ostettua aina uus NFS heti kun on julkastu, mutta viime vuoden Undercoverin jälkeen meinasin että enään en sitä virhettä tee. Mutta tää uus kyllä näyttää sen verran hyvältä (niinne edellisetkin kyllä näyttivät ja olivat jotain ihan muuta). Luotan kyllä noihin arvosteluihin sen verran, että kyl tämä ostoon menee. Ei voi vaan mitään. :)
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Kuitenkin kaikesta päätellen siellä edelleenkin rullaa ISI Gmotor modattu versio taustalla fysiikoiden ja AI:n osalta.

En menisi vannomaan suuntaan taikka toiseen. Ajomekaniikka ei ainakaan pyri olemaan minkään muun pelin kaltainen. Richard Burns Rallyn ohjelmoija Eero Piitulainen on ohjelmoinut Shiftiin uuden rengassimulaation ja tiimi väittää, että sen seurauksena peli on todellisemman tuntuinen kuin mikään kilpailija tällä hetkellä. Tiimin mielestä realistisissa peleissä autot esim. spinnaavat liian helposti, mikä johtuu g-voimien, oikean kitkan yms. aspektien puuttumisesta yhtälöstä. Shift pyrkii paikkaamaan nämä puutteet. Ja Petterin mielestä uudistukset oikeasti myös tuntuvat pelatessa.

Mikä sitten immeisiä eniten viihdyttää, ei välttämättä aina ole autenttisinta. Itte en kiinnittäis niin hirmusesti huomiota siihen, onko jokainen nippeli kuin oikeasti. Moni peli pääsee lähelle, mutta tuskin mikään vastaa vastaa autolla ajamista. Jos Shiftiä on hauska rallittaa, millään muulla ei pitäisi olla väliä. PC:llä on tullut törmättyä sellaisiinkin peleihin, jotka ovat olevinaan niin mahdottoman realistisia, mutta joita ei ole lähellekään yhtä mukava ajaa kuin oikeaa autoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

En menisi vannomaan suuntaan taikka toiseen. Ajomekaniikka ei ainakaan pyri olemaan minkään muun pelin kaltainen. Richard Burns Rallyn ohjelmoija Eero Piitulainen on ohjelmoinut Shiftiin uuden rengassimulaation ja tiimi väittää, että sen seurauksena peli on todellisemman tuntuinen kuin mikään kilpailija tällä hetkellä.

Juu olen kyllä tietoinen Eeron osuudesta rengasmallinnukseen, senpä takia sanoinkin modattu ISI. Tekoälyn käyttäytymisessä löytyy viitteitä ISI:stä todella paljon, tulee sen kanssa vietettyä jonkin verran aikaa:)
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Saa nähä kannattaako tämä peli hankkia PC:lle vai PS3:lle. Meinaan hieman pelkään, että G25:n kanssa PS3-versio on enemmän tai vähemmän kustu. Toivottavasti ei.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

pahus jos tuossa on oikeasti joku ohjaus viive kuin vanhassa ladassa.

Hyviä ajosimulaatioita on tehty jo vuosien ajan joten ei noiden tarttisi kuin matkia ja sit koristella se jollain NFS bling blingillä.

Ei tässä varmaan auta kuin odottaa jotain rattimiestä tuota arvostelemaan..
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Tekoälyn käyttäytymisessä löytyy viitteitä ISI:stä todella paljon, tulee sen kanssa vietettyä jonkin verran aikaa:)
ISI:n teköälyhän on aika skeidaa rfactorissa ja gtr-peleissä(jos näissäkin nyt isin teköäly on käytösssä). Eikös ne ole simbimin poikia jotka tän pelin taustalla on. Pelimoottoreista en tiedä, mutta gtr (2-osasta eteenpäin) ja rfactor ovat aivan eri sarjaa mielestäni. GTR1 oli kuulemma hyvä (en ole pelannut), mutta toinen oli jo askel ehkäpä väärään suuntaan. Racet ja Evolutionit alkavat olla jo jotain simuja joissa on pieni annos arcadea. Ja minusta se johtuu juuri liian anteeksi antavasta pidon luisumisesta. GT-autolla joka aika kireä alustaltaan ei vain voi vetää semmoisia sladeja. Ne ovat kumminkin kilpa-autoja eivätkä mitään driftimenopelejä. Konsolipuolelle kyllä ihan ehtaa simua kun semmoiset tuntuu puuttuvan.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Mun mielestä se GTR Evo on hyvä simu. Ei ehkä niin vaikea kuin eka GTR oli mutta tämän hetken parhaita. Ei siinä nyt niillä GT autoilla missään sladissa ajeta. Tärkeintä simussa on, että ajaminen on lähellä oikeaa ja sillä saa hyvät kisat aikaiseksi. Ajamisen ei tartte olla vaikeaa mutta huippu ajan tekeminen vaatii kuitenkin harjoittelua, eikä kuitenkaan vain sitä, että ajaa joka kurvan kaasupohjasa. Ei ne kilpurit oikeastikkaan ole mitään kiikkeriä äkkinäisiä lullia kunnes ajetaan "limitillä"..

Jos olisi shift edes minkä tahansa PC simun (GTR,GTL,R-factor, wtcc jne ) kaltainen niin olis se konsolilla ihan herkkua.

Monesti konsolipeleissä lisätään pitoa jotta autot helpompia ajaa mutta se myös tuo vaikeutta koska auto on "limitillä" todella äkkinäinen. Näin ollen noobin ja kokeneen ero kasvaa kun noob luulee ajavansa kovempaa vaikka voi ajaa vieläkin kovempaa. Kun sitten padilla yrittää kepittää ylittää tuon limitin ja on pusikossa. Xboxin Race Prossa mielestäni oli vähän noin ja siksi ratilla ajaminen oli siinä helpompaa kun tunsi ForceFeedbackillä paremmin sen pidon rajan ja padilla ajaessa meni helposti sen yli.

Konsolilla joutuu aina tekemään jotain kompromissia kun jengi ajelee padeilla ja rateilla, eikä haluttaisi antaa rattimiehille liian suurta etua.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Mun mielestä se GTR Evo on hyvä simu. Ei ehkä niin vaikea kuin eka GTR oli mutta tämän hetken parhaita.
Joo tuli kyllä puhuttua yli omien kokemusten kun en ole tätä uusinta itse pelannut. Pari mielipidettä kuullut sieltä täältä. Aiemmat racet olivat kumminkin mielestäni vähän outoja.
Konsolilla joutuu aina tekemään jotain kompromissia kun jengi ajelee padeilla ja rateilla, eikä haluttaisi antaa rattimiehille liian suurta etua.
Tämä on minusta erittäin ikävä ja vanhakantainen suhtautuminen konsoliajopeleihin. Miksi sitä peliä ei voi suunnitella juuri sille ohjaimelle millä sitä oikeasti suurin osa ajaa? Ratteja saa nykyään uutena halvalla (tosi hyviäkin malleja) ja käytettynä vielä halvemmalla. Se pelaamisen fiilis on parhaimillaan kun on oikea ohjain kädessä.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Samaa mieltä tuosta rattipelaajien osuudesta. Miksi ihmisten, jotka panostaa asiaan, pitäisi kärsiä siitä, ettei kaikki halua/voi/jaksa panostaa ratin ostamiseen? Jos se oikeasti on niin, että fysiikoita pistetään tarkoituksella sellaisiksi, että padilla pysyy radalla, pitäisi sitten peleihin saada optio, jossa valitaan, että nyt ajetaan ratilla ja fysiikat sen mukaisiksi. Ja onlinessä mahdollisuus rajoittaa pelaajat ohjaimen perusteella.

Se on jo pidempään huolestuttanut, että usein arvostelut tehdään padi kädessä (poislukien simu-saittien tekemät arvostelut). Annetaan hyvät arvostelut ja mietit, et joo, toihan vois olla kiva. Sit ratilla peli onkin Jotain Ihan Muuta. Toi IGN:kin arvostelu oli tehdy padilla, vaikka arvostelija itse väitti ajaneensa oikeastikin pelissä olleita autoja. MIKSI? Olisi edes vertailun vuoksi ajanut ratilla osan aikaa.

Ei ratit niin harvinaisia enää edes konsoleissa ole, että niitä voi sivuuttaa vain sanomalla, että "varmaan ratilla vielä hauskempaa".
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

tuli äsken katsottua gametrailersin previkka ja perkule kun näytti komialta.
kaupunki radoista tuli heti mieleen PGR joka on vain hyvä asia.
jos demo miellyttää niin tämä lähtee ostoon.

varsinkin se efekti oli nätti ossa kovaa mentäessä kojelauta sumentuu, mutta tie ja siinä olevat autot pysyy tarkkoina.
minusta tuo simuloi aika hyvin sitä kun ihan normi ajossakin ihminen keskittyy niihin tien tapahtumiin.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Tämä on minusta erittäin ikävä ja vanhakantainen suhtautuminen konsoliajopeleihin. Miksi sitä peliä ei voi suunnitella juuri sille ohjaimelle millä sitä oikeasti suurin osa ajaa?

Samaa mieltä tuosta rattipelaajien osuudesta. Miksi ihmisten, jotka panostaa asiaan, pitäisi kärsiä siitä, ettei kaikki halua/voi/jaksa panostaa ratin ostamiseen? Jos se oikeasti on niin, että fysiikoita pistetään tarkoituksella sellaisiksi, että padilla pysyy radalla, pitäisi sitten peleihin saada optio, jossa valitaan, että nyt ajetaan ratilla ja fysiikat sen mukaisiksi.

Eiköhän ylivoimaisesti suurin osa pelaa konsoleilla ilman rattia. Jo yksistään tyypillinen olohuoneympäristö vaikeuttaa ratin käyttöä, ja tulee rattihankinnoista ikäviä kustannuksiakin. Useat pelit kuitenkin tarjoavat eri vaikeustasoja ja soveltuvat sekä ratilla että analogiohjaimella pelattavaksi. Myös Shift.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

En olisi kyllä ikinä uskonut, että tätäkään tulee sanottua mutta ekan kerran IKINÄ NFS peli vaikuttaa ennakkotietojen perusteelta potentiaaliselta ainakin mun makuun. Jos on oikeesti viety muutama kliksaus sinne simulaation puolelle niin saattaa olla todella asiallista ja toivottavasti jopa haastavaa?

Harmi, että missään revikoissa ei ole juuri kerrottu mitään moninpelistä ja hostin optioista jne. Se olis mulle ainakin se tärkein osa-ale eikä voisi vähempää kiinnostaa, että mitä yksärissä tapahtuu :confused:

Noh, parempi varmaan ottaa peli ihan itse sorviin ja katsoa onko siitä haastamaan mm. Supercar Challengea? Tällä tietoa en ihan jaksa siihen uskoa, vaikka kaikinpuolin näyttääkin lupaavalta. Online toimivuus ja hostin optiot ratkaisee paljon. Siinä ei mitkään silmäkarkit tai hienot soundtrackit paljon lämmitä jos online puoli on ryssitty?
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

TÄMÄ video sai kyllä suupielet korviin.
pelihän on aivan jumalaisen näköinen ja nuo äänet on aivan mahtavat.
kyllä näyttää peli heti miljoona kertaa paremmalta kun on se apuviiva pois päältä ja kuski osaa hommansa.

minuakin huolestuttaa tuo online puoli.
EA kun käyttää aina omia paska systeemeitään eikä heti tule yhtään EA:n peliä mieleen joka ei lagaisi.
aiemmat need for speedit lagaa, skatet lagaa, kaikki lagaa.
jossain carbonissa se ei haitannut kun se oli muutenkin semmonen arcade rälläys jossa ei pienet osumat haitanneet, mutta tässä tuntuu pienet tönäisytkin saavan auton jo luisumaan mihin sattuu ja lähellä pitäisi pystyä ajamaan.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Tuo renaultti näytti hyvältä.

Jännä, että aina kun on näitä arvosteluvideoita tms, niin niissä ajetaan ajoavut päällä jne. Tuossakin näytti vilkkuvan joku ajonhallinnan valo joka korjasi auton menoa kun kuski painoi liian kovaa kurveihin sisään.

Tai kun joku arvostelija kehuu taikka haukkuu peliä ja julkaistaan joku ajovideo, siinä ajetaan ihan päin ***tua... sit joutuu itse miettimään et eikö se vain osannut ajaa vai mikäköhän pelissä on vikana. Ei oikein tiedä voiko arvosteluun luottaa.

Voi pelin tehdä, niin että se on hyvä sekä pädillä, että ratilla. Mutta jos vaikeustason päättää hosti ja ajoavut on pois, tulee pädillä yleensä hankaluuksia esim. kaasun hallinnassa jne. Ainakin PS3 ohjaimella joka on enempi on-off .
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Kyllä tämä hankintaan menee ei voi mitään. Näytti kyl hyvältä tossa gameplay videossa ja äänet kuulostivat tosi hyviltä. Ens torstaita odotellessa.

Ennakkotilaukseen meni.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Tää tulee kyl aika huonoon saumaan ainakin itelle. Ihan hyviltä noi videot jne. näyttänyt, mutta GT5 puskee päälle ja sitä ennen tulossa NHL10, Uncharted II ja MW 2 taitaa myös ehtiä markkinoille. Batmankin pitäis pelata pois alta ja Ferrari Challengekin on alkutekiöissä. Pitää katsoa jos jokin hirmualennus löytyisi jostaan, mutta +30€ ei viitti maksaa vaikka mainiolta peliltä tällä hetkellä näyttää/kuulostaa.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Onko vieläkään kuulunut demosta mitään? On se kumma että ne ei saa sitä demoa tehtyä/julkastua kun kokoversiokin tulee pian...
 
Ylös Bottom