Vastaus: Nettiliittymäsi nopeus ja hinta?
On muuten perseestä noi uhkailut sakoilla jos vika on omasta päästä. Aikoinaan pidin paljon Sonerasta, koska asiakaspalvelu oli helppoa ja nopeasti tekivät ongelmille jotain. Nykyään aina jotain 100€ sakkoa uhkaavat. Eihän tässä perkele uskalla mitään apua pyytää.
Toihan taitaa olla kaikilla operaattoreilla. Ensinnäkin on kova hintakilpailu operaattorien välillä, joten esim. nämä viankorjauskulut on pitänyt myös saada minimiin. Ei toi vaadi kovin paljoa kuluttajalta, kunhan testaa vaikka toimivilla kaverin koneella/modeemilla ilman jatkojohtoja omassa liittymässään niin voi olla 99% varma, et laskua ei tule. Laskuhan tulee ainoastaan, jos sun laitteissa on vikaa. Ennen kuin tuota maksua ei ollu, niin moni ei suostunut testaamaan mitään -> asentaja ajo paikalle ja kytki modeemin johdon seinään, laskua operaattorille 100-200e, eli tyyliin seuraavan 12kk kuukausimaksut kun asiakas maksaa niin operaattori pääs nollille, jotain pitäis kai jäädä viivankin alle. Mut siis tosiaan toi laskuttaminen ei ole mikään rahantulolähde operaattoreille, koska vaikka se sakko asiakkalle tulee niin silti tulee persnettoa. Laskun idea on aktivoida asiakasta tarkistamaan ensin omat laitteensa, eikä odottaa, että aina vaan tulee joku ukko kattomaan yhteyttä. Valtaosa vioista johtuu asiakaslaiteongelmista, kytkennöistä jne.
Asiakaspalvelu näissä vikatilanteissa onkin aika moitittua, kun joutuu jutustelee sen automaatin kanssa. Mut vikatilanteet korjaantuu kyllä nykyäänkin hyvin, itse asiassa jopa paremmin. Häiriöongelmat, eli hidastelut sun muut kestää vähän enemmän korjata. Kun netti kuitenkin esim. hidastellessa toimii, niin priorisoidusti korjataan niitten vikoja kellä ei toimi ollenkaan.
0€ kuukaudessa.
Soneran koekaniinina siis.
Oot sä mukana siinä 1Gbs pilotissa, vai mistä sä muuten tollasia lukuja oot saanu revittyä?
Täs on mun, ei mikään kummonen, maksaa 17e/kk.
[URL=http://www.speedtest.net][/URL]