Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]
maalivahdin koskemattomuus pois.
Kieltämättä olisi tosiaan jännempää, jos pakkinakin joutuisi tosissaan hakkaamaan niitä ukkoja maalinedessä tämän takia. Nyt piisaa vain se, että huolehtii syöttölinjat/lavan pois ja vähän tuuppaisee poikkarin varalta aina niitä maalinkulmille tulevia ukkoja. Mutta enpä kyllä oikein tiedä miten tuo toteutettaisiin järkevästi, muutenkin tahtoo jo olla kädet täynnä noitten maalinedustalle suuntautuvien syöttöjen kanssa. Ei välttämättä olisi pahasta lisätä noita syötönkatkoja. Itse ainakin monesti vain heitän sen syötön sinne ruuhkaan ja yleensä sieltä löytyy joku reikä mistä se menee läpi.
Omalla wishlistillä:
- Mailannoston tehoa laskettava entisestään. Välillä vastustajat nostelee sitä mailaa jo selänkin puolelta onnistuneesti.
- AI:n tasoa alas tietyillä osa-alueilla, samalla palkittaisiin ja kannustettaisiin ihmisiä pelaamaan täydellä kentällisellä, joka on EASHL:ää parhaimmillaan. AI-ukkoja on melkeinpä turha edes lähteä yrittämään kiertämään kulmissa. Sieltä tulee täydellisesti ajoitettua mailannostoa ja sitomista vähän turhan usein. Hyökkäyspäässä AI imuroi turhan menestyksekkäästi kiekon lapaansa, minkä seurauksena pakeilla ja ihmismolsella on paljon hankalampaa pelata kahden ihmisen joukkueita vastaan, kuin esim. viiden ihmisen. Samoin kyllä itsekin on helpompaa hyökätä ihmisiä kuin koneita vastaan. Ja sitten näemmä vielä se jokaisen AI pelaajan omistama jumalainen lättysyöttö, pois pois. OTP:ssäkin saan yksistäni dominoitua peliä AI-pelaajien kanssa, toki maalipaikoille pääseminen on hankalahkoa yksistään ja koko ajan on pelko perseessä one-timer vastahyökkäyksistä jne. Samoin muuten pakkina olo täyttä painajaista kun vastustajalla kolme AI-hyökkääjää. Aina kun on syöttölinja tyhjänä, niin syöttö lähtee sinne puolustusryhmityksen keskelle.
- Sitomisnapin/koukkaamisnapin ja tappelunhakemisnapin voisi sijoittaa erilleen. Välillä käy niin, että kun yritän vähän kahvata takaapäin, niin kehkeytyykin tappelu kun joku toisella puolella painaa kolmiota.
- Tosiaankin sitomista helpotettava. Välillä olen jäänyt tilanteesta ulos kun ukko ei ole sitonut vaikka kolmiota rämpytinkin. Helpottaisi myös puolustamista oleellisesti, kunhan vain tästä ei tule liian tehokasta mailannoston tapaan.
- Ne ihmeelliset lapsukset AI:sta pois. Kun kiekko osuu päädyssä oikeaan kohtaan ja pompsahtaa maalinedustalle, niin se menee maalivahdin luistimenterän kautta maaliin, kun tämä ei enää pidäkään tolppaa kiinni. Curvettamista harjoittavat AI-pelaajat pois. AI-maalivahdin eteensä torjumat hiljaa tulleet kiekot pitäisi saada vangittua suoraan jne. Ja samoin ne tekoälypakkien pysähdykset takaperinluistelussa siinä maalinedessä pois, joiden seurauksena saa hyökkäävä pelaaja kääntää kiekon vapaasti toiselle puolelle ja heittää takanurkkaan.
- Maalivahdeille takaisin tolppaanliimautumisnappula. Nyt kun se on automaattisella, niin se vaikeuttaa suuresti syvältä lähtevien one-timereiden torjuntaa. Lisäksi toivoisin, että jotenkin saataisiin maalivahtipeliä parempaan kuosiin (viivekin on pienimuotoinen ongelma, johon en ainakaan itse ole millään onnistunut totuttautumaan). Viivahiireily kantaa turhan hyvää hedelmää, mutta tosiaan sen menestyvyyttä on kitketty pois rajoittamalla molsen maksimimittoja (itsellä taisi olla 94 ja jotain maksimimittaisena maalivahtina torjuntaprosentti.....), sekä nostamalla maskin merkitystä. Mikä estää sen jatkuvassa perhosasennossa olemisen tehokkuutta. Joskus oli ammoin vastassa semmoinen kaveri, joka oli koko ottelun jatkuvasti perhosessa, eikä me saatu millään kiekkoa maaliin. Olihan siinä meiltä huonouttakin, mutta silti.
- Jotenkin toivoisi kärkkäämpiä +/- jaottelua noiden pelaajatyyppien suhteen. Minulla ei ole ainakaan mitään epäselvyyttä, millä pelaan laiturina. Ja sillä samalla kikkailijalla onnistuu puolustaminenkin yhtä hyvin, ellei paremminkin kuin puolustavalla puolustajalla. No laukauspelote ei tosin ole kummoinen.