Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nhl 07

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nhl 07

m00se sanoi:
Mainio pätkä. Kuunnelkaapa muuten taustalla jauhavaa esittelijää(?). Ainakin pelin fysiikanmallinnus kuulostaa ja näyttää lupaavalta.
Saisivat pistää demoa jakeluun kauppapaikalle.

Heh, minun mielestä kädettömien saksalaisten takia tuosta pätkästä ei saa mitään irti. Tai no toisaalta minä olenkin hakemalla hakenut kaiken mahdollisen kyseisestä pelistä, joten onhan noita pätkiä tullut nähtyä.

Kyllä hyvältä vaikuttaa. Alkaa silti kyynisyys nostella päätään parin viikon odotuksen jälkeen. Aina ennenkin olen pettynyt vaikka olisin odottanut mitä. NHL95 on viimeisin, jota ei vituta pelata. Taidan olla vähän tosikko lätkäpelien suhteen.

Kiekon vapautta ja fysiikan lakeja noudattavaa käyttäytymistä, ja ennalta-arvaamattomuuta tämän johdosta on kyllä kehuttu paljon (eräässäkin videossa, missä kaveri esitteli peliä ja pelasi sitä, koitti laittaa purkukiekkoa. se osui pelaajan mailaan ja kimposi taivaisiin. kyseessä ei ollut skriptattu tilanne). Ja sitä, että maalivahdit oikeasti joutuvat torjumaan, ei ole enää mitään magneetti-efektejä. Jos maalivahdin ja tolpan välissä on tilaa, maali on mahdollista tehdä.
 
Vastaus: Nhl 07

Tempura sanoi:
Heh, minun mielestä kädettömien saksalaisten takia tuosta pätkästä ei saa mitään irti. Tai no toisaalta minä olenkin hakemalla hakenut kaiken mahdollisen kyseisestä pelistä, joten onhan noita pätkiä tullut nähtyä.

Kyllä hyvältä vaikuttaa. Alkaa silti kyynisyys nostella päätään parin viikon odotuksen jälkeen. Aina ennenkin olen pettynyt vaikka olisin odottanut mitä. NHL95 on viimeisin, jota ei vituta pelata. Taidan olla vähän tosikko lätkäpelien suhteen.

Kiekon vapautta ja fysiikan lakeja noudattavaa käyttäytymistä, ja ennalta-arvaamattomuuta tämän johdosta on kyllä kehuttu paljon (eräässäkin videossa, missä kaveri esitteli peliä ja pelasi sitä, koitti laittaa purkukiekkoa. se osui pelaajan mailaan ja kimposi taivaisiin. kyseessä ei ollut skriptattu tilanne). Ja sitä, että maalivahdit oikeasti joutuvat torjumaan, ei ole enää mitään magneetti-efektejä. Jos maalivahdin ja tolpan välissä on tilaa, maali on mahdollista tehdä.
Itsekin olen kaiken mahdollisen pelistä etsinyt, konsolikiekkofriikki kun olen. Hiukan saksalaisten toilailut häiritsivät, mutta pelikuva oli hienoa.

Viimeisin, suuria toiveita herättävä löytö tuli vastaan doubleminorissa. Eräs tsekkiläinen, itse kiekkoa aktiivisesti pelaava ja v. 1991 lähtien konsolilätkää pelannut jamppa kirjoitti tällaista kun oli saanut pelata lähes valmista peliä. (oli pelannut 27 matsia :))

Tässä siis käännös tsekistä englantiin (ei minun käännökseni) pitkä on, mutta yrittäkää kestää.


""It's not a game, it's real hockey!

Forget about brutal hits, magnetic sticks, super accurate passes, odd puck physics, backhand mega shots or repetitive goals and come and play real hockey!
Maybe it finally has occurred to EA that if they want to call something a “simulation”, it should look and play like it. They have had 2 years to produce the best hockey game on the best currently available console. No one expected they would change the conservative controls that have been present for the past 13 years. Holding a real hockey stick in your hands is the dream of every big fan, who isn’t on the ice 4X a week like I am. We are still going to have to wait a few years for that, but EA has brought us one step closer to it.

You use the left analog to move your player and the right analog as your “stick”. Using it gives you a fantastic feeling. At first I thought it would be easy as I thought there would be some EA-type stick magnetism…but what happened? It’s not working out the way I expected! The puck keeps on moving around! It doesn’t stay on my stick and to make matters worse player are bumping into me so I don’t have the time to aim or shoot! I can’t believe it, I’ve been playing NHL games for 15 years but this never happened to me before!

I wasn’t the only one who felt this. Everything starts to resemble real hockey on tv, a puck that has realistic bounces, (?)locking sticks, slappers from the blueline, inaccurate passes, fought out faceoffs, PINNING ON THE BOARDS AND BEHIND THE NET, being able to put hockey sticks between players legs, passes that land on the skates, stickhandling moves at the blueline, successful and, more important, unsuccessful shots on net as well as other details. Overall I felt 85% of real hockey is in NHL 07. I don’t think any game has ever come as close to making a real game (not even 2K7).
Most of all you control all this action with only 2 analog sticks without using the face buttons!

For a few years now I thought EA would stay in their ways > Defense: a wall giving out megahits or swiss cheese, Offense: Super shots without winding up always going under the crossbar, usually on the backhand, Neutral Zone: Doesn’t exist, Puck on the stick: Magnetismus!, Passes: 100% accuracy!, Goalies: superman or a hole. Thank god they changed all these parameters to realistic ones. With regret I have to tell you however that without an Xbox 360 you will not come across these experiences.

I would like to point out 3 main phenomens from this game: 1. Puck physics – realistic is the most correct term to use, you only have to lightly come into contact with a defender or his stick on a 1:1 and the puck is knocked loose. However it never ends up automatically on another stick when it is knocked loose. It bounces off things quite naturally, and even ends up on the back of the nets on the netting, in the crowd or on the bench. Practically you also never score the same goal twice, for ex. I took a shot on net the puck bounced off his upper left goalie pad – which was in motion at the time and came down and ended up at his right goalie skate and touched the end of the blade which was turned in slightly into play and then it bounced out slowly, but was stopped by his right pad about 1cm over the goal line. Another example, I was able to score a one-timer goal which was really a holiday (Czech saying meaning “rare”) and the puck was hit with such force that the puck rolled out of the net about 1 metre in front of it before it fell on it’s side. In all the games I played the water bottle fell off about 3 times"
 
Vastaus: Nhl 07

Komialta kuulostaa paulus. Olin vissiin missannut tuon doubleminorista, tai sitten kyseessä oli niin uusi juttu etten ollut ehtinyt tutustua. Voi perhana, nyt taas kyynisyys lähti ja pikkupoika heräsi. Eritoten se, että kiekko ei pysy kokoaikaa lavassa (toivottavasti irtoaa myös silloin, jos kämäisellä nelosketjun äijällä yrittää liian hienoja kikkoja) ja että syötöt/vedot epäonnistuvat useammin, kuulostaa hienolta. Huhhuijaa.

NHL2k7 saa kyllä tehdä jotain todella paljon oikein pärjätäkseen. Mielestäni kyseinen sarja nauttii tällähetkellä liikaa arvostusta. Itse taisin koittaa 2k4:ää ja 2k5:a, enkä kyllä perkeleelläkään nähnyt niissä mitään kovastimainostettua simulaatiomaisuutta. Yhtälailla tuhat asiaa ärsytti kun EA:n peleissä. 2k6 kuului olevan bugikasa ainain X360:lla, en ole edes kokeillut. No, 2k2 ja 2k3 taitaakin olla ne arvostetuimmat, ilmeisesti samoja jätkiä niiltä ajoilta on nyt EA:n leivissä.

Mitä 2k7:aa olen myös vähän seuraillut videoiden ja haastatteluiden osalta, niin eipä vaikuta ihmeelliseltä. Enkä nyt puhu siitä, että peli on visuaalisesti EA:ta jäljessä kuten yleensä, vaan että ei vaan vakuuta. En ole koskaan tajunnut sitä, että rannevedot ovat löysiä lerppuja. Kyseessä voi olla pieni asia, mutta itselläni menee immersiosta iso pala pois tuollaisessa. Ei ne vedot tuollaisia ole. Jos tässä kiekko eläisi vähän vapaammin kuin aiemmissa versioissa, eikä syötöt napsahtelisi aina lapoihin, ja pelaajien erot toimisivat hyvin, niin toki tätäkin voi silmällä pitää ostamismielessä. Tuntuu vaan typerältä, että jotain "cinemotion"-uudistusta hehkutetaan, se kun ei vaikuta edes olevan mitään muuta kuin typeriä lähianimaatioita kun pelaajat pyörivät ja puhelevat, ja että soundtrack vähän reagoi tapahtumiin. Olisi eri juttu, jos näytettäisiin vaikka highlightseja, hehkutettaisiin menneitä pelejä tai vastaavia, mutta tuossa ei ole mitään uutta. Jos tämä on se suurin juttu, millä peliä markkinoidaan, niin hei hei. Toivon toki, että pelillisesti olisi rautaa, niin olisipa varaa mistä valita. Taitaa vielä olla senverran vanhaa koodia tuossakin tekeleessä, ettei ole varaa kehittyä isosti.
 
Vastaus: Nhl 07

Tempura sanoi:
Komialta kuulostaa paulus. Olin vissiin missannut tuon doubleminorista, tai sitten kyseessä oli niin uusi juttu etten ollut ehtinyt tutustua. Voi perhana, nyt taas kyynisyys lähti ja pikkupoika heräsi. Eritoten se, että kiekko ei pysy kokoaikaa lavassa (toivottavasti irtoaa myös silloin, jos kämäisellä nelosketjun äijällä yrittää liian hienoja kikkoja) ja että syötöt/vedot epäonnistuvat useammin, kuulostaa hienolta. Huhhuijaa.
Kyllä. Ja tämä samainen tsekkiläinen vastaili yksittäisiin kysymyksiin ja vakuutti että pelissä on tasoeroja kiekonkontrollin suhteen, joten toivottavasti Domi ei pysty heittämään kikkailu täydessä vauhdissa.

Tempura sanoi:
NHL2k7 saa kyllä tehdä jotain todella paljon oikein pärjätäkseen. Mielestäni kyseinen sarja nauttii tällähetkellä liikaa arvostusta. Itse taisin koittaa 2k4:ää ja 2k5:a, enkä kyllä perkeleelläkään nähnyt niissä mitään kovastimainostettua simulaatiomaisuutta. Yhtälailla tuhat asiaa ärsytti kun EA:n peleissä. 2k6 kuului olevan bugikasa ainain X360:lla, en ole edes kokeillut. No, 2k2 ja 2k3 taitaakin olla ne arvostetuimmat, ilmeisesti samoja jätkiä niiltä ajoilta on nyt EA:n leivissä.
Allekirjoitan. Siirryin sarjan pariin NHL 2k3:n myötä, joka oli mahtava. Ikävä kyllä sarja lähti huonommille raiteille kun peli siirtyi 2k4:ään eri kehittelijätiimille (VC->Kush). Vicual Concepts tekikin sitten 2K Sportsille mm. legendaarisen NFL 2k5:n ja NBA 2k6 360:lle. Voi vain kuvitella millainen lätkäsarja olisi nyt, jos VC olisi pysynyt puikoissa. Olen pelannut jokaista peliä 2k3-2k6 paljon, mutta paras oli ehdottomasti 2k3.

2k3:ssa hienointa oli haastava tekoäly ja tunnelma muutenkin. Pelissä oli esimerkiksi kovin puolustus mitä lätkäpeleissä olen nähnyt, kova keskialueen prässi ei päästänyt läpi ihan noin vain. Lisäksi tietokone tykkäsi dumpata kiekkoa ja syötellä sitä puolelta toiselle. Jos myös joutui esim. alivoimalle tietokonetta vastaan, saattoi kone jauhaa näyttävää ylivoimaa ja paineen pystyi tuntemaan.

Tempura sanoi:
Mitä 2k7:aa olen myös vähän seuraillut videoiden ja haastatteluiden osalta, niin eipä vaikuta ihmeelliseltä. Enkä nyt puhu siitä, että peli on visuaalisesti EA:ta jäljessä kuten yleensä, vaan että ei vaan vakuuta. En ole koskaan tajunnut sitä, että rannevedot ovat löysiä lerppuja. Kyseessä voi olla pieni asia, mutta itselläni menee immersiosta iso pala pois tuollaisessa. Ei ne vedot tuollaisia ole. Jos tässä kiekko eläisi vähän vapaammin kuin aiemmissa versioissa, eikä syötöt napsahtelisi aina lapoihin, ja pelaajien erot toimisivat hyvin, niin toki tätäkin voi silmällä pitää ostamismielessä. Tuntuu vaan typerältä, että jotain "cinemotion"-uudistusta hehkutetaan, se kun ei vaikuta edes olevan mitään muuta kuin typeriä lähianimaatioita kun pelaajat pyörivät ja puhelevat, ja että soundtrack vähän reagoi tapahtumiin. Olisi eri juttu, jos näytettäisiin vaikka highlightseja, hehkutettaisiin menneitä pelejä tai vastaavia, mutta tuossa ei ole mitään uutta. Jos tämä on se suurin juttu, millä peliä markkinoidaan, niin hei hei. Toivon toki, että pelillisesti olisi rautaa, niin olisipa varaa mistä valita. Taitaa vielä olla senverran vanhaa koodia tuossakin tekeleessä, ettei ole varaa kehittyä isosti.
Heh, itseasiassa olen 2k7:sta kaivanut myös miltei kaiken saatavilla olevan irti. Huvittavaa on, että 2k sarja on luisumassa arcaden pariin, kun taas EA panostaa täydellä höyryllä realismiin tänä vuonna. 2k7:ssahan on tosiaan mainitsemasi Cinemotin, joka on mielestäni täysin naurettava. Orkesterimusiikkia ja elokuvamaisia cut-scenejä...ei kiitos. Lisäksi kehittelijät ovat jostain kumman syystä saaneet päähänsä että jäällähän täytyy olla sumua, joten 360:n versiossa on sitten sumua jäällä. Ja jottei hauskuus tähän loppuisi, niin lisäyksenä on näkyvä pelaajien hengitys. Joku fysiikan tohtori voisi selventää minulle, miten on mahdollista että samaan aikaan jäällä on sumua (lämmin) ja pelaajien hengitys näkyy ilmassa (kylmä)? Noh, pelihän se tietysti vain on, mutta minä liputan realismin puolesta.

Ainoa hyvä lisä 2k7:ssa ovat uudet animaatiot. Luistelu näyttää ainakin parhaalta mitä olen lätkäpeleissä nähnyt. Lisäksi on tullut joitan animaatioita esim. syöttelyyn mikä näyttää hienolta, mutta ei kyllä tuo itse pelituntumaan paljolti uutta. Kompastinkivi ainakin itselle on molarit. Samat torjunta-animaatiot eivät vaan jaksa enää kiinnostaa toista vuotta peräkkäin. Tiedän nimittäin tasan tarkkaan millainen torjunta tulee jos haen rannetta vasempaan yläkulmaan. EA:n NHL 07:ssa näen hienon mahdollisuuden saada jotain uutta.

Jos muuten meinasit hommata NHL 07:n ja omistat 360:n niin mieluusti joskus haastaisin sinut onlinessa.
 
Vastaus: Nhl 07

paulus sanoi:
Jos muuten meinasit hommata NHL 07:n ja omistat 360:n niin mieluusti joskus haastaisin sinut onlinessa.

Totta munassa. Menee tosin hetki, pitää opetella pelaamaan kiekkoa konsolilla. Tähän mennessä käyttänyt vain tietokonetta, X360 on ensimmäinen konsolini koskaan. Ja muutenkin kun kontrollit ovat uudistuneet, niin pitää vähän totutella ennenkuin kehtaa, mutta ilman muuta matsia vedetään. zorroporro on gamertagini.

Jännä huomata että löytyy muitakin friikkejä, jotka silmä kovana kaivavat kaiken krääsän tulevista kiekkopeleistä. Itse pyörin Thunderpuckillakin aikoinaan, siellä oli kova meno. Aika nolifetystä! Sekin on nolifetystä, että melkein jokaista PC-änäriä koitin muokkailla editoreilla. Kuumeisesti säätelin kaikkia pelaajien arvoja ja yritin katsoa miten peliä saisi realistiseksi. No ei onnistunut ei!
 
Vastaus: Nhl 07

Tempura sanoi:
Totta munassa. Menee tosin hetki, pitää opetella pelaamaan kiekkoa konsolilla. Tähän mennessä käyttänyt vain tietokonetta, X360 on ensimmäinen konsolini koskaan. Ja muutenkin kun kontrollit ovat uudistuneet, niin pitää vähän totutella ennenkuin kehtaa, mutta ilman muuta matsia vedetään. zorroporro on gamertagini.

Jännä huomata että löytyy muitakin friikkejä, jotka silmä kovana kaivavat kaiken krääsän tulevista kiekkopeleistä. Itse pyörin Thunderpuckillakin aikoinaan, siellä oli kova meno. Aika nolifetystä! Sekin on nolifetystä, että melkein jokaista PC-änäriä koitin muokkailla editoreilla. Kuumeisesti säätelin kaikkia pelaajien arvoja ja yritin katsoa miten peliä saisi realistiseksi. No ei onnistunut ei!
Tiedän tunteen. Konsolilätkää olen "harrastanut" NHL94:sta lähtien, tosin tulihan nintedolla jo pelattua sitä lätkää missä oli niitä laihoja, sopusuhtaisia ja lihavia pelaajia. :)

Ja voin myös allekirjoittaa tuon editoinnin. Tässä vähän aikaa sitten väänsin perus Xboxille NHL 2k6:een erään Kanadalaisen kaverin kanssa viikkotolkulla editoituja rostereita ja tietysti niihin sopivia settingsejä. Hyväthän niistä ihan tuli, mutta eivät peliä pelastaneet oman maun mukaiseksi kuitenkaan. Onhan se kyllä aika nolifetystä ainakin omalta osaltani pyöriä foorumeilla keskustelemassa konsolilätkästä, mutta jonkinlaisen harrastuksen siitä olen saanut. Loppujen lopuksi erittäin mukavaa hommaa.

Oma gamertagini on pm83

Voisin itseasiassa kohta lisäillä sinut, niin ei unohdu. Hyvä saada joku suomalainen kaveriksi vähän lätkää hakkaamaan ja varsinkin pitempään pelejä pelannut. Ja itsekin täytyy tosissaan harjoitella uusia kontrolleja ennenkuin uskaltaa onlineen.

By the way...tsekkiläisen tyypin tarinat olivat saanet jatkoa, joten tästä linkistä löytyy tuorein englannin käännös. Vaikuttaa muuten aivan loistavalta.
http://www.doubleminor.net/forums/showthread.php?t=34336&page=2
 
Vastaus: Nhl 07

paulus sanoi:
Tiedän tunteen. Konsolilätkää olen "harrastanut" NHL94:sta lähtien, tosin tulihan nintedolla jo pelattua sitä lätkää missä oli niitä laihoja, sopusuhtaisia ja lihavia pelaajia. :)

Ja voin myös allekirjoittaa tuon editoinnin. Tässä vähän aikaa sitten väänsin perus Xboxille NHL 2k6:een erään Kanadalaisen kaverin kanssa viikkotolkulla editoituja rostereita ja tietysti niihin sopivia settingsejä. Hyväthän niistä ihan tuli, mutta eivät peliä pelastaneet oman maun mukaiseksi kuitenkaan. Onhan se kyllä aika nolifetystä ainakin omalta osaltani pyöriä foorumeilla keskustelemassa konsolilätkästä, mutta jonkinlaisen harrastuksen siitä olen saanut. Loppujen lopuksi erittäin mukavaa hommaa.

Oma gamertagini on pm83

Voisin itseasiassa kohta lisäillä sinut, niin ei unohdu. Hyvä saada joku suomalainen kaveriksi vähän lätkää hakkaamaan ja varsinkin pitempään pelejä pelannut. Ja itsekin täytyy tosissaan harjoitella uusia kontrolleja ennenkuin uskaltaa onlineen.

By the way...tsekkiläisen tyypin tarinat olivat saanet jatkoa, joten tästä linkistä löytyy tuorein englannin käännös. Vaikuttaa muuten aivan loistavalta.
http://www.doubleminor.net/forums/showthread.php?t=34336&page=2


Juu, itsekin kyselin siltä jotain. Tempura-nimellä pyörin siellä. Ei vastannut vielä kyllä, mutta ei väliä. Kyllä vaikuttaa kovalta. On vähän ollut märkä uni tämmöinen. Vaikka pohjimmiltaan minulle riittäisi NHL94/95-laatuinen pelattavuus nykystandardeilla. Ei vaan ole tullut vastaan vielä moista.

Juu, onhan tuo tavallaan harrastus tuo kurkoimman lätkäpelin metsästys ja tiedonjyvien penkominen. En muuten tiennyt että konsoleilla on mahdollista editoida rostereita?

Pari kaveria pitää mua mielenvikaisena, kun aina löydän lätkäpeleistä jotain haukkumista. He ovat oikeassa.
 
Vastaus: Nhl 07

paulus sanoi:
Ja voin myös allekirjoittaa tuon editoinnin. Tässä vähän aikaa sitten väänsin perus Xboxille NHL 2k6:een erään Kanadalaisen kaverin kanssa viikkotolkulla editoituja rostereita ja tietysti niihin sopivia settingsejä. Hyväthän niistä ihan tuli, mutta eivät peliä pelastaneet oman maun mukaiseksi kuitenkaan. Onhan se kyllä aika nolifetystä ainakin omalta osaltani pyöriä foorumeilla keskustelemassa konsolilätkästä, mutta jonkinlaisen harrastuksen siitä olen saanut. Loppujen lopuksi erittäin mukavaa hommaa.

Kaikkein rasittavinta on seurata läpi kesän pelaajasiirtoja, jotta saa sitten h-hetkellä rosterit kondikseen. En oikein luota noihin ladattaviin rostereihin, kaikki pitää tehdä itse.

Odotukset ovat kyllä korkealla NHL07:n suhteen. Tuli petyttyä sekä xboxin että 360:n 2k6-peleihin.
 
Vastaus: Nhl 07

gbz900 sanoi:
Kaikkein rasittavinta on seurata läpi kesän pelaajasiirtoja, jotta saa sitten h-hetkellä rosterit kondikseen. En oikein luota noihin ladattaviin rostereihin, kaikki pitää tehdä itse.

Odotukset ovat kyllä korkealla NHL07:n suhteen. Tuli petyttyä sekä xboxin että 360:n 2k6-peleihin.
Totta. :)

Itse käytän yleensä jatkoaika.comin siirtotilastoja hyväkseni, kun ovat niin selkeät. Ladattavat, viralliset rosterit ovat yleensä aika fiaskoja väärine kätisyyksineen ym. Itse omistin 2k6:n Xboxilla ja olihan peli todellakin pettymys Oikeastaan 2k sarja on ollut pettymys 2k4:stä lähtien. 2k6:ta sai ihan siedettävän tavalliselle boxille, kun NTSC versiota pystyi editoimaan FlyingFinn nimisen tyypin julkaisemalla mainiolla editorilla. Mutta kaikenkaikkiaan 2k6:n kompastinkivi oli siinä, että peli oli äärettömän helppo.

Toivottavasti EA:n 07 on haastava. Kaipaan tietokonevastustajalta kovaa keskialueen tukkimista ja tiukkaa maalineduspeliä.
 
Vastaus: Nhl 07

Jos täältä nyt löytyy tarpeeksi 360:n omistavia, konsolilätkää rakastavia pelaajia, niin meillähän on kohta jonkin sortin liiga pystyssä.
 
Vastaus: Nhl 07

paulus sanoi:
Jos täältä nyt löytyy tarpeeksi 360:n omistavia, konsolilätkää rakastavia pelaajia, niin meillähän on kohta jonkin sortin liiga pystyssä.

Kuulostaa hyvältä :)

Vaikka tosin EA uhkaili että tässä versiossa keskitytään enemmän yksinpeliin ja online puolella kuviot ovat lähinnä yksittäisiä pelejä..
 
Vastaus: Nhl 07

m00se sanoi:
Kuulostaa hyvältä :)

Vaikka tosin EA uhkaili että tässä versiossa keskitytään enemmän yksinpeliin ja online puolella kuviot ovat lähinnä yksittäisiä pelejä..

Ei tuo liigan järjestäminen siltikään mikään ongelma ole, vaikka yksittäisiä pelejä vain pelattaisinkiin. On noita jo nähty ja tehty PESseissä ja muissa =P
 
Vastaus: Nhl 07

Paavi sanoi:
Ei tuo liigan järjestäminen siltikään mikään ongelma ole, vaikka yksittäisiä pelejä vain pelattaisinkiin. On noita jo nähty ja tehty PESseissä ja muissa =P

Niiin on. Itse yhdessä sellaisessa liigassa mukana ;) http://www.peseuropeansuperleague.co.uk/
Lähinän tarkoitin vain huomautuksena että automaattista online liigan hallintaa ei taideta pelissä nähdä.
 
Vastaus: Nhl 07

Sanokaa nyt konsolinyypälle, miten helvetissä niitä rostereita tai pelaajia editoidaan konsolilla?

Juu, mutta kyllä NHL 07 vaikuttaa kokoajan paremmalta. Eipä tarvitse kauaa odotella. Tuskin demoonkaan kauaa menee, saa sitten sitä hakata, ja ehkä Saints Row pitää hommata välipalaksi.

Tuolla doubleminorissa on muuten ihme kusipäistä väkeä välissä. Kyllä se vanha Thunderpuck vaan oli kunnon shittiä. Tuolla on aika paljon itsetunto-ongelmaisia pikkujeesuksia.
 
Vastaus: Nhl 07

Tempura sanoi:
Sanokaa nyt konsolinyypälle, miten helvetissä niitä rostereita tai pelaajia editoidaan konsolilla?
Esim. 2k sarjassa pelin sisällä on "edit player" mahdollisuus, josta voi vaihtaa pelaajan arvoja, varusteita ym. NHL07 sisältää myös pelaaja editorin ja "create player" mahdollisuuden, joilla rossut saa pidettyä ajantasalla, ellei pelissä ole v-mäistä rajoitusta luoduille pelaajille. Onhan tällainen editointi hitaampaa, kuin PC:llä tehtävä, mutta muutaman tunnin vaiva ei ainakaan itseäni haittaa.

Xboxilla taas on useamman vuoden ollut mahdollista editoida PC:llä 2k sarjan rostereita nopeasti, koska eräs tyyppi oli tehnyt hyvän editorin peleille.
 
Vastaus: Nhl 07

paulus sanoi:
Itse käytän yleensä jatkoaika.comin siirtotilastoja hyväkseni, kun ovat niin selkeät.

Oma suosikkini jatkoajan ohella on www.thehockeynews.com. Sieltä löytyy yleensä vähäpätöisimmätkin siirrot ja ennen kaikkea siellä mainitaan myös eurooppaan siirtyneet pelaajat.

2k6 versioista sen verran, että xbox-versio oli varsin mukava yksin pelatessa, mutta porukalla hieman kankea. 360-versio tuntui taas olevan co-oppina parempi kuin yksin... mutta sitten se franchise jämähti jumiin... EA:n lätkää ei ole tullut pelattua 2003:n jälkeen, mutta nyt ennakot kuulostaa ja näyttää niin hyviltä, että NHL07 on ostoslistan kärjessä.
 
Vastaus: Nhl 07

Hauska kuulla, etten ole ainoa, joka hengailee doubleminorissa tai 2khockey.netissä hakemassa aina viimeisimpiä tietoja jostain lätkäpelistä. Lätkäpelit ovat olleet minulle se juttu aina kuusnelosen räpellyksistä saakka.

Arvelenpa vain, ettei tuota X360stä tule vieläkään hommattua, jos siitä jätetään S/M-liiga pois. Sen verran tärkeä se on meikäläiselle. Kyllähän 07 kuulostaa erittäin lupaavalta nimenomaan tuon uuden ohjaussysteemin ansiosta ja olihan jo 06 huomattavasti 'helpompi' tai 'sulavampi' ohjattavuudeltaan kuin 2k6. Toivottavasti tänä vuonna eivät ryssi maalivahteja ja jättävät sen 'catch-up logic'in pois.
 
Vastaus: Nhl 07

Olen kyllä niin nyyppä näissä, etten kaulimellakaan tajua miten PC:llä voi editoida Xbox-pelin rostereita ja vielä siirtää ne boksin kovalevylle.

Tietenkin toivon että X360:lle joku olisi kehittänyt tai kehittämässä systeemiä, jotta moinen onnistuisi. Voisi alkaa taas säätämään niska limassa.

Juu, pelaaja pelaajaltahan se pitääkin tehdä. Muuten on amatööri. Joskus jo NHL94:n aikoihin väännettiin kaverin kanssa SM-liigajoukkueet. Piti valita pelipaidat vaan niin, että eniten esim. Tapparan värejä muistuttava joukkue Tapparaksi ja sitten editoimaan. Jääkiekkolehden kausiennakko kourassa väännettiin pelaajille suht tarkat painot ja pituudet, sekä edellisen kauden tilastojen ja omien tietojen mukaiset attribuutit. Oli meinaan homma. Pelattiin pelit kausiohjelman mukaisesti ja kirjattiin joka pelistä tilastot vihkoon ylös. Sitten aina tasaisin väliajoin taulukkolaskentaohjelmalla helvetinmoiset tilastopäivitykset ja analyysit. Ei ristus, kun miettii paljonko sitä pentuna jaksoi säätää. Tein joukkueet myös NHL2004:ssä, siinä se oli vielä hankalampaa, en edes muista paljonko näin vaivaa. Sitten hirveällä innolla syöttämään jollain Helmisellä hiki silmämunassa. Ja parin viikon päästä raapi ihoa kasvoistaan, kun peli olikin paska eikä sille mitään voinut.
 
Vastaus: Nhl 07

IGN:ssähän löytyy jo lista pelaajien attribuuteista.

http://sports.ign.com/articles/728/728775p1.html

Pelin paras maalivahti on Kiprusoffin poika. Heh, jännä miten noista rostereista tulee aina hirveä itkeminen. Itseäni ei niin haittaa jos jotain pelaajia on arvioitu "väärin", mutta yleensä se haittaa, että paskallakin pelaajalla on kohtalaisen hyvät arvot. Erot eivät ole tulleet tarpeeksi hyvin esille. Kun aikoinaan editoin NHL2004:'ää, liigan hitaimmalle miehelle pistettiin luisteluun pienin arvo, kun taas nopeimmalle isoin. Noin se on simppeliä ja erot näkyy kentällä. Saas nähdä miten nyt on.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom