Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 09 (Xbox 360)

Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Ei ole kauaa enää kun pääsee tahkoamaan uutta nhl:ää! Toivottavasti haastetta riittää kunnolla, pari aika helppoa tapaa on löytynyt tehdä "varma" maali tuossa demosta, toivottavasti varmuus häviää oikean version mukana. Huomenna giganttiin klo 10 repimään ovet auki 50 kädessä, kunhan vain en jaksaa istua laboratoriossa mikroskopoimassa aamutuimaan muutaman tunnin:(
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

VPD:stä tilanneet ovat varmaan jo omansa saaneet. Hyvä peli mielestäni tuli aloitettua Be a Pro moodi Kontiolalla. 3 ottelua 0+2 tehot ja 5 min tappelusta (voitinkin vielä myllyn). Pakko sanoa että huvittavan näköistä katsoa vaihdosta tietokoneen pelaamista.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Aika pahasti tuollainen söisi sitä "be a pro" immersiota. Itse en ainakaan todellakaan käyttäisi, jos tuollainen on pelissä ja sen ostan.

Nojoo vaan saattaa se penkillä istuminenkin alkaa maistua puulta pitemmän päälle varsinkin jos AI pelaa huonosti. Minusta on hyvä että tuon saa valita.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Juu jotkut ovat Suomessakin varmasti jo saaneet omansa! Eilen katselin erään ruotsalais-pelaajan Online Statusta ihmeissäni; äijä mätti täyttä päätä NHL 09:ää..

Imorgon till Gigantti. :p
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Omasta mielestäni on juuri realistista ja hauskaa, kun saa vaihtoaitiosta seurata peliä. Ja jos omat pelaajat pelaavat huonosti, niin eikös se juuri tarkoita, että sinulle sitä aikaa tulisi enemmän. :rolleyes:

Off:
Mikseihän yhäkään ole tullut postitusvahvistusta, vaikka 7.9 ostin ennakolla?
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Entäs jos valitset kuvakulman niin, että hyökkäät aina ylöspäin. Silloin ainoastaan vaihtoaitio on aika ajoin hukassa.
Jep, näin tein nollaseiskan kanssa mutta kun sitten kaverin kanssa pelaili niin alaspäin pelatessa oli ongelmia. Ja muutenkin mieluusti pelailisin sekä ylös- että alaspäin.
Kyseisen asianhan voi muuttaa asetuksista mieleisekseen, eli onko laukaustyyli aina sama vai sidoksissa kameraan.
En ilmeisesti onnistunut selittämään asiaani tarpeeksi hyvin. Laukaustyylin muutankin aina niin että se on kuten ylöspäin pelattaessa. Ongelma uudessa (ainakin demossa) onkin se, että näin tehdessä myös harhauttelu sivuttaissuunnassa muuttuu peilikuvaksi.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Ihan tällainen pikkujuttu, minkä perusteella olette saaneet noita koutsin arvosteluja teamplayn osalta A:ksi? Tuntuu, että teki mitä vaan, niin ne heitetään ihan mielivaltaisesti. Kun yrität puolustaa, taklata, tms, saat tyyliin c, mutta jos sooloilet ja teet vaan pisteitä, tulee A- jne. Tuli vaan mieleen tässä kokeilun tiimellyksessä :)
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Ihan tällainen pikkujuttu, minkä perusteella olette saaneet noita koutsin arvosteluja teamplayn osalta A:ksi? Tuntuu, että teki mitä vaan, niin ne heitetään ihan mielivaltaisesti. Kun yrität puolustaa, taklata, tms, saat tyyliin c, mutta jos sooloilet ja teet vaan pisteitä, tulee A- jne. Tuli vaan mieleen tässä kokeilun tiimellyksessä :)

Onko täällä teikäläisen lisäksi muka muita XO-miehiä, joilla on jo peli? :D
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Saisiko näihin tietoihin linkkiä? Lähinnä tuo kamerakulman valinta mahdollisuus kiinnostaa...

Sain pelin tänään kotio, tuli maahantuojalta päivän etuajassa.

Tuo on tosiaan totta, Be A Pro moodissa on valittavissa joko Authentic - eli pelaat peliä oman vaihdon, seuraat toisen ketjun peliä kun lataat energiaa. Ainoa immersion rikkova elementti tässä on se, että voit aina pyytää ketjun vaihtoon kun haluat. Eli sinä olet se koutsi. Vähän tylsää jotenkin, että aika juoksee todella nopeasti kun olet vaihdossa, hieman hitaammin kun olet kentällä. Tuntuu, että pelissä pelaisi vain kaksi ketjua tällä authentic-moodilla. En kokeillut istua koko vaihtoa, siten että valmentaja ehkä heittäisi kentälle. Outoa on myös se, että kun aloitin Houston Aerosin sentterinä, olin 3. ketjun sentteri ja suoraan peliä aloittamassa. Myös ylivoimassa minua käytettiin surutta.

Toinen tapa on se, että voit kontrolloida oman pelipaikan pelaajaa kun oma pelaajasi on penkillä. Kolmas - yksi kenttä koko ajan kentällä, sinun pelaajasi ketju. Itse käytin tätä, sillä en jaksa istua penkillä ja pelin "vaatimukset" ovat helpommin täytettävissä. Sniper-roolissa minulta odotetaan ~65 ottelua pelattavaksi, niissä noin 45 maalia ja 28 syöttöä.

Kokemus ei todellakaan kerry nopeasti tuossa, ukko on valmiiksi noin 79 ratingin jannu, shootingit mulla taisi olla tyyliin slapshot 88/80 (accuracy/power) ja 83/80. Jotain sinne päin.

Be A Pro moodissa hyökkäät aina ylöspäin, ei tartte valikoissa kikkailla.

Teamplayhyn vaadittavia elementtejä listataan pelin jälkeisessä raporttiruudussa. Siinä on esimerkiksi Shots / Good Shots, Pass Calls / Good Pass Calls jne. Siitä joutuu itse päättelemään ns. negatiiviset elementit, jotka vaikuttavat ratingiin.

Kiva ominaisuus on myös tossa videoleikkaamisessa, että voi tallentaa siitä pätkiä ja uploadata EA:n databaseen. Serverit eivät olleet äsken ainakaan pystyssä. Peli ilmeisesti muuntaa ne joksikin videotiedostoksi, kun noin 10 sec clippiin tuhlaantui aikaa 20 sekuntia.

Itse gameplaysta - taklaukset huomattavasti hankalampia saada osumaan, mailan nosto aiheuttaa jäähyjä satunnaisesti (ilmeisesti sinun sijainnista riippuva). Maalien teko onnistuu hyviltä sektoreilta paremmin, en saanut yhtään tuurimaalia aikaiseksi noin 8 ottelun jälkeen. Aina kun tein maalin, olin hyvällä sektorilla ja sijoitin kiekon kulmaan jonka molari jätti tyhjäksi.

Valikot soljuvat eteenpäin huomattavasti nopeammin, pelin lataus on ehkä 30% nopeampi kuin aiemmin. Valikkojen logiikka näyttäisi pysyneen muuten samana.

Demoa pelanneena voin sanoa, että se antaa hyvän kuvan pelistä mitä se on. Varsinkin Be A Pro-moodista. Kyllä omasta mielestä tämä on paras EA:n NHL koskaan - joskin parannettavaakin löytyisi.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Onko täällä teikäläisen lisäksi muka muita XO-miehiä, joilla on jo peli? :D

No en mä tiedä, mutta tuolla toisaalla on varmaan jo kymmenkunta heppua, jotka hypettävät peliä :) VPD:stä tilanneet kuulemma saaneet jo tänään omansa. Ja ei, itse en omista peliä vielä. Demoa testailen.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Kysymys niille, jotka ovat jo peliä päässeet pelaamaan: Pystyykö be a pro:ssa pelaamaan maalivahtina ja jos pystyy, niin pitääkö itse tehdä torjuntaliikkeet, vai tekeekö peli ne automaattisesti kun liikkuu kiekon eteen? Vai pystyykö valita?
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Kysymys niille, jotka ovat jo peliä päässeet pelaamaan: Pystyykö be a pro:ssa pelaamaan maalivahtina ja jos pystyy, niin pitääkö itse tehdä torjuntaliikkeet, vai tekeekö peli ne automaattisesti kun liikkuu kiekon eteen? Vai pystyykö valita?

Pystyy pelaamaan, ja liikkeet tulevat käytännössä automaattisesti kunhan sijoittuminen on kohdallaan.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Sain pelin tänään kotio, tuli maahantuojalta päivän etuajassa.

Tuo on tosiaan totta, Be A Pro moodissa on valittavissa joko Authentic - eli pelaat peliä oman vaihdon, seuraat toisen ketjun peliä kun lataat energiaa. Ainoa immersion rikkova elementti tässä on se, että voit aina pyytää ketjun vaihtoon kun haluat. Eli sinä olet se koutsi. Vähän tylsää jotenkin, että aika juoksee todella nopeasti kun olet vaihdossa, hieman hitaammin kun olet kentällä. Tuntuu, että pelissä pelaisi vain kaksi ketjua tällä authentic-moodilla. En kokeillut istua koko vaihtoa, siten että valmentaja ehkä heittäisi kentälle. Outoa on myös se, että kun aloitin Houston Aerosin sentterinä, olin 3. ketjun sentteri ja suoraan peliä aloittamassa. Myös ylivoimassa minua käytettiin surutta.

Toinen tapa on se, että voit kontrolloida oman pelipaikan pelaajaa kun oma pelaajasi on penkillä. Kolmas - yksi kenttä koko ajan kentällä, sinun pelaajasi ketju. Itse käytin tätä, sillä en jaksa istua penkillä ja pelin "vaatimukset" ovat helpommin täytettävissä. Sniper-roolissa minulta odotetaan ~65 ottelua pelattavaksi, niissä noin 45 maalia ja 28 syöttöä.

Kokemus ei todellakaan kerry nopeasti tuossa, ukko on valmiiksi noin 79 ratingin jannu, shootingit mulla taisi olla tyyliin slapshot 88/80 (accuracy/power) ja 83/80. Jotain sinne päin.

Be A Pro moodissa hyökkäät aina ylöspäin, ei tartte valikoissa kikkailla.

Teamplayhyn vaadittavia elementtejä listataan pelin jälkeisessä raporttiruudussa. Siinä on esimerkiksi Shots / Good Shots, Pass Calls / Good Pass Calls jne. Siitä joutuu itse päättelemään ns. negatiiviset elementit, jotka vaikuttavat ratingiin.

Kiva ominaisuus on myös tossa videoleikkaamisessa, että voi tallentaa siitä pätkiä ja uploadata EA:n databaseen. Serverit eivät olleet äsken ainakaan pystyssä. Peli ilmeisesti muuntaa ne joksikin videotiedostoksi, kun noin 10 sec clippiin tuhlaantui aikaa 20 sekuntia.

Itse gameplaysta - taklaukset huomattavasti hankalampia saada osumaan, mailan nosto aiheuttaa jäähyjä satunnaisesti (ilmeisesti sinun sijainnista riippuva). Maalien teko onnistuu hyviltä sektoreilta paremmin, en saanut yhtään tuurimaalia aikaiseksi noin 8 ottelun jälkeen. Aina kun tein maalin, olin hyvällä sektorilla ja sijoitin kiekon kulmaan jonka molari jätti tyhjäksi.

Valikot soljuvat eteenpäin huomattavasti nopeammin, pelin lataus on ehkä 30% nopeampi kuin aiemmin. Valikkojen logiikka näyttäisi pysyneen muuten samana.

Demoa pelanneena voin sanoa, että se antaa hyvän kuvan pelistä mitä se on. Varsinkin Be A Pro-moodista. Kyllä omasta mielestä tämä on paras EA:n NHL koskaan - joskin parannettavaakin löytyisi.

Mutta pystyykö tuossa BaP valitsemaan sen kamerakulman? Kyllä sitä pitää tuolla Authentic-vaihtoehdolla pelata :) Ja niin ymmärsin jo demonkin perusteella että team play arvosanaan vaikuttaa tuo, että jos koko ajan pyydät itsellesi syöttöä ja vielä tyhmissä paikoissa.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Mutta pystyykö tuossa BaP valitsemaan sen kamerakulman? Kyllä sitä pitää tuolla Authentic-vaihtoehdolla pelata :) Ja niin ymmärsin jo demonkin perusteella että team play arvosanaan vaikuttaa tuo, että jos koko ajan pyydät itsellesi syöttöä ja vielä tyhmissä paikoissa.

High ja low ovat ainakin, taisi olla jokin kolmas.

Ei ehdi nyt tarkistamaan kun pitää katsoa Suomen puppelointia MM-karsinnoissa. :)

P.S. Futis muka kansallislaji? Never has been, never will be. :cool:
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Pystyykö tässäkään versiossa aloittamaan kautta kaksinpelinä kahdella eri jengillä???
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Mutta pystyykö tuossa BaP valitsemaan sen kamerakulman?
Siinä on samat kuvakulmat kuin normaalipelissä. Itse pelaan klassisella niinkuin normaalisti. Näkee kiekon paljon paremmin, muilla kuvakulmilla se välillä hukkuu.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Mutta pystyykö tuossa BaP valitsemaan sen kamerakulman? Kyllä sitä pitää tuolla Authentic-vaihtoehdolla pelata :) Ja niin ymmärsin jo demonkin perusteella että team play arvosanaan vaikuttaa tuo, että jos koko ajan pyydät itsellesi syöttöä ja vielä tyhmissä paikoissa.
Ilmeisestikin kaikki muut kuvakulmat paitsi broadcast taitavat olla valittavissa myös BaPissa. Näin olen ymmärtänyt kun olen lueskellut ulkomaalaisilta foorumeilta jo pelin saaneiden kommentteja.

Niin onkos kaikki sliderit säädettävissä myös tuossa Be-a-Pro:ssa?
Olettaisin, että kaikkiin pelimuotoihin pätevät samat sliderit. Peli tulee tosin vasta huomenna, joten en sitten tiedä.
 
Ylös Bottom