Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 10 [PS3 Hype ja ostohehkutus]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _wickedtah69
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Oli jo aikakin EA:lta saada koneelle omat sliderit. Odotan suurella mielenkiinnolla miten niillä pystyy vaikuttamaan peliin. EA-porukka naureskelee, kun 2K-kiekkoilijat puhuvat slidereista, mutta se nyt vaan on niin, että niillä saa pelin juuri itselleen sopivaksi ja naristavaa jää paljon vähemmän.

Mä oon vähän erimieltä asiasta. Yleensä noita slidereita pitää rukata vain offlinessa, sillä online puolella kaikki pelaavat samoilla asetuksilla, joten slidereiden vaikutus omaan peliin lähinnä minimaalinen. Kun taas offlinessa: Mistä tiedät minkä tason pelaaja oikeasti olet, jos sä aina väännät slidereita haluamaksesi? Joo, peleistä voit saada tiukkoja ja "realistisia", mutta mittapuuna voit vaan käyttää omaa tasoasi.. Mikä on omatasosi silloin? Itse suosin enemmän pc puolen päivitettyjä asetuksia jotka voi ladata jostain. Eli silloin tiedät, että kaikki muutkin pelaavat samoilla asetuksilla, ja silloin myös tiedät minkä tason tekijä olet. Jos pelit päättyvät 6-0 sulle niin joko osaat tehdä pilumaaleja tai sit olet vaan tosi hyvä pelissä..
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Täälläkin oli julkaisupäivänä gigantissa hintalappu 69,60€, mutta lehdessä oli mainos 49,90€.
Noutamalla pelin kassa yritti veloittaa siitä tuon 69,90€, mutta taskusta kaivoin mainoksen jossa oli 49,90€ ja sillähän se irtosi.
Tämä tammistossa.

Tosta pitäisi ilmoittaa jo kuluttaja-asiamiehelle. Törkeetä yrittää saada yli hintaa tuoteesta jos joku onneton ei olekkaan sattunu näkemään lehti-ilmoitusta!!
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Tosta pitäisi ilmoittaa jo kuluttaja-asiamiehelle. Törkeetä yrittää saada yli hintaa tuoteesta jos joku onneton ei olekkaan sattunu näkemään lehti-ilmoitusta!!

Vaiko kuluttajaneuvojalle? ;)

Kuluttaja-asiamies on yksi ukkeli joka on kyseisen viraston ylijohtaja. Neuvojat palvelevat suoraan yksityisiä henkilöitä ongelmissaan..nus :D
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Olen jo aika monta vuotta ihmetellyt mikä ea:lla mättää kun ei sitten millään saa maajoukkueille oikeita peliasuja tehtyä. Kaikki muut on kuin karamellipaperia mutta maajoukkueiden pelipaidat aivan hirveetä shittiä. Ei tuon nyt luulis olevan ihan hirveän vaikeaa laittaa viimeiset mm-joukkueet peliin. Nytkin tulee olympialaiset niin olisi kiva vähän fliisitellä aidoilla joukkueilla kisatunnelmaa.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Olen jo aika monta vuotta ihmetellyt mikä ea:lla mättää kun ei sitten millään saa maajoukkueille oikeita peliasuja tehtyä. Kaikki muut on kuin karamellipaperia mutta maajoukkueiden pelipaidat aivan hirveetä shittiä. Ei tuon nyt luulis olevan ihan hirveän vaikeaa laittaa viimeiset mm-joukkueet peliin. Nytkin tulee olympialaiset niin olisi kiva vähän fliisitellä aidoilla joukkueilla kisatunnelmaa.

No nyt on suomenleijona paidassa.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Juurikin näin! Ja Bap ja eashl tarkoitin. 09 pisteillä ei käytännössä ollut mitään merkitystä.. Toisaalta.. musta olis tavallaan väärin sekin, että sais laittaa jotku kohda 99:ksi sillä aika harva OIKEA pelajaa on täydellinen missään.. joten maxit voitais rajoittaa johonkin 92-93 tasolle. Esim. J.Lehtinen oikeasti ei taida olla NHL:n nopein ja kovin vetäjä vaan hänen parhaat puolut tulevat hyvin esiin joukkuepelaajana, pirun hyvänä puolustavana pelaajana ja kovana raatajana..eli overal 85?? Ovechkinin tyylisiä pelaajia ei Nhl:ään kovinkaan montaa mahdu, vai oonko väärässä. Ja en edes hänelle laittaisi vetoa tai nopeutta 99 arvoksi.. Asiasta voi olla montaa mieltä.

Katsoppas Ovechkin videoita niin taidat olla erimieltä mitä tossa sanoit. ;)
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Mistä tiedät minkä tason pelaaja oikeasti olet, jos sä aina väännät slidereita haluamaksesi? Joo, peleistä voit saada tiukkoja ja "realistisia", mutta mittapuuna voit vaan käyttää omaa tasoasi.. Mikä on omatasosi silloin?

Mutta miksi pitäisi selvittää "oma taso"? Eikös pääasia ole että itsellä on hauskaa? Ja slidereita muuttelemalla saa pelikokemuksesta itselleen mieluisan.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Olen jo aika monta vuotta ihmetellyt mikä ea:lla mättää kun ei sitten millään saa maajoukkueille oikeita peliasuja tehtyä. Kaikki muut on kuin karamellipaperia mutta maajoukkueiden pelipaidat aivan hirveetä shittiä. Ei tuon nyt luulis olevan ihan hirveän vaikeaa laittaa viimeiset mm-joukkueet peliin. Nytkin tulee olympialaiset niin olisi kiva vähän fliisitellä aidoilla joukkueilla kisatunnelmaa.

Ei ole yksinkertaisesti oikeuksia paitoihin. Ne oikeudet on kuulemma kuitenkin aika vaikea saada, mutta eiköhän sekin onnistuisi, jos vaan viitsisivät. Siksipä en itsekään maajoukkueilla pelaa, koska paidat ovat vääränlaisia.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Mä oon vähän erimieltä asiasta. Yleensä noita slidereita pitää rukata vain offlinessa, sillä online puolella kaikki pelaavat samoilla asetuksilla, joten slidereiden vaikutus omaan peliin lähinnä minimaalinen. Kun taas offlinessa: Mistä tiedät minkä tason pelaaja oikeasti olet, jos sä aina väännät slidereita haluamaksesi? Joo, peleistä voit saada tiukkoja ja "realistisia", mutta mittapuuna voit vaan käyttää omaa tasoasi.. Mikä on omatasosi silloin? Itse suosin enemmän pc puolen päivitettyjä asetuksia jotka voi ladata jostain. Eli silloin tiedät, että kaikki muutkin pelaavat samoilla asetuksilla, ja silloin myös tiedät minkä tason tekijä olet. Jos pelit päättyvät 6-0 sulle niin joko osaat tehdä pilumaaleja tai sit olet vaan tosi hyvä pelissä..

Eikai kukaan järkevä ihminen vertaile keskenään offline-pelaamistilastojaan kilpailumielessä. Slidereiden pää-asiallinen tarkoitus on korjata tekoälyn virheitä, tehdä siitä tarvittaessa haastavampi ja ennenkaikkea realistisemmin käyttäytyvä ja ei-konemaisesti toimiva.

Sitäpaitsi väitän, että moni tällakin foorumilla kirjoittelevista paljon offline-seasonia tai -franchisea pelaava haluaa itselleen toistensa kanssa aika lailla samanlaisia asioita tekoälyltä. Voitaisiin vaikkapa porukalla perustaa "työryhmä" sorvaamaan ja testaamaan tekoäly / rosteripakettia keskimäärin mieleiseksemme. :)
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Ei ole yksinkertaisesti oikeuksia paitoihin. Ne oikeudet on kuulemma kuitenkin aika vaikea saada, mutta eiköhän sekin onnistuisi, jos vaan viitsisivät. Siksipä en itsekään maajoukkueilla pelaa, koska paidat ovat vääränlaisia.

Muistelenko nyt ihan omiani, mut eikös 2003-2005 vaiheilla ollu jossain ea:n nhl:ssä oikeet paidat world cup turnauksen johdosta? Se ei kai sit ollu kun sen vuoden lisenssi noihin aitoihin paitoihin tai jotain.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Peeceellehän on modaajat tehneet jo vuosia päivityksiä jokaiseen liigaan, siten että on löytynyt kaikki grafiikat pelipaidoista maalivahtejen varusteisiin ja jäämainoksista jumbotroneihin paranneltuina ja "aitoina" versioina. Tässä hommassa on kyllä konsolipelit lapsen kengissä, vaikka tuntuisi, ettei pitäisi olla ollenkaan vaikeata peleihin ympätä jonkinlainen grafiikkaimportteri. Mitään muuta ei sitten paljon tarvitsisikaan. Ei edes lisenssejä, kun grafiikat tulisivat modaajilta ilmaispäivityksinä.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Ei ole yksinkertaisesti oikeuksia paitoihin. Ne oikeudet on kuulemma kuitenkin aika vaikea saada, mutta eiköhän sekin onnistuisi, jos vaan viitsisivät. Siksipä en itsekään maajoukkueilla pelaa, koska paidat ovat vääränlaisia.

Jep. Jos oikein olen ymmärtänyt niin paitojen oikeudet on IIHF:llä, ja kun pelin nimi ei ole IIHF10 ei luulisi olevan oikeutta paitoihin, tuskin niitä IIHF:lle maksamallakaan saa? :confused:
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Jep. Jos oikein olen ymmärtänyt niin paitojen oikeudet on IIHF:llä, ja kun pelin nimi ei ole IIHF10 ei luulisi olevan oikeutta paitoihin, tuskin niitä IIHF:lle maksamallakaan saa? :confused:

Kyllähän ne saisi jos tarpeeksi latoisi rahaa tiskiin, mutta ilmeisesti EA ei katso sitä sen arvoiseksi. (IMO myös ihan sama kun ei näillä maajoukkueilla tule ikinä pelattua, kun ei saa valittua vähemmän leveää kaukaloa)
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Lisenssi – Wikipedia

Tuolta saat tietoa lisenssistä. Koska EA hyötyisi taloudellisesti IIHF:n pelipaidoista, joutuisi EA maksamaan IIHF:lle lisenssimaksun pelipaitojen käytöstä pelissään. Mahdollisesti IIHF ei mahdollisesta EA:n maksuehdotuksesta huolimatta antaisi lupaa käyttää maajoukkueiden paitoja pelissään. En tiedä onko maajoukkuepaidatkin IIHF:n alla. Jokatapauksessa paitojen käytöstä sovittaisiin erillinen korvaus EA:n ja pelipaitojen oikeuksien haltijan/haltijoiden kanssa, ennenkuin EA (tai joku muu yritys) paitoja saisi pelissään käyttää.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Mä oon vähän erimieltä asiasta. Yleensä noita slidereita pitää rukata vain offlinessa, sillä online puolella kaikki pelaavat samoilla asetuksilla, joten slidereiden vaikutus omaan peliin lähinnä minimaalinen.
Jepulis samaa mieltä myös täälä, siis Paten kanssa :). Itselle ei noilla slidereillä ole kyllä vattujakaan merkitystä, kun onneksi onlinessa väännetään aina kaikille samoilla asetuksilla. Näin myös toki EASHL:n puolella.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Ei ole yksinkertaisesti oikeuksia paitoihin. Ne oikeudet on kuulemma kuitenkin aika vaikea saada, mutta eiköhän sekin onnistuisi, jos vaan viitsisivät. Siksipä en itsekään maajoukkueilla pelaa, koska paidat ovat vääränlaisia.

Mun on jotenkin vaikeaa sisäistää tota, että en pelaa, koska ei ole oikeat paidat...

Siis pelihän on NHL10 ja siksi siis peli sisältää oikeat paidat NHL-joukkueille. Sama koskee rostereita ja niiden päivityksiä.

Kaikki muu mikä tulee mukana on vain plussaa. Mun mielestä on hieman aiheetonta haukkua noita lisiä joita pelistä NHL:n lisäksi löytyy...

Ja mitä tulee noihin slidereihin, niin mä en ole niihin koskenut sen jälkeen, kun online-pelaaminen tuli mahdolliseksi.

Menee varmaan tosiaan hieman ohi aiheen, mutta kuinka monella täällä näiden NHL-pelien pelaaminen rikkoo noita pleikan ohjaimia? Itsellä meni 09:n aikana kolme normi SIXASISta.
Nyt onkin sit toki dualshockit hommattu tätä kybää varten ja toiveena olis, et josko ne olis hieman kestävämpää laatua... (ja kyse oli siis normi käytöstä, ei seinään heittelystä...)
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Siis pelihän on NHL10 ja siksi siis peli sisältää oikeat paidat NHL-joukkueille. Sama koskee rostereita ja niiden päivityksiä.

Kaikki muu mikä tulee mukana on vain plussaa. Mun mielestä on hieman aiheetonta haukkua noita lisiä joita pelistä NHL:n lisäksi löytyy...
Aivan, juuri näin.

Tiedän tosin kokemuksesta, että on kaksi koulukuntaa
a) ne jotka ovat kiitollisia että SM-Liigat yms. ON ylipäätään pelissä mukana
b) ne jotka ovat tyytyväisiä että SM-Liigat yms. OVAT ylipäätään pelissä mukana, mutta kitisevät siitä että EA ei ole hoitanut niitä samalla tavalla ajan tasalle kuin NHL-joukkueita

Mutta kuten sanoit, niin pelin nimi on NHL 10 eikä esim. SM-Liiga 10 ;).
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Siis pelihän on NHL10 ja siksi siis peli sisältää oikeat paidat NHL-joukkueille. Sama koskee rostereita ja niiden päivityksiä.

Kaikki muu mikä tulee mukana on vain plussaa. Mun mielestä on hieman aiheetonta haukkua noita lisiä joita pelistä NHL:n lisäksi löytyy...

Tällä logiikalla FIFA 10 on ihan perseestä, kun siinä ei ole joka-*****-fifan-alaista-potkupallosarjaa;)


Edelleen, jos hankitaan lisenssit kaikkiin liigoihin, niin olisi suotavaa että ne myös tehdään kunnolla. Eli oikeat pelipaidat ja hallit, sekä ajantasaiset kokoonpanot. IIHF:n lisenssiä ei EA:lla ole, joten maajoukkueet menee sen kivan ekstran puolelle.

Vähän syö fiilistä pelata jotain Lukko-Saipa matsia Hartwall Areenalla:rolleyes:


Ja kohta joku teilaa mut taas, kun uskalsin vähän kritisoida tätä suurta ja mahtavaa EA:ta
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Littmanin viesti EA foorumilla:

A Message from Producer David Littman - NHL® Series Announcements - NHL Series: EA Forums

Tämän mukaan ovat demo palautteen perusteella tehneet vielä jotain hienosäätöä peliin. Mutta olihan demo muutenkin kohtuu vanhasta buildista, esimerkiksi sitä syötönkatkoanimaatiota missä maila on poikittainen ei näe demossa ollenkaan. Kuitenkin yksi gameplay videoista demosi tuota uutta syötönkatkoanimaatiota.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 Hype]

Littmanin viesti EA foorumilla:

A Message from Producer David Littman - NHL® Series Announcements - NHL Series: EA Forums

Tämän mukaan ovat demo palautteen perusteella tehneet vielä jotain hienosäätöä peliin. Mutta olihan demo muutenkin kohtuu vanhasta buildista, esimerkiksi sitä syötönkatkoanimaatiota missä maila on poikittainen ei näe demossa ollenkaan. Kuitenkin yksi gameplay videoista demosi tuota uutta syötönkatkoanimaatiota.

"we were able to slow down the speed of the fake shot, so you can’t just skate all over the ice while doing fake shots. " Good job EA!

Edit: Luultavasti kuitenkin NNB ja muut vastaavat jotain bugeja tästä(kin) pelistä löytävät ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom