Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 09 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sir Shankley
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

On 08:sta aikaa, mutta kyllä tämä ainakin vaikutti mainiolta peliltä. Eroista 2k9 en tiedä, kun en demoa ole vielä testaillut. Kuitenkin Be a Pro sekä noi screenshottien ja videoiden tallentaminen ja lataaminen nettiin antavat omalla kohdallani lisämielenkiintoa tätä peliä kohtaan.

Be a Prossa vain alkoi toi mietityttämään, että onko tässä pelimuodossa sitten vaihtoja ollenkaan, sillä demossa ei ainakaan ollut, mutta se luultavasti johtuikin juuri demosta itsestään (toivottavasti). Omat tiimikaverit sitten vaikuttivatkin taas aikas toivottomilta, kuten aiemmissakin versioissa (jos pelasit vain yhdellä äijällä).

Yks asia minkä huomasin, oli että pelissä oli taas mahdollista taklata. Pari vuotta pelissä on voinut vain töniä vastustajia, paitsi 08 jossa Teemu Selänne oli ainoa jolta lähti kunnon niittejä Ducksin joukkueessa :D
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Miks porukka aina vain itkee kaikenlaisista bugeista?? Tuntuu että porukka ei muuta pelistä etsikkään kuin bugeja,bugeja ja vielä kerran bugeja..
Mulle on sattunut kerran tuo teidän mainitsema rankkaribugi mutta so what, tämä on demo ja tuskin peliä kannattaa kaupan hylllyklle jättää muutamien bugien vuoksi.

Ai niin...kun porukka itkee lätkäpeleissä joskus että moket on liian hyviä eikä kiekkoa saa maaliin millään. Entäs sitten kun kiekko liruukin yhtäkkiä ja kuin vahingossa harhasyötöstä längistä sisään....sekään ei kelpaa...Mikä siis kelpaa jos kelpaa mikään.

No helve**i ku se ei ikinä mee helposti vastustajien maaliin vaan tietokone on aiboa joka pystyy ihmemaaleihin:mad: Jos joskus kävis nii et mä vetäisin lörpön vastustajan veskan längeistä sisään niin sittenhän se olisi vain hyvä. Mulla on tullu monta kertaa noita syöttäjä veskalle ja aina on haparoinu. Vastustajalla ei koskaan. Ja mitä sä tuut itkee tänne jos en pidä bugeista:confused: Nii ja be a prossa ei voi saada ees jäähyjä. Yritin saada että oisin päässy kattomaan että millasta peliä on kattoa penkiltä käsin, mutta ei onnistu nii ei onnistu. Toivottavasti kokoversioon korjaisivat asian.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Voiko ne bugit korjata päivityksillä. Mullakin on käyny kolmesti se moken oma maali. Entäs voiko uusia väli videoita laittaa päivityksiin kun rupeeaa ärsyttämään se että mokke aina torjunnan jälkeen kopsauttaa pari kertaa mailalla levaria ja sit kohentaa kilven asentoo ja lopulta patjat saa pienen kopistuksen:mad::) Toivottavasti demo ei ollu vielä kovin lähellä lopullista versiota.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Muistakaa, että kyseessä on *demo*, ja ne perustuvat lähes poikkeuksetta viilaamattomaan koodiin. Lehdistön ennakkoversiossa sitä paitsi oli bugi, jossa maalin takaa syöttämällä kiekko meni suoraan maaliverkon läpi - ja se hyväksyttiin maaliksi. ;)
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

NHL 09:n demon testauksen jälkeen muutamia ajatuksia:

08:ia jonkun verran pelanneena täytyy sanoa, ettei eteenpäin ainakaan huimin harppauksin olla menty. Valikot ovat käytännössä samat, selostajat kuulostavat täysin samoilta, ja yleinen meininki tuntui kovin tutulta. Eikä välttämättä hyvässä mielessä...

NHL 09 on päältä korea, mutta mitä enemmän sitä pelaa, sitä enemmän jää kaipaamaan "sitä jotain". Tämä sama ilmiö on muuten toistunut joka ikisessä EA:n lätkässä, jota olen pelannut. Ne antavat älyttömän hyvän ensivaikutelman, mutta sitten niitä puutteita alkaa huomata, eikä niiltä voi vain sulkea silmiään. Vähän kuin deittailisit jotain uskomattoman hyvän näköistä naista, josta alun huuman jälkeen ei löydykään persoonallisuutta. Pelkkä ulkokuori ei pitkässä juoksussa vaan riitä.

Minulle NHL 2k9 vaikutti todella paljon mielenkiintoisemmalta, kuin NHL 09. Vaikka se ei olekaan niin kaunis ja sulava, niin syvyyttä tuntuisi riittävän enemmän.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

En tiedä minkä verran Aleksi pelaat lätkäpelejä mutta jos arvostat lätkäpeleissä enemmän presentaatiota kuin itse pelaamista niin niin.....

NHL 93:sta asti on tullut pelattua... Jos arvostaisin presentaatiota enemmän kuin pelaamista niin varmaan en 2k sarjaan edes koskisi ;)

Selostuksella tarkoitan että se voisi olla enemmän informatiivista, kun pelaajasta näkyy jokin lähikuva, kertoisivat jotakin tietoa tästä koska nykyisellään pelaajista näkyy reilu sekunnin cutscene ja hyvä kun kerkeää statsit vilkaista.

Tässä esimerkki mitä tarkoitin tuolla selostuksella: Zetterberg on tehnyt 10 maalia tällä kaudella. Tulee lähikuva Zetterbergistä ja selostaja toteaa: "Zetterberg has scored 10 goals this season, looking good so far." Pieniä asioita jotka ois mukava saada EA:n peliinkin, koska en netissä pelaa ja minulle NHL:ät ovat enimmäkseen yksinpeliä varten.

Ja cutscenet sais jättää pois ja siirtyä reaaliaikaiseen, se on oma mielipiteeni. Kontrolleissa taas ei nyky NHL:ssä ole mitään vikaa. Kiva veivailla maalivahdit kahville, suojata kiekkoa , nostella mailoja jne.

Nettipelistä olen kuullut vaan pelkkää huonoa ja tulipa tuota 08.ssa kokeiltua vajaa kymmenen peliä, sitten meni hermot huijareihin... Siis niihin jotka käyttää samoja kikkoja tehdäkseen maaleja.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Itsellä on tuo (gay)box en ole vielä päässyt testaamaan. Joten sellainen kysymys, että onko syöttäminen parantunut. Eli jokainen syöttö menee 100m/sek ja aina lapaan vaikka pelaaja ei edes katsoisi minne syöttää?
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Kuka sen rankkaribugin löysikään? No kuitenkin sama kävi mulle. Tietokone teki 3 rankusta 2 bugimaalia eli veivas skill stickillä ja maalivahti yrittää tökätä kiekkoa mailalla, mutta vetääkin sen sillä omaan maaliin. Toisin sanoen rankut pilattu:confused:

Täytyy sanoa että demo paranee koko ajan! Kyllähän tää saattaa joskus mun pelihyllyyni päätyä.
Täytyy sanoa että on buginen pakkaus!

eiköhän nämä selvät bugit korjata vielä ennen julkkaria... ja minä sen "löysin":D
mitä enemmän demoa pelaa, sitä paremmalta tuntuu. Kehitystyö erittäin onnistunutta!
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

No helve**i ku se ei ikinä mee helposti vastustajien maaliin vaan tietokone on aiboa joka pystyy ihmemaaleihin:mad: Jos joskus kävis nii et mä vetäisin lörpön vastustajan veskan längeistä sisään niin sittenhän se olisi vain hyvä. Mulla on tullu monta kertaa noita syöttäjä veskalle ja aina on haparoinu. Vastustajalla ei koskaan. Ja mitä sä tuut itkee tänne jos en pidä bugeista:confused: Nii ja be a prossa ei voi saada ees jäähyjä. Yritin saada että oisin päässy kattomaan että millasta peliä on kattoa penkiltä käsin, mutta ei onnistu nii ei onnistu. Toivottavasti kokoversioon korjaisivat asian.

Ei tietokone ole ainoa joka pystyy ihmemaaleihin:) Ainakin itsellä onnistuu jos jonkinlainen maali,joskus tuurilla, joskus taidolla. Sitähän se jääkiekko on;) Ohjaa itse veskaria niin loppuu se haparointi ja jos veska vieläkin haparoi, voit syyttää vain itseäsi.

En tullut itkemään tänne bugeista, ihmettelin vain miksi porukka narisee kaikesta mahdollisesta pikku asiasta.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Ensikosketus Be a prohon, ja ratkaisin pelin Zetterbegillä. Olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja reboundista löin kiekon tyhjään maalin:eek: Peli päättyi 1-0.

Tuli oikea onnistumisen tunne kyllä:)
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Ihan vaan mutusteluna, mutta eiköhän EA ole tarkoituksella laittanut demoon kolmannen erän. Jää uudet alkuesittelyt yms. varsinaiseen peliin uutena herkkuna. Ja kuitenkin demon valmistumisesta on tiimillä ollut vielä noin kuukausi aikaa hioa yksityiskohtia kuntoon. Varmastikin jää rankku-bugi pois, tulee uusia introja yms ja rosterit on viime hetrken päivityksillä.

Mutta ennenkaikkea toivon, että tänä vuonna EA myös päivittää peliä jatkossakin myös muilla kuin rostereilla. Vrt. Madden, jo yksi bugi-päivitys tullut ja toinen tulee kenties ensi viikolla...

EDIT: ja 08:n valikot oli toimivat, tosin lagasivat välillä pahasti joka kylläkin taisi johtua ea-onlinesta koska toimivat nopeasti ku pelas offlinessa.

Pelasin just vuorotellen nhl09:ia ja 2k9:ia... Kolme erää kumpaakin ja täytyy myöntää, että imo nhl09 on huimasti parempi. Eniten 2k9:ssä ärsyttää kiekonriiston helppous painamalla vain R1:stä. EA:n tiimi saisi ottaa vaikutteita 2K9:n maalivahtityöskentelystä ja varsinkin katsomosta. EA:n katsomo näyttää joltain ps1 aikaiselta ja varsin staattiselta, kun taas 2k9:ssä katsomo on paljon enemmän pelissä mukana.
Niin ja aloitukset myös 2k9:stä NHL10:iin tänks.


Mallintekeminen NHL09:ssä on ainakin demon perusteella paljon monipuoilisempaa kuin aiemmissa versioissa, menee jopa ranteet p-pisteen kaarelta :)
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Tämä on EA! Olen 100% varma että noita bugeja ei korjata kokoversioon. Rankkareissa ei ollut enää sitä ärsyttävää hommaa että jos on valkosta erkkaa, ni kiekko menee lavan läpi. Eli näkyy lavan molemmilta puolilta. Tämä on pikkuasia, mutta hyvä että ovat korjanneet tuon. Ja "tärkeää" on myös se että valkone erkka ei ole enää täysin vitivalkosta vaam siihen on tarttunut mustaa kiekosta:D



JM : Tää olis tylsä aihe jos kukaa ei valittais pikkuasioista:D
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Aika naurettavaa tosiaan ku osa porukasta valittaa alkuintroista, valikoista ja välivideoista.

Onhan ne pikkuasioita mut rupee rasittamaan pidemmän päälle. Esim 08:ssa rankkikisan voiton jälkeen mokke jäi aina toistamaan sitä räpsän heilutusta. Meinaa hermot mennä.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Pakko-ostoshan tämä on, NHL 08 oli omalla asteikolla se ns. "täydellinen lätkäpeli", jostain '93 versiosta tullut tahkottua (plus Superstar Ice Hockey, Wayne Gretzky Hockey, Face off! ennen aikaa änärien). Tuli toki vietettyä "kuiva kausi" silloin kun NHL-sarja oli täyttä paskaa. Joka versiota tuli toki edes hieman kokeiltua.

NHL 09 sisältää sen verran hyviä pikkuviilauksia, että titteli vaihtuu helpostikin. Oikeastaan hankala keksiä mitä tähän enää voisi pelillisesti lisätä. Ehkä seuraavissa versioissa voisi keskittyä vähän noihin kosmeettisempiin asioihin. Be a Pro vaikutti myös ihan hauskalta, mutta saa nyt nähdä jaksaako sitä edes aloittaa, Dynasty pyörähtää kyllä heti käyntiin kun saa pelin käteensä, ja vanha (X360:n) NHL08 saa siirtyä lasinaluseksi :D.

Ainoa oikeastaan mikä kaivelee on nuo taklaukset. Miksi ihmeessä pelaajat nostavat jokaisessa taklauksessa kädet ylös?
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

JM:lle kyssäri.
Että mikäs järki tässä on????:top100:ssa olen 5 nimellä
arvaus...pääsee kyykyttämään todella 1-6 tason pelaajia ?:(
fairplay:confused:
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Pari kysymystä:

1) Mikä biisi soi tuossa demossa? Kuulostaa hyvältä, mutten muista ollenkaan kappaleen ja bändin nimeä.

2) Onko oikeasti varmistettu, että omat maalibiisit yms. tulevat vain X0-versioon? Toivottavasti EA ei taas kuse PS3 - pelaajien silmiin... :(
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Kun ykköstelkku on takuuhuollossa taustapaneelin ongelmien vuoksi, piti hetkeksi viritellä lasten huoneeseen ps3 jotta pääsi testaamaan tätä nhl demoa.

Minusta muutosta on tapahtunut:

Kehut:
+ Luistelu erilaisen tuntuista, kiihdytykset hitaampia?
+ Taklaukset realistisempia
+ Mailan nosto kiva
+ Pelattavuus edelleen rautaa
+ Tekoäly pelaa sujuvamman oloisesti, ainakin be a pro modessa (08 pelattiin joskus moke vs. moke matseja kaverin kanssa, siinä tekoäly sähläsi selvästi enemmän kuin tässä)
+ Pikku yksityiskohtia siellä täällä parannettu
+ Maaleja tulee monipuolisemmin, esim. suoraan syötöstä ovat tehokkaampia kuin ennen
+ Huti ja tolppa vedoistakin on nyt replayt mahdollisia :D

Moitteet
- Replayt voisi olla silti hienompia, teevee lähetysmäisempiä
- Välinäytökset voisi olla dynaamisempia, eikä aina samoja samasta kuvakulmasta
- Moke sähläilee kiekkoa välillä omiin sillä kepillänsä

Katsotaan jos muita moitteita ilmenee enemmän, kun kokopeliä pääsee jauhamaan toden teolla. Minusta tämä vaikutti paremmalta kuin boxin 08, ja sitäkin pelasin varmaan joku 200 ottelua

Missä on muuten koukku nappi? Se millä ennen saatiin kulmavääntöäkin aikaiseksi? Sitä en löytänyt kun oli tuo mailan nosto sen tilalla ja muu huitominen..
 
Ylös Bottom