Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3 Hype ja hankintapölpötys]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja b3organ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

EASHL

-Voisi tehdä monia erinlaisia pelaajatyyppejä ja ennen ottelua valitsisi mieluisan. Ärsyttävää jos kopissa on viisi hyökkääjää ja niistä kaksi joutuu pakittamaan jollakin kikkailijalla.

-Ihmis maalivahtien maksimi pituus pienemmäksi. Ärsyttävää, kun nämä metri heikit ovat perse maaliverkossa kiinni, peittäen koko maalin. Realistisuus kovin kaukana ja taidoilla ei mitään väliä.

-Moneen kertaan sanottu. Minimi joukkueen pelaajamäärä neljään henkeen.

Paljon muutakin, mutta nukahan kohta, joten painun koisimaan:)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Pitkillä veskoilla on jo NHL10:ssä omat heikkoutensa, eli länget on aivan jatkuvalla syötöllä auki, ei yläpesiin mene suorat vedot ihmisveskaa päin, vaikka veskari olisi 175cm ;) Mutta kyllä, paljon kaivataan realistisuutta kiekkofysiikkaan ja tekoälyyn. Onlineukon buustit voisi poistaa ja ottaa fifamallisen lähestymistavan, eli Bappia jauhamalla saat tietyn osa-alueen attribuutteihin pojoja lisää yms. Ärsyttävää rahastusta tällä hetkellä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Parannuksia mitä haluan tai peli jää ostamatta:

1. Entistä ketterämmät pelaajat, nykyiset eivät käänny täydestä vauhdista tarpeeksi nopeasti
2. Isot päät -moodi, ihan must-juttu.
3. Nykyiset taklaukset ovat perseestä. "Isompia" taklauksia.
4. Erilaisia Zamboni-kilpailuja (mm. kentän ympäriajokisa)
5. Lisää erilaisia asusteita BAP-pelaajille. Lökäpöksyjä, pipoja yms. Mielikuvitus on vain rajana!
6. Mahdollisuus taklata tuomareita!
7. Mahdollisuus haavoittaa luistimella jos hermot menee.
8. EASHL-peleihin enemmän ja näyttävämpiä hidastuksia ja välianimaatioita. Nyt liian vähän.
9. Mutantti-liiga-moodi myös!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Minä toivoisin NHL 11 peliin näitä uudistuksia =

- Maalivahdin koskemattomuus pois

- Be a GM Eurooppaan, mieluiten SM-liigaan.

- Be A Pro Eurooppaan, mieluiten SM-liigaan

- Joukkotappelut :D

- Vähän enemmän edes pelaajien naamoja aidompaan suuntaan

- Online/EASHL-yhteydet kuntoon, ettei mitään lagimista joka sekunti.

- Online-pelit kuntoon, esim ei mitään 6 vs 3 yms. otteluita.

- SM-liigaan kultakypärät, niin toisi vähän fiilistä mukaan!

- 10 min rangaistukset peliin!
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Ehg vähän tyhmä kysymys mut mitä toi pelin uus fysiikkamoottori meinaa?::D
Ei, ollenkaan koska en itsekään täysin tiedä mitä EA on nyt toteuttamassa, mutta parhaimmillaan ns. "oikea" fysiikkamallinnus menee näin.

Eli vielä siis NHL10:ssä kaikki perustu animaatioihin ja todennäköisyyksiin eli jos ammuit esim. lämärin niin peli haki muististaan animaation lämärille ja koska nämä uudet pelit olivat jo kehittyneempiä niin siinä koodissa oli laskenta, että onko joku lähellä, jos on niin saako hän kiekon. Ei saa. Lämäri lähtee. Kiekko lentää, osuuko se johonkin, ei osu ja lentää oikeaa yläkulmaa kohti (välissä on tietenkin kaamea attribuuttilaskenta siitä mihin olet tähdännyt ja millä tarkkuudella sun kaverisi laukoo) ja sitten alkaa todennäköisyyslaskenta saako mv- hanskan väliin vai suoran kopin vai meneekö kiekko maaliin. No, jos maalivahti torjuu, niin tulee animaatio hanskaliikkestä ja kiekko häviää jonnekin (hanskaan).

Oikeassa fysiikanmallinnuksessa kaukaloon tehdään objekteja (pelaajat, kiekko, maalit, mailat), joilla on tietyt liikeradat (olisi hienoa jos eri pelaajilla olisi eri "tyylit" luistella yms.) ja reunaehdot. Tarkoittaa sitä että pelaajien ei pitäisi pystyä enää menemään maalin läpi kun mallinnus toimii. Suurin juttu siis tässä touhussa on se, että kuinka hyvin näiden objektien liikeradat näyttävät oikeilta. Eli mitään ei ole tavallaan animoitu valmiiksi. Eli jos tällaista mallia pääsis testaamaan niin laittaisin pelaajan luistelemaan suoraan eteenpäin ja sitten asettaisin tälle luistelulinjalle poikittaisen mailan. Mailan korkeuden vaihdon pitäisi aiheuttaa hirveän määrän erilaisia tapahtumia. Maila 10 cm korkeudessa aiheuttaisi kaverin kaatumisen ja eteenpäin lentämisen. Sitten kun mailaa nostettaisiin niin jo naaman korkeudella oleva maila heittäisi kaveri tietenkin selälleen. Ja siihen väliin mahtuu "miljoona" erilaista tapaa kaatua. Eli fysiikkamoottori parhaimmillaan mahdollistaa kaiken fyysisesti mahdollisen eli uudessa versiossa esim. koukkausnappia painettaessa kaveri ei koukkaa aina samasta kohtaa ja voisi olla jopa mahdollista että maila vain koukkailee sieltä päin eikä kaveri kaadukaan kun koukku ei ollut "kunnollinen". Kun taas vanhassa pelissä koukkaus aiheutti sen että laskettiin että kaatuuko kaveri nyt sitten (ja sitten tuli sama animaatio) ja tuleeko jäähyä.

Vaikea asia selittää, mutta toivottavasti jotain selveni.

Uskomatonta että peliin, missä ei toimi fysiikka, AI eikä näppäimet, toivotaan parannuksena jotain juomapulloja.
En tiedä kuka toivoo, mutta uuden moottorin myötä toivoa on. Puitteiden pitäisi nyt olla kunnossa. Eri asia on kuinka hyvin uusi moottori saadaan toimimaan.

Tai, no jos Zamboniajot tulee, niin kyllä se uus moottori voi vielä jäädä odottaa. ;)
----

Al Quinton CD-raportti: http://www.easports.com/blogs/inthecrease/post/slug/nhl-11-community-event-recap
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Minä toivoisin NHL 11 peliin näitä uudistuksia =

- Joukkotappelut :D


Be a Pro joukkotappeli, jossa jokainen valitsee uhrinsa ja alkaa mätkimään. Lisäksi jos tuomarit tulee lopettamaan tappelua, niin sen voisi tyrmätä jäähän, jotta se ei enää häiritsisi. Jos on jokainen tuomari tyrmätty, niin silloin ottelu keskeytetään ja kumpikin joukkue ei saa pelata onlinessa viikkoon. Ainakin kokemuksena vois olla hauskaa, mutta viikko ilman nettipelii..:D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Be a Pro joukkotappeli, jossa jokainen valitsee uhrinsa ja alkaa mätkimään. Lisäksi jos tuomarit tulee lopettamaan tappelua, niin sen voisi tyrmätä jäähän, jotta se ei enää häiritsisi. Jos on jokainen tuomari tyrmätty, niin silloin ottelu keskeytetään ja kumpikin joukkue ei saa pelata onlinessa viikkoon. Ainakin kokemuksena vois olla hauskaa, mutta viikko ilman nettipelii..:D

Ja siinä kävisi kuitenkin niin että kaiken kukkuraksi tappelu alkaisi vielä vahingossa kun yrittäisi liimata kaveria seinälle -> joukkotappelu --> viikon banni. :D

Ja sen mun lista oli ihan yhtä hyödyllinen ja varteenotettava kuin kaikkien muidenkin ruikutukset. Eikös vain? :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Itellä kans toi maalivahti peli lähinnä sydäntä. Maski veto iha ok juttu nhl10, kyllähän klassisella kuvakulmalla jokasen vedon näkee mut ei se nyt oo realistista koska kellään veskarilla ole apukameroita katossa :D Mut joo sillon kun sitä vetoa ei nää niin kukaan veskari oikeassa elämässä tee tommosta kapeeta V torjuntaa jolla pystyy pelkät puikoit peittämään. Eli jos ei nää niin mahd. leveä V torjunta sinne sillon että jotain peittäs.

Sitte niitä kun kiekko pomppaa ylös ja ruetaa hosumaan animaatioita vois vähän muuttaa fiksummaksi tai jättää veks. Ja lisätä voisi tämmöset vokoun tyyliset fudis veskari dyykit, eli jos torjut V:llä ja ripari pomppaa takakulmalle ni voisi hypätä kyljelleen ketarat levällään ja kurotella vielä kiekkoa.

Etukulmat.. Voi herran jestas sentään miten vammasesti toi veskari välillä torjuu niitä etukulmia ja kuin tahmeesti se irtoaa siitä tolpasta kun siihen liimaat. Tolpastaha pitäisi pystyä todella nopeasti potkaisemaan ittensä irti jo tulla vastaan jos kiekko syötetään viivaan. Nyt sattuu sellaisia tolppa jumituksia jne liian usein..

Kaukolirut miksi cpu veskari osaa liimata yheltä polvelta ja ihmismokke ei? (ainakaan ite en ole löytänyt nappia) Kolmiolla voi onnata mut voi myös aiheuttaa sydämen tykytyksiä ja miksi peittää jos vastustajia lähelläkään.. Toki voisi luistella vastaan mutta iteltä jää kyl tekemättä jos kiekko tulossa maalia kohti sen verran hutera heinämies toi veskari on kun sillä lähetään liikkumaan.

Paljon parannettiin 09:stä mutta toivon että paljon vielä parannetaan 10:stä.. Ja joo toi varuste hässäkkä jotenki fiksummaksi. Ei noi hämis/camo kamat joka veskarilla oikeen lämmitä. Olis vaikka aluks esim bauerin vähän heikompi tasosemmat kamat ja sit voi ostaa/pelata että saa niitä lippulaiva malleja ja niistä sit jotain lisäboosteja. Paras tietty että tommoset maksulliset boostit veks kokonaan, mut ne nyt varmaan on tullu jäädäkseen.. Ja sitten noi Jason maskit pois, ellei haluu jotain history modia vääntää. Sit voi veskarilla olla vaikka se pipo päässä, mut ei noihin eashl peleihin tommosia.. Sääntöjen mukaset kamat mielellään.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mirrorland83:lta hyviä huomioita. Erityisesti nuo poke checkin ihmeellisyydet ovat häiritseviä. Sama koskee myös läpiajotilanteissa puolustajan heittäytymistä. Monta kertaa menee siinäkin vain maila pelaajan jalkojen tai kiekon läpi ilman mitään vaikutusta.

AI:n osalta myös juuri tuo sijoittuminen on välillä aivan naurettavaa katseltavaa. 2 vs. 1 hyökkäys ja AI:n tyyppi päättääkin yllättäen lopettaa liikkumisen kokonaan, tai sitten vaihtoehtoisesti kaartaa jonnekin kulmaan. Se siitä kaksykkösestä sitten. Syöttöpaikkaa etsiessä AI ei taas tosiaan kovinkaan usein osaa mennä sinne minne pitäisi. Esimerkiksi vaikka maalin edessä olisi selkeästi tilaa, ei AI välttämättä sinne mene syöttöä odottamaan.Toisena esimerkkinä kerran erää ollessa kymmenisen sekuntia jäljellä pääsin vielä lähtemään hyökkäykseen, mutta alivoimaa kun pelasin, niin eipä lähtenyt kukaan avuksi, vaan jäivät käsittämättömästi seisomaan omalle puolustusalueelle. Vastaavia tilanteita tulee vähän väliä.

Viime vuoden uudistuksista nuo maalivahtien mainostetut uudet liikkeet, kuten kiekon lyöminen ilmasta, kaipaavat reilusti parantelua. Reilusti suurimmassa osassa tapauksista maalivahti tekee tuon torjuntaliikkeen aivan väärässä tilanteessa, mistä seuraa sitten usein joko se, että maalivahti huitoo kiekon itse omaan maalin, tai että vastustaja saa poimia kiekon rauhassa ja heittää verkkoon maalivahdin huitoessa ilmaa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Näppäimet:
-oikeaa pelaajaa ei saa millään haltuun
-syötöt lähtee välillä minne sattuu. olisi myös kiva itse vaikuttaa siihen kelle vapaana olevista pelaajista haluaa syöttää
-"spurtti"nappi yllättää aina toimimattomuudellaan
-huitomisen sijaan pelaaja aloittaa tappelun, vaikka vasen liipaisin on pohjassa
-irtokiekkoon laukomisen sijasta pelaaja taklaa.

Tässä nyt päällimmäisiä. Vähän huolestuttavaa, kun 10:iin tuli niin paljon uutta, mutta jotenkin kaikki on jäänyt vähän proto-asteelle. Nyt uuteen versioon tulee taas paljon uutta ja pahimmassa tapauksessa bugien määrät vaan lisääntyy. No pitää palata tähän listaan NHL11 myötä, ja toivoa että vihdoinkin olisi peli, jossa saa syyttää vain itseään kun ottaa vihulta 6-0 turpaan.

Jos sulla on se L2 pohjassa niin ei taklaa laukomisen sijaan, se muutettii jo tähän nhl10. Spurttikin toimii aina kun sitä käyttää oikein eli kiekko hallussa ja sit painaa sitä L2. Vaikuttas lähinnä että sulla on se ohjain sökönä liiasta L2 rämpyttämisestä. Itellä ei oo ykskään noista ongelmista toteutunu.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Jos sulla on se L2 pohjassa niin ei taklaa laukomisen sijaan, se muutettii jo tähän nhl10. Spurttikin toimii aina kun sitä käyttää oikein eli kiekko hallussa ja sit painaa sitä L2. Vaikuttas lähinnä että sulla on se ohjain sökönä liiasta L2 rämpyttämisestä. Itellä ei oo ykskään noista ongelmista toteutunu.

vaikuttaa siltä ettet oo juurikaan nhl10:iä pelannu. kuinka realistista se on ettei voi luistella nopeasti muuta ku suoraan? no onhan se, itsekin olen auton ratissa todella nopea suorilla, mutkat menee sitten ihan ok, mutten pääse niistä pois.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Jos sulla on se L2 pohjassa niin ei taklaa laukomisen sijaan, se muutettii jo tähän nhl10. Spurttikin toimii aina kun sitä käyttää oikein eli kiekko hallussa ja sit painaa sitä L2. Vaikuttas lähinnä että sulla on se ohjain sökönä liiasta L2 rämpyttämisestä. Itellä ei oo ykskään noista ongelmista toteutunu.
Tuo L2:n pitäminen pohjassa oli kyllä mukana jo 09:ssakin ainakin jonkun päivityksen jälkeen. Pelissä tuota ominaisuutta ei oikein missään mainita, joten jää varmasti helposti joiltain huomaamatta.

Itsellänikään ei ole kyllä spurtin kanssa ollut ollenkaan ongelmia 10:ssa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

vaikuttaa siltä ettet oo juurikaan nhl10:iä pelannu. kuinka realistista se on ettei voi luistella nopeasti muuta ku suoraan? no onhan se, itsekin olen auton ratissa todella nopea suorilla, mutkat menee sitten ihan ok, mutten pääse niistä pois.

Kyllä se luistelu taitaa oikeestikki suoraan mentäessä vauhdikkainta olla ja mielellään just vähän tökkäsemällä kiekkoa eteenpäin ettei tarvi sen kuskaamisee keskittyä. Mut enivei yhtään enempää tohon peliin ei tarvi spurttia lisäillä. Ja joo oon mä nhl10 jonku verran pelannu toki eniten maalissa mut kumminki riittävästi pelaajana huomatakseni et L2 toimii iha moitteitta kun tietää millon painaa eikä rämpytä esim siinä vaiheessa spurtin toiveessa ku kiekko viel jaloissa. Ja maalilla ei saa kyllä yhtään esto jäähyä jos se L2 on painettu.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Jos sulla on se L2 pohjassa niin ei taklaa laukomisen sijaan, se muutettii jo tähän nhl10.

Kiitos tästä. Kun vaikka maalivahti torjuu kiekon pomppivana eteensä, niin tuo L2 napin painaminen pitäisi lähteä aika lailla selkäytimestä, kun tilanteet tulevat nopeasti. Mutta hyvä jos noin toimii. Pitää testata.

Vaikuttas lähinnä että sulla on se ohjain sökönä liiasta L2 rämpyttämisestä.

Vastataan tähän nyt lyhyesti, että ohjaimissa ei ole mitään vikaa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Taitaa kyllä jäädä tämäkin ostamatta. 09:n ja 10:n välillä oli niin naurettavan pieni ero, että jätin kympin ostamatta ja ei tuota ysiäkään jaksa oikeasti pelata, kuin silloin tällöin. Jotenkin on vain raivostuttavaa, että vuosi toisensa jälkeen ea tunkee aina uutta ja uutta versiota vaikka se on totaalisen puuttellinen. Mainostuksessa toki mainitaan "200 uutta jutskaa", ja nekin on yleensä 195 uutta pelipaitaa, 4 uutta viiriä ja tulostaulussa uusi fontti. Ja kovasti yrittävät mainostaa tuota peliä jääkiekkona vaikka se näyttää lähinnä siltä, että kaikilla pelaajilla on pohkeissa vähintään 100kg lyijyä ja housuissa 20kg ulostetta.

Jääkiekon suurena ystävänä tämä ei vain uppoa yhtään. Kännissähän tätä on ihan mukava pelata kaveria vastaan, mutta muuten ei oikein tarjoile mitään. En nyt mene tulevaa julkaisua tuomitsemaan näin etukäteen ennen, kuin olen siihen tutustunut, mutta luulen, kun kyseessä on EA:n urheilupelit, niin tämäkin jää ostamatta.

Sen ymmärtäisin jos näitä pukattaisiin vaikka päivityksenä netin kautta vuosittain, johon sitten tulee parannuksia, uudet rosterit ym. Mutta en sitä, että laitetaan pari uutta pelipaitaa, parit hurraa huudot ja Olli Jokiselle uudet viikset ja joka vuosi siitä saa maksaa sen 45e, eikä käytännössä mikään muutu.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Taitaa kyllä jäädä tämäkin ostamatta. 09:n ja 10:n välillä oli niin naurettavan pieni ero, että jätin kympin ostamatta ja ei tuota ysiäkään jaksa oikeasti pelata, kuin silloin tällöin.

No, kehittäjien kommenteista sitten loppupeleissä oli luettavissa rivien välistä, että ysin ja kympin välissä oli sellainen "if ain't broken, don't fix it"-tilanne eli nhl09 sai eritahoilta niin paljon suitsutusta, että kymppiin asioita yritettiin vaan parannella ja lisättiin "pari" juttua tosissaan. Se on taas toinen juttu mitä ne kaverit tekevät, ketkä saavat palkkansa markkinoinnista. Kyllä julkisesti peliin on tullut sitä ja tätä. Pitäähän EA:n tehdä rahaa "uudella pelillä".

Kuten jo aikaisemmin kirjotin, että se jokavuotisen "päivityksen" vaatimus tulee tosiaan jostain pelintekijöitä korkeammalta ja vuoden sykli on niin pirun nopea (vrt. muihin "hittipeleihin") ettei joka vuosi tosiaan pistetä pakettia uusiksi. Nyt ennakkotietojen mukaan tänä vuonna oltaisi vaihteeksi taas laittamassa ja itse ainakin odotan nyt innolla mitä tuleman pitää.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

No NHL nyt on muutenkin yksi EA:n marginaalipeleistä. Globaalisti ajateltuna NHL:n kohderyhmä on varsin suppea ja joskus muistan nähneeni NHL09:n myyntilukuja koko sen 2008-2009- valtakaudelta ja ne oli luokkaa 400 000- 600 000kpl, kun esim. Battlefield Bad Company 2 rikkoi 3 miljoonan kappaleen rajan 2 kuukaudessa ja FIFA 10 muistaakseni myynyt jo yli 4 miljoonaa kappaletta. Todella hankala ajatella, mihin peleihin EA tuotekehityksessään panostaa, kun näiden em. pelien lisäksi todella kovan globaalin suosion omaava Madden takoo viidestä kuuteen miljoonaan kappaletta vuosittain. NHL:n kehitystiimi sijaitsee jossakin päin Forssaa, hylätyn tehdasrakennuksen entisissä sosiaalitiloissa ;)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

NHL:n kehitystiimi sijaitsee jossakin päin Forssaa, hylätyn tehdasrakennuksen entisissä sosiaalitiloissa ;)

Eli Kanadassa. :D

Totta kaikki tuo yllä oleva, mutta sen vuoksi tiimi on kunnianhimoinen näyttämään, että vaikka tuotekehitystaalat ovat muualla, niin teemme silti parhaan pelin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Vuoden 2008 myyntilukuja, eli ko. pelit olleet julkaistuna ~4kk ennen tämän julkistamista..

http://www.operationsports.com sanoi:
Madden Football 09 – 4.1 million sales. There were 1.46 million games sold on the 360 compared to 960,000 on the PS3. Still had 710,000 sales on the PS2 and 430,000 on the Wii. The PSP had 380,000 sales.

Tiger Woods 09 - 1.42 million world wide! The only game where the Wii is the leader in sales with 490,000. The 360 is next with 400,000, the PS3 has 330,000 and the PS2 has 170,000 still.

Fifa 09 - 3.95 million world wide! The PS3 actually leads the way with 1.36 million, 1.15 million for the 360, 1.04 million for the PS2 and 400,000 on the PSP. Of the nearly 3.95 million sold, 550,000 were from North America.

NHL 09 – 300,000 units. The 360 had 200,000 versus 90,000 on the PS3.
 
Ylös Bottom