Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 10 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyrsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

Jonkin näköinen ikäraja olisi suotavaa tällä foorumilla - tai edes apinasuodatin. Onhan lapsellisuus tietysti huvittavaa, mutta rajansa kaikella.



Hmm. Olen tuon itkuvinettäjäksi leimatun kaverin kanssa osaittain samoilla linjoilla.. Ok, miksi rikkoa jotain mikä on ehjää (grafiikka 08 & 09), mutta tuo kiekon "hitaus" tolpista kimmotessa, ja muutenkin todella monet tolppaosumat ja ohilaukausten määrän vähyys, ovat asioita jotka omasta mielestäni kuuluu ns. kiekkofysiikkaan, ja ovat täten olleet jo "vuosia" vähän pielessä. Jos kiekko osuu tolppaan, se harvoin "leijuu" takaisin maalin edustalle.
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

Hmm. Olen tuon itkuvinettäjäksi leimatun kaverin kanssa osaittain samoilla linjoilla.. Ok, miksi rikkoa jotain mikä on ehjää (grafiikka 08 & 09), mutta tuo kiekon "hitaus" tolpista kimmotessa, ja muutenkin todella monet tolppaosumat ja ohilaukausten määrän vähyys, ovat asioita jotka omasta mielestäni kuuluu ns. kiekkofysiikkaan, ja ovat täten olleet jo "vuosia" vähän pielessä. Jos kiekko osuu tolppaan, se harvoin "leijuu" takaisin maalin edustalle.

Mua eniten potutti se fiilis mikä pelaamisesta jäi 09-versiossa. Tarkoitan siis, että siitä puuttuu sellainen "tärkeän" ottelun fiilis - vähän kuin pelaisi harjoitusottelua. Tämä nyt ilmeisesti korjataan tuohon kymppiin, mutta tottahan se on, että tuota pelattavuutta on syytä viilata. Joskus ne vaan menee väärään suuntaan sen kanssa. Tuon kiekon fysiikan viilauksen lisäksi myös pelaajista voisi tehdä hieman raskaamman oloisia.
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

Hmm. Olen tuon itkuvinettäjäksi leimatun kaverin kanssa osaittain samoilla linjoilla.. Ok, miksi rikkoa jotain mikä on ehjää (grafiikka 08 & 09), mutta tuo kiekon "hitaus" tolpista kimmotessa, ja muutenkin todella monet tolppaosumat ja ohilaukausten määrän vähyys, ovat asioita jotka omasta mielestäni kuuluu ns. kiekkofysiikkaan, ja ovat täten olleet jo "vuosia" vähän pielessä. Jos kiekko osuu tolppaan, se harvoin "leijuu" takaisin maalin edustalle.

Samaa mieltä. Itseänikin ärsyttää 09-versiossa se, että tolppalaukauksia tulee aivan liikaa per matsi (itsellä keskimäärin 3-5, mikä on helvetin paljon reilusta kolmestakymmenestä maalia kohti suuntautuneesta vedosta). Pitkään ajattelin etten vain osaa tähdätä/laukoa oikein, mutta ei taida ihan siitä olla kiinni. Kiekon leijuminen pitäisi myös ehdottomasti saada korjattu tuohon kymppiin, ja kiekon elävyyttä pitäisi lisätä, se saisi pomppia ja kimpoilla paljon enemmän etenkin maalinedustalla. Nyt vedot jäävät lähes poikkeuksetta pakkien tai omien hyökkääjien suojiin ja niistä putoavat kuin liimattuna mailanlapaan.
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

Mua eniten potutti se fiilis mikä pelaamisesta jäi 09-versiossa. Tarkoitan siis, että siitä puuttuu sellainen "tärkeän" ottelun fiilis - vähän kuin pelaisi harjoitusottelua. Tämä nyt ilmeisesti korjataan tuohon kymppiin, mutta tottahan se on, että tuota pelattavuutta on syytä viilata. Joskus ne vaan menee väärään suuntaan sen kanssa. Tuon kiekon fysiikan viilauksen lisäksi myös pelaajista voisi tehdä hieman raskaamman oloisia.

Timanttisen totta. Aika kliininen, virkamiesoloinen fiilis noissa 09:n matseissa on vaikka pelaisi Stanley Cup -finaaleja. Onneksi kympissä tosiaan pitäisi parannusta tapahtua. Ja milloin, oi milloin saadaan näihin peleihin "oikea" fysiikkamoottori, jossa pelaajilla on aito massa, osumakohdat ja edes etäisesti uskottava tekoäly (että edes välillä tulisi tunne, että kentällä pelaavat yksilöt, ei aivoton joukko tekoälyttömiä tunareita tai vastustajan tapauksessa kylmän rauhallisia, erehtymättömiä, mielikuvituksettomia koneita).
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

YouTube - NHL 10 new Goalie animation


Yllätyin positiivisesti katsoessani tämän uuden videon! Näyttäisi että kiekon fysiikkaa on sittenkin viety parempaan suuntaan, pomppii mukavasti maaliviivan edessä. :) Luongon työskentelyssäkään ei ole moittimista. Tässä samalla kun katselin noita aiempia videoita uudestaan ja uudestaan, niin ei tämän nyt niin huonolta näytä muutenkaan. Ehkä itselläni oli liian kovat odotukset ennen ensimmäistäkään pelikuvaa/traileria, että ensireaktioni niiden ilmestyessä olivat "vähän" yliampuvia. :D
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

Hoksasin itsekin just tuon videon. Näytti aika hyvältä, huikea oli pelastus mokelta. Aika realistiselta näytti myös tuo kiekon käyttäytyminen tuossa tolppa-tolppa-kimpoilussa. Näähän alkaa parantua :D
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

Timanttisen totta. Aika kliininen, virkamiesoloinen fiilis noissa 09:n matseissa on vaikka pelaisi Stanley Cup -finaaleja. Onneksi kympissä tosiaan pitäisi parannusta tapahtua. Ja milloin, oi milloin saadaan näihin peleihin "oikea" fysiikkamoottori, jossa pelaajilla on aito massa, osumakohdat ja edes etäisesti uskottava tekoäly (että edes välillä tulisi tunne, että kentällä pelaavat yksilöt, ei aivoton joukko tekoälyttömiä tunareita tai vastustajan tapauksessa kylmän rauhallisia, erehtymättömiä, mielikuvituksettomia koneita).

Oikeastaan ensi vuodelle olisi kyllä saatava jo uusi pelimoottori tuohon. Viilailulla tuon saa paremmaksi, mutta onhan se tosiasia, että tuohon 09-versioon olisi nämä muutokset jo halunnut mitä nyt on nähty. Uskon, että peli tulee olemaan hyvä ja parempi, kuin edellisenä vuonna, mutta vielä enemmän eteenpäin pitäisi mennä, kun kerran tästä täysi hinta kuitenkin pyydetään. Ostan sen joka tapauksessa ja kilpailijan myös.
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

Olipa kyllä lupaavan näköistä. Seuraavaksi sitten ehkä kuullaan jotain BaP:n ja EASHL:n uudistuksista. Tosin, BaP ei kai mitään kovin suuria uudistuksia ole saamassa. Jossain ensimmäisissä videoissahan kerrottiin, että pelaajien tekoälyä parannellaan ja valmentajat osaavat antaa paremmin palautetta. Pelaajasiirtojenkin pitäisi kai sujua järkevämmin. Onnistuessaan ihan hyviä uudistuksiahan nuo ovat, mutta eivät kyllä riitä nostamaan BaP:n kiinnostavuutta tarpeeksi. Dynasty Modeenhan lupailtiin myös vähän samankaltaisia parannuksia.
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

YouTube - NHL 10 new Goalie animation


Yllätyin positiivisesti katsoessani tämän uuden videon! Näyttäisi että kiekon fysiikkaa on sittenkin viety parempaan suuntaan, pomppii mukavasti maaliviivan edessä. :) Luongon työskentelyssäkään ei ole moittimista. Tässä samalla kun katselin noita aiempia videoita uudestaan ja uudestaan, niin ei tämän nyt niin huonolta näytä muutenkaan. Ehkä itselläni oli liian kovat odotukset ennen ensimmäistäkään pelikuvaa/traileria, että ensireaktioni niiden ilmestyessä olivat "vähän" yliampuvia. :D

Hienon näköistähän tuo, mutta kylmää jälleen se tosiasia, että tuossa käytiin tolpassa kolme kertaa muutamaan sekuntiin.. Toivottavasti tuollaisia tulee harvoin.
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

Hienon näköistähän tuo, mutta kylmää jälleen se tosiasia, että tuossa käytiin tolpassa kolme kertaa muutamaan sekuntiin.. Toivottavasti tuollaisia tulee harvoin.

Joo tolppavetoja kyllä tuli vähän liikaa viime vuoden osassa... Vetäis vaan sitten molaria päin tai suoraan ohi. Tolppavetoja tulee varmaan oikeassa ottelussa mahdollisesti 1-3 kertaa
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

Onkohan Mikko ensimmäinen Wildin pelaaja, joka kannessa poseeraa (missään erilaisissa versioissa).

NHL 09:n nyt lainaan saaneena tuli kyllä heti taas huomattua, ettei peli ole muuttunut lähestulkoon yhtään 08:sta. Jos ja kun 10 on vain päivitys 09-versiosta, niin ei pelisarja ole pariin vuoteen todellakaan paljoa muuttunut. Toivottavasti nyt edes animaatioita olisi uusia, ettei samoja tarvitsisi 07:n ajoilta katsoa. No fiilis on toivottavasti ainakin uuden yleisön takia kunnossa, jos ei muuta ;)

Olenko muuten yksin mielipiteeni kanssa, kun väitän että pelaajat muistuttivat ainakin 2005:ssa ja 06:ssa enemmän itseään kuin esimerkiksi tässä 09:ssä? Jotenkin outoa, että tunnistettavia pelaajia onkin yhtäkkiä vähemmän.
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

Onkohan Mikko ensimmäinen Wildin pelaaja, joka kannessa poseeraa (missään erilaisissa versioissa).

NHL 09:n nyt lainaan saaneena tuli kyllä heti taas huomattua, ettei peli ole muuttunut lähestulkoon yhtään 08:sta. Jos ja kun 10 on vain päivitys 09-versiosta, niin ei pelisarja ole pariin vuoteen todellakaan paljoa muuttunut. Toivottavasti nyt edes animaatioita olisi uusia, ettei samoja tarvitsisi 07:n ajoilta katsoa. No fiilis on toivottavasti ainakin uuden yleisön takia kunnossa, jos ei muuta ;)

Olenko muuten yksin mielipiteeni kanssa, kun väitän että pelaajat muistuttivat ainakin 2005:ssa ja 06:ssa enemmän itseään kuin esimerkiksi tässä 09:ssä? Jotenkin outoa, että tunnistettavia pelaajia onkin yhtäkkiä vähemmän.

Onhan siinä NHL 09 ja NHL 08 välillä iso ero koko pelattavuudessa, laitappa NHL 08 sisään parin NHL 09 matsin jälkeen niin huomaat, kuinka paljon paremmalta NHL 09 tuntuu.

NHL 10 tuskin tuonee toimivaan konseptiin hirveitä muutoksia, lähinnä vaan twiikkausta pelimoottoriin ja parannuksia EASHL- ja BaP-pelimuotoihin. Itselle riittää pelkät EASHL-muutokset.
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

Onhan siinä NHL 09 ja NHL 08 välillä iso ero koko pelattavuudessa, laitappa NHL 08 sisään parin NHL 09 matsin jälkeen niin huomaat, kuinka paljon paremmalta NHL 09 tuntuu.

NHL 10 tuskin tuonee toimivaan konseptiin hirveitä muutoksia, lähinnä vaan twiikkausta pelimoottoriin ja parannuksia EASHL- ja BaP-pelimuotoihin. Itselle riittää pelkät EASHL-muutokset.

Joo voihan tuossa olla sama efekti kuin 07:n ja 08:n välillä oli aluksi, eroa ei aluksi havainnut kun 07:sta oli pitänyt vähän aikaa taukoa. Kun sitten kokeili uudestaan 07:a niin pelihän oli aivan järkyttävää nykimistä ja luistelu oli tyhmännäköistä räpellystä. En kuitenkaan koe, että 09 olisi ottanut niin 'suuria' kehitysaskelia vaikka eteenpäin on varmasti menty. Onhan tuo Be a Pro tietysti myös eräänlainen merkittävä uusi asia. Mutta minua vain häiritsee tuo, että pelissä katsotaan samoja animaatioita erätauolla ja valikot ovat samat kolmannen (ehkä jopa neljännen) kerran peräkkäin. Tietysti samoja animaatioita saa käyttää, mutta lisäksi olisi kiva nähdä jonkun verran uusia. EASHL:stä en sano mitään, kun olen taas ollut jo toista vuotta jälleen vain hopeajäsen. Tuo on varmaan asia, jota pitäisi kokeilla ja lisäisi pelin arvoa?

Olen kuitenkin toivonut jo 08:n uudistuslistalle peliin tunnelmaa, jotta pelaamisessa oikeasti olisi fiilistä. Nyt siihen on myös keskitytty, vaikka osa kokee tämän ilmeisesti turhemman luokan asiana. Pelkästään tunnelma voi kuitenkin olla se asia, joka tekee tästä pelistä sen mitä odotin jo 08:lta. Ja tietysti voisin harkita liveajan ostamista samalla kun pelin kaupasta haen. Jos EASHL pystyy lähellekkään samaan, kuin kiekko.tk -peli aikanaan kun sitä pelasin, niin olisihan tuo pirun koukuttava peli.
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

YouTube - NHL 10 Gameplay Refinements - Part 1

YouTube - NHL 10 Gameplay Refinements - Part 2

YouTube - NHL 10 Gameplay Refinements - Part 3


Kyllä nousi todella paljon fiilikset / odotukset tästä pelistä! Loistavaa työtä ja hienoja parannuksia, mielestäni parasta ovat reilusti paranneltu kiekkofysiikka ja AI:n puolustustekoäly (käyvät heti iholle siniviivalla.) Lisäksi valmiiksi skriptatut tilanteet on kokonaan poistettu, minkä uskon vasta kun näen :) Jokatapauksessa pitkästä aikaa oikeasti hyvät fiilikset EA:n kiekkopelistä! :cool:
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

YouTube - NHL 10 Gameplay Refinements - Part 1

YouTube - NHL 10 Gameplay Refinements - Part 2

YouTube - NHL 10 Gameplay Refinements - Part 3


Kyllä nousi todella paljon fiilikset / odotukset tästä pelistä! Loistavaa työtä ja hienoja parannuksia, mielestäni parasta ovat reilusti paranneltu kiekkofysiikka ja AI:n puolustustekoäly (käyvät heti iholle siniviivalla.) Lisäksi valmiiksi skriptatut tilanteet on kokonaan poistettu, minkä uskon vasta kun näen :) Jokatapauksessa pitkästä aikaa oikeasti hyvät fiilikset EA:n kiekkopelistä! :cool:

Niin se mieli muuttuu kullakin. Olet selvästikin enemmän yksinpelin kannattajia kuin onlinessä huhkiva virtuaaliatleetti? (CPU AI jne.)

Itsekin olin tyytyväinen noihin muutoksiin mitä tulee, EASHL:n puolelle tämä oli iso uutinen: "Once we had the goalies to a state that we liked, we brought in some of the top EASHL players in the Vancouver area to try and find holes. The first thing they did was try all the exploit goals from 09 which were unsuccessful but they did find a couple situations where the goalies could still be improved. We took that feedback and made the final tweaks. Eli kaverit, jotka varmasti ovat jossain vaiheessa uraansa glitchanneet enemmän tai vähemmän pääsivät suuren silmän alla kokeilemaan "parhaita kikkojaan". Ehkäpä näemme ensimmäisen NHL:n, jossa ei ole mahdollisuutta vetää jatkuvasti toistettavaa glitchimaalia.

Videoista sai myös sen kuvitelman, että peliä tehdään juuri fanien ehdoilla. Muutamat kerrat mainittiin miten fanit ovat antaneet palautetta jostain ja miten he ovat tätä kuunnelleet.

Kiekon liike ei videolla näyttänyt vielä niin hyvältä kuin olisin toivonut (muistutti paljon NHL 09), mutta siihen tullee varmasti jotain hienosäätöä vielä. Slow mo-videoista on tietty hieman vaikea nähdä sitä todellista kiekon liikerataa, mutta jotain suuntaa se antaa.

Tuo CPU AI on kieltämättä hyvä juttu myös EASHL:n puolelle, sillä NHL 09 CPU pakit ovat aivan kuraa. Voit miltei olla jo varma ottelun voitosta, jos kaverilla on CPU-pakit, sillä onetimerit ja 1on1 ovat älyttömän helppoja. Dynaamisesti toimiva AI olisi kyllä hieno juttu - koskaan ei tiedä mitä pakki tekee.
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

PS3-puolella puhutaan, että NHL 10:ssä olisi vihdoin Sm-Liigalle ja Elitserienille omat kausi- ja pudotuspelimodensa. Hienoa, jos näin on! Ei noilla joukkueilla oikein mitään ole tehnyt, eikä niitä ole jaksanut päivittää vain yksittäisten pelien takia. Jos vielä joku kokoonpanopäivitys saataisiin heti alkukaudesta, jos alussa mennään viime kauden kokoonpanoilla..
 
Vastaus: NHL 10 [X360 Hype]

Muutama kitinän aihe...

Eurokaukalot ovat aivan liian suuria...vuodesta toiseen. Sen myötä pelin heikkous, intensiteetin puute korostuu entisestään.
Homofobiassaan fyysistä kontaktia karttava tekoälyttömyys syö myös tehokkaasti fiilistä...

Pelinopeutta saanee taas säätää mielensä mukaan ja se onkin (noin suurin piirtein) oletustasolla suht ok. Sitä en tosin käsitä että millä tavalla monen toivoma hitaampi tempo on realistisempaa? Se mikä pelistä on mielestäni oikeasti puuttunut on pelin tempoa ottelun sisällä rytmittävä fyysisyys eikä niinkään itse pelin nopeus.
 
Ylös Bottom