Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

"Kotaku on selvittänyt, että esimerkiksi Gears of War maksaa 6000 MSp Australiassa, mutta vain 1200 MSp USA:ssa."

- v2.fi

Aivan loisteliasta, tosiaan.. hinnat kuriin, ja toivon mukaan nopeasti. Olisi kiva hommata vaikkapa tuo Mass Effect tai Oblivion tjsp..
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Mitä ihmettä, 6000mps -> 1200mps, toi on ihan järjettömän suuri ero, toi 6000mps on rahana varmaan 80e jos ostas esim. kaupasta ne pojot..
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Mitä ihmettä, 6000mps -> 1200mps, toi on ihan järjettömän suuri ero, toi 6000mps on rahana varmaan 80e jos ostas esim. kaupasta ne pojot..

Australiassa pelit ovat muutenkin korkeissa hinnoissa, käytetyt voivat maksaa ~60-80USDja uutena 120USD. Lisäksi siellä on vielä kiva pikku homma yleisimmän operaattorin kanssa, että nettiä saa käyttää tietyn määrän kuussa, normaalisti 25GB (yhteenlaskettu upista ja downista), joten siinäkin mielessä nuo GoD:t ovat vähän perseestä heille...
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Liittyen siihen ympyröityyn numeroon gamertagin vieressä...

Mistä ihmeestä löytää tiedon, mitä se numero varsinaisesti kertoo. 1 = ollut vuoden Live Gold jäsen, 2 = kaksi vuotta, jne? Noinko se menee?

En mistään löydä siitä infoa. :)
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

GoD valikoimaan lisättiin jälleen uusi peli, vaikkei vielä ole edes tiistai. Kyseessä on Bad Company, jota voisin ehkä jopa suositella 2400 pisteen hintaan (~24 euroa).
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

GoD valikoimaan lisättiin jälleen uusi peli, vaikkei vielä ole edes tiistai. Kyseessä on Bad Company, jota voisin ehkä jopa suositella 2400 pisteen hintaan (~24 euroa).

Miten voi olla että digitaalinen media maksaa enemmän kuin peli levyn muodossa? Eihän tuossa palvelussa ole päätä eikä häntää. Kun noita pelejä ei pääse edes vaihtamaan fyysisesti ostaessa uusia pelejä, niin mikä oikeuttaa nuo hinnat? Onko joku niin tyhmä että ostaa näitä levyjen sijaan?

EDIT ja tästä on varmasti napistu jo aiemmin, pöyristyttää vaan nuo hinnat.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Miten voi olla että digitaalinen media maksaa enemmän kuin peli levyn muodossa?
Uusimmassa Pelaajacastissa Puha perusteli asiaa sillä, että jos pelit maksaisivat GoD:ssa vähemmän kuin kivijalkakaupoissa, olisivat jälleenmyyjät näreissään ja pahimmillaan lakkaisivat myymästä boksia ja sen pelejä ollenkaan. Periaatteessa järkevää mutta toisaalta täysin älytöntä. Jos joku haluaa ostaa pelkkiä bittejä, miksi siitä pitäisi maksaa vähintään yhtä paljon kuin oikeasta fyysisestä tuotteesta?
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Ennustan että tulen ostamaan GoD -pelejä hetken mielijohteesta laiskoina krapula-aamuina,
tilanteissa kun ei jaksa evää heiluttaa, mutta henkistä pahaa oloaan pitäisi päästä purkamaan
shoppailuun...

Ja joka tapauksessa tuolla julkaistaan vain Classic -sarjan pelejä, kuka niitä rumia kansia hyllyyn haluaa?


Ja ihan hyvä ominaisuus että ei tarvitse enää vaihdella pelilevyä, IMO.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Ennustan että tulen ostamaan GoD -pelejä hetken mielijohteesta laiskoina krapula-aamuina,
tilanteissa kun ei jaksa evää heiluttaa, mutta henkistä pahaa oloaan pitäisi päästä purkamaan
shoppailuun...

Ja joka tapauksessa tuolla julkaistaan vain Classic -sarjan pelejä, kuka niitä rumia kansia hyllyyn haluaa?


Ja ihan hyvä ominaisuus että ei tarvitse enää vaihdella pelilevyä, IMO.

Jees, mutta sitä et varmaankaan kiellä, että hinnoittelussa ollaan menty aikalailla metsään?

Kukaan ei varmaankaan voi sanoa edes puoliksi leikillään, että 29,90 € olisi kohtuullinen hinta esimerkiksi Perfect Dark Zerosta. Kyllä tälläisten bittituotteiden luulisi jokatapauksessa maksavan vähemmän kuin mitä fyysiset tuotteet maksavat kaupan hyllyllä.

Toivottavasti nämä eivät osoittaudu hirveän suuriksi myyntimenestyksiksi, jotta olisi edes pieni toivo siitä, että alentaisivat näiden ladattavien pelien hintaa jossain vaiheesa.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Uusimmassa Pelaajacastissa Puha
Sen enempää hänen monessa paikassa kuultuihin perusteluihinsa menemättä, Puhalla on kyllä välillä ärsyttävä tyyli olla liian ylhäällä normaalin kuluttajan tasosta. Sama ongelma on tietysti MS:llä. Ehkä noita GoD-pelejä tosiaan hinnoitellaan oikean OVH:n mukaan, mikä nyt on aivan älytöntä. Ei kauppa tule ikinä toimimaan, jos se ei seuraa yhtään markkinoita, vaan hakkaa päätään seinään sen mukaan, mitä lapussa lukee.

Kyllähän noiden kaikkien GoD-pelien OVH on vähintään se 30e, koska ei se sitä alemmas laske (Classicsit ovat juuri 30e). Tätä taustaa vastenhan GoD-hinnat ovat ihan jees ja kaikki on hyvin!
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Uusimmassa Pelaajacastissa Puha perusteli asiaa sillä, että jos pelit maksaisivat GoD:ssa vähemmän kuin kivijalkakaupoissa, olisivat jälleenmyyjät näreissään ja pahimmillaan lakkaisivat myymästä boksia ja sen pelejä ollenkaan. Periaatteessa järkevää mutta toisaalta täysin älytöntä. Jos joku haluaa ostaa pelkkiä bittejä, miksi siitä pitäisi maksaa vähintään yhtä paljon kuin oikeasta fyysisestä tuotteesta?

Kyse on juurikin tästä. Mikään pelipalvelu, ei edes ah niin loistava Steam, myy pelejä halvemmalla kuin kivijalkakaupat. Toki viikonlopputarjouksia tulee säännöllisesti, mutta uudet pelit ovat järjestäen sen 40-50 euroa - saman verran kuin kaupoissakin. Games on Demandin hinnat noudattelevat Classics-sarjan hintoja, eikä niissä minusta ole mitään yllättävää tai ihmeellistä. Palvelu varmasti menestyy vaihtoehtona helppoutensa ansiosta, mutta ei sen tarkoitus ole korvata pelilevyjen myyntiä vielä pitkään, pitkään aikaan. Korkeintaan se lisää pelien myynti-ikää, kun (uusien kopioiden) kaupankäynti ei ole enää kiinni hyllytilasta.

Ja vielä selvyydeksi sanottakoon, että en itsekään pidä sen enempää Liven, Arcaden kuin Games on Demandinkaan hinnoista. Juttu vain taitaa olla niin, etteivät aktiivipelaajat itse asiassa ole se yleisö, joka tätä varakkaille muotoiltua konsolibisnestä pitää pystyssä. Se suuri massa ei tilaa pelejään Aasiasta, ei seuraa foorumeita eikä välttämättä edes tiedä, että se puoliteltulta hinnalta näyttävä lataushinta ei itse asiassa olekaan halvin mahdollinen hinta. Tekisi mieleni jopa sutkauttaa, että mikäli rahastus ja välikädet kovasti kismittävät, PC on tämän hetken kannattavin vaihtoehto pelikoneeksi. Ikävä kyllä.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Games on Demandin hinnat noudattelevat Classics-sarjan hintoja, eikä niissä minusta ole mitään yllättävää tai ihmeellistä.
OVH-hintoja, jotka eivät merkitse kakkiakaan. Esim. Perfect Dark Zeroa on äärimmäisen vaikea löytää mistään kaupasta yli 15 euron hintaisena, kun taas GoD:ssä sitä kaupitellaan surutta 30e hintaan.

Digitaalinen jakelu ei tule ikinä menestymään laajemmalti, jos tuotteet hinnoitellaan ikään kuin kuplassa, välittämättä markkinoista. GoD-hintojen olisi pakko kellua markkinoiden mukaan, eikä vain noudattaa orjallisesti OVH-hintaa. Ei tuossa muutoin ole mitään järkeä.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

OVH-hintoja, jotka eivät merkitse kakkiakaan. Esim. Perfect Dark Zeroa on äärimmäisen vaikea löytää mistään kaupasta yli 15 euron hintaisena, kun taas GoD:ssä sitä kaupitellaan surutta 30e hintaan.

Digitaalinen jakelu ei tule ikinä menestymään laajemmalti, jos tuotteet hinnoitellaan ikään kuin kuplassa, välittämättä markkinoista. GoD-hintojen olisi pakko kellua markkinoiden mukaan, eikä vain noudattaa orjallisesti OVH-hintaa. Ei tuossa muutoin ole mitään järkeä.

Digitaalinen jakelu on jo nyt menestynyt erinomaisesti suhteellisen korkeista hinnoista huolimatta. Esimerkiksi Steamistä on kasvanut huomattava myyntikanava PC-peleille ja se uhkaa kivijalkakauppoja. Juju on siinä, että useimmille riittää 1-5 peliä vuodessa. Vielä noissa määrissä lievä ylihinta ei satu niin paljon, etteikö sitä voisi ostokuumeessa maksaa. Arcadessakin hinnat ovat yleensä aika kovat, mutta kauppa käy jatkuvasti paremmin ja paremmin. Pelejä olisi palveluun tulossa niin paljon, että suurin osa joudutaan hylkäämään.

Games on Demand on vasta lasten kengissä, mutta eiköhän sekin menesty juuri sopivasti. "Liian hyvin" se ei vielä saa menestyä, jottei se suoraan kilpailisi kivijalkakauppojen kanssa, mutta tietysti jonkinlaista myyntiäkin on tultava ylläpidon kattamiseksi. Veikkaisin, että sielläkin nähdään pian näitä -25%-alennusmyyntejä ja todennäköisesti sitä useammin, mitä enemmän Liveen tulee asiakkaita. Steamissä tulokset ovat olleet rohkaisevia ja nykyään uusia alennuksia tulee käytännössä joka viikko.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Microsoftin kykenevyys tarjota hyviä tarjouksia onkin jo nähty huimien Deal of the Week -tarjousten kanssa.

Mutta jäädään seuraamaan. Tuskin niin paljoa täällä vinkuisin, ellen olisi oikeasti innolla odottanut GoD -palvelua. Näillä hinnoilla aktiivinen ja markkinoita seuraava kuluttaja ei voi kuitenkaan muuta kuin kääntä katseensa pois, ja nyyhkiä hiljaa itsekseen maailman pahuutta samalla, kun tietämättömiltä riistetään rahat.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Joo ihan liian kalliita, 20 euroa vanhemmista peleistä voisi olla vähän realistisempi tosin silloinkaan en varmaan ostaisi ellen olisi todella pahassa jamassa ja peli kitkut päällä :)

Varmasti silti monille hyvä juttu ja ehkäpä sielläkin voi jotain tarjouksia sitten tulla.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Games on Demand olisi pitänyt tulla jo aikoja sitten, ihmetyttää hieman, että se tuli vasta nyt. Steam on kuitenkin jo pitkän aikaa näyttänyt, miten toimiva ja kannattava konsepti tämä on.

Kulurakenne on digitaalijakelussa olematon verrattuna normaaliin jakeluun, lähinnä palvelinratkaisut ja erinäiset lisenssimaksut ovat tässä ovat rasitteena. Välikädet eivät ole kiskomassa enään omia katteitaan välistä, ei enään kuluja kuljetuksista. Digitaalijakelussa on suurin etu se kuluttajalle, että saat pelisi "heti", eli vain latausajan odottamalla. Sinun ei tarvitse odottaa päivää tai pidempään, että saat pelin ostettua jostain pelikaupasta.

Moniko on valmis maksamaan 10-15€ enemmän pelistä, jos sen saa heti ja parilla klikkailulla? Uskon, että moni. Odottamista ei aina voi mitata rahassa ja jos esim. pelin joutuu mm. Postista noutamaan, niin tuleehan siitäkin mahdollisesti jotain ylimääräisiä kuluja. Puhumattakaan pelikauppojen mahdollisista toimituskuluista.

Ovatko hinnat kohdallaan tällä hetkellä? Eivät, mutta hinnoittelu on täysin ymmärrettävää. Alkuun lähdetään kovemmilla hinnoilla, jotta menekkiä pystytään arvioimaan tulevaisuutta ajatellen. Olisi täysin hullunkurista, että pelit olisi hinnoiteltu alle pelikauppojen, tappaen heidän pelimyyntinsä. Hintoja voi aina laskea jälkikäteen, mutta hintojen nostaminen mahdollisten ongelmatilanteiden jälkeen (mm. pelikauppojen boikotit) olisi täysin absurdia.

Ennuste: Microsoft kauppaa konseptia pelitaloille ja jatkossa tullaan näkemään pelijulkaisuja myös digitaalimuodossa. Pelien hinnat tulevat varmasti vakiintumaan jouluun menneessä, mutta en jaksa uskoa, että koskaan näitä GoD-pelejä tulee saamaan markkinoiden halvimpaan hintaan.

Pakollinen uudistus, joka tulee vain kehittymään ja parantumaan.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Moniko on valmis maksamaan 10-15€ enemmän pelistä, jos sen saa heti ja parilla klikkailulla? Uskon, että moni. Odottamista ei aina voi mitata rahassa
Games on Demandiahan mainostetaan nimenomaan tällä ultimallisella kätevyydellä ja pelien nopealla haltuunsaannilla. Totuus vain iskee jälleen naamaan kuin märkä rätti.

1. Nopeus. Kaksi kysymystä:
-Kuinka nopea yhteys sinulla (ei osoitettu kloeverille, vaan kaikille) on?
-Kuinka nopea uppi Liven servereillä on?

1gt demojen latausnopeudesta päätellen esim. normaalilla 1-2mb/s netillä 6gt pelin lataus kestää useita, useita tunteja. Tämä on mutua, sillä en ole dokumentoinut omia demonlatausaikojani. Pitkiä ne kuitenkin ovat.

Asun ~35 kilometrin päässä Turusta ja Gamestopissa käynti edes takas veisi pahemmassakin ruuhkassa ~1,5h. Bensakulut ovat muuten reilu 6 euroa suurinpiirtein (tätä voi sitten verrata GoD-hintaan). Toki nettikin maksaa ja GoD-latauksen ajan se toimii varsin hitaasti muuta käyttöä ajatellen. No, nyt hairahdun jo itse ajatuksesta.

GoD:sta on hyötyä nopeudessa, jos asuu hyvin kaukana mistään kauppakeskittymästä tai omaa hyvin nopean netin. Muutoin se on hitaampaa kuin kaupassa käynti.

2. Kätevyys ja digitaalisen omistuksen ihanuus. Ongelma:
-Tilanpuute

Keskimäärin 6gt kokoisia GoD pelejä mahtuu muutoin täysin tyhjälle (ei demoja, arcade-pelejä, DLC:tä) Eliten ~110gt kovalevylle 18 kappaletta. 60gt (~50gt) kovalevylle tästä puolet. Tiedä sitten paljonko ihmiset yleensä ostavat pelejä, mutta minullakin on tällä hetkellä hyllyssä 18 360-peliä, ja näiden lisäksi olen myynyt ehkä 10 pois tässä sukupolven aikana. En koe itseäni edes mitenkään pelien suur-kuluttajaksi, joten selvää on, että pidemmän päälle tila käy ahtaaksi, jos GoD-pelejä kuvittelee lataavansa. Ne voi toki poistaa ja ladata uudestaan, mutta siitä päästään taas 1. kohtaan.

En tällä viestillä vastaa suoraan kloeverin viestiin, vaan käytin sitä innoitteena tähän omaani. Mielestäni nämä pointit on syytä ottaa huomioon, kun yleisellä tasolla ajatellaan GoD:n nopeutta ja kätevyyttä, jotka ovat sen suurimmat valttikortit ja suuremman hinnan puolustajat, ainakin markkinointiosaston mielestä.

Pahoittelut sekavasta tekstistä.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Games on Demandiahan mainostetaan nimenomaan tällä ultimallisella kätevyydellä ja pelien nopealla haltuunsaannilla. Totuus vain iskee jälleen naamaan kuin märkä rätti.

1. Nopeus. Kaksi kysymystä:
-Kuinka nopea yhteys sinulla (ei osoitettu kloeverille, vaan kaikille) on?
-Kuinka nopea uppi Liven servereillä on?

1gt demojen latausnopeudesta päätellen esim. normaalilla 1-2mb/s netillä 6gt pelin lataus kestää useita, useita tunteja. Tämä on mutua, sillä en ole dokumentoinut omia demonlatausaikojani. Pitkiä ne kuitenkin ovat.

Kohtaan 1. on Steamissa julkaisupelien kohdalla kätevä systeemi. Eli voit ladata pelin koneellesi ennen varsinaista julkaisua ja julkaisupäivänä sitä pääsee heti pelaamaan. Ja ainakin Xboxilla voi ladata tiedostoja myös silloin kun konsoli on "sammutettu" esim. yöaikaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

1. Nopeus. Kaksi kysymystä:
-Kuinka nopea yhteys sinulla (ei osoitettu kloeverille, vaan kaikille) on?
-Kuinka nopea uppi Liven servereillä on?
Täytyy muistaa se, että palvelu on vasta avattu, ja vaikka nykyisellään esim. 2 megan laajakaistayhteys on sellainen "perusyhteys", aikaa myöten tuo tulee koko ajan vain kasvamaan. En nyt tähän hätään löydä sitä Tietokone-lehden uutista, jossa oli jonkin ministeriön virallinen näkemys siitä, millaisia yhteyksiä kaikilla suomalaisilla pitäisi olla vuoteen X mennessä. Toivottavasti en ihan hatusta heitä, mutta muistelisin kyseessä olleen 100 Mbit/s -yhteyden ja vuoden 2012. Sinne ei ole enää kamalan pitkä matka. Tuollaisella yhteydellä - vaikkei se edes toimisikaan "täydellä teholla" - yhden DVD:n verran dataa saa siirtymään noin tunnissa, jopa alle.

Liven siirtonopeudessa ei ole tälläkään hetkellä valittamista, vaan kalaa tulee kevyesti ainakin se kaksi megaTAVUA sekunnissa (eli 6 gigan peli tulisi 50 minuutissa). Eilen kun oma kotibitti päivittyi 100/5M-yhteyteen, voisikin testata, tuleeko Livestäkin tavaraa entistä joutuisammin. (PlayStation Storesta tuli ensimmäisellä koelatauksella n. 3,57 Mt/s.)

2. Kätevyys ja digitaalisen omistuksen ihanuus. Ongelma:
-Tilanpuute
Vaikka etenkin 20 gigan mallien omistajia on paljon, Microsoftilla luulisi olevan vakaa aikomus tuoda entistä isompia kiintolevyjä markkinoille - ja oletettavasti myös selvästi nykyistä huokeampaan hintaan. Jos huhut pitävät paikkansa, on parin viikon päästä tarjolla virallisesti enää kiintolevyttömiä Arcade-malleja ja 120 gigan Elitejä. Ja mikä mahtaa olla tilanne vaikka jo parin vuoden päästä? Ehkä silloin 20/60 mallit ovat todellisia harvinaisuuksia, ja keskivertoboksissa on vähintään se 120 gigaa. Sitä paitsi tuskin kukaan koko pelikokoelmaansa hankkii pelkkinä latauspeleinä.

Ja jos oikein hyvä tsägä käy, on periaatteessa täysin mahdollista, että tulevaisuudessa GoD-pelejä (ja miksei muutakin Livestä ostettua sisältöä) voi varmuuskopioida ulkoiselle USB-kiintolevylle. Sitä ei voisi sieltä suoraan käyttää, mutta sieltä sen saisi käyttöön huomattavasti nopeammin kuin lataamalla kaiken uudestaan netistä.

Joka tapauksessa GoD-peleissä on joitain aspekteja, joita nykyisellä jakelumallilla ei vielä voida mitenkään parantaa; pelien lainaaminen kaverille ja käytetyn pelin jälleenmyynti.
 
Ylös Bottom