Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]
kloever sanoi:
Selkeästi halusit vain tulla trollaamaan? Pelkästään demoa pelaamalla huomaisit, mitä eroja NHL 09 verrattuna on tullut. Tämä vain sillä oletuksella, jos olet pelannut NHL 09 sen verran, että tosissasi huomaisit nämä erot. Niitä eroja on jo tässä ketjussa esitelty paljonkin, jos ei mielenkiintoa tai jaksamista riitä tämän asian tutkimiseen, niin jätä tämä thread ja siirry muuanne trollaamaan.
Oho, taisi osua arkaan paikkaan kun tuollaiset itkupotkuraivarit vedit. Kaksi kertaa minua trolliksikin menit haukkumaan, ai ai. Sovittaisiinko, että mene sinä itse jonnekkin muualle parkumaan jos et tekstiisi löydä muita argumentteja kuin trolliksi haukkumisen.
Vaikka uudistuksia saattaa olla todella pitkä lista, mikään ei kuitenkaan vie pois sitä faktaa että tämä peli on ihan kuin 09, pelautuu samalla tavalla kuin 09, tuntuu samalta kuin 09, ja sokeriksi päälle vielä näyttää samalta kuin 09. Olen pelannut enemmän kuin tarpeeksi 09:ää (eli paljon), ja NHL10 ei yksinkertaisesti tarjoa
mitään sellaista, jonka takia jonkun aiemman version omistajan kannattaisi se ostaa. Juu ja demot on pelattu pitkään ja tarkkaan. 07:kin tarjoaa aika lailla samaa meininkiä. "Uudistukset" ovat mielestäni todella osuva sana, sillä itse ainakin maksan mielummin kuusikymmentä euroa uudesta pelistä, kuin uudistuksista vanhaan peliin. Right?
Ja muista pelisarjoista:
Otetaan vertailuun vaikka Halo-sarja.
Halo: Combat Evolved: Yksi parhaista/huonoimmista (riippuu ihan siitä kuka katsoo, näemmä) last-gen konsoliräiskinnöistä.
Halo 2: Toi uuden kampanjan juonineen, täysin erilaisen pelattavuuden, rekkalastillisen uusia hahmoja sekä uuden toisen päähenkilön, uuden pelimoottorin
eli uuden pelin. Niin juu ja kyllähän se multiplayerkin löytyi jo kakkosesta.
Halo 3: Vei tarinan päätökseen uudella juonella ja kampanjalla, taas uusittu pelimoottori, mapinteko-ohjelma eli Forge, Theater-tila, neljän pelaajan co-op, täysin uusi multiplayer sun muuta.
Eli taas uusi, eri peli.
Minulla ei ole mikään aikomus promottaa täällä Halo-sarjaa, siitä ei ole nyt kyse. Eli ei jatketa keskustelua siitä onko Halo hyvä/huono. Osoitin tuolla, että kyllä niitä jatko-osiakin voi tehdä sillä tavalla, että ei maistu täysin edeltävältä peliltä. Jo uusi kampanja on hyvä syy ostaa jatko-osa, mutta NHL-peleissä ei luullakseni eeppisillä juonilla rellestetä.
Minun puolestani asian käsittely loppuu tähän, halusin vain edes hieman osoittaa NHL-sarjan jokavuotisien jatko-osien hyvin marginaalista eroa. Joka tosiaan ärsyttää minua, sillä tällä tavalla EA voi jatkaa rahan nyhtämistä huonoilla peleillä.