Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]
Omat toivomukset NHL11:n parannuksista ovat ihan samat kuin NHL08:n jälkeen:
1) Aidommin liikkuvat maalivahdit:
Tässä hyviä huomioita eräästä keskustelusta EA:n forumilta:
Joborule's NHL 11 | Goaltending .
If a goalie is moving one way, and they want to go the other way, momentum and weight HAS to play a role here so they move back realistically. Meaning if they bite, they’re toast in pretty much most cases, because they have to fight against momentum taking them across one way already. If they somehow do make the save, upload that video to EA Sports World for NHL Top 5 community videos.
Every save in NHL 10 is a last second reaction.
Todella epäaitoa, todella typerän näköista ja todellakin syö peli-iloa.
Ja vaikka maalinteko ei huijaavien maalivahtien takia olisi tarpeeksi haastavaa, maustaa peli otteluita myös tällaisilla herkkupaloilla:
Tästä osuis jopa Miettinen | EA SPORTS
Patrik Stefan 2 | EA SPORTS
Suurin osa yllättävistä tapahtumista otteluissa tuntuvat bugeilta, eivätkä todellakaan ole sitä mitä näkee aidoissa NHL-peleissä.
2) Aidommin liikkuva kiekko
Edelleen tämä vaatisi paljon kehitystyötä.
Tuossakin nyt "erinlainen" maali mitä tullut ihan tässä hetki sitten ja kyllä niitä sieltä paljon tulee erinlaisia että ei siitä nyt jää EA:n tuotoksen pelaus kiinne!
->
kimmoke | EA SPORTS
->
up in the air | EA SPORTS
Ihan kiva, ja kympissä kiekko pomppii muutenkin selvästi paremmin kuin vielä pari vuotta sitten 08:ssa. Mutta kun taas välillä se menee frisbeenä osumista huolimatta, niin tyytyväinen ei edelleenkään voi olla:
Staattinen kiekko | EA SPORTS
Kiekko tuntuu myös menevän samoja ratoja koko ajan. Esim. kun voitan AV:lla aloituksen puolustuspäässä, lähtee samasta paikasta lauottu purkukiekko aina samalla tavalla (ja vastustajan molari tekee aina saman peiton ja ottaa aloituksen YV:llä omaan päähän).
3) Parempi AI
Kauden verran Be A GM -moodia pelanneena tuntuu että AI:n maalintekopaikat tulevat yleensä tilanteesta jossa kiekko ei tartu oman puolustajani lapaan:
Hylkivä lapa | EA SPORTS
Tai sitten kiekko yksinkertaisesti menee pakin lavan läpi:
Hologrammilapa | EA SPORTS
Jos AI ei pääse luistelemaan suoraan alueelle, se jauhaa keskialueella jalkapallosta tuttua puolenvaihtopeliä, kunnes roiskaisee kiekon päätyyn. Yleensä ehdin sinne ensimmäisenä, mutta kun se pahuksen kiekko ei tartu lapaan niin jopas on AI saanut taas maalintekopaikan. Aluella sitten leivotaan kiekkoa loputtomasti etenkin jos puolustan passiivisesti pitäen pakin paikallaan maalin edessä. Hetken päästä tulee aikaisemmista hyökkäyksistä tuttu kiekon karkaaminen keskialueelle - aina samalla tavalla. Jopa NHL08:n AI pelasi paremmin hyökkäyssuuntaan.
Muita huomioita/ehdotuksia:
- Pelin värimaailman muuttaminen enemmän aidompaan suuntaan. Tällä hetkellä se näyttää enemmän piirretyltä elokuvalta. Muuten grafiikka on minusta kunnossa.
- Kontrollien hiominen. Jos oikea tatti ohjaa kiekollisena mailaa, eikö olisi loogisempaa että se ohjaisi mailaa myös kiekottomana? Taklaus sitten jonkin liipaisimen taakse (+ tattia jos niin haluaa)
- Kaukalon kaventaminen vastaamaan aitoja NHL-kaukaloita
- Laukaukset. Enemmän huomiota laukojan asentoon. Ehkäpä maalivahtienkaan ei tarvitsisi huijata niin räikeästi jos laukaukset olisivat realistisempia.