Vastaus: NHL 10 -liiga 4 (pääsarja, 1 divisioona ja 2 divisioona)
Eli tässä on ollut keskustelua karsinnoista yms. Tässä vähän omia mietteitä:
Divisiionissa liikaa pelejä:
-Mikäli maksimi pelimäärä on 58, useimmat eivät joko ehdi tai jaksa pelata divareissa kyseistä summaa. Tämä johtaa siihen, että liigaan saatta nousta rupupelaajia, jotka pelaavat tuon 50 peliä voittoprostilla 40 ja nousee pääsarjaan, samalla kun 30 peliä pelannut ja 80 prosenttisen voittoprosentit omaava ei nouse, koska on pelannut vähemmän. (huomannut mm. tällä kaudella)
Sksi olisi varmasti järkevintä rajoittaa 1. ja 2. divisiionien pelejä 29, jolloin saataisiin ne oikeat hyvät pelaajat pääsarjaan eikä näitä sankareita, jotka eivät pysty edes 10 voittoon pääsarjassa. Lisäksi kynnys pelata kaikki pelit pääsarjassa madaltuu. Play-offeja ei silti edelleenkään pelattaisi divisiooneissa?
Tradet:
-Jos päätettäisiin pelata no-trade -kausi, miettikääpäs sellaista skenaariota, jossa saisitte NYI:n joukkueeksenne? Tradet ovat ainoa keino saada huonosta joukkueesta siedettävä, jonka L-A-King on todistanut.
Karsinnat:
-Jonkinlaiset karsinnat olisi syytä järjestää 1. mainitsemani asian johdosta. Esim. 4 huonointa pääsarjalaista putoaa suoraan ja samalla 4 parasta 1. divarilaista nousee suoraan ja se loppu karsisi paikasta. Joukkueet tietysti pitäisi jotenkin miettiä karsinnoissa. Radikaaleinta ehkä olisi pelata tähdistöjoukkueilla, jotta saataisiin tasaiset ottelut
?
Kotisivut:
-Kaikki hyvät turnaukset tarvitsevat tämän jos haluavat oikeasti ''koviksi'' turnauksiksi. Itselläni kokemusta tästä Hattrickin puolelta ja tuon kiekko.tk/futis puolelta, joten olen jossain suhteessa konkari kun puhutaan isoista turnauksista. Kotisivuja toki tarvitaan päivittämään mielellää 4-8 henkilöä, jotta päivitystahti olisi hyvää, eikä kaikki duuni pakkautuisi yhden henkilön niskaan. Toki tehtävät sovittaisiin erikseen. NHL 11 tämä? Itse olisin valmis auttamaan tässä.
Peeloilu:
-Mielestäni jostain rangaistuksista ''keltainen kortti'' on sopiva rangaistus ja pahimmista rikkomuksista ''punainen kortti''. Nämä voitaisiin merkata tuonne kotisivuile muitten statsien kanssa. Ne voitaisiin nollata kauden päätteeksi riippuen rikkomuksesta.
Näitä ratkaisemaan pitäisi mielestäni perustaa ''lautamies -neuvosto'' kuten oikeudenkäynneissä, jotta saataisiin oikeat ratkaisut, 3 tai 5 henkilöä olisi aika passeli määrä?
Kesken pelin lopetukset:
-Mikäli joku lagaa tai jollekkin tulee pakottavaa tarvetta lopettaa peli olisi kaikkein reiluinta lopettaa peli yhteisesti (ei statseja) ja jatkaa peliä samoista lähtökohdista myöhemmin sovitusti. Itse olen soveltanut tätä ja tämä onkin toiminut näitten ''asiallisten'' pelaajien kanssa hyvin.
No tuossa nyt tuli jotain kirjoitettua, toivottavasti hyödyllistäkin,
anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet- >
EDIT: Mielestäni tämän kauden aikaraja oli todella nappiin osunut. Nyt ehti jokainen, jolla menoakin kesken kauden pelata ottelut hyvin, tämä olisi hyvä myös muita kausia ajatellen <3