Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 12 [Hype ja ostohehkutus - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

12 päivää, niin pelin pitäisi olla postilaatikossa. Ehkä eniten innostaa tuo Be A Pro, Tuntuu loistavalta tuo simulointivärkki, ja maalissa on nyt todella hauska pelata, kun Botit laukoo paljon. ja ei todellakaan tarvitse itse ainakaan demossa tehdä kaikkia maaleja, tiedä sitten mistä johtuu mutta en ole montaa häkkiä tehnyt. Ei tarvitse aina sitä kiekkoa pyytää, kun omanpuolen botti tekee hienoja ratkaisuja.

E: Olettekos huomanneet kuinka paljon järkevämpää on nykyään vetää hiljainen ja matala näpyrannelaukaus, melkein jokainen niistä päättyy ohjaukseen. Heitin äsken edlerillä 20 cm korkean laukauksen, ja se putosi maahan ennen ohjausta, ja Burrows sitten ohjasin sen sisään. Eli jos vaikka EASHL pelaa pakkina niin ei ehkä kannata enää laittaa sitä 99 kokonaisuutta lämärin voimaan. Matalat Rannelaukaukset näyttäisi olevan erittäin toimivia siniseltä lauottaessa.

E2: Peli päättyi rankkareihin, ja Keslerillä heitin räpsäalanurkkaan, raymondilla lauoin putkista :O Hienoa, että vihdoinkin voi laukoa rankkareissa! kun kaksi kertaa pääsin vetämään, ja molemmilla lauoin alanurkkaan, niin vaikuttaisi että laukaus olisi nyt todella hyvä vaihtoehto rankkareissa. Läpiajoissa en vielä ole vetoa kokeillut, ensi pelissä sitten.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Kun noi kiekkofysiikat on pistetty uusiks, niin oon myös kiinnittäny huomiota siihen että pelaajat laukoo "aidommin". Tästä hyvä esimerkki, jos kiekko tulee maalin kulmalle, niin pelaaja siirtää kiekon maaliin eikä laukase enää siitä.

Sain tossa nopeesti tehtyä tämmösen esimerkin:
NHL 12 Demo goal - YouTube
Toivottavasti tosta ny saa selvää, kun oli vähän huono kuvakulma tossa highlighteissa...
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Kun noi kiekkofysiikat on pistetty uusiks, niin oon myös kiinnittäny huomiota siihen että pelaajat laukoo "aidommin". Tästä hyvä esimerkki, jos kiekko tulee maalin kulmalle, niin pelaaja siirtää kiekon maaliin eikä laukase enää siitä.

Sain tossa nopeesti tehtyä tämmösen esimerkin:
NHL 12 Demo goal - YouTube
Toivottavasti tosta ny saa selvää, kun oli vähän huono kuvakulma tossa highlighteissa...

Saman huomion tein itsekin aikaisemmassa viestissäni, ja täytyy kyllä sanoa että tuo on toistaiseksi paras uudistus tämän vuoden änäriin. Ja esimerkkivideosi on oikein hyvä :cool:
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Tuossa action-kuvakulmassa on vain se huono puoli, että näkyvyys on paljon heikompi kuin muissa kuvakulmissa. Kiekon ja varjon koko tosiaan kannattaa käydä sieltä asetuksista vaihtamassa, sillä iso kiekko ja varjo näyttävät varsin typeriltä. Itse olen noilla autenttisilla asetuksilla pelannut heti NHL 11:n demosta lähtien.

edit: NHL 12:ssa EA SPORTSin nettisivuille ladatuissa videoissa on myös äänet mukana samalla tavalla kuin esimerkiksi FIFA:ssa on ollut jo kauemmin. Täältä sivuilta löytyy jo joitain uusimmasta NHL:stä uploadattuja kuvia ja videoita, mutta eipä mitään kovinkaan kummoisia.
Olet oikeassa tuon huonon näkyvyyden suhteen action-kuvakulmassa, mutta näkyvyys on omasta mielestäni heikkoa vain yhdessä (tosin osittain melko tärkeässä) tilanteessa - nimittäin syötössä hyökkäysalueen kulmasta siniviivaan joutuu menemään hieman veikkauksen puolelle, että onko puolustaja ehtinyt viivalle vai onko hän edes juuri siellä minne syötön laitan. Mutta tämähän on oikeastaan vain tottumiskysymys ja muuten tuo kuvakulma on niin kerta kaikkiaan loistava, ettei yksi epäkohta sen käyttämistä ainakaan itselläni haittaa.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Itse en ainakaan näe actionilla esim 2 vs 1 hyökkäyksissä kiekotonta miestä, ja sitten arvuutellaan onko siellä toinen mies vai onko 1 vs 1 hyökkäys. Mieluiten pelaan Classicilla. Olisi hauska jos joskus Be A Prohon saisi maalivahdille First Person kuvakulman, niin maskin merkityskin suurenisi.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

3 erää on demoa takana ja pikaisesti tuli huomattua muutama seikka, lisää tunnelmia luvassa ehkä myöhemmin. Ylivoimalla tuli tehtyä ihan hieno maali viivalta, kerrankin ohjaukset näyttävät toimivan hyvin. Uudesta arvaamattomasta fysiikkamoottorista antoi esimakua se kun oma pelaajani loukkaantui luistellessa päin laitaa. Hidastuksessa näkyi kuinka pelaaja peruutteli laitaa kohti, ja törmäsi vahingossa, jonka jälkeen jäi makaamaan maahan. Hienoa vaihtelua siis :)
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

En tiedä onko tämä mahdollista, mutta tossa kaverin kanssa pelailin demoa ja yhdessä kohassa yritin tehdä lonkkataklausta vastustajaan niin se meni ohi ja osuin vahingossa kaverin ukkoon joka lensi hienosti vaihtoaitioon. Ja kaveri pelas vielä samalla puolella. Se oli kyllä ikimuistoinen hetki. Harmi kun ei voinu tallentaa sitä hetkeä.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Pleksi ekan kerran rikki - Bieksalla taklasin Bergeronia, Bergeron vähän horjahti ja bieksa lensi itse tilanteessa. Ihan ok hajoaminen mielestäni. Bergeron ei tosin kaatunut, mutta ei yleensä oikeassa jääkiekkossa ukko kaadu jos taklaa pleksin rikki.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Demoa nyt takana noin 35h, huomannut lisää pieniä uudistuksia verrattuna NHL 11 (uusia kommentteja verrattuna edelliseen isoon postaukseeni). EASHL-lasit päässä pistän nämä kommentit edelleen. (Jos joku ihmettelee miksi pelaan demoa niin paljon, koitan reenata uudistukset tutuksi ennen NHL 12 EASHL:n aloittamista)

- Omassa päässä maalin takana ei syöttöä voi virittää enää valmiiksi pakki-pakki syötölle, keskialueella / hyökkäysalueella tämä onnistuu
- Mailoja hajoaa ehkä 1 kpl per 5 matsia, todella vähän verrattuna NHL 11 (laiturit kiittävät onetimereissä)
- Esim. RD-LW syöttö omasta päästä menee sentterin läpi jos syöttö on viritetty riittävän kovaa (todella hyvä lisäys)
- Rankut 10x haastavampia kuin NHL 11, johtuen dekingin hidastavasta efektistä, todella loistava uudistus
- Maskipelaaminen paljon parempaa kuin NHL 11, nyt pakkina todennäköisesti pääsee koville tehoille jos kiekkoa pelataan viivan kautta
- Ohjaukset maalin edessä tuntuvat menevän paremmin sisään viivalta heitetyillä rannareilla kuin lämäreillä (kuten oikeastikin pitää)
- Syötöt tarttuvat liian helposti demossa lapaan, toivoisi enemmän kiekonmenetyksiä kun heittää todella kovan syötön lähellä olevalle pelaajalle (korjattaneen lopulliseen peliin)
- RB-lämäri tehty vihdoin turhaksi (ei enää typeriä RB-lämäreitä oman maalin takaa laitaan)
- Lättysyötöt edelleen turhan helppoja, ei oikeastaan vaadi edes taitoa tähdätä niitä - toivottavasti korjataan tunerissa lopulliseen versioon
- Kiekon haltuunotto irtokiekkotilanteissa vaikeampaa, hyvä uudistus
- Maalinedustapelaaminen edelleen aivan loistavaa, isot ja fyysiset pakit tulevat dominoimaan "roskakuskeja" vastaan maalin edustalla
- Ränniranne pakki-pakki vaikea ottaa kiinni pakilla jolla on heikot kiekolliset kyvyt (avaa mahdollisuuksia kiekonriistoihin)
- LT-nappi pohjassa pakittelu ja samalla tapahtuva mailan heilutus kosmeettista, maila ei ole mikään objekti tässä (saisivat korjata tämän lopulliseen versioon, vaikeuttaisi danglerien hommaa entisestään)
- Koolla vai attribuuteilla on merkitystä? Se nähdään lopullisessa versiossa. Demossa (HUT) olisi saanut olla Cal Clutterbuck niin saisi hieman osviittaa siitä, miten "pieni" pelaaja saa ajeltua itseään selvästi isompia kavereita kumoon
- Bugirannarit menevät turhan helposti maaliin (EA kuulemma testaa peliä parhaillaan ja korjaa tätä tunereissa jos mahdollista..hope so)
- Menumusat ja selostajat todella surkeat (omat soittolistat ja selostajat mutelle tälläkin kertaa..kopissa tulee istuttua varmasti taas paljon)

EASHL-uudistuksista (EA foorumeilta bongattua):
- EASHL:ssa hyökkääjänä voit valita vain hyökkääjätyypin, pakkina vain pakin (ei enää koko kentällistä TWF-kopioita)
- Vain yksi pukukoppi, why god why..
- 24h cooldown club hoppingiin - tätä ollaan odotettu
- Pelipaikoille voit määrittää pelaajan koon, mailan käyryyden, luistinterät jne. erikseen (loistavaa)
- 350 peliä & 200 voittoa Legenda 3 korttiin (olisi saanut olla yli 500 peliä imo)
- Veskalla voit valita vapaasti kuvakulman, ei enää typerää BaP-kameraa veskalla jos ei sitä halua käyttää
- Match my club size nyt oikeasti toimii - nähtäväksi jää
 
Hyvä postaus kloever, nosti toivoa EASHL:n toimivuudesta hieman lisää.
Itse demon perusteella uudistuksia tuntuu vain olevan aivan liian vähän. Mitä nyt superstar vaikeustasolla AI ei enää ole niin törkeän superhuman kuin aiemmin.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Itelle ei oo sattun tota molaribugia vielkää vaikka on jo 10h koht takana. Pleksit ei oo mennyt rikki. Kypärii lentelee. Mailojaki menee välil kappaleiksi. Oon myös huomannut että kun menee painii siihe moken eteen helposti hieman osuu moleen ja tulee 2min :( Toisaalta pari kertaa on onnistuttu pienel työntöliikkeel saatu maalikin. Aidompaa peliä kyllä kuin 11
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Itse en ainakaan näe actionilla esim 2 vs 1 hyökkäyksissä kiekotonta miestä, ja sitten arvuutellaan onko siellä toinen mies vai onko 1 vs 1 hyökkäys. Mieluiten pelaan Classicilla. Olisi hauska jos joskus Be A Prohon saisi maalivahdille First Person kuvakulman, niin maskin merkityskin suurenisi.
Olisi tosiaan hienoa, mikäli vaikkapa jo seuraavassa änärissä maalivahdille olisi oma kuvakulmansa. Tosin ehkä se olisi hieman vaikeampi toteuttaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Meikäläistä tällainen uudistus ei joukkuepelaajana hyödyttäisi, mutta kyllähän se joillekin pelaajille voisi olla ihan tarpeellinen lisäys esimerkiksi juuri mainitsemaasi pelimuotoon.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Tulipa huomattua, että tulostaululla näkyvät tänä vuonna oikeat lukemat. Lisäksi pelaajien hanskojen läpi ei taida enää nähdä niiden sisään katsoessaan.

Uudesta arvaamattomasta fysiikkamoottorista antoi esimakua se kun oma pelaajani loukkaantui luistellessa päin laitaa. Hidastuksessa näkyi kuinka pelaaja peruutteli laitaa kohti, ja törmäsi vahingossa, jonka jälkeen jäi makaamaan maahan. Hienoa vaihtelua siis :)
Tuollaista tapahtui kyllä jo NHL 10:ssä.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Nyt on muutama peli demoa takana, ja pakko myöntää, että hyvältä vaikuttaa. Viime vuosi tuli pelattua boxilla, joten nyt ps3:n ohjaimella todella nihkeä spurtata. Johtunee varmaan pitemmästä ja kankeammasta tateista. Pitää alkaa opetteleen näpyttely myös pleikkarin ohjaimella. Jostain syystä puolustusasemassa pakilla pelaaminen epätarkempaa kuin 11:ssa. Totakin siis pitää harjoitella.

+pelaajat tuntuvat painavammilta ja ehkä hiukan kankeammilta, joka on hyvä juttu koko peliä ajatellen.
+konettavastaan pelaaminen on mukavampaa kuin ennen, mutta yleensä ärsytyksen aiheet tulevat esiin kymmenien/satojen pelien kautta.
-maila menee aina poikki kun pääsee vetään sydämensä kyllyydestä onetimeria pakilla. Charalla sain yv:llä 2 mailaa poikki, ja pyöritys oli sit siinä.
-latausvalikot ennen peliä samat kuin ennen, ehkä vähän lisää glitteriä. Pelaajien saapuminen kaukaloon sama kuin 11:ssa.
+pelaajat näyttävät isommilta = samalla kaukalo vaikuttaa ahtaammalta.

Mutta paljon voi vielä muuttua ennen lopullista versiota, joten vähälle jää tämä demon jauhaminen. Jotenkin vielä tuntuu keskeneräiseltä ja kaipaa monessa paikassa vielä viimeistelyä. Toivottavasti ea:lla tehdään vielä kovasti hommia ennen kuin peli saapuu postilaatikkoon. Kannatti jättää 11:nen hyllyyn, nyt voi naattia vaikka lopulliseen ei tuliskaan hirveästi muutoksia.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Täältä pistää silmään tämä kuinka ihmiset korostavat NHL 11 ja NHL 12 eroja. No hyvät ihmiset ladatkaa NHL 11 demo ja verratkaapa sitä NHL 11 nykyiseen versioon. Ero on selvä siinäkin. Viimeistään koko versio tulee asettumaan NHL 11 tyyliseksi todennäköisesti näitä näkökantoja silmällä pitäen.

Ja onko kenelläkään minkäänasteista tietoa kultaversiosta. Onko se vain ''kultainen''? Eikö pelin mukana tule mitään? Olisi kiva saada tähän infoa, jotta tiedän kumman version sitten ennakkotilaan.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Ja onko kenelläkään minkäänasteista tietoa kultaversiosta.
Kaikki virallinen tieto kultaversiosta löytyy tästä viestistä. Näillä näkymin siis mitään erityissisältöä ei ole luvassa, vaan erikoisuus rajoittuu koteloon.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Täältä pistää silmään tämä kuinka ihmiset korostavat NHL 11 ja NHL 12 eroja. No hyvät ihmiset ladatkaa NHL 11 demo ja verratkaapa sitä NHL 11 nykyiseen versioon. Ero on selvä siinäkin. Viimeistään koko versio tulee asettumaan NHL 11 tyyliseksi todennäköisesti näitä näkökantoja silmällä pitäen.

Ja onko kenelläkään minkäänasteista tietoa kultaversiosta. Onko se vain ''kultainen''? Eikö pelin mukana tule mitään? Olisi kiva saada tähän infoa, jotta tiedän kumman version sitten ennakkotilaan.

Totta helessä pitää verrata edelliseen, vai pitääkö ottaa vertailukohdaksi 94 ja äimistellä kuinka paljon ollaan menty 20vuodessa eteenpäin? Musta on jotenkin surullista, että todella paljon on copy-pastettu suoraan vanhasta etenkin animaatioita. Jotenkin toivois, että vaikka oltais otettu jotain vanhaa niin sitä olis edes vähän muokattu. Itseä ei sinäänsä kiinnosta tai haittaa välianimaatiot, maalivideot yms ku ei niitä katsota kuin kerran tai pari.

Mutta taas positiivisia asioitakin löytyy kun vertaa yhteentoista ja se jos mikä saa hymyn huulille. Ja mikä olisi paras vertailu kohde kuin edellisen vuoden peli. Vaikea on verrata kilpailevaan peliin ku sellaisia ei enää tehdä. Mutta kuten sanoin jo edellisessä viestissä niin paljon on parannettu JUURI NIITÄ asioita mistä olen paljon kitissy. Vielä on pitkä matka siihen peliin mitä suurin osa kuluttajista kaipaa tai toivoo. Vaikea sanoa miten uudistukset toimivat EASHL, joka kuitenkin on se juttu joka ratkaisee sen, onko peli kultaa vai katinkultaa.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Pidin aluks tota demoa ihan surkeena mut mitä enemmän sitä pelaa sitä parempi se on . oikeastaan ohan toi ny ihan jäätävä peli :p . tulispa jo se julkasupäivä ...
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Demoa tullut pelattua ja kyllähän se NHL 11 pienillä hienosäädöillä on. Suurin ero mikä näkyy luistelun ja kiekkofysiikoiden lisäksi on nämä bugimaalit. Enemmän kuin mitä 11 oli. No ei se mikään yllätyskään ollut.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]

Pidin aluks tota demoa ihan surkeena mut mitä enemmän sitä pelaa sitä parempi se on . oikeastaan ohan toi ny ihan jäätävä peli :p . tulispa jo se julkasupäivä ...

Sama täällä, aamuyöllä pelatessani ensimmäiset pelit Demo tuntui huonolta, mutta seuraavana päivänä enemmän tutkin demoa, ja Tekoäly tuntui selvästi paremmalta. Mutta vielä kerran täytyy tätä pelimuotoa nimeltä Be A Pro hehkuttaa, mutta ainoa mikä kyseisessä moodissa mietityttää, pitääkö pelata 20 min erillä? Sillä jos 5 min erillä pelaisi niin ei siinä montaa vaihtoa kerkeisi kentällä olla, suurin piirtein 2 per erä ainakin demon perusteella :D Mutta jos tuo peluutus menee ihan realistisesti, ja kun tulen pakkia pelaamaan, niin sitten kun Pelaajani on tyyliin Shea Weber Tai Zdeno Chara, sieltä varmaan alkaa niitä 30 min aikoja tulemaan. Voi olla että nyt jää online pelit vähän vähemmälle, kun BaPia ja BaGM Modea tulee pelattua varmastikin edellistä enemmän. Muistan NHL 09 kun pelasin duunarilla kuusi kautta, ja minusta tuli Florida Phantersin kapteeni. Jos noinkin mittavan uran jaksaisi pelata, niin hienoahan se olisi. Mutta Yleensä tulee himo simuloida noita pelejä :D esim: Be A Gm modessa tulee yleensä runkosarjassa simuloitua sinne pleijareihin, mutta Be A Prossa se ei ole ikinä onnistunut, koska sieltä tulee valmentajalta viestiä huonoista otteista. Varmaan joka toinen peli olisi hyvä simuloida jotta saisi niitä kausia pelattua. NHL 09 viimeksi pelasin kyseistä pelimuotoa, NHL 10 eikä NHL 11 ei enää kiinnostanut, tekoälyn, ja peluutuksen vuoksi. Vielä mitä kaipailen seuraavaan änäriin, olisi ainakin Maalivahdin uudenlainen ohjaus, Syvyyttä Be A Gm modeen ja Be A Prohon, Creation Centre, Parempi Signature Traits (Personality Plus) Mutta Taas heinääkuuhun varmaankin jaksaa taas pelata tätä Änäriä. Mites on, julkaistaanko tämä 8.9 vai 9.9?
 
Ylös Bottom