Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sloxa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Mutta sitten kokeilin GT5 ja siinä pystyin löytämään ja liittymään peleihin ja kun tein pelin siinä peli ilmoitti punaisella että NAT tyyppi on 3, voiko tämä vaikuttaa ongelmaan?
Juuri tuosta kaikki johtuu, eli käytössä on reitittävä yhteys, mutta ainakaan PSN:n vaatimia portteja ei ole avattu. Lisäksi monet PS3-pelit vaativat vielä pelikohtaisia porttisäätöjä. Lisätietoja verkko-FAQissa.

Nuo mokkulayhteydet ovat siitä vaan inhottavia, että osa operaattoreista tekee pakko-NATin, eli et välttämättä edes pääse tekemään noita porttiavauksia ja porttiohjauksia.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Kyseessä Saunalahden liittymä? Saunalahdelta saa eri pyynnöstä käyttöönsä kunnollisen liittymän, jota ei ole valmiiksi NAT:ttu, joka auttaa osaltaan tuohon NAT-3 asiaan.

Osoitteenmuunnos (NAT) — SAUNALAHTI Asiakaspalvelu

Tuolta luin että tuosta julkisesta IP:sta eli pitäisi siis vissiin saada se IP julkiseksi kun minulla on tämän mukaan: http://myip.kolumbus.fi:8000/myip NAT-osoitteenmuutoksen takana oleva IP-osoite julkisen sijaan.

Eli olisiko kannattavinta kysyä sieltä saunalahdelta ei NAT:tua liittymää
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Sen asetuksen voi muuttaa joko oma saunalahdesta tai soittamalla saunalahden asiakaspalveluun, muutoksen lomassa pitää muistaa vaihtaa internet asetusten kohdalta apn muotoon internet4 joka on tuo ilman nattia oleva apn.
Tuon muutoksen jälkeen pystyt käyttämään toki yhteyttäsi natin läpi käyttämällä alkuperäistä internet.saunalahti apn asetusta.

Erillistä natitonta liittymätyyppiä ei ole vaan natin saa pois jokaisesta saunalahden liittymästä, oli se sitten mokkulan kanssa myyty mobiililaajakaistapaketti tai puhelinliittymän lisäpalveluna myyty mobiililaajakaista lisäpalvelu kännykälle.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Nyt tartteis apuja: Elikkä olen PS3:lla pelaillut noin vuoden ajan Saunalahden Huawei -nettitikun voimilla. Homma on toiminut niin, että tikku on laitettu koneeseen, koneesta on vedetty Ethernet -johto A-Linkin RR24AP (d) -modeemiin (jossa on WLAN), ja modeemista on vedetty toinen Ethernet -kaapeli pleikkariin. Myös niin olen onnistunut pelaamaan pleikkarilla netissä, että olen Ethernet -johdon toisen pään laittanut läppäriin, jossa siis on tikku kiinni, ja toisen pään suoraan pleikkariin. No, ostin tuossa sitten uuden läppärin, joka näemmä sekoitti kaiken. Yritin aloittaa sillä, että sallin internet -yhteyden jakamisen, mutta tulee jompikumpi seuraavista viesteistä: "Virhe otettaessa käyttöön internet-yhteyden jakamista. Palvelu ei voi hyväksyä valvontasanomia tällä hetkellä." TAI "Jaettua käyttöä ei voida ottaa käyttöön. Virhe 1061: Palvelu ei voi hyväksyä valvontasanomia tällä hetkellä. Pleikkarin kun yritin laittaa hakemaan internet-asetuksia, tökkää heti IP-osoitteen hakemiseen. "Yritys hankkia IP-osoite on aikakatkaistu", tai jotain sinne pain. Ja sitten kun yritin vanhalla läppärillä jakaa nettiä, tulee samanlaisia virhetekstejä. Mitähän ihmettä tälle oikein tapahtui? Pahoittelen että kaikki teksti tuli putkeen, ja pahoittelen myös mahdollista/todennäköistä tekstin epäselvyyttä. Laitanko ipconfig -tietoja tulemaan tänne, jos joku osaisi edes vähän jeesiä?

Niin ja mainitaan nyt vielä että vanha läppäri on Acerin, jossa on Vista, ja uusi on ASUS, jossa on Windows 8.

Edit. Ja jostain syystä en pääse laittamaan palomuuria tässä uudessa läppärissä pois päältä, aina tulee että ei vastaa. WTF :confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

osaisko joku neuvoa minua kun minulla on Sierra Wireless AirCard 762s ja kotiasema. siinä dna:n liittymä ja en saa pleikkarille millään nat tyyppiä kakkoseen. mokkulalla pelkästään saan nat2 mutta kotiaseman ja johdon avulla en saa millään niin josko joku osais neuvoo minua?
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

osaisko joku neuvoa minua kun minulla on Sierra Wireless AirCard 762s ja kotiasema. siinä dna:n liittymä ja en saa pleikkarille millään nat tyyppiä kakkoseen. mokkulalla pelkästään saan nat2 mutta kotiaseman ja johdon avulla en saa millään niin josko joku osais neuvoo minua?

Kotiasema lienee jonkinmoinen reititin? Se oletettavasti tekee IP-osoitteen NAT-muutoksen, eikä tuo UPnP:tä sen kiertämiseksi, että PS3 saisi tietyt portit auki, jolloin tuloksena on NAT-3.

Kotiasemassa on toivottavasti jotain asetuksia UPnP:tä varten tai asettaa se bridged/siltaavaan tilaan. Verkko-FAQ:n ohjeet pätevät tähänkin tapaukseen.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Sen asetuksen voi muuttaa joko oma saunalahdesta tai soittamalla saunalahden asiakaspalveluun, muutoksen lomassa pitää muistaa vaihtaa internet asetusten kohdalta apn muotoon internet4 joka on tuo ilman nattia oleva apn.
Tuon muutoksen jälkeen pystyt käyttämään toki yhteyttäsi natin läpi käyttämällä alkuperäistä internet.saunalahti apn asetusta.

Erillistä natitonta liittymätyyppiä ei ole vaan natin saa pois jokaisesta saunalahden liittymästä, oli se sitten mokkulan kanssa myyty mobiililaajakaistapaketti tai puhelinliittymän lisäpalveluna myyty mobiililaajakaista lisäpalvelu kännykälle.

Kiitoksia sain nyt sen toimimaan, mutta onko kellään tietoa miten tuon yhteisosoitteen saisi pysymään internet4:nä sillä nyt joka kerta kun sammutan koneen/mobiililaajakaistan tuo osoite palaa internet.saunalahdeksi. Vai onko joku muu paikka mihin se pitää vaihtaa kuin tuo mobiililaajakaistan lisäasetukset niin ei tarvitsisi joka yhdistyskerralla aina vaihtaa sitä asetusta.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Muistaakseni sitä koti-asemaa ei edes voi konfiguroida, eli irroittamalla mokkula asemasta on ainoa keino.

osaisko joku neuvoa minua kun minulla on Sierra Wireless AirCard 762s ja kotiasema. siinä dna:n liittymä ja en saa pleikkarille millään nat tyyppiä kakkoseen. mokkulalla pelkästään saan nat2 mutta kotiaseman ja johdon avulla en saa millään niin josko joku osais neuvoo minua?
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Moi!

Olen tässä muutaman päivän yrittäny pyöritellä tota yhteyttä läppärin ja pleikkarin välille, ei vaan tunnu onnistuvan!

Suurimmat ongelmat tällä hetkellä tuntuu olevan tuossa internetin jakamisessa, kyllä tiedän miten se kuuluisi tehdä, mutta kun työntää jos jonkinnäköstä virheviestiä!

Aikaisemmin virheviesti oli "null" ja nyt tämä. Kuinkahan tulis toimia?Näytä liitetiedosto 10869
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Moikka! Eli tuli ostettua tuo PS3 ja nyt tarttis päästä mokkulalla nettiin.
Aika hyvin oon tätä topiccia lukenut, mutta en vaan saa verkkoon pleikkaa. PS3 Löytää IP:n ja on ristiinkytketty ethernet-kaapeli, mutta verkkoa ei vaan löydä oli DNS sitten mikä tahansa ja palomuuri päällä tai pois. Mielestäni myös Internet yhteyden jakaminen on oikein säädetty (kuva). Vaikuttaako mahdollisesti vanhentunyt käyttis Vista, eli mulla lukee tossa alhaalla, että "koontiversio 6002 tämä windows-kopio ei ole aito"? Jos tähän saisi jeesiä, kun alkaa mennä toivo. :D
Näytä liitetiedosto 11316
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Moi taas! En ole saanut vieläkään toimimaan mokkulalla PSN:ää. Nyt tuli kuitenkin ostettua reititin (TP-Link MR3220 ja mokkula Huawei E353 HiLink), enkä saa jostain syystä sitä asennettua toimimaan. Eli siis jakamiskeskus näyttää signaalin olevan erinomainen, mutta Internetiin se ei yhdistä. Ohjekirjan mukaan pitäisi mennä osoitteeseen 192.168.0.1, mutta sinnekään ei pääse. Ja mokkulassa palaa sininen valo kun se on kytkettynä. Mikä tässä mättää?
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Moi taas! En ole saanut vieläkään toimimaan mokkulalla PSN:ää. Nyt tuli kuitenkin ostettua reititin (TP-Link MR3220 ja mokkula Huawei E353 HiLink), enkä saa jostain syystä sitä asennettua toimimaan. Eli siis jakamiskeskus näyttää signaalin olevan erinomainen, mutta Internetiin se ei yhdistä. Ohjekirjan mukaan pitäisi mennä osoitteeseen 192.168.0.1, mutta sinnekään ei pääse. Ja mokkulassa palaa sininen valo kun se on kytkettynä. Mikä tässä mättää?

Moro...Onko tuo reititin sellanen, että siihen passaa tuo kyseinen mokkula ja toisinpäin? Itse kytkin reitittimen ensiksi tietokoneeseen ja siihen piti laittaa tuo ip ossa tyyliin http://186.865.976jotain...en tiedä onko se pakollista laittaa tietokoneeseen?...tietokoneesta sitten sääteli ohjekirjan mukaan adminit sun muut tiedot ohjekirjaa vastaavaksi niin alkoi pelaamaan.

Laitteles jos näistä oli jotain apua ja saat netin pelaamaan.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Moi!
Mulla myös ongelma mokkulan ja ps3:n kanssa. verkkoyhteys löytyy, ps3 järjestelmäpäivitykset yms. pystyy lataamaan, mutta verkkopelissä ei pysty pelaamaan muiden kanssa, (vaan pelkästään hostaamaan peliä keskenäni,) ja ps3 ilmoittaa NAT-tyypiksi NAT-3.
Kokoonpano on tämmöinen: sierra wireless aircard 762s + sierra wireless aircard hub, hubissa kiinni ethernet-piuhalla 1-LAN/WAN-paikassa pöytäkone, 2-LAN-paikassa ps3. Aircard on se DNA:n 4g, joka on pakotettu 4g-lte -verkkoon.
Pc:llä pystyy moninpelejä pelaamaan verkossa ihan ok (whatsmyspeed näyttää pingiksi ~50, yleensä alle). UPnP:tä ja DMZ:aa olen vaihdellut päälle ja pois sekä mokkulasta, hubista että ps3:sta.
Muutaman FAQ:n ja youtube-videon olen katsonut, mutten tähän ongelmaan näille laitteille ole löytänyt vastausta. Olisi avuksi, jos joku on vaikka tehnyt sierran käyttöliittymällä toimivat porttiohjaukset tai muuten saanut toimimaan.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Mulla myös ongelma mokkulan ja ps3:n kanssa. verkkoyhteys löytyy, ps3 järjestelmäpäivitykset yms. pystyy lataamaan, mutta verkkopelissä ei pysty pelaamaan muiden kanssa, (vaan pelkästään hostaamaan peliä keskenäni,) ja ps3 ilmoittaa NAT-tyypiksi NAT-3.
Joissain mokkulaliittymissä on pakko-NAT operaattorin puolesta. Ota yhteyttä DNA:han ja kysy, onko liittymäsi sellainen ja jos on, voisiko asialle jotain tehdä. Omia verkkolaitteitasi säätämällä ongelma ei ratkea tuollaisessa tapauksessa.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Joissain mokkulaliittymissä on pakko-NAT operaattorin puolesta. Ota yhteyttä DNA:han ja kysy, onko liittymäsi sellainen ja jos on, voisiko asialle jotain tehdä. Omia verkkolaitteitasi säätämällä ongelma ei ratkea tuollaisessa tapauksessa.

Noniin, asiakaspalveluun soitettu ja asia oli juurikin näin, eikä sille kuulemma oikein mitään voi :(.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Eikös tuoho auta prointernet tai opengate apn?

Edit: tosin itellä normi apn ja nettipelit toimii PS3:lla ja Soneran liikkuvalla netillä. B593 huawein reititin käytössä.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Itsellä on Sonera 4G ja Huawei B593. APN on opengate. Ja PS3 näyttää olevan NAT2. Pystyykö sitä saamaan NAT1:een vai pitääkö tyytyä tuohon NAT2:een?
 
Ylös Bottom