Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]
^ Pate79 puhuu paljon, mutta asiaa. Kaikkien ikäväksi voimme kuitenkin todeta, että pelillistä uudistusta moottoripuolelle ei ole luvassa ennen seuraavan sukupolven konsoleita. Tällä samaisella moottorilla, joka rullaa pääsääntöisesti Skill Stickin varassa, ollaan menty jo vuodesta 2007 asti. Seuraavan sukupolven konsolit tulevat tarjoamaan meille paljon tehokkaampaa rautaa, joka tuo mukanaan taas ns. mullistavia uudistuksia, mutta tätä ei ole odotettavissa ainakaan seuraavaan kahteen vuoteen. Uskoisin, että seuraavan sukupolven konsolit saapuvat kauppoihin aikaisistaan vuonna 2013, joten siihen asti joudumme edelleen pelaamaan tällä samalla moottorilla, joka ei, valitettavasti, tuo vuodesta toiseen mitään mullistavaa mukanaan.
Uskoisin, että seuraavan sukupolven konsoleilla tämä mullistava uudistus olisi se, että pelaajista saadaan lähes täydellisesti identtiset esikuviinsa nähden hyödyntämällä Motion Scan - tekniikkaa, jota käytettiin ensimmäistä kertaa loistavasti L.A. Noire - pelissä. Lisäksi uskoisin, että kaikki kentällä oleva, mukaan lukien laidat, mailat, pelaajat, varusteet, tuomari(t), ovat objekteja, jolloin nämä esineet eivät menisi enää toistensa lävitse.
Olen täysin samaa mieltä kaikista mitä sanot. Tosin on muistettava, että pelattavuutta voi kehittää aina, vaikka olisi kuinka paska rauta alla. Päällimäisenä tulee mieleen PS Onen CTR, jonka pelattavuus on edelleenkin konsolien parhaimmistoa ja peli on edelleenkin äärimmäisen kiinnostava, ainoina miinuksina tekoäly kenties. Tällä tarkoitan, että esimerkiksi PS2 konsolin NHL pelehin olisi varmasti saatu tuo SkillStick, jos vaivaa olisi jaksettu nähty ei epäilystäkään, se ei vaikuta suoranaisesti grafiikoihin ollenkaan.
Ja uuden sukupolven ilmestymiseen sen verran, että sen ilmestyminen vuonna 2013 olisi asiantuntijoiden sekä itseni mielestä todella epätodennäköistä. Arviot sijoittuvat vuosien 2015-2018 välille jo taloudellisista syistä. Tietenkin niitä kehitellään varmasti jo tälläkin hetkellä, mutta eivät ne tuon aikaisemmin tule.
Videot on katsottu ja blogeja on luettu, joten jos Mr voisi kertoa PELILLISET parannukset? Jotain omien pelaajien törmäilyjä, maalivahdin häirintää, yms kiimaa joo, mut jos peli on tekoälyä vastaan tai osittain tekoälyn kanssa pelatessa samassa jamassa kuin edellisissä niin vähän on parannuksia. Veikkaan, että näillä uudistuksilla saadaan EASHL taas harppauksen parempaan suuntaan, mut mä nautin myös kavereiden kanssa/ yksin pelaamisesta, tai no nauttisin jos peli ei ois niin vitusti koneen mielivallan alla.
Mä en itse saa minkäänlaista heijaria jostain legendoista surffailemassa nykypelaajien kanssa, WAU! Be a Pro:hon on tulossa mukavasti lihaa luiden ympärille, mut menestyminen tulee taas kerran liian helpolla ja nopeasti. Ja näinhän on pakko EA:n tehdä, sillä kaikilla pitää olla helppoa ja ihanaa, muuten pelit jää hyllyyn. Ärsyttää vaan vuosi toisen jälkeen huomata, että TAAS ollaan samassa pisteessä. Mitään sellaista mitä PELAAJAT haluavat ei ole korjattu, vaan tilalle on laitettu jotain glitteri huulirasvoilla tuunattuja pelaajia, kukkaluistimia ja Arvo Ylppöjä luistelemaan jääpallokentälle. Voisivat muutkin tehdä saman kuin minä, että peli jäisi hyllyyn. Ehkä se saisi suunnittelupuolelle uutta verta ja tuoreita ajatuksia.
Olen samaa mieltä, kuten aikaisemmista postauksista voi lukea. Ikävä kyllä yhden henkilön boikotti peliä kohtaan ei auta paskaakaan, sama kuin pisara meressä. Se vaatisi radikaalimpaa, kuten ison Facebook protestin kansainvälisesti.
Jos kerran näin mielestäsi on, toivoisin sinun ensin tutustuvan peliin esim. videoinen ja blogien perusteella, ja vasta sitten tulla tänne sanomaan noin.
Tätä on moni tehnyt. Voin rehellisesti sanoa, että olin samanlainen kuin sinä Mr. kun sain käsiinini NHL 08. Peli oli huippuaito ja uskomattoman upea. SIitä sarja jatkui huikeaan 09, joka tuntui jos jääkiekolta. 10 oli enää sitten kelvollinen, varsinkin kun siinä esiintyivät hienot bugit ja pelili muutenkin aika paikalleen jäänyt. 11 olikin sitten 10 klooni, josta oli kiillotettu muutamia bugeja pois ja lisätty fysiikkamoottori (joka itse asiassa on loistava uudistus, varsinkin kun vertaamme 12 uudistuksia). NHL 12. No en voi tietenkään sanoa mitään 100% varmaa, mutten usko ihmeisiin. Fysiikkamoottorihan oli oikeasti hieno uudistus ja se toteutettiinkin ihan kiitettävästi. Mitä me saamme siis 12? Maalivahtitappeluita ja muita ''Huge Announcementteja''? Ei ole lupaava hei.
Pakko TAAS myöntää, että ei oikein säväytä uudistukset ja trailerit! 11 jäi ostamatta ja näyttää siltä siltä, että tämäkin jää. Kaverin kanssa 11 on ihan ok, mutta 1h silloin tällöin on ihan riittävä.
Tuskin peliin on tehty mitään merkittäviä uudistuksia.. Veskan häirintä on +, mut tappelut yms muuta legenda koomailut on taas perus EA:ta, jolla saadaan kimallusta helposti ja porukka kiinnostumaan. 11 on pelillisesti järettömästi parannettavia asioita, esim. AV ja YV. Etenkin kaverin kanssa pelatessa alivoimalla voi tehdä helpommin maalit kuin yv:llä. Av:n pelaajat miljoona kertaa aggressiivisempia ja paremmalla jalalla kuin seisovat yv-pelaajat. 3vs5 pitkänkiekon jälkeen huomaat että yv:ltä on nippa nappa 1 jätkä hakemassa kiekkoa ku av:n 3 on jo vastustajan hyökkäysalueella. Millään taktiikalla painetta ei saa pois eikä peliä realistiseksi. Joten ainoa keino on sopia kaverin kanssa, että av:lla vaan puretaan kiekkoa eikä hyökätä. Ensimmäisen kuukauden, eli 10pelin jälkeen av-maalit näytti jotain 23 joten pakko siihen oli puuttua.
Sit taklauksia pitäisi pystyä kontroloimaan, eli nyt tulee turhia ryntäyksiä tai kyynärpäätaklauksia ku koskaan ei tiedä millä himolla oma jätkä kulmiin höntyilee. Sellainen pikku tuuppailut olisivat loistavia irrottamaan kiekon luistelukilpailussa päätyyn, ei levyksi vetäminen ja 2min jäähy.
En tiedä onko muilla samoja kokemuksia, mutta nyt ollaan pelattu kaverin kanssa kautta omilla joukkueilla niin aika paljon kone päättää miten matsit etenee. Esim. kiekonriistot, syötöt, maalivahtipeli, nopeus erot joukkueiden välillä ovat välillä hirveitä, eikä pelaajien nopeudella ole mitään merkitystä. Hitain pakki lentää nopean hyökkääjän ohi luistelukilpailuissa. Muutamat pelisessiot ovat menneet todella häneksi kun toinen saa jatkuvasti taivaan lahjoja koneelta, esim. ne ainoat 3 vetoa menevät susipaskalla joukkueella aina maaliin, ja tarkoitan nyt vetoja jotka lähtevät löröinä viivan ylityksen jälkeen, ei mitään maalintekopaikkoja. Toisessa päässä tyhjään maaliin vedot kulminoituvat tolppiin tai ohi. Kiekoista lyödään ohi tai sit tulee jotain jumalan käsiteleporttauksia tolpalta tolpalle. Vaikea selittää, mut aiemmissa versioissa tällaista ongelmaa ei ole ollut.. Kuitenkin 94 väännetty jokaista änäriä.
Toivoisin, että peli olisi rehti kaksinpeleissä. Maalivahdit olisivat edes kohtuullisia!
KIITOS JA ANTEEKSI!
Maalivahdista olen tosiaan paasannut jo pari vuotta foorumeilla ja tuo YV on aika outoa myös. Tosin mikäli YVtä osaa pelata saa prosentit nousemaan sinne 50 paikkeille, jota se itsellä on. Mutta tosiaan tuohon olisi mukava saada parannusta, liian usein pakki jää seisovilla jaloilla telineisiin kun hyökkääjä vetää 3 kertaisella hustlella ja L2 bonuksella höystettynä.
Ja tosiaan, nuo pelit tuntuvat todellakin etukäteen skripatuilta jossain kohdin.
Ainoa mitä tuosta nyt en tosiaan voi allekirjoittaa on pelaajien nopeuserot. Ne todellakin ovat selviä ja siitä on todellista etua. Kokeilepa nettipeliä, vaikka Masonilla tai Grabnerilla. Siinä ei moni pakki perässä pysy ja maali on hyvinkin lähellä aina.