Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3 Hype ja hankintapölpötys]

Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Eipä tuo ole tarpeeksi uudistusta. Tätä voisi myydä nimikkeellä NHL10 with some new content tai ihan vaan lisälevynä. Toivottavasti ei vielä olla nähty kaikkea uutta mitä tähän nyt tulee.
Onko sillä väliä mikä on titteli jos sen ostaa kuitenkin? ;)

Ja varmasti ollaan kohta kaikki nähty (tai veikkaan, että sellaisia pelin aikaisia tickereitä, tuloksia, yms. popuppeja saatetaan nähdä vielä), mutta kokeminen on eri juttu. Mulle riittää uudistukseksi kyllä niiden fysiikoiden parantuminen (lainalkaa tätä sitten syksyllä, kun avaudun muista asioista). Vihaan nimittäin sitä, että sellainen puolittainen törmäys ei saa nykyversiossa aikaan mitään merkittävää. Taklaaminen on sellaista on/off-meininkiä. Taklaus on joko kauhea pommi tai sitten epäonnistunut.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Taklaaminen on sellaista on/off-meininkiä. Taklaus on joko kauhea pommi tai sitten epäonnistunut.

joo, varsinkin noita epäonnistuneita taklauksia näkee pelien viimeisellä minuutilla turhan paljon kun botti alkaa pyörittämään peliä hakiessaan kavennusta----> tasoitusta.

tuli vaan ihan OT:na mieleen, olikohan joku noista 2000-luvun alun NHL:sta missä pysty vastustajan moken päälle ajamaan surutta, ja siitä seurasi aina se interference :D
Ei muuten, sinänsä ärsyttävä toiminto oli tämä, mutta olipa aina häviöllä hyvä syy mennä mankeloimaan vastustajan molkea :eek:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

tuli vaan ihan OT:na mieleen, olikohan joku noista 2000-luvun alun NHL:sta missä pysty vastustajan moken päälle ajamaan surutta, ja siitä seurasi aina se interference :D
Ei muuten, sinänsä ärsyttävä toiminto oli tämä, mutta olipa aina häviöllä hyvä syy mennä mankeloimaan vastustajan molkea :eek:

Ja mielestäni EA teki väärin, kun sen moken estämisjäähyn otti pois, nyt mokkea päin voi mennä, eikä jäähyä tule ollenkaan. Ainoo mitne saa jäänyn, on rämpyttää R1:stä vihellyksen jälkeen :eek:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Hehehee mikähän toi custom camera on? Saakohan ite valita kameran korkeudet jne. :eek:
Toivottavasti tulis joku video mistä kerrottas siitäkin vähän. Ja vähä tuuletusvalikoimaa :p
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Vihdoinkin ne tuo siis custom cameran!
Erittäin hyvä homma EASHL:ää ajatellen.

Jos saisi esim selectillä vaihdettua klassisen ja be a pro korkean välillä niin pakille toimis :)

Edit: kakkosvideon lopussa tuli että maalin voi tehdä selältään tai kyljeltään :D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

No eipä ollut ihmeellisiä uudistuksia. Eiköhän NHL10 pärjää vielä sen toisen vuoden, jonka jälkeen voisi hankkia NHL2K12, kun nyt panostavat siihen nämä muutama vuotta :)
Demon tästä nyt ainakin lataan kun ilmestyy. Ehkä se muuttaa mieleni, ei tiedä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

hauska nähdä noita aloitusuudistuksia toisessa gt:n videossa, tulee vähän vaihtelua niihinkin.

ja ehkäpä taito vaikuttaa nyt enemmän aloituksiin kuin kenttäpääty missä aloitus on :)

ja twitterissä EA ilmoitti että pyynnöt demon perään on kuultu, vielä pientä hiomista demossa ennen julkaisua, mutta ehkä ei tarvi syyskuuhun odottaa kuitenkaan tällä kertaa :)

ja keskustelua noista videoista EA:n foorumeilla, aina hauskaa luettavaa

Physics Walkthrough Video(new) - NHL® Series General Discussion - NHL Series: EA Forums
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Jaa a itellä palo käämi änäri kymppiin siinä vaiheessa kun maaleja tuli aina sillä parilla tavalla, 2K:n sarjan peleissä kiekkofysiikka on vaan valovuosia edessä, vaikka EA:n kiekkopeli veisikin sitten muilla osa-alueilla.

Kyllähän niitä tuossa NHL10:ssä maaleja tulee monella eri tapaa ja 2K:ta (2K7 & 2K8) pelanneena niin ei se nyt NIIN paljoa ihmeellisempi ole se kiekon liike siellä että se nyt ajaisi näiden pelisarjojen välillä mihkään suuntaan! Toki onhan siellä niitä "valmiita" kiekon reittejä mutta ei mitenkään häiriöksi asti. Se että pyörähtääkö se nyt juuri niinkuin pitääkin niin sitä edes siinä kiihkossa ehdi huomaamaan :D Mutta kyllä tuo kiekon kulku yllätyksineen on jo ihan hyvällä saralla mielestäni!

Edelleen saisivat nuot online featuret toimimaan niinkuin pitäisi ilman freezausta ja tökkinää! Melkeen ainao asia mitä itse odotan. Perus toimintojen varmuus! Juuri eilen kun be a gm pelasin menin katsomaan miten ahl team pelaajat oli pelaillut niin eikös peli jäätynyt siihen ja taas oli savesta jonkin verran aikaa joten sarvi tuli ottaan välittömästi ja kone meni kiinne!

Tuossakin nyt "erinlainen" maali mitä tullut ihan tässä hetki sitten ja kyllä niitä sieltä paljon tulee erinlaisia että ei siitä nyt jää EA:n tuotoksen pelaus kiinne!

-> kimmoke | EA SPORTS
-> http://www.easports.com/media/play/video/19265067
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Kyllähän niitä tuossa NHL10:ssä maaleja tulee monella eri tapaa ja 2K:ta (2K7 & 2K8) pelanneena niin ei se nyt NIIN paljoa ihmeellisempi ole se kiekon liike siellä että se nyt ajaisi näiden pelisarjojen välillä mihkään suuntaan! Toki onhan siellä niitä "valmiita" kiekon reittejä mutta ei mitenkään häiriöksi asti. Se että pyörähtääkö se nyt juuri niinkuin pitääkin niin sitä edes siinä kiihkossa ehdi huomaamaan :D Mutta kyllä tuo kiekon kulku yllätyksineen on jo ihan hyvällä saralla mielestäni!

Se yksi harvoista asioista joissa 2K10 oli EA:n vastaavaa edellä oli juuri tuo kiekko. En minäkään nyt huomaa, että kumpaan suuntaan kiekon joissain tilanteissa pitäisi pyörähtää, mutta juuri tuon kiekon ansiosta maalinteko tuntuu todella paljon paremmalta kuin NHL 10:ssä. En osaa sanoa mitkä muut seikat tuohon vaikuttavat, mutta jotenkin EA:n olisi pakko saada tuo samanlainen fiilis maalintekoon. Vaikka täälläkin on puhuttu siitä omasta pelityylistä, ja vertailtu maalien syntyä oikeaan elämään, niin eivät ne maalit kuitenkaan lähes identtisiä toisiinsa nähden voi olla. 10:ssä tietää usein jo hyvin aikaisessa vaiheessa, että nyt tulee maali eikä se tarjoa juuri mitään yllätyksellisyyttä. Ehkä minäkin ensi vuonna siirryn jo liven puolelle, jolloin maalinteko ehkä muuttuisi vähän mielekkäämmäksi. Tällä hetkellä EA:n peli on minulle "ihan ok", josta voi hyvin arvata ettei sitä yksin jaksa edes kokonaista kautta pelata läpi. 2K10 meni sitten alkupelailun jälkeen jo kategoriaan "huono".

Noissa videoissa en vielä mitään dramaattista muutosta kymppiin huomannut, mutta parannetut fysiikat voivat olla jo se syy miksi tämän "väliosan" hankin. Seuraavaksi vuodeksi voisi olla taas toivottavasti loppuunhiotun 2k12:sta vuoro jonka jälkeen sitten ilmeisesti tuo lopullinen ja valmis NHL13, jossa koko fysiikkapaketin pitäisi olla jo täysin kunnossa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

10:ssä tietää usein jo hyvin aikaisessa vaiheessa, että nyt tulee maali eikä se tarjoa juuri mitään yllätyksellisyyttä. Ehkä minäkin ensi vuonna siirryn jo liven puolelle, jolloin maalinteko ehkä muuttuisi vähän mielekkäämmäksi.

Tässähän EA:n tekeleessä onkin ollut ongelmaa, eli AI ei vaan osaa.
Kannattaa ehdottomasti pelata EASHL:ää mahdollisimman monen ihmisen kanssa niin alkaa tulla erinlaisiakin maaleja.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

eashl voisivat muuttaa pelaajien minimimäärää 3 tai 4 ettei tarttis pelata näitä 2 pelaajan tiimiejä vastaan, :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Be A Pro-moodiin voisi tulla uusi ominaisuus.

Oikeasti lätkäpelissä (ei konsolipeli vaan esim Jokerit-Hifk Hartwall-areenalla) ennen ottelua joukkue treenaa jäällä, esim syöttelyä, vetoja maalivahdille yms.

Jos se saataisiin NHL 11 peliin se toisi mukanaan aika paljon realistisuutta.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

eashl voisivat muuttaa pelaajien minimimäärää 3 tai 4 ettei tarttis pelata näitä 2 pelaajan tiimiejä vastaan, :)
Ei tarvis ku laittaa filter ominaisuus että voit laittaa haun yhteydessä erilaisia vaatimuksia rasti ruutuun tyylillä eli mistäpäin vastustaja on "suomi / pohjoiseurooppa / jenkit" jne ja sitten voi valita minimi/maksimi pelaaja määrän vastustajalle. Ollu pc peleissä ainakin ikuisuuden, en ymmärrä miten on ollu nii vaikeeta laittaa moista ominaisuutta ton änärin pelihakuun. Ja jossain täällä luki et EA koittaa selvittää miten saadaan euro/jenkki peleistä lagi pois.. Siis eihän sitä tulla saamaan pois niin kauan ku netit toimii näin hitaasti.. Tällä hetkellä esteenä on tekniikka ei EA:n peli.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Omat toivomukset NHL11:n parannuksista ovat ihan samat kuin NHL08:n jälkeen:

1) Aidommin liikkuvat maalivahdit:

Tässä hyviä huomioita eräästä keskustelusta EA:n forumilta: Joborule's NHL 11 | Goaltending .
If a goalie is moving one way, and they want to go the other way, momentum and weight HAS to play a role here so they move back realistically. Meaning if they bite, they’re toast in pretty much most cases, because they have to fight against momentum taking them across one way already. If they somehow do make the save, upload that video to EA Sports World for NHL Top 5 community videos.
Every save in NHL 10 is a last second reaction.

Todella epäaitoa, todella typerän näköista ja todellakin syö peli-iloa.

Ja vaikka maalinteko ei huijaavien maalivahtien takia olisi tarpeeksi haastavaa, maustaa peli otteluita myös tällaisilla herkkupaloilla:
Tästä osuis jopa Miettinen | EA SPORTS
Patrik Stefan 2 | EA SPORTS

Suurin osa yllättävistä tapahtumista otteluissa tuntuvat bugeilta, eivätkä todellakaan ole sitä mitä näkee aidoissa NHL-peleissä.

2) Aidommin liikkuva kiekko

Edelleen tämä vaatisi paljon kehitystyötä.
Tuossakin nyt "erinlainen" maali mitä tullut ihan tässä hetki sitten ja kyllä niitä sieltä paljon tulee erinlaisia että ei siitä nyt jää EA:n tuotoksen pelaus kiinne!

-> kimmoke | EA SPORTS
-> up in the air | EA SPORTS

Ihan kiva, ja kympissä kiekko pomppii muutenkin selvästi paremmin kuin vielä pari vuotta sitten 08:ssa. Mutta kun taas välillä se menee frisbeenä osumista huolimatta, niin tyytyväinen ei edelleenkään voi olla:
Staattinen kiekko | EA SPORTS

Kiekko tuntuu myös menevän samoja ratoja koko ajan. Esim. kun voitan AV:lla aloituksen puolustuspäässä, lähtee samasta paikasta lauottu purkukiekko aina samalla tavalla (ja vastustajan molari tekee aina saman peiton ja ottaa aloituksen YV:llä omaan päähän).

3) Parempi AI

Kauden verran Be A GM -moodia pelanneena tuntuu että AI:n maalintekopaikat tulevat yleensä tilanteesta jossa kiekko ei tartu oman puolustajani lapaan:
Hylkivä lapa | EA SPORTS
Tai sitten kiekko yksinkertaisesti menee pakin lavan läpi:
Hologrammilapa | EA SPORTS

Jos AI ei pääse luistelemaan suoraan alueelle, se jauhaa keskialueella jalkapallosta tuttua puolenvaihtopeliä, kunnes roiskaisee kiekon päätyyn. Yleensä ehdin sinne ensimmäisenä, mutta kun se pahuksen kiekko ei tartu lapaan niin jopas on AI saanut taas maalintekopaikan. Aluella sitten leivotaan kiekkoa loputtomasti etenkin jos puolustan passiivisesti pitäen pakin paikallaan maalin edessä. Hetken päästä tulee aikaisemmista hyökkäyksistä tuttu kiekon karkaaminen keskialueelle - aina samalla tavalla. Jopa NHL08:n AI pelasi paremmin hyökkäyssuuntaan.

Muita huomioita/ehdotuksia:
- Pelin värimaailman muuttaminen enemmän aidompaan suuntaan. Tällä hetkellä se näyttää enemmän piirretyltä elokuvalta. Muuten grafiikka on minusta kunnossa.
- Kontrollien hiominen. Jos oikea tatti ohjaa kiekollisena mailaa, eikö olisi loogisempaa että se ohjaisi mailaa myös kiekottomana? Taklaus sitten jonkin liipaisimen taakse (+ tattia jos niin haluaa)
- Kaukalon kaventaminen vastaamaan aitoja NHL-kaukaloita
- Laukaukset. Enemmän huomiota laukojan asentoon. Ehkäpä maalivahtienkaan ei tarvitsisi huijata niin räikeästi jos laukaukset olisivat realistisempia.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Juuri nuo asiat, mitä skf on sinne poiminut, kun saataisiin EA:n puolelta kuntoon niin tätä peliä tulisi varmasti pelattua ja tahkottua huolella. Mutta tuskinpa tänäkään vuonna. :(
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Eihän jussi jokinen ollut kuin nhl runkosarjan paras suomalais kenttä pelaaja.
Njaa, paras? Sanoisin, että M.Koivu oli ainakin edellä kokonaisvaltaisesti tarkasteltuna, mutta kyllähän JJ yksi vaihtoehto kanteen ehdottomasti on viime kauden perusteella -- mikäli Mikko ei siinä toista kautta putkeen ole. Itse veikkaan, että siinä tulee olemaan Niemi, vaikkei molareita taida kovin usein kannessa ollakaan.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Loistava yhteenveto tämän pelisarjan ongelmista! Hienoa!

Tässä mielestäni sellainen video josta kannattaisi ottaa mallia, miten fysiikat jääkiekkopelissä tulisi toteuttaa: YouTube - The NHL 2K8 difference

Siis pelaako joku tätä oikeasti offlinessa?:eek: Tottakai se on karmeeta, siirtykää onlineen niin nautinto kasvaa kymmenkertaisesti. Itellä offlinessa noin 30 matsia takana ja onlinessa 700 ja online ei juurikaan toista itseään noissakaan pelimäärissä, mutta offline kyllä, vaikka matseja noin vähän.
 
Ylös Bottom