Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need For Speed: SHIFT [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ProBale
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Julkaisu näyttäs olevan jo ylihuomenna. Voisi tämän ostaa nyt ennen forzaa ja sitten forza myöhemmin kun tähän on jo sillon sopivasti kyllästynyt :D
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Mielestäni todella herkullisen oloinen revikka pelistä jota minun ei pitänyt ostaa. Tuon katsottuani tulin toisiin aatoksiin ostin rattipöydän ja odotan huomista! Meinaako joku muukin tähän investoida ennen Forza 3 saapumista?

Itsellä aivan sama tilanne. Ei ollut mitään suunnitelmia hommata tänäkään vuonna NFS:ää, mutta nyt kyllä vaikuttaa että EA olisi saanut tehtyä kunnon NFS:n monien vuosien tauon jälkeen.

Ainut asia mikä itseä mietityttää, on tuo ajotuntuma/pelattavuus pädillä verrattuna esim. Forza 2:seen.

Toisaalta Forza 3 on tulossa jo kuukauden päästä ja se on aivan pakkohankinta. Jos tämän NFS:n hommaa, niin se on hommattava ennen Forzaa, koska sen jälkeen sitä ei varmasti enää tule ostettua.
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Ainut asia mikä itseä mietityttää, on tuo ajotuntuma/pelattavuus pädillä verrattuna esim. Forza 2:seen.

Toisaalta Forza 3 on tulossa jo kuukauden päästä ja se on aivan pakkohankinta. Jos tämän NFS:n hommaa, niin se on hommattava ennen Forzaa, koska sen jälkeen sitä ei varmasti enää tule ostettua.

Täysin samoissa ongelmissa painitaan.
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Juuri kävin pelin ostamassa paikallisesta Gigantista, kohta kommentteja padi-ajettavuudesta verrattuna Forza 2 myöhään illalla teen rattitestiä kun enemmä aikaa.
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Juuri kävin pelin ostamassa paikallisesta Gigantista, kohta kommentteja padi-ajettavuudesta verrattuna Forza 2 myöhään illalla teen rattitestiä kun enemmä aikaa.

Muista ajaa sitten PRO-modella, PS3 puolelta Spineshank-käyttäjää lainaten:

"ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ AJAKO MUULLA KUIN PRO-moodilla.(vaikka tuossa ajokokeessa ei käy selväksi, niin PRO-moodiin saa ajoapuja päälle) Casual on kiskoilla ajoa potenssiin 10, normal on sekin liian helppoa ja Experienced on hirveää purkitettujen sladien ja kiskoilla-ajon sekoitusta, joka on jotain niin hirveää, että. Lyön vetoa, ettei kukaan aj nopeammin experienced-moodilla, kuin Prolla."
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Minä äkkiä tyyppäsin ruokatunnilla tuota experienced-moodia ja täytyy kyllä sanoa, että edellinen kirjoittaja oli oikeassa. PRO:lla illalla sitten. Hiukan tuossa hämää, että pädillä ajettaessa ohjausta ei sa pois tatilta.
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

No niin nyt on reilu tunti kokeiltu padi-ajoa ja voin kertoa fiiliksiä vähän sikäli kun suht harvoin padilla pelailen autopelejä.

Aivan alkuun padilla ajaminen ei sujunut niin kovin hyvin, oli jotenkin omaan käteen kontrollit hivenen liian herkät ja auto "luisteli" radalla. Pikainen fiksaus optionsseissa ja johan alkoi toimimaan huomattavasti paremmin.

Mielestäni padilla voi tuota peliä ajaa ja nauttia siitä! Itse nautin kun ajoin Lacuna Segaa Audi S4. Tunne oli hieno kun kierros kierrokselta ajaminen oli aina vain nautinnollisempaa ja kierrosaika parani ja kontrollit menivät takaraivoon. Forzaan verrattuna autot tuntuivat jotenkin levottomille mutta mitä enemmän pelasin sitä niin koko ajan paremmilta. Toinen ongelma oli minulle kuvakulman valinta, tällä kertaa päädyin ohjaamokuvakulmaan siitnä itselleni paras ajotuntuma ( ja kerrankin ohjaamo on ohjaamon näköinen).

En tiedä selvittikö tuo tajunnan virta asioita itse suosittelen ostamaan pelin, uramoodi tuntuu pitkälle ja kiso näyttäisi olevan todella reippaasti, radat ovat monipuolisia, autoja piisaa tarpeeksi. Ensimmäinen Need For Speed sitten Porche Challengen kun ostin kaupasta normaalihintaa ja nautin pelaamisesta! Suosittelen! Gigantissa ainakin Kuopion päässä peli oli hintaan 49,90 myös boxille joten jos haluat viihdettä ennen Forza 3 hanki tämä! Uskon että ratilla saa vielä enemmän irti, kuten suurimmasta osasta muistakin autopeleistä!

Joo ja Pro-moodi on ehdoton pitää, muuten tuntuu pahalle:D
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Aivan alkuun padilla ajaminen ei sujunut niin kovin hyvin, oli jotenkin omaan käteen kontrollit hivenen liian herkät ja auto "luisteli" radalla. Pikainen fiksaus optionsseissa ja johan alkoi toimimaan huomattavasti paremmin.

Saako tuolta kuinka monipuolisesti mitä kaikkea säädettyä?

Hiukan tuossa hämää, että pädillä ajettaessa ohjausta ei sa pois tatilta.

Miksi se pitäisi saada pois tatilta? Ristiohjaimellako olisi parempi ohjata?
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Tuossa säätövalikossa voi muuttaa seuraavia kontrolliasetuksia.

Steering Dead Zone
Accelerator Dead Zone
Brake Dead Zone
Steering Sensitivity
Accelersation Sensitivity
Breaking Sensitivity
Speed Steering Sensitivity

Eli ihan monipuolisesti pystyy muuttelemaan ja varmasti padillakin saa oman tuntuman kohdalleen!:)
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360]

Oisko jollakulla, kellä olisi mahdollisuus (ja ehkä liikaa aikaa) kuvata tuota gameplaytä PRO-modella ILMAN mitään ajo-apuja, kun tässä nyt on pari pv yrittänyt etsiä youtubesta kunnon pätkää, mutta kaikissa videoissa auto menee sivuluisussa kiskoilla, joten luulisin että kyseessä on experienced-mode ja kaikki ajoavut päällä. Tai jos joku on löytänyt videota ilman ajoapuja, niin linkkiä vain kehiin.
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Miksi se pitäisi saada pois tatilta? Ristiohjaimellako olisi parempi ohjata?
Samaa kysymystä itsekin ihmettelin? Ellei sitten ketjut ole kysyjällä sekoittuneet, koska Dualshockilla autopelit vanhasta muistista pelataan ristiohjaimella(ja siksi kun nuo DS:n tatit on aika scheisset oikeasti autopeleihin nimim.hikoaa hikoaa).
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Samaa kysymystä itsekin ihmettelin? Ellei sitten ketjut ole kysyjällä sekoittuneet, koska Dualshockilla autopelit vanhasta muistista pelataan ristiohjaimella(ja siksi kun nuo DS:n tatit on aika scheisset oikeasti autopeleihin nimim.hikoaa hikoaa).

Ai ps3:n ohjain huono autopeleihin muka, tatit ovat kyllä paljon paremmat kun boxin vastaavat ja en kyllä voisi kuvitellakkaan ajavani enää nuolinäppäimillä jo gt 2.n aikaan tuli käytettyä tatteja.
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Ai ps3:n ohjain huono autopeleihin muka, tatit ovat kyllä paljon paremmat kun boxin vastaavat ja en kyllä voisi kuvitellakkaan ajavani enää nuolinäppäimillä jo gt 2.n aikaan tuli käytettyä tatteja.
Mielipiteensä jokaisella.
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Saako tuolta kuinka monipuolisesti mitä kaikkea säädettyä?



Miksi se pitäisi saada pois tatilta? Ristiohjaimellako olisi parempi ohjata?

Itse tottunut pelaamaan ristiohjaimella. Siksi se pitäisi saada pois tatilta. Kyllä mä ihan itse haluaisin päättää millä ohjaan. PS3:lle mulla on ratti, mutta tälle poxille ei.
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Itse tottunut pelaamaan ristiohjaimella. Siksi se pitäisi saada pois tatilta. Kyllä mä ihan itse haluaisin päättää millä ohjaan. PS3:lle mulla on ratti, mutta tälle poxille ei.

Niin lähinnä sen takia kysyin ja ihmettelin tuota, koska eihän kukaan voi/halua pelata boksin ristiohjaimella.
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360 HYPE]

Niin lähinnä sen takia kysyin ja ihmettelin tuota, koska eihän kukaan voi/halua pelata boksin ristiohjaimella.

Mun mielestä se on jotenkin tarkempi. SIllä tatilla tulee sellainen fiilis, kuin lentokonetta ohjaisi. Pitäis itse päästä muokkaamaan mistä mitäkin ohjaa, eikä noita valmiiksi asennettuja kontrolleja.
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360]

Hieman tosiaan ihmetyttää tänä päivänä, ettei ohjaimen asetuksia pääse valitsemaan vapaasti. Tämä peli tuli hankittua PS3:lle eikä siinä saa vaihdevalitsimia vaihdettua Boksilla monessa pelissä hyväksi havaittuihin oikean puolen "peukalonappeihin" (mikä lie olisi oikea termi) vaan joutuu käytännössä käyttämään ylempiä hartianappeja. Monessa pelissä kuitenkin voi tehdä käyttövalinnat käytännössä vapaasti ja millään en jaksa uskoa, että tuon toteuttaminen olisi kovin vaikea osuus koko ohjelmointiprosessia.

Jotenkin vaan vuosien varrella on Xboxilla pelatessaan tottunut kaasuttamaan ja jarruttamaan nimenomaan etusormilla. Nyt niillä pitäisi taipua hoitamaan vaihdot ja keskareilla sitten alemmat liipasimet. Yllättävän aikaa vievää tottua tuohon tän ikäisellä äijällä. Toivottavasti ratin asetukset ovat sitten OK, en ehtinyt vielä sitä kokeilemaan...

Niin, muuten toisella konsolilla koettuna tämä NFS Shift vaikuttaa todella mukavalta ja hyvältä välipalalta ennen Forzaa. Sitä ennen kun tarttee hankkia taas toimiva Xbox...
 
Vastaus: Need For Speed: SHIFT [X360]

Pitäisikös tämä nyt sitten hakea boksille vai pleikkarille...? Hyvin paljon todennäköisempää että hankin tulevaisuudessa rattiohjaimen boksille kuin PS:lle, ja jotenkin tykkään enemmän boksin pädistä, mutta toisaalta haluaisin tukea Sonya ja pleikkaria Microsoftin mahti-imperiumia vastaan, mutta samaan aikaan taas olen kiukustunut Storen tarjontaan Liveen verrattuna. Hmmhmm... Taitaa siis valinta kallistua boksin suuntaan...
 
Ylös Bottom