Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Itsellä on Sonera 4G ja Huawei B593. APN on opengate. Ja PS3 näyttää olevan NAT2. Pystyykö sitä saamaan NAT1:een vai pitääkö tyytyä tuohon NAT2:een?

Asiaan muutoin ottamatta kantaa, niin olethan tietoinen että opengate on muuttumassa (vai muuttuiko tästä kuusta) maksulliseksi.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Uskaltaakohan tuota tilata, koska ei se ole koskaan toiminut kun olen kokeillut.

Itsekään en saanut opengatella omaa valvontakameraani toimimaan, joten luovuin tuosta.
Nyt on ihan internet apn ja toimii ainakin PS3:n verkkopelit jne ongelmitta.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Veljellä oli ennen vain mokkula käytössään xbox 360:sella, netin nopeus oli aina noin 8 megaa mutta pingi oli sen verran suuri että pelaamisesta ei tullut mitään. Jos on mahdollista saada kiinteä laajakaista niin kannattaa hommata. Peli kulkee ja voit olla tyytyväinen!
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Veljellä oli ennen vain mokkula käytössään xbox 360:sella, netin nopeus oli aina noin 8 megaa mutta pingi oli sen verran suuri että pelaamisesta ei tullut mitään. Jos on mahdollista saada kiinteä laajakaista niin kannattaa hommata. Peli kulkee ja voit olla tyytyväinen!
Kyllähän nettipelit saa kulkemaan myös mokkulalla, mutta pingiin vaikuttaa esim. missä asuu ja minkälaista singaalia laite saa, liittymän tyyppi (onko etuoikeutettu data jne...)
Ainakin itellä DNA:n mokkula antaa paljon parempaa lataus ja pingi nopeutta kuin vanha soneran kiinteä laajakaista jonka sonera tällä alueella poisti kokonaan käytöstä.
Esim jos vaikka pelaan Battlefieldiä jollain EU servulla, pingi on noin 40-70 ms eikä minkään sortin "packet loss" tapahtumia tule tai pingi mene yli tonniin.

Luulisin että jossain suurehkossa kaupungissa mokkula pelaaminen ei onnistu kun mobiiliverkko sillä alueella on aika kiireinen ja siten pingi pomppii miten sattuu. Tosin itse asun keskellä ei mitään ja "mobiiliverkon radiomasto mikä lie" löytyy suht läheltä, onnistuu mokkula pelaaminen todella hyvin.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Tosin itse asun keskellä ei mitään ja "mobiiliverkon radiomasto mikä lie" löytyy suht läheltä, onnistuu mokkula pelaaminen todella hyvin.

Tästä varmaan mullakin johtuu. Soneran tukari alle 2km päässä ihan keskellä metsää. Olen ainoita varmaan koko tienoolla joka 3g:tä käyttää ja pingit todella alhaiset.
 
langaton netti koneelta ps3:seen

ihan ensimmäisenä kaikki varmasti ihmettelee miksi tein uuden ketjun, koska olen uusi enkä tajua vielä sivusta mitää. :D

Ei kai siinä mennään asiaan eli miten saan netin yhdistettyä pleikkari 3:seen LAN-johdon kanssa tai ilman, kyseessä siis läppäri ja mokkulan netti. :D
Saako yhdistettya ilman reititintä?
 
Vastaus: langaton netti koneelta ps3:seen

ihan ensimmäisenä kaikki varmasti ihmettelee miksi tein uuden ketjun, koska olen uusi enkä tajua vielä sivusta mitää. :D

Ei kai siinä mennään asiaan eli miten saan netin yhdistettyä pleikkari 3:seen LAN-johdon kanssa tai ilman, kyseessä siis läppäri ja mokkulan netti. :D
Saako yhdistettya ilman reititintä?

Nettijohto ps3:n ja läppärin välille, jonka jälkeen netin jakaminen päälle tietokoneesta ohjeet windows käyttöjärjestelmiin.

PS3:lla nettiyhteys asetukset menee kutakuinkin tähän malliin Internet asetukset > omat asetukset > langallinen > automaattinen > automaattinen jne.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Asus RT-N10U & PS3 verkko-ongelma

Morjensta.

Mokkula: Huawei HiLink E3131

Liikkuva laajakaista: Telefinlandin 3G 24 meganen

Reititin: Asus RT-N10UB, firmis 3.0.0.4.374_168

Lan IP: 192.168.2.1

PS3 IP 192.168.2.98


PSN-verkkoon pääsee kirjautumaan, mutta esim. NHL13 online-ottelu katkeaa juuri pelin alkaessa.

Ongelma on se, että PS3 ilmoittaa: UPnP ei saatavilla & Nat-tyyppi 2. Reitittimen asetuksista on tarkistettu, että UPnP-asetus on päällä.

Yritetty on sekä langallisella, että langattomalla kytkennällä.


Seuraavaksi pitäisi saada neuvoja, kuinka pystyn avaamaan omat portit PS3:lle ja NHL13:lle.

Onko TeleFinlandilla pakko-NAT liikkuvissa laajakaistoissa?

Olisiko näistä linkeistä apua avunantajille:

DMZ

Porttien salliminen

Porttien siirto
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Moro! Mulla on sellanen ongelma että oon pelaillu tuota NHL 14 siitä asti ku se ilmesty, käytössä on Saunalahden mokkula ja TP-Linkin reititin. Kaikki on tähän asti menny ihan hyvin, oon pystyny pelaamaan jne.. Nyt kuitenkin viikon verran sitten kävi niin että pääsen kyllä nettiin pleikalla ja NHL 14 HUT Valikkoon, mutta joka kerta kun yritän siirtyä vs. Peliin niin yläkulmaan tulee lukemaan "Odota hetki" ja sitte tulee että yhteys vastustajaa katkennut.
Aiemmin en oo huomannu kattoa tuota NAT hommaa mutta nyt näkyy olevan NAT 3 eli se ei vissiin ole hyvä? :(
Oisko tähän joku konsti millä saisin taas pelin toimimaan halutulla tavalla?
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Kun tuon IP n muuttaa julkiseksi niin vaikuttaako se muuhun nettisurffailuun ja muihin toimintoihin?
Korkeintaan positiivisesti. Käytännössä et huomaa eroa muuten kuin paremmin toimivina konsolien verkkopalveluina.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Nyt kun toi 4G eilen avautu myös meille, niin missä tuo nat nyt tulee eteen. Ainakin War Thunder toimi ongelmitta. Onneks on Sonera ni saa kyl OpenGaten, mutta toistaseks en ainakaan ole nähnyt tarvetta.
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Nyt on muutettu IP julkiseksi, reitittimestä on muutettu internet4 käyttöön ja NAT on nyt NAT2 , mutta edelleenkään ei yhdistä online peliin. Mitä tehdään seuraavaks?

Pitäiskö tuon upnp:n olla päällä? Siihen ei saa yhteyttä.
 
Onko kellään tähän tietoja?

Tuosta TP Linkin purkista ei löydy paikkaa mihin kirjottas nuo portit..
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Onko asia kuitenki nyt siitä kiinni että tuo upnp ei ole saatavilla, ja reitittimestä pitäs aukoa jotain tiettyjä portteja?
Ite ku en oo mikään tekniikan ihmelapsi ja näin ollen en näistä juuri mitään ymmärrä. Kaveri kerkes tossa hetken käydä pyörähtään ja sen verran sai tehtyä että muutettiin palvelun tarjoajalta se internet4 ja saatiin se NAT2.

Ei kerenny pidemmäks aikaa jäädä ku piti lapset lähtä nukuttaan niin pitää jatkaa joku toinen päivä. Koitan vaan kerätä vähän tietoa itelleni sitä seuraavaa kertaa varten.
Kaikki apu on erittäin tervetullutta! :) Kiitos!
 
Vastaus: Nettiyhteys mokkulan avulla PS3:lle?

Onko asia kuitenki nyt siitä kiinni että tuo upnp ei ole saatavilla, ja reitittimestä pitäs aukoa jotain tiettyjä portteja?
Kyllä. UPnP on epäluotettava viritys muutenkin. DMZ avaa kertalaakista kaikki portit yhdelle laitteelle, ja siltaavaksi muuttaminen poistaa porttiohjaukset kokonaan.
 
Ylös Bottom