Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3 Hype ja hankintapölpötys]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja b3organ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

OS:n EASHL-edustajan päätöspäivän raportti yhteisötapaamisesta ja uusimmat ruudunkaappaukset.

1274644274-media.jpg

Taylor Hall & Tyler Seguin

toivottavasti toi kuva ei oo nhl11:stä. vertaa oikeeseen kiekkoon niin toi laitaan sitominen näyttää ikään kuin letkajenkalta, kaveri pitää toista olkapäistä kiinni puolen metrin päästä.. kunnon painia, potkimista, hakkaamista, tönimistä ja puremista siellä pitäs näkyä!
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mitä jos näiden turhanpäiväisten "paidat liikkumaan aidommin"-uudistuksien sijaan korjattaisiin kuitenkin ne pelilliset kymmenet bugit ja parannettaisiin itse peliä eikä juomapullojen tekstuureita.

Itse yritin kirjoittaa tätä jo eilen, mutta en vain saanut muotoiltua sitä. Tosiaan, ei voisi vähempää kiinnostaa katkeavatko mailat ja juovatko pelaajat vettä, vaan niihin oikeisiin ongelmiin pitäisi panostaa. Moninpelinä NHL 10 on loistava, mutta yksinpeliä pitää parantaa vielä paljon, jotta sitä jaksaisi useamman kauden pelata. Jos nyt jotain pelin ulkopuolisia uudistuksia pitää ehdotella, niin uusia välianimaatioita olisi kiva nähdä, eikä niitä samoja jotka ovat suurelta osin nähtävissä jo 07:ssa.

Mutta kentällä asiat ensin kuntoon. Tärkeintä olisi saada kiekko elävämmäksi, sillä peli muuttuisi heti paljon yllätyksellisemmäksi. Fyysisyyttä kaipaisin myös enemmän. Tällä en tarkoita kovia taklauksia, vaan pieniä kontaktitilanteita, joita jääkiekko-ottelussa näkee koko ajan. Tämä tuntuu jakavan mielipiteitä vahvasti, mutta haluaisin että kaukaloa kavennetaan ja että spurttinappula tekisi paluun jossain muodossa. Kaukalo on liian leveä, Euroopan kaukalot jo aivan käsittämättömiä. Kaukaloa jonkun verran kaventemalla tuo fyysisyyskin olisi helpompi toteuttaa. Spurttia en välttämättä halua vanhaan tyyliin, jossa nappia painamalla mennään tuhatta ja sataa. Spurtin voisi liittää vaikka toiseen liipaisimeen, jonka avulla rytminvaihdokset olisi mahdollista toteuttaa painamalla liipaisinta eri voimakkuuksilla. Tätäkään ei tietenkään koko aikaa voisi tehdä, vaan pelaajat luonnollisesti väsyvät. Rytminvaihdokset ovat vain niin iso osa jääkiekkoa esimerkiksi 1vs1 tilanteissa, jonka avulla hyökkääjä voi päästä pakista ohi. Tätä pitäisi myös pystyä hyödyntämään pelissä, vaikka myönnän että spurtin toteuttaminen toimivasti on hieman hankalaa.

Tietysti nämä omien, vastustajien ja maalivahtien tekoäly on niitä ominaisuuksia mihin tulee joka vuosi toivottavan parannuksia. Hyökkäyspäähän omilta toivoisi vähän enemmän apua kulmiin ja vapaata paikkaa pitäisi hakea aktiivisemmin. Eri pelimoodiparannuksia täällä onkin jo ihan kiitettävästi mainittu, joten en niitä jaksa ruveta tässä nyt listaamaan.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Yksin pelatessa olis mukava kun laitakahinaan vois "kutsua" vaikka sen lähimmän oman pelaajan kaivaa kiekkoo. Välillä niin toivotonta ku ei sitä saa potkastua sieltä fiksusti pois. Taklauksiin tässä toivottavasti panostetaan edeltäjäänsä enemmän, tarpeeks kun saa otteluita alle niin pystyy kohtuu helposti päätellä liikeradoista onnistuuko taklaus vai ei. Ylemmässä viestissä olikin jo mainittu välianimaatiot, joita toivoisin kans lisää.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Spurttia en välttämättä halua vanhaan tyyliin, jossa nappia painamalla mennään tuhatta ja sataa. Spurtin voisi liittää vaikka toiseen liipaisimeen, jonka avulla rytminvaihdokset olisi mahdollista toteuttaa painamalla liipaisinta eri voimakkuuksilla.

NHL 10:ssä on spurttinappi. Näpäytä L2:ta
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Pelin fysiikat saisi tosiaan korjata edes siedettävällä tasolle.. Ai sitä hajotuksen määrää kun vuodesta toiseen kulkee mailat hahmojen jalkojen, torson ja ties minkä läpi.. Kuinkahan monet maalitkin sitä on saanut nähdä kun kaveri lämää kiekon häkkiin mailan mennessä oman pakin perseen lävitse :rolleyes:.. Hyhhyi:(..
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

NHL 10:ssä on spurttinappi. Näpäytä L2:ta

Paremminkin rämpytä ja toivo, et josko se tällä kertaa toimis parilla ekalla näpäytyksellä, ettei mene hyvä läpiajon paikka sivu suun...
Jottei mene ihan ohi aiheen, niin olisi kiva, jos tosiaan toi spurttinappi toimis aina ekalla painalluksella. Myös koneen tekemät pakkoliikkeet hallinnassa olevalle pelaajalle voisi poistaa. Mun mielestä pelaajan pitäisi tehdä täsmälleen sitä mitä ohjaimella käsketään. Ei pakkojarrutuksia ennen siniviivaa, ei pakkien pakkovastaantuloja, ei pakkoyhdenkädenohjauksia hyvässä veivipaikassa maalin edessä eikä varsinkaan omalla alueella niitä täysin järjettömiä tökkäyksiä...
Hyökkääjien turhat höntyily jäähyt pois... Olisi kiva ottaa puolustaja hallintaan, jos vastustaja on jo polkenut karvaajan ohi, mutta kun ei voi, ettei karvaaja naputtele mailalla vastustajaa nassukkaan...
Siinäpä nyt muutama toive. Enempää ei jaksa luurilla tähän hätään tänne näpytellä...
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Joo no omasta mielestä koko spurttinappi on ihan turha tällä NHL10:n tavalla, ainut milloin siitä hyötyy, kun on läpiajossa. Muuten normaalisti pakki saa kiekon vaikka itse olisit kiekkoa lähempänä, varsinkin CPU-pelaajat tuntuu aina saavan sen kiekon. Ja en ymmärrä mikä pointti siinä muutenkin on, kyllähän kiekotonkin pelaaja voi spurtata :eek:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mitä jos näiden turhanpäiväisten "paidat liikkumaan aidommin"-uudistuksien sijaan korjattaisiin kuitenkin ne pelilliset kymmenet bugit ja parannettaisiin itse peliä eikä juomapullojen tekstuureita.

Täysin samaa mieltä. Juuri tästä syystä pelisarja on omalla tavallaan junnannut paikallaan niin pitkään. Kyllä meikäläisen mielestä on aivan älytöntä, että lähetään lisäämään jotain helevetin mailan katkeamisia ja muuta silmäkarkkia (millä ei ole pelin kanssa käytännössä mitään tekoa) ennen ku peli itsessään "korjataan".
Naurettavinta kuitenkin ehkä on, että porukka oikeesti ehdottaa näitä "MONTREALILLA PAIDAN PUNAINEN ON AIVAN VÄÄRÄNSÄVYINEN! HETI VAIHTOON!!!111111111111111"...
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Fight night on ice. ;)

XBox-Sports Forum - View Single Post - NHL 11 info hub

Linkin mukaan "äänessä" on David Littmann. Hyvältä kuulostaa. Eli puheet uudesta pelimoottorista ja pelimallista pitävät paikkansa. Saa nähdä kuinka hyväksi malli ehditään viilaamaan ennen julkaisua, mutta tämä uusi lähestymistapa ohjelmoinnissa tarkoittaa sitä, että kaukalossa pystyy periaatteessa tekemään mitä tahansa. Eli hahmomalleille määritellään liikeradat ja kontrollit, jonka jälkeen mitään tapahtumia ei ole animoitu valmiiksi. Huhhuh. Tällaista ei ole tosiaan urheilupeleissä nähty.

Alla vielä linkin sisältö selkeämmässä muodossa:

"So instead of improving the game by, say, doubling the number of animations, "It's using physics," he shares. "It's not animation-driven."

What grabbed our attention the most is that the physics are based on the same engine used by Fight Night Round 4.

During faceoffs, for instance, the position you take going in lets you kick the puck, push the opposing centerman, turn your back to him, or slap his stick. In earlier iterations of the franchise, you knew whether you won the faceoff the instant the ref dropped the puck. Now, your jockeying could lead to your not touching the puck at all, giving your wingers a chance to snatch the rubber instead.

The physics also give the development team the opportunity to execute on a feature fans have been asking about for years: broken sticks. What took so long? Littman clarifies that "we didn't want to do it until we could do it right." With real-time interaction replacing scripted sequences, shattered stick can get in the way of the play, obscuring the puck during a pass or hindering you while you're skating. As in a real hockey match, this situation adds an element of panic and strategy, which you can solve by grabbing a new stick from the bench, changing lines, or --our favorite -- passing yours to a stick-less player. Breaking the stick doesn't put you out of the play, either: you can kick the puck up the ice and even glove-pass to teammates.

If a downed defender is flailing madly, the redefined deke system lets you stylishly escape around him, and even OVER him, too."

2. asia: OS:n edustajan (Qb) tapahtumaraportti ensimmäiseltä päivältä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Minullehan on aivan sama mitä tekoälyssä tai muussa tulee tapahtumaan, kun en muuta NHL:ssä pelaa kuin EASHL:ää. Se on ainoa asia, minkä takia EA:n tuotos tulee edes hankittua, joten siihen tietenkin toivoisi paljon parannuksia. Mielenkiinnolla odotan kyllä sitä ensimmäist (tuskin on tulossa) muutosilmoitusta ihmisen ohjaamaan maalivahtiin. Ei varmasti tulla uutisoimaan mitenkään, ja samat s*tanan camo- ja hämyhäkkivarusteet pyörii veskareilla, mitään kustomoitavuutta varusteissa ei ole ja torjunnat, varsinkin ne pakolliset animaatiosellaiset loistavat olemassaolollaan :) (mm. maskiveto siniviivalta, kun itse näet kiekon ja liikut sen eteen, veskari heittää polvilleen ja jämähtää siihen, koska "ei näe mitään").
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Spurttinappi pitäisi olla semmoinen, missä pelaaja oikeasti ottaa spurtin, pukkaamatta kiekkoa vastustajalle. Tämä olisi hyvä mm. 1vs.1-tilanteissa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Kun NHL 10: teema oli oletko tarpeeksi kova ( Are you tough enough), niin NHL 11 on kaiketi Every moment can be a wow moment. :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Kun NHL 10: teema oli oletko tarpeeksi kova ( Are you tough enough), niin NHL 11 on kaiketi Every moment can be a wow moment. :)

Mä olen ainakin innoissani. Hyvä että en ole yksin. :p

Oon nimittäin miettinyt et pitäiskö vaihtaa ketjun nimeksi "NHL 11 [ps3 ruikutus]" kun ei kovin positiivisia asioita täällä ole näkynyt. Ja sitäkin olen miettinyt että se että kirjoittaa tänne KFIN:iin että pelistä puuttuu sitä ja tätä varmaan "auttaa" asiaa. Voisin itse keksiä varmaan 50 asiaa tämän vuoden painoksesta, jotka pitäisi korjata, mutta kun siitä ei ole mitään hyötyä että kertoisin ne teille. Vai on joku teistä EA Canadan palkkalistoilla? :rolleyes:

Malttia siis. Jos löydätte maailmalta jotain oikeasti tähän uuteen peliin liittyvää, niin postatkaa sellaisia asioita. Kiitos. Noita toivomuslistoja ei varmaan kannata tähän ketjuun enempää kirjoittaa. Ja ne asiat liittyvät vanhoihin versioihin. Eli, annetaan EA:n aluksi tehdä tämä uusi peli ja sitten voi alkaa tekemään niitä havaintoja, mitkä siinä ovat pielessä. Ja jos haluatte olla yhteydessä pelintekijöihin, niin se onnistuu muita foorumeita käyttäen. Jos haluatte varmistua, että joku asia päätyy uuteen versioon niin rohkeasti vaan vaikka OS:n kautta asioita esille. Minä en ainakaan halua nähdä täällä "wishlistejä" kun ne menevät vähän niinkuin "harakoille" eli asia ei kuitenkaan päädy oikeisiin korviin. Ellei joku teistä nyt sitten ollut EA:n agentti? :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Pelihän on jo tehty, eiköhän se nyt vähän tyhmemmillekin ole selvää, kun NHL10:n viimeisin päivitys on julkaistu joskus lokakuussa. Eiköhän tämä ole jo kohtapuoleen kooditasolla lyöty lukkoon ja ainoat mahdolliset muutokset tehdään joillakin esisäätöattribuuteilla, joilla voidaan hienosäätää jo lukkoonlyötyä pelimekaniikkaa. Master-painos pitänee olla levytehtaalla jo reilusti ennen julkaisua, itse veikkaisin n. 2kk ennen julkaisuajankohtaa, eli deadlinehan pukkaa jo päälle.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Pelihän on jo tehty, eiköhän se nyt vähän tyhmemmillekin ole selvää, kun NHL10:n viimeisin päivitys on julkaistu joskus lokakuussa. Eiköhän tämä ole jo kohtapuoleen kooditasolla lyöty lukkoon ja ainoat mahdolliset muutokset tehdään joillakin esisäätöattribuuteilla, joilla voidaan hienosäätää jo lukkoonlyötyä pelimekaniikkaa. Master-painos pitänee olla levytehtaalla jo reilusti ennen julkaisua, itse veikkaisin n. 2kk ennen julkaisuajankohtaa, eli deadlinehan pukkaa jo päälle.

Vaikka huomaan satiirisen sävysi, niin puolet on täyttä totta. Eli deadline on varmaan n. 1-2kk julkaisusta ja suurin osa toteutettavista uudistuksista on työn alla. Eli tässä vaiheessa jos EA vastaanottaa jonkun todella hyvän idean, niin voi olla että sitä pantataan ensi vuoteen eli ei lähetä enää turhaan lisäilemään. Ja nykyisen version parantelu loppui viimeiseen tuneriin v. 1.03b, joka julkaistiin tammikuussa.

No, sen verran olen itse seurannut tuota OS:a, että voi hyvillä mielin sanoa että melkein kaikki täällä mainitut parannustoiveet ovat myös tuolla näkyneet eli kehitystiimi tietää näistä asioista. Loppu onkin sitä politiikkaa, että mitkä toiveista ovat toteutettavissa ajan ja resurssien puitteissa. Ja miten. Joku asia toimii toisella ja toisella taas ei.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Tuntuu, että EA:lle tulee prioriteettina lähes joka vuosi uudet tappelusysteemit ja pienet viilaukset graafiseen ilmeeseen, vaikka eniten voitaisiin kehittää juuri tuon kiekkofysiikan ja pelimekaniikan osalta. Tällä osalla ollaan menty kyllä huimat harppaukset eteenpäin viimeisen parin vuoden, mutta silti, jos vertaa esimerkiksi vanhaan kunnon 2k5:een, niin olisi kyllä EA:llakin parannettavaa jollain osa-alueilla.

Erityisesti maalivahtipeliä(ei mitään nanosekunnin venytyksiä) ja maalinedustapeliä voitaisiin kehittää monipuolisemmaksi, niin tulisi todellakin tunne, että jokainen tilanne on ainutlaatuinen. 2k5 oli paikoitellen jotakin sellaista fiilistä, mitä EA ei ole vielä onnistunut pelihinsä nappaamaan.

Maalintekemistä voisi kehittää siihen suuntaan, että hyvällä syöttöpelillä ja laukauksilla on oikeasti mahdollista saada maali. Kyseessä on kuitenkin peli, missä ainakin allekirjoittaneen mielestä on hauskempaa 5-4 matsit kuin jatkuvat 1-0 matsit, jossa maalinteko ja syöttely tehty aivan liian vaikeaksi ja puolustaminen naurettavan helpoksi. Jossain päivityksessä juuri tämä oli NHL 10:ssä viety aivan naurettavuuksiin. Henkiläkohtaiseti saan ainakin suurempaa tyydytystä onnistuneesta nollapelistä silloin, kun siihen vaaditaan muutakin, kun seisomista tattina maalivahdin edessä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Meikäläisen kanta on ja pysyy. Ihmisveskarin tärkeyttä pitää painottaa noissa OTP/EASHL-matseissa jollakin tavalla niin, että ihmisveskarillinen joukkue on sitten pisteytykseltään tai jotenkin muuten etulyöntiasemassa näihin 2 ukolla pelaaviin jengeihin nähden, ja ei, en todellakaan veskarina nauti 5-4 päättyvistä matseista, vaan nautin myös 1-0 voitosta ;)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Uskomatonta että peliin, missä ei toimi fysiikka, AI eikä näppäimet, toivotaan parannuksena jotain juomapulloja.

Pikku tarkennusta vielä noihin NHL10:iä koskeviin purnauksiin:

Fysiikka:
-mailannosto pitää olla juuri oikeassa kohdassa tai menee läpi ja todennäköisesti osuu leukaan
-kiekkoa voi veivata pelaajien vartalon läpi
-kulmakahinaan voi repäistä epärealistisesti pelaajan, joka on reilusti irti laidasta
-poke checkillä välillä täysin turha edes toivoa osuvansa kiekkoon vaikka vastustaja tarjoaa sitä. ja kun kiekkoon osuu, saattaa se lähteä mihin suuntaan tahansa

AI:
-ei osaa välillä viedä pelaajaa varmaan maalintekopaikkaan
-vetää jarrut puolustamaan mennessä kiinni niin, että vihu pääsee varmasti yksin läpi
-ei ymmärrä välillä ottaa kiekkoa vaikka se olisi aivan vieressä vapaana
-syötöt päästetään lavan läpi
-tekee itsellä hallussa olevalla pelaajalla omia paniikkiratkaisujaan
-ottaa älyttömiä hyökkäyspään jäähyjä

Näppäimet:
-oikeaa pelaajaa ei saa millään haltuun
-syötöt lähtee välillä minne sattuu. olisi myös kiva itse vaikuttaa siihen kelle vapaana olevista pelaajista haluaa syöttää
-"spurtti"nappi yllättää aina toimimattomuudellaan
-huitomisen sijaan pelaaja aloittaa tappelun, vaikka vasen liipaisin on pohjassa
-irtokiekkoon laukomisen sijasta pelaaja taklaa.

Tässä nyt päällimmäisiä. Vähän huolestuttavaa, kun 10:iin tuli niin paljon uutta, mutta jotenkin kaikki on jäänyt vähän proto-asteelle. Nyt uuteen versioon tulee taas paljon uutta ja pahimmassa tapauksessa bugien määrät vaan lisääntyy. No pitää palata tähän listaan NHL11 myötä, ja toivoa että vihdoinkin olisi peli, jossa saa syyttää vain itseään kun ottaa vihulta 6-0 turpaan.
 
Ylös Bottom