Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3 Hype ja hankintapölpötys]

Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Nyt on tykitetty monta tuntia demoa ja tätä olen mieltä:

Ja sitten vielä. Tuli nimittäin naurettavin loukkaantuminen IKINÄ. Yritin taklata vastustajaa pleksiin mutta se väistää juuri ja juuri. Oma pelaaja rysäyttää kylki edellä pleksiin, kaatuu selkä edellä jäähän ja seuraavassa välianimaatiossa näkyy kun sitä talutetaan kaukalosta ulos.:D

Itellä ja kavereilla tullu kympissä näitä useita. On ollu aina pienet repeilyt.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Peliä on nyt useita kymmeniä eriä tullut pelattua, ja päällimmäiset fiilikset ovat olleet hyvät. Pelin uudistukset ovat vaikuttaneet hyviltä, muutamia juttuja lukuunottamatta. Tekoäly ainakin näin alkuvaiheessa on minusta vaikuttanut tasapuoliselta ja on myös ilmeisesti hieman aikaisempaa "älykkäämpi". Saa nähdä mitä tapahtuu kun vaikeustasoa pääsee nostamaan ylöspäin. Maaleja tulee huomattavasti monipuolisemmin kuin aikaisemmin, joka on minulle erittäin tärkeä asia pelin pitkäikäisyyttä ajatellen. Vaikka maalit eivät vielä aivan 2k:n tasolle tuossa yllättävyydessään ja erilaisuudessaan pääse, niin suunta on oikea. Jos kiekon fysiikkaa ja maalivahteja ollaan sitten vuoden päästä paranneltu, niin uskoisin maalinteon olevan melkoista hunajaa.

Laitetaan nyt pari mieleentulevaa negatiivista asiaa:
- Uusinnat: Minulla on EA:n NHL-peleistä hyviä muistikuvia ainakin 2005:sta lähtien ja aina olen ihmetellyt noita onnettomia uusintoja. Maaleista nähdään edelleen käytännössä katsoen vain se viimeinen veto, ehkä myös viimeinen syöttö. Maaliuusintoihin pitäisi pikkuhiljaa saada kuvaa 5-10 sekuntia aikaisemmin maalin synnystä. Myöskään minkäänlaista TV-lähetystyyppistä kuvakulmaa ei noissa maaleissa nähdä, vaan kamera usein tyytyy pyörimään pelaajan selän takana, joka on pahimmillaan hyvin ärsyttävää. Hyvien maalipaikkojen näyttäminen on näköjään myös vähentynyt huomattavasti, sillä nyt jokainen uusinta esittelee kovia pommeja (joita tulee liikaa) tai edellistä paitsiotilannetta.

- Hajoavat mailat: Olin hajoavia mailoja vastaan jo silloin kuin siitä kuulin ja olen sitä edelleen. Kauhuskenaariot viimeisen minuutin takaa-ajoasemassa pelaamisesta ja siinä tilanteessa hajoavasta mailasta on jo koettu. Yleensä nuo mailojen hajoamiset ovat olleet kohtuu kivuttomia, mutta joissain yksittäisissä demon erissä tuota on tapahtunut liikaa. Pelaajilla tuntuu muutenkin olevan turhan heikko ote mailasta.

Muutakin pientä miinusta löytyy sieltä täältä, enkä nyt jaksa kirjoittaa maalivahdeista tai kiekon fysiikoista mitään, kun ne nyt kerta ollaan tässä vuoden parin aikana laittamassa kuntoon ja niissäkin on näköjään hieman eteenpäin menty. Päälliset ajatukset tosiaan ovat olleet positiiviset. Sanotaan nyt vielä, että HUT:n korttien tutkiskelu omalla kuvaputkellani on melkoisen tuskaista, sillä välillä noita pelipaikkoja, nimiä ja pelityyliä ei meinaa nähdä millään, joten pitää mennä usein kurkkimaan pelaajasta tarkempia tietoja.

En ole muuten vieläkään päässyt näkemään tuota videotarkistusta.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Saa nähdä mitä tapahtuu kun vaikeustasoa pääsee nostamaan ylöspäin.
En tiedä, tarkoittiko lainattu lause sitä, että vasta koko versiossa pääsee nostamaan, mutta jo demossa vaikeustasoa pystyy nostamaan siinä Battle For The Cup -pelimuodossa.

Itse yllätyin jo siitäkin, että ainakin Ultimate Teamissa tuntuu Pro:stakin olevan jo jonkin verran vastusta, kun aiemmissa olisin piessyt Pro:lla tekoälyn heittämällä. Voi olla tosin harhaakin, sillä tuossahan pääsee pelaamaan vain yhden erän. Erot voisivat tulla esiin täydessä ottelussa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Onlinessa käytössä All-star vaikeustaso, jolla ei nuo sinivivialämärit yms. mene kovinkaan hyvällä prosentilla. Eli monipuoliset maalit, johtuu vaikeustasosta, kyllä NHL 10:ssäkin tuli "pro"lla maaleja todella monipuolisesti, mutta kun vaikeustasoa nostettiin, niin johan alko menemään vaan varmat kikat (no ei ihan, mutta todella harvoin sai siniviivalta tehtyä maaleja tai normaaleilla vedoilla).

Mutta silti eriomainen peli tulossa, vielä 3 viikkoa täytyy odotella... :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

En tiedä, tarkoittiko lainattu lause sitä, että vasta koko versiossa pääsee nostamaan, mutta jo demossa vaikeustasoa pystyy nostamaan siinä Battle For The Cup -pelimuodossa.

Aijaa, kiitos tiedosta. Olen luullut koko ajan, että vain pro-taso on mahdollinen. Pro-tasolla siis tekoäly on tuntunut minusta reilulta. Mietin, että miten vaikeustason luonti tulee vaikuttamaan siihen. Pro-taso tosiaan tuntuu ihan hyvin tarjoavan vastusta juuri HUT:ssa. Äsken voitin ensimmäisen ottelun sitä AHL-joukkuetta (?) vastaan 7-0, jolloin alkoi tulla olo, että taso on liian helppo. Omaksi järkytyksekseni hävisin kuitenkin välieräottelussa Chicagolle jatkoajalla 2-1. Joten ei tuo nyt ihan liian helppo näköjään minulle vielä ole :D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Oikea sääntöhän menee niin, että jos pelaajat paineistavat vastustajia, jotka pistää kiekon omaan häkkiin, niin silloin maalia ei hyväksytä (en muista oliko vain kansainvälisissä peleissä vai kaikissa liigoissa). Eli on se silti aika tulkinnanvarainen juttu. Tämän taisi joku selostaja kertoa muistaakseni.

Onko tämä jokin uusi sääntö? Esim. kaudella 08-09 Montrealin Ryan O'Byrne laittoi kiekon omaan reppuun näin: YouTube - Ryan O'Byrne Scores On His Own Goal ja maali hyväksyttiin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Niin ja sellanen tuli mieleen kun ei täällä ennen ole ollut niin taklauksen vaikeuden slideria voi säädellä demossa! Nyt se tais olla siinä keskivaiheilla default ja normal asetuksilla.

Sellaisen huhun kuulin kanssa ea:n foorumin moderaattorilta että online pelit tullaan pelaamaan asetuksilla all-star & normal.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Sääntö menee NHL:ssä tuon suhteen niin, että jos joku jäähyä saamassa olevan joukkueen pelaaja jollain fyysisellä toimenpiteellä aiheuttaa kiekon menemisen maaliin, niin maalia ei hyväksytä.

Nämä demon hylkäykset ovat kuitenkin ilmeisesti tapahtuneet tilanteissa, joissa toinen joukkue ottaa maalivahdin pois pelin lopussa yrittäessään kavennusta tai tasoitusta.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Niin ja sellanen tuli mieleen kun ei täällä ennen ole ollut niin taklauksen vaikeuden slideria voi säädellä demossa! Nyt se tais olla siinä keskivaiheilla default ja normal asetuksilla.

Sellaisen huhun kuulin kanssa ea:n foorumin moderaattorilta että online pelit tullaan pelaamaan asetuksilla all-star & normal.


Mitä eroo tolla defaultil ja normalil konkreettisesti on?

Toivottavasti onlines on ees all-star taso ettei vaan pro..
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mitä eroo tolla defaultil ja normalil konkreettisesti on?

Toivottavasti onlines on ees all-star taso ettei vaan pro..

Katso slidereista ennen peliin menoa, jossa asetuksen voi vielä itse päättää. Normal asetuksel pelitempo on vähän nopeempaa ja olikohan syötöissäkin vähän eroa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Onlinessa käytössä All-star vaikeustaso, jolla ei nuo sinivivialämärit yms. mene kovinkaan hyvällä prosentilla. Eli monipuoliset maalit, johtuu vaikeustasosta, kyllä NHL 10:ssäkin tuli "pro"lla maaleja todella monipuolisesti, mutta kun vaikeustasoa nostettiin, niin johan alko menemään vaan varmat kikat (no ei ihan, mutta todella harvoin sai siniviivalta tehtyä maaleja tai normaaleilla vedoilla).

Mutta silti eriomainen peli tulossa, vielä 3 viikkoa täytyy odotella... :rolleyes:


Minä saan NHL10 Superstar-tasolla hieman viritellyillä slaidereilla maaleja hyvinkin monella tapaa, viivalta, suorat kudit yms. ilman mitään glitchi-kikkoja :) Ja mikä parasta AI pelaa myös ihan siedettävää kiekkoa ja haastaa hyvin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Sääntö menee NHL:ssä tuon suhteen niin, että jos joku jäähyä saamassa olevan joukkueen pelaaja jollain fyysisellä toimenpiteellä aiheuttaa kiekon menemisen maaliin, niin maalia ei hyväksytä.

Nämä demon hylkäykset ovat kuitenkin ilmeisesti tapahtuneet tilanteissa, joissa toinen joukkue ottaa maalivahdin pois pelin lopussa yrittäessään kavennusta tai tasoitusta.

Itse kokeilin tuota kun oli vastustajalle tulossa jäähy. Syötin kiekon maaliin ilman vastustajan häirintää ja maali hyväksyttiin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Itse kokeilin omien maalien tekemistä kuudella kenttäpelaajalla, ja kaikki hyväksyttiin ilman tarkistusta. Näillä tiedoilla mahdollinen bugi siis koskee vain koneen ohjastaman joukkueen tekemiä omia maaleja. Toivottavasti se silti on korjattuna jo heti julkaisussa. Bugin kohdanneet vain ilmoittamaan kokemuksistaan EA:n foorumeille.

Perjantain ja lauantain välisenä yönä paljastetaan sitten EASHL:n, Be a Pron ja Be a GM:n uutuudet kokonaisuudessaan neljännen ja todennäköisesti viimeisen Live Chatin merkeissä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Sääntö menee NHL:ssä tuon suhteen niin, että jos joku jäähyä saamassa olevan joukkueen pelaaja jollain fyysisellä toimenpiteellä aiheuttaa kiekon menemisen maaliin, niin maalia ei hyväksytä.

Nämä demon hylkäykset ovat kuitenkin ilmeisesti tapahtuneet tilanteissa, joissa toinen joukkue ottaa maalivahdin pois pelin lopussa yrittäessään kavennusta tai tasoitusta.

Siis "During the delayed calling of a penalty, the offending team cannot score unless the non-offending team shoots the puck into their own net. This shall mean that a deflection off an offending player or goalkeeper, or any physical action by an offending player that may cause the puck to enter the non-offending team’s goal, shall not be considered a legal goal. Play shall be stopped before the puck enters the net (whenever possible) and the signaled penalty assessed to the offending team."

eli tarkoittaa sitä se fyysinen toimenpide, että jos vastustajalla on kiekko ja törmäät tms. häneen ja hän lyö kiekon omaan maaliin, niin sitä ei hyväksytä (NHL:ssä, vaikka et koskisi kiekkoon) eli ei vaikea sääntö ollenkaan. Ja Wertyman sanoi sanan "paineistaminen". Kyllä NHL:ssä vastustajaa saa painostaa (henkisesti ja sopivan etäisyyden päästä) mielin määrin jos kiekon saa menemään niin maaliin (jäähyn tullessa). Maali tosin hylätään heti kun tehdään joku vastustajaan kohdistuva fyysinen ele (tönäisy tms.) tai kosketaan itse kiekkoon eli ei siinä paljon tulkinnanvaraa jää. :) (Sori vaan, "rakastan" sääntöjen tulkintaa)

e: päivän linkki: http://tweetphoto.com/41033714

e2: päivän viesti:
Redshirt sanoi:
The custom cameras only work from the end to end style cameras, not the side (broadcast) view. (Please don't kill the messenger).
eli sillä custom kameralla voisi vain muuttaa niitä "classicceja" yms. kuvakulmia mieleisemmäksi. Ei Broadcast-kuvakulman säätöä siis.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Hmm, onko se vaan mun taitojen puute vai miksei tässä uuden änärin demossa oikein onnistu suoraan syötöstä vedot? Tarkoitan aloitustilanteita, jossa voitettuaan alotuksen hyökkääjä syöttää kiekon taakse pakille, joka vetää suoraan syötöstä.. edellisessä änärissä riitti ku työns oikeata tattia saman tien eteenpäin ku syöttö oli lähtenyt mutta tän uusimman änärin demossa pakit vaa "sylkäisee" kiekkoa eteenpäin erittäin tehottomasti. Muutaman kerran oon onnistunut saamaan pakkia "latailemaan" hieman vetoaan (oikea tatti väännettynä taaksepäin syötön lähdettyä) mutta tuo ei ole onnistunut kuin muutaman kerran.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Hmm, onko se vaan mun taitojen puute vai miksei tässä uuden änärin demossa oikein onnistu suoraan syötöstä vedot?

Nuo one-timer lämärit on muuttunu kympistä. Kun pidät L2 pohjassa ja vedät tikun taakse niin pelaaja nostaa mailan taakke (ja liikkuminen on mahdotonta btw, eli jos vauhdista valmistelee lämäriä niin pelaaja helposti liukuu tilanteen ohi kun virittelee) ja sitten normisti ylöspäin tattia kun kiekko on lähimailla.... Joskus olen pitkiin syöttöihin onnistunut laukeamaan lämärin ilman tuota venkoilua laittamalla vaan tatin yläasentoon, mutta yleensä sieltä tulee se lirurannari.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Okei, hyvä tietää.. Täytyypi kokeilla tuota L2-napin virittelyä ku töistä pääsee!
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Viime kaudella ainakin Ilves teki omiin tällä tavalla, että vastustajalle oli tulossa jäähy ja Ilveksen maalivahti oli vaihdettu kuudenteen kenttäpelaajaan. Ilveksen pelaaja yritti syöttää toiselle, ja vastaanottajan mailasta kiekko kimposi sitten omaan tyhjään maaliin.. Tuomari ei oikein tiennyt pitäisikö maali hyväksyä vai hylätä, joten tuomari meni oikein lueskelemaan sääntökirjaa.. Hetken lueskelun jälkeen maali hyväksyttiin :D
 
Ylös Bottom