Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)
Saisiko näihin tietoihin linkkiä? Lähinnä tuo kamerakulman valinta mahdollisuus kiinnostaa...
Sain pelin tänään kotio, tuli maahantuojalta päivän etuajassa.
Tuo on tosiaan totta, Be A Pro moodissa on valittavissa joko Authentic - eli pelaat peliä oman vaihdon, seuraat toisen ketjun peliä kun lataat energiaa. Ainoa immersion rikkova elementti tässä on se, että voit aina pyytää ketjun vaihtoon kun haluat. Eli sinä olet se koutsi. Vähän tylsää jotenkin, että aika juoksee todella nopeasti kun olet vaihdossa, hieman hitaammin kun olet kentällä. Tuntuu, että pelissä pelaisi vain kaksi ketjua tällä authentic-moodilla. En kokeillut istua koko vaihtoa, siten että valmentaja ehkä heittäisi kentälle. Outoa on myös se, että kun aloitin Houston Aerosin sentterinä, olin 3. ketjun sentteri ja suoraan peliä aloittamassa. Myös ylivoimassa minua käytettiin surutta.
Toinen tapa on se, että voit kontrolloida oman pelipaikan pelaajaa kun oma pelaajasi on penkillä. Kolmas - yksi kenttä koko ajan kentällä, sinun pelaajasi ketju. Itse käytin tätä, sillä en jaksa istua penkillä ja pelin "vaatimukset" ovat helpommin täytettävissä. Sniper-roolissa minulta odotetaan ~65 ottelua pelattavaksi, niissä noin 45 maalia ja 28 syöttöä.
Kokemus ei todellakaan kerry nopeasti tuossa, ukko on valmiiksi noin 79 ratingin jannu, shootingit mulla taisi olla tyyliin slapshot 88/80 (accuracy/power) ja 83/80. Jotain sinne päin.
Be A Pro moodissa hyökkäät aina ylöspäin, ei tartte valikoissa kikkailla.
Teamplayhyn vaadittavia elementtejä listataan pelin jälkeisessä raporttiruudussa. Siinä on esimerkiksi Shots / Good Shots, Pass Calls / Good Pass Calls jne. Siitä joutuu itse päättelemään ns. negatiiviset elementit, jotka vaikuttavat ratingiin.
Kiva ominaisuus on myös tossa videoleikkaamisessa, että voi tallentaa siitä pätkiä ja uploadata EA:n databaseen. Serverit eivät olleet äsken ainakaan pystyssä. Peli ilmeisesti muuntaa ne joksikin videotiedostoksi, kun noin 10 sec clippiin tuhlaantui aikaa 20 sekuntia.
Itse gameplaysta - taklaukset huomattavasti hankalampia saada osumaan, mailan nosto aiheuttaa jäähyjä satunnaisesti (ilmeisesti sinun sijainnista riippuva). Maalien teko onnistuu hyviltä sektoreilta paremmin, en saanut yhtään tuurimaalia aikaiseksi noin 8 ottelun jälkeen. Aina kun tein maalin, olin hyvällä sektorilla ja sijoitin kiekon kulmaan jonka molari jätti tyhjäksi.
Valikot soljuvat eteenpäin huomattavasti nopeammin, pelin lataus on ehkä 30% nopeampi kuin aiemmin. Valikkojen logiikka näyttäisi pysyneen muuten samana.
Demoa pelanneena voin sanoa, että se antaa hyvän kuvan pelistä mitä se on. Varsinkin Be A Pro-moodista. Kyllä omasta mielestä tämä on paras EA:n NHL koskaan - joskin parannettavaakin löytyisi.