Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need for Speed: Shift [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Eilen tullut uutinen:

It is official now: a demo of Need for Speed SHIFT will get released!
It will feature two tracks, the Spa and the London River and 5 cars (Dodge Viper, Lotus Elise, BMW M3 and Nissan GTR unlocked initially and the Pagani Zonda after winning all the races and getting all the stars). You can expect it on all three systems - PC, PS3 and Xbox360.
Expected release date is late September / early October.

Vähän typerää että demo tulee sitten kun peli on ollut kauppojen hyllyllä pari viikkoa.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Hyvä vaan että tulee demo, niin voi testata miten ratti toimii pelissä. Näkee sitte onko ihan täysin kustu.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Siis mitä helv... Tossa videon alussa auton katon läpi seisoo joku lippumies?
Muuten näyttää tosi hyvältä.

Toi häiritsee ja se on ihan alussa.

Niinpä muuten seisoo, paremminkin lippunainen. Ja vieläpä kävelee siitä pois. Toivottavasti ei ole näin buginen sitten loppujen lopuksi.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

TÄMÄ video sai kyllä suupielet korviin.
pelihän on aivan jumalaisen näköinen ja nuo äänet on aivan mahtavat.
kyllä näyttää peli heti miljoona kertaa paremmalta kun on se apuviiva pois päältä ja kuski osaa hommansa.
Tässähän iskee melkein ostamisen halu, paremmin kolisee kuin EA:n omat videonpätkät.

Periaatteessa tällä ei ole nyky-Need For Speedin kanssa juurikaan tekemistä, ehkä ihkaomana sarjanaan voisi olla jatkossa kilpailemassa Forzan ja Gran Turismon kanssa samassa kategoriassa.

NFS-sarja mielletään nykyään niin helposti arcadeksi.
Tokihan NFS-tekstinpätkä kotelossa lisää sitten vastavuoroisesti casual-pelaajien keskuudessa myyntiä..
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Jaa-a. En ole koskaan omistanut yhtäkään NFS-sarjan osaa, mutta silti laitoin tämän tilaukseen ihan vain videoiden perusteella. Ihan järjettömän hyvännäköistä menoa. Saas nähdä joutuuko miten pahasti pettymään.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Huh...

Toivottavasti peli olisi yhtä hyvä kuin nuo kuvat antaisivat olettaa...

toivottavasti momon rattikin toimisi...
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Harmi, että missään revikoissa ei ole juuri kerrottu mitään moninpelistä ja hostin optioista jne. Se olis mulle ainakin se tärkein osa-ale eikä voisi vähempää kiinnostaa, että mitä yksärissä tapahtuu :confused:

Sananmukaisesti peli kyllä NÄYTTÄÄ hyvältä...MUTTA...Huolestuttaa, en vieläkään löytänyt online osiosta riittävästi tietoa. Ostan pelini 90% moninpelikäyttöön, joten pakko tämän tilaus oli perua siihen asti että mysteerit selviää?

Kokemus on opettanut, että täysi hiljaisuus on huono ennen. Melkolailla salettia kuitenkin, että hyvä yksinpelikokemus ja ajotuntuma tulee olemaan hyvä niille jotka sitä hakee. Mutta jos ajattelee tätä moninpeliksi, niin suosittelen laittaan jäitä hattuun. :confused:

Tosiaan vähän huono fibat, koska julkaisijana on EA ja sillon käytetään heidä omia online virityksiä joita jotkut "paskaservereiksikin" ovat kutsuneet. Sieltä saattaa ihan helposti puuttua esimerkiksi private pelien teko mahdollisuus kokonaan tai jotain muuta super oleellista? Ja jos vanhat merkit pitää paikkaansa, niin puheäänien kanssa voi olla ongelmia? Tuohan alkaa olemaan jo EA:n tavaramerkki PS3 pelien kohdalla.

Pidetään tutkat päällä, komeelta kyllä näyttää peli ja kuulostaa. Mutta viime aikoina Supecar Challenge ja Dirt 2 on asettanut riman autopelille todella korkealle ainakin mun silmissä. Molemmissa on hienot yksärit ja varsinkin moninpeli. Puutteellisella online-moodilla Shiftillä ei olisi samaan sarjaan mitään asiaa...

Toivon tietenkin, että olisin väärässä ja että varoitus sireenit soivat turhaan? Mutta valitettavasti se "huonot fibat TM" on usein myös ollut aiheellinen.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

gtplanet.net:

d3br34k5

untitled.jpg
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Tuota pääsin maahantuojan avustuksella vähän kokeilemaan ja jäi aika ristiriitaiset fiilikset.

Periaatteessa ajaminen oli ihan hauskaa, mutta ainakaan padin kanssa en saanut minkäänlaista aitoudentunnetta ajamiseen ja sitähän tässä on hehkutettu koko ajan.

Ajotuntuma tuntui suorastaan Ridge Racermäiseltä, sillä jokainen mutka mentiin hieman kylki edellä, eikä luisto alkanut mitenkään dynaamisesti, vaan kuin purkitettuna jokaisessa mutkassa ja jopa pelin heikoimmalla(80-luvun Nissan Skyline) autolla. Auton sisäkuvakulmasta se ei niin häirinnyt, kiitos rataa seuraavan kameran, mutta ulkoa ajamisen voi unohtaa. Tuntui kuin auto olisi mutkissa mennyt kuin scaletrix-auto. Kuin kiskoilla, mutta perä irti. Tämä siis vain parinkymmenen minuutin testin jälkeen.

Hauska idea oli tuo, että kisoissa jaetaan pisteitä Hyvis/Pahis-ajosta. Toisaalla pisteitä saa hyvistä ohituksista, ajolinjan seuraamisesta ja puhtaista kierroksista. Toisaalla kiilaamisesta, törmäilyistä ja härskeistä ohituksista. Mikään ei estä keräämästä saman kisan aikana molempien puolien pisteitä.

Kokeilen lisää tuota, kun pääsen kaverin kämpille taas testaamaan tuota ja voin silloin laittaa lisää infoa, josko jotakuta kiinnostaa. Ratilla en valitettavasti pääse testaamaan.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]


Positiivista on se, että ainakin privakisan saa PC-versiossa josta tuo kuva siis on. Kun postailee noin, niin olisi ihan hyvä laittaa myös lähde ettei synny väärinkäsityksiä. Konsoliversioiden suhteen joutuu vielä vähän aikaa kuitenkin jännittämään privapeliasiaa, koska PC:llä on moni asia usein toisin. Se nyt lienee ainakin varma, että privasloteja ei voi asettaa joka olisi tänä päivänä se tapa jolla tuo hoidetaan. Pystyisi tekeen siis myös semi-priva pelin.

Mitä tulee optioihin muutoin ,niin harmi kun ei näe alavalikkoja, niin ei ihan avaudu. Mutta oli siellä mitä hyvänsä, niin eipä noilla valinnoilla kuuhun mennä. Täytyy jäädä seuraamaan tilannetta, ei tämä kyllä mitenkään erityisen lupaavalta vaikuta nettipelin suhteen niinkuin veikkasinkin. Kaiken ratkasee, että miten toimii? Ja että miten on oikomis/törmäilyasiat hoidettu + että kuuluuko ne surullisen kuuluisat puheäänet?

Hyvät uutiset on se, että yksinpelaajille varmasti aika makeeta ajelua luvassa ja fysiikat on kuulemma aika kohillaan ja simulaatioon viittaavat.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Eurogamerin tuore arvostelu, olkaatte hyvät.

SHIFT is a solid basis to start building a motor sport series on. It's got all the features you expect, it looks fantastic, and the track action is exciting, if fraught. If the skittish handling and overbearing, messy advancement can be reined in, Need for Speed could have a future in its newly serious and somewhat crowded surroundings. But with the infinitely more comprehensive Forza Motorsport 3 and Gran Turismo 5 looming in the very near distance, it's hard to see the point in this second-stringer this time around, for console players at least. And given Need for Speed's recent, confused history, you shouldn't count on it wearing the same face next year.

Autoissa on spoileri ja niin on tässä arvosanassakin.

7/10
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Timppa gille
Kunhan saat pelin,saisko tänne lyhyen mielipiteen.Ja ennen kaikkea vertaus Prologuen hienovaraiseen tuntumaan.Ratilla ja avut.Tiedät kyllä,ilman.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Jep, voin laittaa mielipiteet kootusti tänne kunhan ehdin hiukan sisäistää.

ok video;



ja pari muutakin mistä näkee vähän paremmin fysiikoita. (jos on mennyt ohi joiltain, aika vanhoja videoita)



 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

Ensimmäisen videon perusteella,täytyyhän se ostaa.Pistää kyllä silmään toi yliohjautuvuus ja sen korjaaminen.Ei ainakaan mun silmään kovin vaikean tuntuista?Nordschleifelle vaan ja imusta suoralla ohi.Onnistuisko?
Kasa uusia 'kuskeja' odottamassa koneella,niinkun prologuen alussa.
Tässä on paljon sellaista kisafiilistä mitä tuskin GT5ssä nähdään.

-Ring_Taxi_
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3 Hype]

No niin. Nyt on muutama tunti peliä takana ja voi hieman tarkemmin selostaa kokemaansa.

Elikkäs tuo aikaisemmin mainitsemani kiikkerä ja purkitetun oloinen ajomallinnus olikin vain ajomoodin syytä. Aloittaessasi uraa joudut ajamaan yhden testikisan, jonka pohjalta kone päättelee pelaajalle sopivimmat asetukset. Itselleni kone ehdotti tuota Experienced tilaa, joka oli koko sotkun syy. Tämä kaikille jotka peliä ovat hankkimassa HUOM/ÅBS:

ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ AJAKO MUULLA KUIN PRO-moodilla.(vaikka tuossa ajokokeessa ei käy selväksi, niin PRO-moodiin saa ajoapuja päälle) Casual on kiskoilla ajoa potenssiin 10, normal on sekin liian helppoa ja Experienced on hirveää purkitettujen sladien ja kiskoilla-ajon sekoitusta, joka on jotain niin hirveää, että. Lyön vetoa, ettei kukaan aj nopeammin experienced-moodilla, kuin Prolla. PRO on nimittäin erittäin onnistunut moodi, jostain PGR:n ja Forzan/GT5 välimaastosta, mutta selvästi lähempänä jälkimmäisiä.

Selkeästi paras fiilis syntyy ohjaamosta ajettuna, mutta itseäni häiritsi yksi pieni seikka. Kun nopeudet kiihtyvät, niin ohjaamo sumenee(silmä keskittyy suoraan eteenpäin) Kuitenkin peileistä olisi kiva tällöinkin saada selvää, joten ihmettelen, että miksi peilit eivät "selkeydy", jos niitä kohti kääntää pään, kerran pään kääntely ja peilestä kurkkiminen on mahdollista. Tämä näyttää hölmöltä, kun katsot sivulle, mutta näkökenttä on yhä ohjaamosta suttuinen. Se myös häiritsee, sillä kovissa nopeuksissa olisi joskus oikeasti tärkeää nähdä tilanne myös takana ja onko sieltä joku tulossa. Muuten tuo blurraus tuo oikeata fiilistä jo muutenkin erittäin hyvin luotuun nopudentunteeseen. Ensimmäinen ajopeli, jossa mutkat pystyi ajamaan pelkällä vauhdin arvioinnilla oikein ilman mittariin katsomista.

Muutenkin kuskinpenkillä olon tunne on saatu aikaan hyvin. Auto hakkaa, tärisee, pomppii ja visuaalista liikettä tukee erittäin hyvin loistava äänimaailma. Lähinnä äänimaailmasta tulee mieleen GT5 Prologue, ilman niitä hirveitä rengasääniä. Toki kun kyseessä on räyhämpi peli, on äänimaailma hieman liitoiteltu. Ei nimittäin Seat Cupran dumppi ihan noin hurjasti suhahdellut, kun sitä koeajoin. Ohjaamot on mallinnettu tarkkaan oikeiksi, vaikkakin tekstuurit nyt eivät Prologuen tasolle pääse. Oli muuten hienoa ajaa 80-luvun Skylinella, Datsun-logon paistaessa ratissa ja kojelaudassa möllöttäessä analogiradio ja kahvamalliset puhaltimen säätimet. Siinä jää kuule murcielago kirkkaasti kakkoseksi fiiliksessä. Kaikille muille vanhoille parroille iloisena uutisena pelissä on myös kossu-escort, joten kunnon amistuunaus on mahdollista. Onhan mukana joku Bugattikin, mutta ketä sellainen kiinnostaa.:p

Tekoäly on kohtuu hyvä vastustaja, joskin suosittelen nostamaan tasoa heti mediumilta ylöspäin, sillä tuolloin vastus on vielä kovin kevyt. Kone peittää ajolinjoja ja välillä ajaa hyvinkin agressiivisesti, mutta vetää välillä mutkia pitkäksi ja taistelee myös keskenään paikoista, joten kolereita näkyy usein. Kisoihin saa parhaillaan 15 koneen autoa mikä tuntuu pääosalle radoista riittävältä.

Uramoodi koostuu Tiereistä(4kpl) joissan kerätään tähtiä sijoitusten, ajotyylin ja bonustavoitteiden pohjalta. Tarpeeksi tähtiä kerättyään pääsee seuraavaan Tieriin, jolloin aukeaa uudet, nopeammat autot ostettavaksi. Superärsytyksenä autoja ei voi ostaa niin paljoa kuin haluaa, vaan ajajatasoa nostamalla(hyvis-/pahis-ajotyyli jonka aikaisemmassa viestissä mainitsin) saa lisää tallitilaa. Vaikka siis rahaa olisi ei välttämättä voi ostaa autoja.

Yksi isohuonous pelitä löytyi ja se on vaurionmallinnuksen huonous. Itselläni vauriot olivat heti alusta Full ja jopa ajettuani kaksi kertaa samassa kisassa betoniseinään vajaan kahdensadan vauhtia, ainoa tulos oli hieman vasempaan vetävä auto. Tämä tosissaan häiritsee, sillä nyt vanha kunnon SikaHäkkistely on paras tapa edetä tiukoissa mutkissa, etenkin kun vastustajien torppaamisesta ja kolaroinnista saa vielä pahispisteitä. Visuaalinen vaurionesityskin on todella aneeminen. Vaihtoehdot ovat, ehjä, naarnuja, rutussa. Ja aina samalla lailla. Toivottavsti tämä seikka ei pilaa nettipelaamista, siillä vauhdintunnetta ja hauskuutta piisaa. Noloudekseni voin kertoa, että ekaa kertaa Nordschleifea ajaessani Lotus Elisellä oli joissan kohdissa pakko himmata, kun kantti ei yksinkertaisesti kestänyt ajaa kaasu pohjassa. Pistän tämän sen piikkin, että pelaan 110" tykkiruudulta, joten fiilikset on hieman eri kuin 30" töllöstä. Tai sitten vain olen nyhverö.:D(vaimokin huuta jo nukkumaan)

Yhteenvetona: Tähän mennessä hemmetin hauska ajopeli, joka sopii oikein hyvin välipalana ennen Forzaa ja GT5:sta. Riittävän realistinen ja ennen kaikkea loistavalla vauhdintunteella varustettu simu, joka on ehdottomasti parhaimmillaan ohjaamosta ajettuna. Graafisesti ainoa naputuksen aihe on, ettei pelissä ole minkäänlaista antialiasointia, joten sahalaidat pistää silmää. Näin tykkiruulta varsinkin.

Maalausta, vinyyleitä ja auton tuunausta en kokeillut. Katsotaan sitten vaikka huomenna, mutta pikaisesti en nähnyt autosculpt-ominaisuutta, joten tuuninki taitaa olla lapsipuolen asemassa.
 
Ylös Bottom