Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3 Hype ja hankintapölpötys]

Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

En ole koskaan oikein ymmärtänyt noita trailereita... Joojoo hienoja on, mutta mitä tekemistä niillä on pelin kanssa? Ei yhtään mitään.

Sieltähän se joka vuotinen "yli 200 uudistusta" tulikin jo. Eli käytännössä 199 uutta pelipaitaa ja Timo Jutila rillaamassa erä tauolla. Olen pettynyt näihin uudistuksiin aiempinakin vuosina, joten miksi en pettyisi nytkin? Toivottavasti yllättää positiivisella tavalla, sitä ei uudistus 09->10 tehnyt yhtään.
Siis tossa trailerissa näkyy jo monta uudistusta mitkä on askel lähemmäs realistista fysiikkaa. Ja kuten täällä ja monessa paikassa on jo lukenut niin tuota fysiikka kokonaisuutta ajetaan sisään seuraavan 3 pelin aikana, eli oliko nyt sit 2013 kun ton uudistuksen pitäs olla kokonaan valmis? Mut jokatapauksessa ihan turha täällä marista että vaan paitoja tulee lisää.. Ja sitte näille jotka marmattaa kun ei tehdä maaleja kun "4" eritavalla, no mitkäs ne on? Suoralaukaus, onetimer, ohjuri, ripari ronkkimiset. Sitten mitä muita on oikeessakaan elämässä? Ja noita laukauksia menee sisään hyökkäysalueelle monista erikohdista. Ei ole käytännössä kohtaa mistä ei voisi maalia tehdä. Jostain menee useammin jostain harvemmin niinkuin oikeastikkin. 100% varmaa maalia tässä ei ole, ei ne bugiranteetkaan 100% varmoja ole tässä olleet. Ja aina tuntuu että nää marisiat on pelkästää paikkallispelejä pelaavia, kun peliä kehitetään kumminkin enempi nettipeliksi (nykyaikaa) niin paikallispelien kehitys toki vähän toissijaista. Tekoäly kun ei ole vielä ihmisen veroista missään muussakaa pelissä. Muttapa joo itellä ainakin traileri nosti odotuksia todella paljon, etenkin tuo taklausten toteutus vaikuttaa erittäin hyvältä! Itse mokkea suurimmaksi osaksi pelanneena kiinnostaisi myös tietää mitä uutta sille osastolle on tulossa, vaikka sinne tulevat suuret muutokset ovat vasta vuoden kahden päässä. Mut eiköhän meitä mokkejakin jollain karkilla hemmotella. Ero 09 -> 10 oli jo valtava.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Ja aina tuntuu että nää marisiat on pelkästää paikkallispelejä pelaavia.

Taitavat marisiat olla näitä 2k faneja jotka eivät voi sietää että NHL11 vie mennen tullen :D Ja 2k tuskin tulee saavuttamaan edes tätä ,mitä nhl11 tuo ;)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Taitavat marisiat olla näitä 2k faneja jotka eivät voi sietää että NHL11 vie mennen tullen :D Ja 2k tuskin tulee saavuttamaan edes tätä ,mitä nhl11 tuo ;)

Jaa a itellä palo käämi änäri kymppiin siinä vaiheessa kun maaleja tuli aina sillä parilla tavalla, 2K:n sarjan peleissä kiekkofysiikka on vaan valovuosia edessä, vaikka EA:n kiekkopeli veisikin sitten muilla osa-alueilla.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

tottakai EA hypettää trailereissa, parannuksiksi lasketaan kaikki mahdollinen ja vähän päälle.

mutta eihän nyt kukaan voi väittää etteikö peli olisi 07:sta lähtien parantunut roimasti joka vuosi.

offline pelaajille ehkä vähemmän uudistuksia, mutta joka eashl:ään on tutustunut niin eipä paljon parempaa verkkopelaamista ole olemassa . ja sekin on kaukana täydellisestä vielä, yleisön toiveita on kuunneltu ja mm. klubitreenit tulevat uudessa hokissa kehiin :)

hyvää työtä tekee ea hokin parissa, pienehköllä tiimillä ja pienellä budjetilla. kuitenkin älyttömällä aikataululla vääntävät pelejä.

innolla odotellaan seuraavaakin, kaikki luvatut parannukset ovat juuri niitä joista me pelaajat olemme ea:n foorumeilla valittaneet. vaikkei foorumeilla valituksiin juurikaan vastailla ea:n taholta, näkee uuden pelin uudistuksista kuitenkin että meitä on kuunneltu.

Go EA!
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Ja tässä tuohon linkittämääni postaukseen vastaus pelintekijän suusta eli kyllä "siellä" välillä osallistutaan keskusteluunkin EA:n toimesta.

Redshirt_EA@OS sanoi:
One note is that what they are showing at E3 has the hitting amped up because they want to make sure people see the new physics on the players. There will still be game styles so you can play with exaggerated or realistic hitting and the online settings will be much more towards the realistic end of the spectrum than what Chase saw.

Eli vastauksena niille joiden mielestä taklaukset esittelymateriaaleissa ovat olleet "liian suuria", Redshirt (jason rupert, ootteko bonganneet eashl-bottina?) selittää että pelistä saisi säädettyä erilaisia "tyylejä" joista toiset ovat lähempänä realistista taklaamista. Myös online-peleissä taklaukset olisivat "realistisempia".
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Jaa a itellä palo käämi änäri kymppiin siinä vaiheessa kun maaleja tuli aina sillä parilla tavalla, 2K:n sarjan peleissä kiekkofysiikka on vaan valovuosia edessä, vaikka EA:n kiekkopeli veisikin sitten muilla osa-alueilla.

no jos tuolle tielle lähetään niin ei sillä pelkällä kiekkofysiikalla pitkälle pötkitä.
jos pelissä on kiekkofysiikka valovuosia edellä EA:n vastaavaa, mutta muuten itse peli on valovuosia takana niin sekö sitten on hienoa?

mielestäni tulevat uudistukset on hyviä, osa jo monta vuotta odotettuja, mutta ei kaikkia muutoksia tietenkään heti vuodessa voi tehdä, hiljaa hyvä tulee.

ja jos et ole saanut maaleja kuin parilla tavalla, niin vika taitaa olla enemmän miehessä kuin pelissä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

ja jos et ole saanut maaleja kuin parilla tavalla, niin vika taitaa olla enemmän miehessä kuin pelissä.

Et ole tainut pelata pahemmin 2K sarjan pelejä? Tarkoitin lähinnä että vedot ja veivit menevät sisään EA:n pelissä aina samalla tavalla toisin kun 2K:ssa jossa kiekko pomppii edestakaisin realistiseen malliin ja niin edelleen.

Siinä olet kyllä oikeassa ettei pelkällä kiekkofysiikalla pitkälle potkita, mutta vaihtelu virkistää.

Kummasakin tän hetkisessä pelissä on niin hyvät kuin huonot puolensa, jos EA lisäisi kunnon fysiikat niin kiekkopelien voittaja olisi löytynyt, mutta se tuskin tapahtuu vielä tänävuonna kilpailijan jäädessä pois.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Tämä uusi NHL 11 kuulostaa hyvältä, mutta onko siinä korjattuna 10n bugeja / liian helppoja tekopaikkoja, jne.. ?

10:ssä pätkii ja jökkii nettipelaaminen, vaikka kotona 30M netti. Yhteys menetetty EA:n peliserveriin. Miten tuo voi tulla 6kk pelin julkaisun jälkeenkin, eikö ne osaa fiksailla ja poistaa kys. ongelmaa?

Ranteet lukkoon ja pyörähdys vanhanaikaisella takakulmasta sisään menee aina. Whååt?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Kummasakin tän hetkisessä pelissä on niin hyvät kuin huonot puolensa, jos EA lisäisi kunnon fysiikat niin kiekkopelien voittaja olisi löytynyt, mutta se tuskin tapahtuu vielä tänävuonna kilpailijan jäädessä pois.

On mainittu jo "miljoona" kertaa, mutta EA:n NHL:stä vastaava tiimi on ilmoittanut fysiikkamoottorin totaalisen "sisäänajon" vievän sen kolme vuotta eli luultavasti NHL13:ssa on sitten "kaikki" huomioitu. Sivuhuomiona täytyy sanoa, että kyllä kiekon käytöksellekin on jotain tapahtunut, koska muutama peliä testannut henkilö on sanonut kiekon tuntuneen raskaammalta. No, jäämme odottamaan.

10:ssä pätkii ja jökkii nettipelaaminen, vaikka kotona 30M netti. Yhteys menetetty EA:n peliserveriin. Miten tuo voi tulla 6kk pelin julkaisun jälkeenkin, eikö ne osaa fiksailla ja poistaa kys. ongelmaa?

Ja yksi suurista ongelmakohdista on EUR vs. USA/CAN-pelit. Ja tässä aikaisemmin linkittämässäni videossa n. 3:45 eteenpäin pääkehittäjä sanoo, että ongelmasta ollaan tietoisia ja ratkaisua etsitään. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

mutta eihän nyt kukaan voi väittää etteikö peli olisi 07:sta lähtien parantunut roimasti joka vuosi.
EASHL meni loppupeleissä aimo harppauksen taaksepäin NHL09:stä. Siksipä minäkin suhtaudun hieman skeptisesti tuohon "Over 250 gameplay changes" hypetykseen, sillä mennäänkö taas uudistuksilla väärään suuntaan?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

. Ero 09 -> 10 oli jo valtava.

Päivän repeäminen :)

Näistä Nhl-peleistä puuttuu edelleen ne taktiset kuviot. Edelleenkin viivehyökkäyksillä lähdettäessä omat laituri seisovat oman siniviivan tuntumassa perse laitaan päin, kun keskushyökkääjä ja pakit luistelevat täyttä vauhtia. Hyökkäyspäädyssä oma tietokonepelaajat pelaavat, kuin päättömät kanat. En ainakaan huomannut, että noihin olisi tulossa mitään päivitystä vaikka tuo ongelma on ollut Ea:n peleissä yli 10 vuotta. Eipä näissä peleissä näy sellaisia maaleja, jotka tehdään hakemalla paikkaa esimerkiksi kaudella usein nähty Joni Pitkänen-Jussi Jokinen kuvio... Edelleenkin Ea:n nhl:t näyttävät tönkkökiekoilta ja tosiaan se mitä tuossa joku aiemmin mainitsi juurikin tuosta kiekosta, että se on aina samanlainen lätty käyttäytyen samalla tavalla.

Mailan katkeamiset näyttää näille Nhl-sarjan fanboysseille olevan se uus ihq juttu. Mielummin olis jättäny noi kaikki turhat taklaus, mailan katkeamis ym. uudistukset pois ja keskittyneet siihen itse peliin, että peli näyttäisi jääkiekolta. Ea keskittyy nyt täysin vääriin asioihin.... Toisilla on vain bandwagon pahasti ea:n kelkassa, että eivät näe metsää puilta.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mielummin olis jättäny noi kaikki turhat taklaus, mailan katkeamis ym. uudistukset pois ja keskittyneet siihen itse peliin, että peli näyttäisi jääkiekolta. Ea keskittyy nyt täysin vääriin asioihin...

No omaan ajattelutapaan ainakin kuuluu, että nämäkin uudistukset vievät peliä aika paljon lähemmäksi realistista jääkiekkoa. Totta, CPUt käyttäytyivät NHL10:ssä tyhmästi useissa tilanteissa, ja toivon että siihen on tulossa muutos, mutta itse ainakin pidän näistä uudistuksista todella paljon. Taklaukset kuuluvat isona osana jääkiekkoon ja niiden realistisuuden myötä koko peli muuttuu realistisemmaksi, eikö totta?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

On mainittu jo "miljoona" kertaa, mutta EA:n NHL:stä vastaava tiimi on ilmoittanut fysiikkamoottorin totaalisen "sisäänajon" vievän sen kolme vuotta eli luultavasti NHL13:ssa on sitten "kaikki" huomioitu. Sivuhuomiona täytyy sanoa, että kyllä kiekon käytöksellekin on jotain tapahtunut, koska muutama peliä testannut henkilö on sanonut kiekon tuntuneen raskaammalta. No, jäämme odottamaan.



Ja yksi suurista ongelmakohdista on EUR vs. USA/CAN-pelit. Ja tässä aikaisemmin linkittämässäni videossa n. 3:45 eteenpäin pääkehittäjä sanoo, että ongelmasta ollaan tietoisia ja ratkaisua etsitään. :)

Suurin huolenaihe oli Tampere vs Tampere pelien epävakaisuus.
Saa nähdä ostanko uutta peliä, jos eivät saa edes "ns. paikallispelejä" toimimaan. Suunnattoman pettynyt tuon takia nhl 10.. joutuu melkein vain pelaamaan kotona kaverin kanssa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Ea keskittyy nyt täysin vääriin asioihin.... Toisilla on vain bandwagon pahasti ea:n kelkassa, että eivät näe metsää puilta.
Itse näen tekoälyn suurimpana epäkohtana sen epäaggressivuuden mikä "näkyy" puolustuspäässä epäaktiivisena seisoskeluna ja hyökkäyspäässä syöttöinä maalintekopaikoista. Ja olen aikamoinen fanipoika. :) Kuitenkin yksi syy miksi voi olla ettei tekoälyä kehitetä on ihan konsoleiden syytä (ei riitä tehot). Toinen syy on tietenkin, että verkkopelimuodot ovat niin kova juttu että niihin ihan oikeutetusti panostetaan. Jos tietokone tekee tyhmiä ratkaisuja, niin kun pelaat pari 6vs.6-peliä ihmispelaajien kanssa, niin kyllä tietokoneen äly alkaa olla kohdillaan. :rolleyes:

Suurin huolenaihe oli Tampere vs Tampere pelien epävakaisuus.
Saa nähdä ostanko uutta peliä, jos eivät saa edes "ns. paikallispelejä" toimimaan. Suunnattoman pettynyt tuon takia nhl 10.. joutuu melkein vain pelaamaan kotona kaverin kanssa.
No, se on huono juttu kyllä. Itsellä EASHL-pelit skandinaavian vastustajien kanssa ovat yleensä toimineet.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

En muusta jaksa kommentoida, mutta ainakin EASHL:ssä on hyvä että botit ovat pa*koja. Saisivat vielä huonontaa bottien ripari-taitoja ja vedon tarkkuutta.
EASHL:n pitäisi kannustaa pelaamaan mahdollisimman monella ihmispelaajalla eikä siten että ihmiset ovat pakkeina ja botit hakkaa ripareita sisään.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

En muusta jaksa kommentoida, mutta ainakin EASHL:ssä on hyvä että botit ovat pa*koja. Saisivat vielä huonontaa bottien ripari-taitoja ja vedon tarkkuutta.
EASHL:n pitäisi kannustaa pelaamaan mahdollisimman monella ihmispelaajalla eikä siten että ihmiset ovat pakkeina ja botit hakkaa ripareita sisään.

[OFFTOPIC] Päivän viimeinen viesti. :D [/OFFTOPIC]

Joo, se varmistettiin ekojen uudistusten joukossa et jos lopetat pelin niin korvaava botti on "perusäijä" eikä sun tasoinen attribuuttijyrä (jos sellaista "poislähtöä" johtotilanteessa on harrastettu). Ja itseä ainakin on kiinnostanut jo ihan NHL10:ssä mennä maalivahdiksi kun boteille välillä menee kaikki. Mutta muuten olen samoilla linjoilla. Toimivat 5/6vs5/6-pelit ovat hunajata. :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Päivän repeäminen :)

Eipä näissä peleissä näy sellaisia maaleja, jotka tehdään hakemalla paikkaa esimerkiksi kaudella usein nähty Joni Pitkänen-Jussi Jokinen kuvio... Edelleenkin Ea:n nhl:t näyttävät tönkkökiekoilta ja tosiaan se mitä tuossa joku aiemmin mainitsi juurikin tuosta kiekosta, että se on aina samanlainen lätty käyttäytyen samalla tavalla.

Mailan katkeamiset näyttää näille Nhl-sarjan fanboysseille olevan se uus ihq juttu. Mielummin olis jättäny noi kaikki turhat taklaus, mailan katkeamis ym. uudistukset pois ja keskittyneet siihen itse peliin, että peli näyttäisi jääkiekolta. Ea keskittyy nyt täysin vääriin asioihin.... Toisilla on vain bandwagon pahasti ea:n kelkassa, että eivät näe metsää puilta.
Tähän pakko kommentoida sen verran, että eiköhän se ole ihan itse pelaajasta kyse kenelle syöttää. Kyllä mä ainakin Bostonilla pelatessani yritin YV:llä sille Charalle hakea sitä vetopaikkaa. Kyllä se on myös pelityylistä kyse tuleeko pelistä tylsä. Jos hakee koko ajan bugirannaria/takatolpalle syöttöä, niin voi syyttää ihan itseään vaan siitä, että tulee vain muutamalla tavalla maaleja.

Taas fysiikkamoottorin uudistaminen on sen verran iso tehtävä ja siihen menee kauan aikaa, niin siksi EA varmasti totetuttaa sitä pikkuhiljaa. Hekin haluavat varmasti tehdä sen kunnolla. Nämä pienemmät uudistukset on helppo toteuttaa, mutta samalla tuovat vaihtelua peliin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mieluummin olisin kyllä ottanut kiekkofysiikan uudistamisen ennen taklausfysiikoita, sillä ensimmäisenä mainitun parantaminen maalivahtien toiminnan ohessa varmasti auttaisi pääsemään eroon bugimaaleista. Kiekkofysiikoiden parantaminen lienee kuitenkin sen verran vaikeampaa pelaajien fysiikoihin verrattuna, että ainakin muun muassa sen takia tällaiseen järjestykseen on päädytty.

En ole koskaan oikein ymmärtänyt noita trailereita... Joojoo hienoja on, mutta mitä tekemistä niillä on pelin kanssa? Ei yhtään mitään.
Olipa kyllä nyt älytön kommentti. Tuosta trailerista esimerkiksi näki ensimmäistä kertaa useampia esimerkkejä uuden fysiikkamoottorin toiminnasta, mikä mielestäni liittyy aika olennaisesti peliin.
 
Ylös Bottom