Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 09 (Xbox 360)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joghey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

No niin, nyt on 58 ottelua NHL:ssä takana, 16 AHL. Kausi pian ohi eikä asiaa pleijareihin.

Kyllä täytyy sanoa, että ainakin Superstar-tasolla tuo on yhden miehen show. Ei auta. Omat tehot ovat kohtuu vaatimattomat, 82+39. Aika realistista overall 79 pelaajalta? Jep..

Eipä auta Gaborik eikä Parrish laidoilla. Koitin toussa vielä ihan huvin vuoksi kaksi peliä ns. playmakerina, maaleja tekivät kahdessa ottelussa tasan yhden (petasin vielä hyvät paikat) ja tipuin 2. kenttään. Pakko mättää se 1-2 maalia per ottelu jotta voi säilyttää pelipaikan 1. kentässä. Ukkoni on siis sentteri ja sniper.

Tekoäly on mitä on. Kyllä se onnistuu joskus, mutta kyllä siinä on paljon korjattavaa. Vastustaja pelaa hyvin mutta omat eivät.

En ole pelannut juurikaan muuta kuin BaP, joten Dynastyt sun muut ovat vielä pelaamatta. Nämä kommentit perustuvat vain BaP-pelimuotoon.

Täytyy syventyä ajan kanssa tuohon Live-peliin ja mahdollisesti jopa Dynastyyn. Eipä sekään juuri inspaa kun ei ole mitään Achievementtejä.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Pitäiskö tuosta nähdä jotaki ilman kiikareita?

No näköjään ei jos on noin huono näkö ;)

Kyllä tosta nyt sen verran pitäs nähä, että eipä siinä juuri kiekkoa siirellä vaan lähinnä sitä pakkia jolla kiekko on :)
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Ei vitsi mitä tapahtui :D

Penguinsin Puolustaja Whitney teki oman maalin, San Josea vastaan. Niin kaksi San Josen pelaajaa tulivat juhlimaan maalia Whitneyn kanssa. Whitney siinä onnes löi hanskaa yhteen vastustajan kanssa.

Mulla kävi vähän vastaava, ehkä vielä astetta hassumpi sillä tehtyäni maalin meikäläisen kaksi pelaajaa + vastustajan molari onnittelivat toisiaan tehdystä maalista. :D
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Tämmösen maalin tein... Yllättävän vaikee tehä ku aika monesti taklataan kumoon tossa pyörähdyksessä tai viimestään tossa maalille kurvaamisessa lyödään kiekko pois. Ei oo ikinä ennen onnistunut, enkä kyl oo monasti yrittänytkään... 1vs1 harjottelussa kerran onnistunut.

http://www.easportsworld.com/en_US/video/739603
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

On tää menny!....ensikskii niin olli "pulla-mössö" jokinen saapuu kaupunkiin(detroittiin siis)..sehän sekottaa koko joukkueen pasmat aivan täysin..

ensinnäkin mun tehot/matsit on 1,6 ja oon siis luonnollisesti joukkueen paras pistemies, ja oon pistepörssissä toisena heti ovechkinin jälkeen JA SITTEN OLLI TULEE MUN TILALLE YKKÖSEEN??? millä järjellä?

valmentaja ilmottaa että nyt ei mun tehot muka riitä..ja sitte ku pullamössö pääsi jo pelaa ja sitä rataa ja olin päässyt suurimmasta järkytyksestä yli, niin se vielä, että kaikki, siis ihan kaikki mun omat pelaajat alkaa tekee maaleja ja meni varmaan 3 matsia etten saanu mitään aikasiks ja kaikki matsit siis voitettiin aivan helposti..mua huvita taas oikein yhtään mikään..

periaatteessahan olen joukkuepelaaja :D mutta ei nyt helkkari yks olli voi noin paljo sekottaa vaikka sillä isopää onkin??
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

On tää menny!....ensikskii niin olli "pulla-mössö" jokinen saapuu kaupunkiin(detroittiin siis)..sehän sekottaa koko joukkueen pasmat aivan täysin..

ensinnäkin mun tehot/matsit on 1,6 ja oon siis luonnollisesti joukkueen paras pistemies, ja oon pistepörssissä toisena heti ovechkinin jälkeen JA SITTEN OLLI TULEE MUN TILALLE YKKÖSEEN??? millä järjellä?

valmentaja ilmottaa että nyt ei mun tehot muka riitä..ja sitte ku pullamössö pääsi jo pelaa ja sitä rataa ja olin päässyt suurimmasta järkytyksestä yli, niin se vielä, että kaikki, siis ihan kaikki mun omat pelaajat alkaa tekee maaleja ja meni varmaan 3 matsia etten saanu mitään aikasiks ja kaikki matsit siis voitettiin aivan helposti..mua huvita taas oikein yhtään mikään..

periaatteessahan olen joukkuepelaaja :D mutta ei nyt helkkari yks olli voi noin paljo sekottaa vaikka sillä isopää onkin??

Mansen Maisterin kannattaa katsoa se seloste jonka takia sinut siirretään kakkoskenttään. Mm. huono team play voi aiheuttaa tämän.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Onkos muilla ollut tälläistä ongelmaa, että kun pelaa EA Liigaa niin oman kaverin peli statsit ei tallennu ollenkaan? Elikkä siis niin, että vaikka pelissä tulisi A+ joka osa-alueesta niin silti statsit näyttää kerhossa: sijoittuminen F ja muut C eikä liikahdakkaan siitä minnekkään.

Onko siinä joku kikka, ettei sitä saakkaan, jos pelaa liigaa vaan pitää pelata jotain muuta lajia vai onko se vaan joku bugi vai mitä kummaa? :confused:

Niin ei kukaan tuohon osaa sanoa mitään? Alkaa pikku hiljaa riipimään pieni ketutus, kun jokainen pelaaja on paljon nopeampi kuin oma.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Olen tässä pari päivää puurtanut pelin rostereiden parissa, ja arvoja muokkaillessani olen mielestäni saanut peliä jonkin verran parempaan suuntaan. En ole varma kuvittelenko, mutta esimerkiksi maalivahdeista saa ihan erilaisia veikkoja, kun hieman paneutuu ja laskee tiettyjä arvoja reilusti alas. Muutamia videoita tuolla: http://dynastyrosters.blogspot.com/
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Be A Pro alkaa kyllä paljastamaan puutteensa vaikka sen tahkoaminen sinänsä ihan hauskaa onkin.

1) Tuntuu kuin valmennusjohto olisi kokonaan kupsahtanut kenenkään huomaamatta. Joukkueeni kokoonpanot ovat olleet jäädytetyt viimeiset ~20 kierrosta. Ei yhtään siirtoa (farmista eikä ulkopuolelta), eikä muutoksia kentällisiin. Muissa joukkueissa kyllä tapahtuu. Sen jälkeen kun itse nousin kolmoskentästä kakkoseen alkukaudesta, mitään ei ole Penguinsin kokoonpanoissa tapahtunut. Molaria vaihdetaan sillon tällön.

2) Onko tässä oikeesti edes käytännössä mahdollista tippua suoritusten perusteella alempaan ketjuun, tai pudota ylivoima/alivoimakentällisistä jos ei saa mitään aikaan? Tai jopa joutua takaisin farmiin? Enkä nyt tarkoita mitään tahallista läskiksi lyömistä. Aina valkku uhkailee palauteboxissa että ylivoimalla pitäis onnistumisia tulla, mutta aina se jää vain uhkailuksi.

edit: tossa ylempänä oli joku näköjään joutunu alempaan kenttään uuden hankinnan tieltä. Eli näyttää olevan mahdollista.

3) Joku ihme sädekehä ilmeisesti on meikäläisen joukkueen ympärillä sillä koko aikana ei ole tapahtunut yhtäkään loukkaantumista (omien tai edes vastustajan loukkaantumista ottelussa meitä vastaan), vaikka kaudesta on pelattu melkein kolmannes. Onko kenenkään oma pelaaja muuten loukkaantunut?

4) Missä on aikalisät? Onko niitä enää ollenkaan pelissä? Ei ainakaan tekoäly osaa niitä käyttää.

5) Kukaan muu kuin minä ei joukkueessa tappele. Ei kertaakaan. Ja pelaajani tyyppi on playmaker, eikä mikään gooni. Tappeluslideri on täysillä.

Edellämainittujen etenkin ykkös- ja kakkoskohtien takia pelaamisesta tulee äkkiä tylsää. Ei tarvitse taistella eikä pelätä oman pelipaikkansa puolesta. Suorituspaineet siis nolla.

On ainakin EA:lla tekemistä BaP-moodin kanssa tulevina vuosina. Eiköhän se tuosta lähde parantumaan.

Loppukevennyksenä vielä näyte tekoälyn henkeäsalpaavasta ylivoimatehokkuudesta:
http://www.easportsworld.com/en_US/video/755091
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Eräs bugi mikä on esiintynyt varmaan vuodesta -98 on vieläkin korjaamatta. Minkä takia aika kuluu huomattavasti nopeampaa ensimmäisen ja toisen erän viimeisellä minuutilla? Välillä 1min-10sec jäljellä.
Tulee kenttäkuulutus "ensimmäistä erää jäljellä minuutti" niin kello tikittää jo viimeisiä sekunteja.

Toinen bugi. Esim. rankkareissa, laukauksen jälkeen pelaajan kätisyys vaihtuu AINA. Tarkoitan sitä kun pelaajaa näytetään kentällä sen jälkeen. Eipä tuo pelaamiseen vaikuta mutta ihmehommaa.

Vituttaako jollaki muullaki nämä?
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Olen tässä pari päivää puurtanut pelin rostereiden parissa, ja arvoja muokkaillessani olen mielestäni saanut peliä jonkin verran parempaan suuntaan. En ole varma kuvittelenko, mutta esimerkiksi maalivahdeista saa ihan erilaisia veikkoja, kun hieman paneutuu ja laskee tiettyjä arvoja reilusti alas. Muutamia videoita tuolla: http://dynastyrosters.blogspot.com/

USKOMATONTA että joku jaksaa tälläistä väsätä. Paljonkohan rahaa menee noihin rosterin siirto juttuihin? Muistkikortti jne.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Eräs bugi mikä on esiintynyt varmaan vuodesta -98 on vieläkin korjaamatta. Minkä takia aika kuluu huomattavasti nopeampaa ensimmäisen ja toisen erän viimeisellä minuutilla? Välillä 1min-10sec jäljellä.
Tulee kenttäkuulutus "ensimmäistä erää jäljellä minuutti" niin kello tikittää jo viimeisiä sekunteja.

Toinen bugi. Esim. rankkareissa, laukauksen jälkeen pelaajan kätisyys vaihtuu AINA. Tarkoitan sitä kun pelaajaa näytetään kentällä sen jälkeen. Eipä tuo pelaamiseen vaikuta mutta ihmehommaa.

Vituttaako jollaki muullaki nämä?


Tämähän ei ole mikään bugi. Toisessa erässä aika vaan kuluu joissain kohtaa nopeampaa ja jossain kohtaa hitaampaa kuin ensimmäisessä erässä.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Mansen Maisterin kannattaa katsoa se seloste jonka takia sinut siirretään kakkoskenttään. Mm. huono team play voi aiheuttaa tämän.

joo siis mun arvothan on koko aika A+ /- tai vähintään B

mutta valmentaja siis siinä kirjeessä ilmotti ettei tehot kuulemma riitä että nyt kakkoseen..pisteitä tein siis koko ajan sielä ykkösessä.
kummajuttu...nyt menny joku 6 peliä ja pisteitä tullu joka pelissä väh. 2 ja ei kutsua ykköseen..se on ollin vika !
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

USKOMATONTA että joku jaksaa tälläistä väsätä. Paljonkohan rahaa menee noihin rosterin siirto juttuihin? Muistkikortti jne.
Noo, monilla foorumeilla ihmiset ovat jaksaneet manuaalisesti päivitellä NHL -joukkueiden rostereita melko kattavasti edellisiin änäreihin, joten ei tämä niin erikoista ole :). Rahaa tuollaiseen Transfer Kittiin ja 64 megan muistikorttiin saa kyllä kulumaan melkein täyden pelin hinnan verran... Mutta eipä nuo rosterit valmistuttuaan tule tuolta mihinkään katoamaan, eli jos kiinnostaa, niin ostelee noita siirtovehkeitä vasta sitten, jos jossain sattuu halvalla eteen.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Mites tuo Easportworld juttu toimii? Miten gamertagin saa sinne linkitettyä? Ja nuo videon lataamiset sinne sivustolle? En vaan tajuu ku siellä kysellää kaikenlaisia ea tunnuksia ja linkitä tunnus ja kaikkea muuta sekavaa. HELP!:confused:
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Tämähän ei ole mikään bugi. Toisessa erässä aika vaan kuluu joissain kohtaa nopeampaa ja jossain kohtaa hitaampaa kuin ensimmäisessä erässä.

Kellotappa huvikses niin huomaat. Ja missä tapauksessa tällainen ajan hidastuminen ei muka olisi bugi? Onneksi sentään kolmannessa erässä ei ole sama homma.

Yks bugi tuli vielä mieleen. Yrität laukoa suoraan syötöstä mutta ajoitat väärin, niin laukausta yrittänyt pelaaja "jäätyy" paikoilleen eikä tee mitään.

Kylläpä tätä on saanutkin treenata. NextGen versiot 07 ja 08 jäivät välistä, joten skill stick on uusi juttu minulle.
Maalinteko on pirun vaikeaa. Jos ja kun vaan voisi muokata vapaasti näppäinasetuksia niin sijottaisin laukauksen omaan nappiin pois skill stickistä. Aluksi ei meinannut saada laukausta lähtemään oikein mitenkään saatika one timereita! Mutta eipä niitä pysty muokkaamaan.

Ihme että custom soundtrackit voi laittaa pelikatkoille soimaan mutta ei valikkoihin? Vai voiko?

Seuraavaksi pitäis saada kytkettyä X0 nettiin ja saada oikeaa peliseuraa. Be a pro pitää vielä kokeilla mutta luulenpa ettei siitä tekoälyn kanssa paljon hupia irtoa.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Noo, monilla foorumeilla ihmiset ovat jaksaneet manuaalisesti päivitellä NHL -joukkueiden rostereita melko kattavasti edellisiin änäreihin, joten ei tämä niin erikoista ole :). Rahaa tuollaiseen Transfer Kittiin ja 64 megan muistikorttiin saa kyllä kulumaan melkein täyden pelin hinnan verran... Mutta eipä nuo rosterit valmistuttuaan tule tuolta mihinkään katoamaan, eli jos kiinnostaa, niin ostelee noita siirtovehkeitä vasta sitten, jos jossain sattuu halvalla eteen.


Itse fixailin MM-kisarostereita manuaalisesti 08:in pari kuukautta sitten ja kyllä siinä helposti useita päiviä kuluu.:)
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Ohos.. tarkoitus oli tällä viestillä vastata tuolla aiemmin postattuun viestiin, jossa Whitney oli tehnyt oman maalin ja vastustajan kanssa tuuletellut :D

Itellä kävi tossa aikanaan ihan sama juttu.. ite pelaan myös Penguinsilla, mutta minun tilanteessa vastustaja pisti oman häkin.. Onpa tullut muuten nähtyä sekin että vastustajan kaveri hengaa meitsin vaihtopenkillä ja kovin tuntuu läppä lentävän mun joukkueen miesten kans :D

Muuten kyllä olen itse aikalailla pelin kolunnut "omasta mielestäni" läpi.. Viikon pari tota jaksaa ja sitten ei oikein löydy syvyyttä.. itellä varmaan menee 2K9 ostoon, jos FIFA 09:n oston jälkeen jää massia.
 
Ylös Bottom