Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 10 [PS3 Hype ja ostohehkutus]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _wickedtah69
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Tuli katsottua nuo uudet videot ja täytyy sanoa että on kyllä surkea kiekon fysiikka. Kiekko ei pyöri eikä kimpoile kuin ehkä yhdestä lavasta ja aina samassa asennossa. Eihän tuossa videoitten perusteella voi edes oikein tapahtua yllättäviä tilanteita, kun kiekko menee kuin joku leija ja laskeutuu kuin höyhen! Ea:ta ei ilmeisesti kiinnosta panostaa tuohon todella tärkeään asiaan.
Ei tuo nyt hyvältä näytä, lisäksi magneetit lavoissa ja kiekkoa voi vispata miten huvittaa ilman että osuu edes mailaan. Muutamassa tilanteessa kiekko hieman kallistui, mutta leijaili sitten taas.

wapa näköjää 2k-fani vaa ja sit löytyy vikoja toisest pelist hirveesti muka. NHL10 kyllä ainakin mun silmää paljon enemmän vakuuttanu ku 2k10, jossa 50% kuvista mitä julkastu missä lauotaan tyyppi on polviltaan -.-

Kyllä se vaan näin on että jos tykkää enemmän pelata itsekseen ja jaksaa muokailla ja viilata asetuksia niin 2k sarja on pelillisesti parempaa lätkää mutta grafiikaltaan PS2 tasoa (omistan itse molemmat nhl08 ja nhl 2k8). Mutta kaiken kaikkiaan tämä EA:n nhl 09 tuoma EASHL on kyllä se jonka ansiosta peliin ei kyllästy vaikka siinä pikkuvikoja onkin. mikäs parempaa kun laittaa kavereiden kanssa kerho pystyyn ja muita vastaan onlinessa 6vs6 pelejä. EA pieksää 2k sarjan 100-0.

wapa näköjää 2k-fani vaa ja sit löytyy vikoja toisest pelist hirveesti muka. NHL10 kyllä ainakin mun silmää paljon enemmän vakuuttanu ku 2k10, jossa 50% kuvista mitä julkastu missä lauotaan tyyppi on polviltaan -.-

Tulee seurattua todella paljon nhl kiekkoa ja vertasin tuota kaukaloa siihen ja oikeasti se on kapeampi! Kiekko pomppii paljon oikeasti sekä aika ja tila on vähissä nhl kiekossa. Eikä se ole tuollaista surffausta!
Noissa kuvissahan 2k esittelee vain tuota polviltaan laukomaista!

Itsekin seuraan paljon oikeita NHL-otteluita ja onhan tuo kiekon liike parannuksista huolimatta edelleen hyvin epäaitoa. Kyllähän kiekko vieri hienosti tuossa yhdessä videossa (yllätyin oikein), mutta kun katselee noita pätkiä enemmän niin parannukset kiekkofysiikassa 07-09 versiohin ovat aika pieniä. Yhdessäkin kohdassa odottaisi kiekon edes hieman pyörähtävän maalivahdin torjuttua sen kulmaan, mutta ihan lättynä menee ja pomppii kuin jääpallo. Jännä miten eritavalla itse näen nuo videot kun vertaa muutamaan hehkuttajaan :rolleyes:

Tunnustan kyllä etten oikein innostunut 2k9:stä, mutta minusta pelattavuus on se asia jossa 09 voittaa 2k-sarjan selvästi. Onhan 09/10:ssä toki myös tarkemmat (paremmat?) grafiikat, mutta värimaailma on valittu sellaiseksi että 2k:n hillitty paletti näyttää realistisemmalle.

Eihän tämä kaikille tietenkään ole tärkeää, mutta välillä ihmetyttää kun täällä vaahdotaan siitä kuinka realistinen 09 (tai 10) on vaikka perusasiat - kuten kaukalon koko - ovat pielessä.:confused:

no jos on 50 pelii vääntäny et ees tiiä oikeesti edes minkälainen itse 09 on, saatika sitten sitä kuinka 10 eroaa siitä. nyt tää piikittely alko sitte täällä, 2k poijjaat ei pidä siitä että kiekko alkaa pomppimaan EA:n puolellakin edes jotenki, onneks 2k:lla on sentään vielä se pienempi kaukalo ;)

no jos on 50 pelii vääntäny et ees tiiä oikeesti edes minkälainen itse 09 on, saatika sitten sitä kuinka 10 eroaa siitä. nyt tää piikittely alko sitte täällä, 2k poijjaat ei pidä siitä että kiekko alkaa pomppimaan EA:n puolellakin edes jotenki, onneks 2k:lla on sentään vielä se pienempi kaukalo ;)

Äläs nyt, EA:n sarjalla on minulle ihan erityinen merkitys jo senkin takia, että ensimmäinen koskaan omistamani peli oli NHL 2000 PSOnelle. Kaikkia pelejä 98:sta lähtien on hakattu ja löytyvät hyllystä vieläkin. 2004 pelasin samaa Dynastya 14 kautta;)

Lätkäpelejä yksin (tai joskus kaverin kanssa samalla sohvalla) pelaavana tekoäly on minulle melkein tärkein asia pelissä. 09:n pahin vika oli juuri ala-arvoinen AI. BaP oli yhtä helvettiä, yritäppä siinä hakea hyvää syöttöpaikkaa kun ketjukaverit ovat maalin takana runkulla ja itse saat tehdä kaiken työn. 6 vs 6 pelit joskus netissä olivat toki ihan huippua. Mitä nyt lagasi niin maan p*rkeleesti joka toinen matsi.

Videoiden perusteella samat ongelmat vaivaavat EA:n tekelettä edelleen. Silti varmasti tätäkin demoa tulee testattua, mutta tällä hetkellä näyttää valinta osuvan 2k-peliin, ensimmäistä kertaa sitten 2004 vuoden.

Lätkäpelejä yksin (tai joskus kaverin kanssa samalla sohvalla) pelaavana tekoäly on minulle melkein tärkein asia pelissä. 09:n pahin vika oli juuri ala-arvoinen AI. BaP oli yhtä helvettiä, yritäppä siinä hakea hyvää syöttöpaikkaa kun ketjukaverit ovat maalin takana runkulla ja itse saat tehdä kaiken työn. 6 vs 6 pelit joskus netissä olivat toki ihan huippua. Mitä nyt lagasi niin maan p*rkeleesti joka toinen matsi.

Videoiden perusteella samat ongelmat vaivaavat EA:n tekelettä edelleen. Silti varmasti tätäkin demoa tulee testattua, mutta tällä hetkellä näyttää valinta osuvan 2k-peliin, ensimmäistä kertaa sitten 2004 vuoden.

Öo... onko sulla menny ohi kaikki info mitä pelistä on tullut?
AI:ta on paranneltu helvetin paljon.
Esim. Omat hakevat paikkaa aktiivisesti, veska katkaisee syötön joka menee läheltä.

PS. En ole paha ihminen.:p

Tiedän ettei minulta ole mitään kysytty, mutta otanpa tähän nyt silti osaa.

no jos on 50 pelii vääntäny et ees tiiä oikeesti edes minkälainen itse 09 on, saatika sitten sitä kuinka 10 eroaa siitä.

Mutta jos 50 pelin jälkeen peli ei vieläkään innosta vaikka nyt sitten minua, niin alkaa olla aika selvää ettei peli ole minulle tarkoitettu? Myönnät varmaan itsekin, että noihin gameplay videoiden joukkoon voisi laittaa vähän 09 -pelin pelikuvaa etkä huomaisi sitä. Aikaisemmissa EA-peleissä se alkuinnostus oli juuri koko pelaamisen kohokohta. Peli tuntui kokonaan uudelta peliltä ja sitä oli hauska pelata, kunnes usein vanhat ongelmat palasivat mukaan. Nämä "Next Gen" lätkät eivät ole saaneet samanlaista fiilistä aikaiseksi (ainakaan minulle). Ei edes 07-08 hyppäys, vaikka siinä peli otti suuren askeleen. Kirjoitin tännekkin aikaisemmin, että nyt kun hallin tunnelmaan panostetaan niin saisin näihin peleihin takaisin sen pelaamisen fiiliksen. Pelikuvavideoista olen kuitenkin miettinyt ettei tuo nyt niin iso asia olekaan, enemmänkin hyvä lisä niille, jotka osaavat pelistä nauttia. Joku saattaa taas laittaa vanhaa kommenttia ylle, että miksi peliä lähtisi muuttamaan jos runko on hyvin kasassa. Ei näköjään tarvitsekaan, kun suurin osa täälläkin on selvästi tykännyt 09:stä. Minä en ole niiden noin 50:n pelin aikana, jotka peliä lainatessa olen pelannut, ole oppinut pelistä kauheasti nauttimaan. Sen takia kaipaisinkin EA:lta jotain radikaalimpaa muutosta peliin.

Enkä ole tässä nyt haukkumassa EA:n NHL-pelejä. Peli on minustakin periaatteessa ihan hyvä, mutta jokin merkittävä asia siitä puuttuu, jonka takia olen EA:n pelejä aiemmin pelannut oikeasti paljon (07 oli viimeinen). En sitten tiedä onko se pelimoottori, spurttinappulan puuttuminen vai se täällä paljon puhuttu kiekko, mutta jokin siinä minua vaivaa. Aiemmin luulin sen olevan kiinni vain siitä puuttuvasta tunnelmasta, mutta en usko sen olevan sekään. 07 oli vain niin erilainen, että sitä oli hauska pelata. 2k-pelejä en ole aikoihin omistanut, mutta tällä hetkellä on sellainen tunne, että kannattaisi kokeilla.

Pitäisi varmaan siirtyä vuorottelemaan vuosittain EA:n ja 2K:n välillä. Saisi joka vuosi jotain vaihtelua ;)

Edit. Nuo jälkipelit eivät kyllä näytä lähellekkään yhtä hauskoilta kuin aikanaan NHL 2000:ssa!
Edit2. Kuka tekee NHL 10 vs. NHL 2K10 ketjun? Nämä ketjut ovat alkaneet mennä aika lailla vain tappeluksi kahden pelin väliltä, joten melkeinhän nuo voitaisiin yhdistää ja laittaa pelien hypetysketjuihin vain niitä videoita ja uudistuksia.

Moni on varmaan huomannu jo yhtälön...

Ne jotka on jotain Dynastyä tai BaP:ta 09:ssä vääntäny pelkästään, ei tykkää pelistä.
Mutta ne jotka on hakeutunu kunnon joukkueeseen ja pelannut EASHL, ova pelanneet aivan tolkuttoman määrän otteluita ja todella nauttineet pelistä.

Kyllä mäkin ennen pelasin paljon lätkäpelejä, mutta viimevuosina hiipu innostus ja sillontällön tuli se pari pelii pelattuu. Nyt oon EASHL:ää pelannu yli 1600-ottelua. Eli kiitos EASHL:lle että alkoi taas virtuaalikiekko kiinostamaan. Siihen ei pystynyt 2K, eikä EA konetta vastaan pelatuissa matseissa, eikä 1 vs. 1 online pelit pahemmin ole koskaan kiinostaneet.

Ja kyllä se kiekkokin välillä todella yllättävästi pomppii 09:ssä, vailla magneettilapoja. Välillä oikein vituttaa, kun kiekko löytää tiensä omaan maaliin pakin perseen kautta, tai pomppaa veskan räpylännurkasta käden heilahtaessa, yläkautta selän taakke maaliin.

Ne jotka on jotain Dynastyä tai BaP:ta 09:ssä vääntäny pelkästään, ei tykkää pelistä.
Mutta ne jotka on hakeutunu kunnon joukkueeseen ja pelannut EASHL, ova pelanneet aivan tolkuttoman määrän otteluita ja todella nauttineet pelistä.

Kyllä mäkin ennen pelasin paljon lätkäpelejä, mutta viimevuosina hiipu innostus ja sillontällön tuli se pari pelii pelattuu. Nyt oon EASHL:ää pelannu yli 1600-ottelua. Eli kiitos EASHL:lle että alkoi taas virtuaalikiekko kiinostamaan. Siihen ei pystynyt 2K, eikä EA konetta vastaan pelatuissa matseissa, eikä 1 vs. 1 online pelit pahemmin ole koskaan kiinostaneet.

Ja kyllä se kiekkokin välillä todella yllättävästi pomppii 09:ssä, vailla magneettilapoja. Välillä oikein vituttaa, kun kiekko löytää tiensä omaan maaliin pakin perseen kautta, tai pomppaa veskan räpylännurkasta käden heilahtaessa, yläkautta selän taakke maaliin.

Tuota ekaa en voi kyllä allekirjoittaa. Olen pelannut netissä 1o1 pelejä n. 20 ja dynastya puolestaan varmasti reilut tuhat offlinessa. Ja löytyy kaveripiiristä pari muutakin, jotka ovat toimineet samoin. (Ne pari, jotka edes pelaavat ko. peliä) Ehkä kaveripiirini on henkisesti kyvyttömämpää, mutten ole vielä oikein innostunut tuosta 6o6 modista. Sitä vartenhan talvella on pihajäät.

Jos jaksais mennä johonkin joukkueeseen nii sillon toi 6 vs6 vois olla hyvä mutta ne joukkuepelit johon tulee kaikkialta random tyyppejä ni ne on ihan kauheitaita pelata. Joku älyää panna pelin pauselle koko ajan eikä pelipaikoista ole tietoakaan. Toivottavasti nämä pikajoukkuepelit saadaan sulavammiksi kympissä,

Nyt oon EASHL:ää pelannu yli 1600-ottelua. Eli kiitos EASHL:lle että alkoi taas virtuaalikiekko kiinostamaan. Siihen ei pystynyt 2K, eikä EA konetta vastaan pelatuissa matseissa, eikä 1 vs. 1 online pelit pahemmin ole koskaan kiinostaneet.

Itse olen tykännyt enemmän organisoida koko joukkuetta sekä metsästellä ja kehittää hyviä pelaajia. Myös oikeat nhl pelaajat kiehtovat enemmän kuin nimimerkit jotka eashl:ssä vilistää. Lisäksi en pelaa noin massiivisesti joten yksin pelaaminen ja satunnaiset 1 vs 1 nettipelit ovat minulle sopivampia. Onneksi kaikille on vielä vaihtoehtoja joista valita omansa. Eli siis hankin sen pelin jossa on syvempi yksinpeli ja parempi tekoäly. Aika näyttää, mutta tällä hetkellä jos pitäisi valita olisi se toinen oikea vaihtoehto minulle.

Njaa, itse en ole moninpeliä edes vilkaissut ja peli maittaa ihan hyvälle. Dynastya pääasiassa pelailen. Ainoa asia, joka pitemmän päälle hieman rupesi häiritsemään oli se, että kun All-Star alkoi käydä liian helpoksi ja siirtyi superstaralle, niin tietokone tekee selviä huijausmaaleja (eli vääntää väkisin tasoihin ja ohi). Toki joku über-pelaaja pystyy nekin jotenkin estämään, mutta itseltäni ne tappoivat peli-ilon ja vaihdoin takaisin All-starille. :)

Pidin myös NHL 2k9:stä, mutta siinäkin alkoivat muutamat seikat ärsyttää, esim. tekoälyn turhan paljon käyttämät superstar-liikkeet ja bugisuus, jota pelintekijät lopulta eivät edes yrittäneet parantaa yhdelläkään patchillä.

Tulen pelaamaan sitä peliä, joka tarjoaa paremman yksinpelisisällön. Minulla kun ei ole aikaa sitoutua mihinkään joukkueisiin jne. ja kaipaan urheilupeliltä kuitenkin tiettyä tavoitteellisuutta, joten yksittäiset moninpelimatsitkaan eivät kolahda. Ainoa moninpelimuoto, jota urheilupeleissä tulee pelattua on kaveria vastaan hot seatina tai "co-oppina" tietokonetta vastaan.

Henkilökohtaisesti minua suoraan sanottuna vituttaa tämä pelisarjafanien välinen sotiminen, sillä kuitenkaan noiden videoiden perusteella ei pysty sanomaan käytännössä mitään pelien paremmuudesta varmasti. Vasta demojen perusteella pystyy päättelemään jotain pelien tasosta, mutta niidenkään perusteella ei useimmiten kannata mitään suuria linjauksia tehdä (esim. NHL 2k9:n demo oli surkea esitys, mutta koko versio ihan kelpo peli).

Uskottavia mielipiteitä voitte -- molempien pelisarjojen fanipojat -- alkaa jakaa muiden kesken vasta kun olette kokeilleet molempien pelien kokoversioita usean kymmenen ottelun ajan ja yrittäneet tosissanne väännellä slidereita omaan pelimakuunne sopivaan suuntaan. Sitä ennen nuo teidän "ainoa oikea lätkäpeli" -mielipiteenne aiheuttavat lähinnä säälisekaisia tuntemuksia ja naurahduksia ainakin täällä päässä, joten mitä jos vain hypeteltäisiin sitä "omaa" peliä sille kuuluvassa ketjussa ja jätettäisiin vertailut/haukkumiset siihen asti kun on oikeasti pelannut molempia pelejä?

Itse olen tykännyt enemmän organisoida koko joukkuetta sekä metsästellä ja kehittää hyviä pelaajia. Myös oikeat nhl pelaajat kiehtovat enemmän kuin nimimerkit jotka eashl:ssä vilistää. Lisäksi en pelaa noin massiivisesti joten yksin pelaaminen ja satunnaiset 1 vs 1 nettipelit ovat minulle sopivampia. Onneksi kaikille on vielä vaihtoehtoja joista valita omansa. Eli siis hankin sen pelin jossa on syvempi yksinpeli ja parempi tekoäly. Aika näyttää, mutta tällä hetkellä jos pitäisi valita olisi se toinen oikea vaihtoehto minulle.

Itse olen pelannut melko ahkerasti kaikkia pelimuotoja. Offline BaP:ia 70 matsia, Dynastyä 50 matsia, vs pelejä 250 matsia ja kerhopelejä 60 pelaajalla ja 10 veskarina :)

Julkasusta lähtien 09:iä on tullut pelattua ylivoimaisesti eniten. Toivottavasti 10 on yhtä koukuttava. (epäilen, koska ei paljoa muutu ja tää 09:ikin alkaa jo kyllästyttämään)

Minun kohdalla tämä voi olla totta. Huutelen sikäli vieraisiin pöytiin, että pelaan X360:lla eikä minulla ole gold-tiliä, joten ei ole ollut mahdollisuutta kokeilla näitä pelejä livessä. Kyllä EASHL kuulostaa minunkin korvaan mielenkiintoiselta. Minusta moninpelaaminen on muutenkin ollut aina kivempaa kavereiden kesken samalta sohvalta, oli kyseessä sitten urheilu-, räiskintä- tai musiikkipeli. Kavereiden kesken pelaaminen on kyllä nykykonsoleilla vähentynyt aika reilusti ainakin omalla kohdallani, kun livepelaaminen on noussut suosioon.

Nyt karkasi taas aiheesta.

Tulee seurattua todella paljon nhl kiekkoa ja vertasin tuota kaukaloa siihen ja oikeasti se on kapeampi!

Kuinka monesti seuraat NHL otteluita samasta kamerakulmasta mistä sitä yleensä pelataan? Tein ihan mielenkiinnosta suurinpiirtein mittauksen NHL09 kaukalosta asettamalla 200cm pitkän pelaajan L1+R1 kanssa makaamaan poikittain laitaa vasten. Mittaustulokseksi tuli karkeasti 26 metriä tällä tavalla.

Arvaapa kuinka leveä NHL kaukalo on sääntöjen mukaan?

Helpotan sen verran että tuossa linkki sääntöihin -> NHL.com - Rules: Official Rules - Rule 1: Rink

Jos vieläkin helpotetaan niin siellä sanotaan 85 jalkaa, ja kun syötetään googleen seuraava teksti "85 feet to meters" saadaan seuraava tulos, 85 feet = 25.90800 meters

Kuinka monesti seuraat NHL otteluita samasta kamerakulmasta mistä sitä yleensä pelataan? Tein ihan mielenkiinnosta suurinpiirtein mittauksen NHL09 kaukalosta asettamalla 200cm pitkän pelaajan L1+R1 kanssa makaamaan poikittain laitaa vasten. Mittaustulokseksi tuli karkeasti 26 metriä tällä tavalla.
Kyllähän meistä jokainen voi tehdä näitä mittauksia, ja käännellä tuloksia miten haluaa. Onneksi kaikki tiedämme mittauksesi olleen erittäin tarkka ja luotettava, mittaa toki samalla kaukalon tai vaikka k****si pituus samalla menetelmällä:o

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom