Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Tuli hankittua Sierra Wirelesin AC762S (eli DNA "4G" -mokkula) liittymänä kuitenkin Saunalahti :)

No ongelmia tietysti on NATin kanssa... Eli PS3 ilmoittaa NATiksi 3. Ja se kaikkein tärkein eli NHL12 ei toimi :(

Olen FAQ sivulta syöttänyt NHL:n käyttämien porttien numerot mokkulan porttiohjaussivulle, mutta homma ei korjaannut. Ongelmana on lisäksi, etten saa asetettua kaikkia portteja mm. Yleisesti käytetyt ja PSN:n edellyttämiä vakioportteja, koska porttiohjausten määrät ovat rajalliset.

Nämä olen laittanut portti ohjaukseen:

NHL 12

TCP: 10250-10253, 42127
UDP: 3659, 6000, 10260-10265

ja TCP: 80, 443, 5223

Mokkulan DMZ asetuksiin laitoin lisäksi pleikkarin sisä-ip:n mutta ei sekään auta, että NATin saisi 2:ksi.

Onko tähän mokkulaan antaa vinkkejä tai muuta? Olen Saunalahden liittymän klikannut julkiseksi-ip:ksi jos sillä on merkitystä.

NHL kyllä toimii onlinessä (randomeita vastaan), mutta veljeä vastaan pelatessa katkaiseen yhteyden heti, joukkueiden valinnassa.

Mitä pitäisi säätää?
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Morjes.

Tulipa tässä sitten hankittua soneralta tällanen paketti: https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/raatali/liikkuva_laajakaista.aspx jossa toi Huawein E586 nettitikku mukana.
Olis kaks kysymystä:
1. Riittääkö tuo 20GB:n tiedonsiirto mihinkään, jos pelailee 2-3h päivässä pleikkarilla?
2. Onko kokemusta mokkulalla online-peleistä, lagaako mitenkään häiritsevästi/paljon?

Tiedonsiirto rajana 20gb riittää online peleihin oikein hyvin, mokkulat ovat kehittyneet paljon viime vuosina ja pelaaminenkin niillä onnistuu varsin mainiosti.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Tiedonsiirto rajana 20gb riittää online peleihin oikein hyvin, mokkulat ovat kehittyneet paljon viime vuosina ja pelaaminenkin niillä onnistuu varsin mainiosti.

Jep, kiitos Purpelle, tästä siis hyvil mielil mokkulal pelaileen kuhan tuo postiluukusta sisään kolahtaa.. :D
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Niin, mikähän tässä mättää?

Sierra Wirelesin AC762S:n DMZ asetuksissa on PS3:n ip ja mokkula yhteys on julkisen ip:n alla?
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Haluisin vielä rautalangasta väännön ennen ostoa. Eli kotona käyttö on läppäri ja ps3. Saako DNA:n MF60 mokkulalla toimimaan yhteyden ilman mitään reitittimiä helposti? Onko niin että helppo konsti on juuri tuollainen jakava 3G mokkula? Onko eri operaattoreilla ja niiden jakavilla mokkuloilla eroa?
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Ostin tommosen dna e367 3g mokkulan, mitenkähän tuolla sais ps3:een yhteyden?
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Haluisin vielä rautalangasta väännön ennen ostoa. Eli kotona käyttö on läppäri ja ps3. Saako DNA:n MF60 mokkulalla toimimaan yhteyden ilman mitään reitittimiä helposti? Onko niin että helppo konsti on juuri tuollainen jakava 3G mokkula? Onko eri operaattoreilla ja niiden jakavilla mokkuloilla eroa?

Virta päälle ja valmista! Eli toimii erittäin yksinkertaisesti ja ilman mitään lisälaitteita. Voi olla yhtä aikaa yhteyksissä esim. ps3een ja tietokoneeseen. Operaattoreiden verkoissa on aina eroja. Joissakin paikoissa jollain operaattorilla voi olla paljon kattavampi verkko kuin toisella joten nopeudessa voi olla paljonkin eroa. Itsellä oli käytössä DNA ja MF60 ja ei ollut ongelmia. Muiden operaattoreiden langattomia mokkuloita en ole kokeillut.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Ristiinkytketty piuha on käytännössä MUST, jos ilman 3G reititintä yrittää edes säätää ps3 nettiin. Suosittelen silti todellakin ostamaan reitittiminen, koska ihan hyvän semmoisen saa hintaan 29,-. Pelata mokkuloilla voi, mutta ping vaihtelee niin pirusti että 1/10 matseista _saattanee_ kyllä kusta jollain lailla. Nopeushan näissä kyllä riittänee. Omaa kokemusta löytyy DNA:n (XL(?)) mokkulalla ja TP-LINK 3G wireless N Routerilla.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Jos mokkulan liittää tietokoneeseen ja siitä ethernetillä ps3:n niin saisko sen toimimaan? Just tuo dna huawei E367 käytössä. Jonkulainen wlan modeemikin tai reititin, en tiedä :D, löytyy.. tarvis jelppiä tämä n00b.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Jos mokkulan liittää tietokoneeseen ja siitä ethernetillä ps3:n niin saisko sen toimimaan? Just tuo dna huawei E367 käytössä. Jonkulainen wlan modeemikin tai reititin, en tiedä :D, löytyy.. tarvis jelppiä tämä n00b.
Toimii, mutta asetuksista pitää mokkulan verkko jakaa.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Moi! elikkäs mulla on ongelmane se, että pleikkarilla tulee nat3.

Laitteina ovat: A-Link wnap 3g mobile router uusimmalla firmwarella, nettitikkuna on huawei e367, liittymä on saunalahden, tietokoneena on windows 7 läppäri ja sitte on toi ps3.
Oon lukenu ton FAQ:in läpi ja todella paljon foorumeja ja muita palstoja, mikään ei tunnu auttavan. Netti toimii langattomana läppärillä ja pleikkarilla, mutta tulee toi nat3, tuli nat3 myös rj45 kanssa.
Upnp yhteyttä en saanu löytymään pleikkarilla, oon avannut pleikkarille portteja, kokeillut DMZ, pleikkarilla oon laittanu kiinteät osoitteet, enen testejä olen irrottanu reitittimen johdon, rebootannu reitittimen ja sammuttanu pleikkarin. Pystyykö ton mokkula yhteyden saaha siltaamalla nat2:seksi tai nat1:seksi? entiedä mitä seuraavaksi kokeilis kun mikään ei tunnu auttavan.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Moi! elikkäs mulla on ongelmane se, että pleikkarilla tulee nat3

Mokkuloista tulee nykyään kaiketi aina jo valmiiksi NAT-osoite, eli ei-julkinen IP-osoite. Reitittimesi tekee vielä oman NATtauksen, jolloin edes teoriassa takaisin tuleva liikenne ei toimi = NAT-3.

Voit kokeilla konfiguroida reitittimen toimimaan bridged/siltaavassa tilassa, jolloin se ei enää tee osoitemuunnosta itse.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Mulla oli keväällä nat-2 kun mokkula oli konees ja pleikkari rj-45 kaapelilla tietokonees, mutta kun oli vähä taukoo pleikkari peleis ja jaoin mokkula netin langattomasti ipadille niin sen jälkeen on tullu tuo nat-3. oli onks siellä palvelun tarjoajan päässä tullu joku muutos vai tapahtuko jotain koneen asetuksille ettei sen jälkeen toiminu. kuitenkin ostin ton 3g reitittimen siinä toivossa että saisin peikkari netin taas kuntoon. Kumpi olis parempi langallinen vai langaton, tohon nat-2 saamiseksi ja netin nopeuden kannalta?
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

miten hyvät ihmiset tuon nat tyyppi 3 saa vaihdettua vaikka 2.?!?!?!?
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Sain NAT-2 onnistumaan näin: saunalahdelta julkinen IP-osoite(oli keväällä vaihtaneet NATin taakse ne), reitittimelta APN:internet4, mokkula valintaan laitoin sen tikun mallin koska muuten APN vaihtuu aina internet.saunalahti osoitteksi. yhteys pleikkariin langattomasti, IP manuaalisti pleikkarille, reitittimeltä ei tarvinnu mitään upnp, DMZ tai porttiohjauksia tehdä. Elikkäs jos saat mokkulalla NAT-3sen sulla on varmaan palveluntarjoaja laittanu ei-julkisen ip:n. toivottavasti olisi jollekkin näistä vinkeistä apua:)
Luultavasti tomii myös langallisesti.
Tääällä on vielä virallisesti tosta ip vaihdoksesta:Osoitteenmuunnos (NAT) — SAUNALAHTI Asiakaspalvelu
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Eli reitittimen kauttako jakaa?

Ethernet johto ps3:sta koneeseen on, ip-osoitteen hakeminen onnistuu mutta kun yrittää yhistää internettiin niin ei toimi. nyt joku jelppaa ja mokkula siis e367 dna:lta

oon jotain saanu selville tosta verkon jakamisesta vaa eipä näytä onnistuvan, help!
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Omien kokemusten perusteella uskallan antaa varovaisen suosituksen Telewell TW-EA510v3(c) reitittimelle 3G/4G-yhteyden jakamiseksi useammalle laitteelle.

Itse olen viritellyt tällä reitittimellä yhteyden kahden eri (Saunalahden) Huawei-tikun kautta, toinen 3G ja toinen 4G-tikku. Kummankin kanssa homma on toiminut varsin luotettavasti.

Laite tukee varsin kattavasti markkinoilla olevia 3G/4G-mokkuloita ja Telewell on päivittänyt firmwarea kohtuulisesti tukemaan Suomen markkinoille tulleita uusia tikkuja. Laitteessa on myös ADSL 2+ modeemi kiinteää yhteyttä varten.

Muutoin kyseessä on perusreititin 100MB Ethernet-porteilla, josta löytyy kaikki perusominaisuudet, mitä näistä voi odottaa löytyvän tähän hintaan (n. 60 euroa).

Äskettäin myyntiin tullut uusi malli TW-EA515(b) sisältää suurinpiirtein samat ominaisuudet, mutta ethernet-portit tukevat 1GB-nopeutta.
 
Ylös Bottom