Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 12 [Hype ja ostohehkutus - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Mites muuten tossa demossa HUT pelimuodossa, aukeaako tarpeeksi monella rookie turnausvoitolla seuraava turnaus? Ja tuleeko niistä turnausvoitoista jotain bonarikorttipakkoja tms. retail versioon?

Ei aukea, pelaajien sopimukset päättyvät muutaman pelin ensimmäisen turnauksen pelaamisen jälkeen. Taitaa olla 8 peliä max sopimus demossa.
 
Saako muuten tässä (saiko ennen ku en muista) valittua NHL:n ulkopuolisiin sarjoihin valittua NHL koon kaukalon. Eli ku pelaisin vaikka sm-liiga kauden mieluusti, mutta se iso kaukalo pilaa kyllä täysin koko pelin.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Kysymys kuuluukin mikset pelaa netissä? Jäät paljosta paitsi jos pelaat vain tekoälyä vastaan.

NHL10 pelasin netissä eashl:ää, mutta kun sitten ei joka ehtoo pystynyt vääntäytymään konsolin äärelle pelaamaan niin tiukkapipoiset joukkueen johtajat antoivat monoa joukkueesta. Ja jos rehellisiä ollaan niin kyllä se pelikin tuli aika äkkiä nähtyä. Maalit peleissä syntyi 90% seuraavalla tavalla:
1. pelaaja kiertää maalin takaa ja ajaa maalille, nostaa lätyn yläkulmaan
2. rannelaukaus keskeltä pisteiden välistä ylänurkkaan
3. syöttö takatolpalle ja siitä tyhjään häkkiin lätty

Siihen päälle noi "kakaroiden" glitsit ja bugimaalit ym. ei innosta.

Wanhan koulukunnanmiehenä olen tottunut 90-luvun nhl-peleistä lähtien kurittamaan tekoälyä yksin ja netin kautta kaverien kanssa sarjoja pelaten, mutta nyt sanotaan 2009 jälkeen ei ole pelillisesti menty eteenpäin niin paljoa, että olisi NHL10:ä lukuun ottamatta viitsinyt rahojaan laittaa nhl-sarjaan. Mutta kunhan keksivät keskittyä tuohon jääkiekkoon pelinä, eikä niihin vihellyksen jälkeisiin räpeltämisiin niin ostoskoriin napsahtaa.
Nyt viimeiset kaksi versiota 11 ja 12 keskitytty epäolennaiseen ja se ei jaksa kyllä kiinnostaa. Ok sen jälkeen kun muut asiat on kunnossa (tosin rahaa ei siten saa kuluttajalta lypsettyä läheskään yhtä paljon).
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

NHL10 pelasin netissä eashl:ää, mutta kun sitten ei joka ehtoo pystynyt vääntäytymään konsolin äärelle pelaamaan niin tiukkapipoiset joukkueen johtajat antoivat monoa joukkueesta. Ja jos rehellisiä ollaan niin kyllä se pelikin tuli aika äkkiä nähtyä. Maalit peleissä syntyi 90% seuraavalla tavalla:
1. pelaaja kiertää maalin takaa ja ajaa maalille, nostaa lätyn yläkulmaan
2. rannelaukaus keskeltä pisteiden välistä ylänurkkaan
3. syöttö takatolpalle ja siitä tyhjään häkkiin lätty

Siihen päälle noi "kakaroiden" glitsit ja bugimaalit ym. ei innosta.

Wanhan koulukunnanmiehenä olen tottunut 90-luvun nhl-peleistä lähtien kurittamaan tekoälyä yksin ja netin kautta kaverien kanssa sarjoja pelaten, mutta nyt sanotaan 2009 jälkeen ei ole pelillisesti menty eteenpäin niin paljoa, että olisi NHL10:ä lukuun ottamatta viitsinyt rahojaan laittaa nhl-sarjaan. Mutta kunhan keksivät keskittyä tuohon jääkiekkoon pelinä, eikä niihin vihellyksen jälkeisiin räpeltämisiin niin ostoskoriin napsahtaa.
Nyt viimeiset kaksi versiota 11 ja 12 keskitytty epäolennaiseen ja se ei jaksa kyllä kiinnostaa. Ok sen jälkeen kun muut asiat on kunnossa (tosin rahaa ei siten saa kuluttajalta lypsettyä läheskään yhtä paljon).

Noiden listaamiesi syiden takia minäkään en ole innostunut pelaamaan EASHL:a, mutta jäähän siihen vielä HUT ja yksittäiset online pelit sekä frendien että tuntemattomien kanssa.

Kyllä mä uskaltaisin väittää, että jos jos skippasit 11 välistä niin eroa 10 ja 12 välillä on kuitenkin aika paljon. Korjaa jos olen väärässä, mutta ainakin seuraavat PELILLISET uudistukset ovat nähneet päivänvalon tuossa välissä:

  • Luistelumoottori kehittunyt paljon, erityisesti uusimmassa versiossa tuntuu mainiolta
  • Laukaukset monipuolistuneet ja lämäreihin tullut "voimaa/painoa" (myöskin maalintekotilanteet monipuolistuneet)
  • Fysiikkamottori kehittynyt (ei ehkä mitenkään mullistavasti, mutta kuitenkin)
  • Aloitusmoottori uudistettu (voit blokata vastustajan, siirtää kiekon luistimella omille, tai sitten joku muista pelaajista poimii kiekon)
  • Uudet deke-veivaukset (12 poistettu crazy deket, mahtava uudistus!! :))
  • Rikkoutuvat mailat (voit pelata luistimilla tai joukkutoveri tarjoaa uuden mailan tilalle joko kentällä tai vaihtoaitiosta)
  • Dynaamiset maalivahdit (Ok, tämä uudistus ei nyt demon perusteella vaikuta ihan valmiilta)
  • Laitaväännöt
  • AI kehittynyt, ainakin omasta mielestäni

Saattaa olla, että unohdinkin jotain... Tuohon päälle vielä ne ei "pelilliset" räpellykset ja uudistetut pelimodet.

Tietysti se on mielipidekysymys, kuinka merkittävinä näitä uudistuksia pitää, ja kuinka hyvin ne ovat onnistuneet. Omasta mielestäni ne ovat tuoneet lisää syvyyttä peliin, ja vieneet peliä kohti realistista jääkiekkoa.

Jos peli maksaa Ahvenanmaalta tilattuna vähän päälle 43 euroa ja sentit päälle, niin ei se nyt kovin paha hinta ole. Tiedän, että foorumilla pyörii varmasti alaikäisiäkin, mutta otetaan vertailuna nyt kuitenkin esim. tupakointi. Varmaan kaikki ymmärtävät kuinka typerää, epäterveellistä ja kallista se on, mutta jos nyt kuitenkin tupakoit vaikkapa askin päivässä, olet reilussa viikossa polttanut savuna ilmaan saman verran rahaa kuin mitä uuteen NHL peliin sijoittaminen maksaisi. Lisäksi olet saastuttanut itsesi lisäksi luontoa, sekä mahdollisesti vieressäsi olevia ihmisiä. Jos tupakoit, voin kuulla tänne asti kuinka tämä valistuskirjoitus sai sinut rykimään tervaa keuhkoistasi :D:D
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

esim. tupakointi. Varmaan kaikki ymmärtävät kuinka typerää, epäterveellistä ja kallista se on, mutta jos nyt kuitenkin tupakoit vaikkapa askin päivässä, olet reilussa viikossa polttanut savuna ilmaan saman verran rahaa kuin mitä uuteen NHL peliin sijoittaminen maksaisi.

Mä perustelen kaikki mun impulssiostokset tuolla periaatteella: "ostanpa tuosta Genelecin kaiuttimet. Oon sitten taas seuraavat 125 vuotta tupakoimatta" :D

Ja jottei nyt ihan offarin laskemiseksi mene, niin kommentoidaanpa, että onpas tuo yhdellä kädellä kuljetus (PS3 = X pohjassa) viety aivan överiksi. Sillä pystyy välillä pujottelemaan ihan mistä vain läpi.. Voin kuvitella sitä onlinen kiroamisen määrää, jos jää tollaiseksi!
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Ja jottei nyt ihan offarin laskemiseksi mene, niin kommentoidaanpa, että onpas tuo yhdellä kädellä kuljetus (PS3 = X pohjassa) viety aivan överiksi. Sillä pystyy välillä pujottelemaan ihan mistä vain läpi.. Voin kuvitella sitä onlinen kiroamisen määrää, jos jää tollaiseksi!

Jep, tuo on kyllä liian helppoa. Tuosta silti jonkun verran on mainintaa, ja monet on saman asian huomannut, joten toivottavasti tuo korjataan :rolleyes:
Melko hankala oli tuo HUT turnee tossa demossa voittaa, kolme vai neljä päivää sitä hakkasin ennen kuin voitto lopulta irtosi :D Vaikka välillä sain jopa 4 ½ tähden tiimin, niin ei silläkään voittanut kaikkia :eek: Kunnes sitten tuli perus surkea 3 tähden tiimi, niin jollain ilveellä se voitto kuitenkin Usasta tuli. Malkinista oli melko lailla ISO apu :p
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Mä perustelen kaikki mun impulssiostokset tuolla periaatteella: "ostanpa tuosta Genelecin kaiuttimet. Oon sitten taas seuraavat 125 vuotta tupakoimatta" :D

Ja jottei nyt ihan offarin laskemiseksi mene, niin kommentoidaanpa, että onpas tuo yhdellä kädellä kuljetus (PS3 = X pohjassa) viety aivan överiksi. Sillä pystyy välillä pujottelemaan ihan mistä vain läpi.. Voin kuvitella sitä onlinen kiroamisen määrää, jos jää tollaiseksi!

Vanha buildi kuitenkin, ja sliderit ihan missä sattuu. Ettei vielä kannata huolestua.

Onneksi Sunnuntaina saadaan jo kosketusta "valmiiseen" hokkiin, ainakin Season Ticket-laskuri viittaa vahvasti Su-iltapäivään imutuksen alkamisajankohdaksi.

Ja offaria, ei Genelecien ostamiseksi tarvitse mitään perusteluja keksiä :)
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Vanha buildi kuitenkin, ja sliderit ihan missä sattuu. Ettei vielä kannata huolestua.

Tuohon tuskin sliderit vaikuttaa, mutta tosiaan kannattaa muistaa viime demosta se jatkuva ranariharhautus -bugi. Oikeata tattia painamalla perätysten jannu polki ympäri kenttää kuin tulpatonta mopoa ja kukaan ei saanut kiinni. Tämä onneksi koko peliin muutettiin.

NHL 12:n simuloinnista on sitten saatu ensimmäisiä tuloksia. NHL.comin toimittajat tekivät hiljattain palkkakatollisen fantasiadraftin 30 joukkueella, ja näiden uusio-jengien edesottamukset EA Sports simuloi NHL12:n simu-moottorilla. Linkki NHL.comin uutiseen.

Heittelen tähän nyt muutaman nopean, mitä tuosta pisti silmään:

- Sidney Crosby nappasi Edmontonin paidassa Hartin, Art Rossin sekä Ted Lindsay -pokaalit. Kauden tehot 51+70, 7 pinnaa enemmän kuin Steven Stamkosilla.
- 16 pelaajaa pääsi yli piste per peli
- Dany Heatley pelasi Crosbyn laidassa ja ylsi 91 pisteeseen.
- Stamkos 56 maalia, Alex Ovechkin 55.
- Jonathan Toews 91 pistettä ja +24, näillä tuli Selke Trophy parhaan puolustavan hyökkääjän kunniaksi.
- Ottawassa pelannut Roberto Luongo valittiin parhaaksi veskariksi, 43 voittoa, 2,21 GAA ja 93,5%.
- Maalivahdeilla ei hurjan suurta merkitystä näyttänyt olevan, runkosarjan parhaalla maalissa oli tutkapari Rask-Gustavsson. Crosby johdatti Edmontonin runkosarjan toiseksi parhaaseen pistesaldoon, vaikka maalilla olivat Anders Lindback ja Mike Smith.

Ihan hyvältä vaikuttaa, vaikka yleistä analyysiä on vaikea tehdä joukkueiden voimasuhteiden mallintumisesta, kun fantasiadraftilla oli jengit koottu. Ehkä tuo maalivahtipelin vähättely hieman paistaa silmään. Eteenpäin on menty ilmeisen hurjasti.

Se toki olisi kiinnostava tietää, kuinka monennella yrittämällä EA Sports on nämä tulokset saanut? :) Be a GM -vastaava Andy Agostini viettänyt viikon unettomia öitä, että sopiva kompromissi saatu taululle. Ja Rammer hakannut Torspolla aina stick liftiä Andyn sormille, kun Luongo ei ole voittanut Vezinaa.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Ihan hyvältä vaikuttaa, vaikka yleistä analyysiä on vaikea tehdä joukkueiden voimasuhteiden mallintumisesta, kun fantasiadraftilla oli jengit koottu. Ehkä tuo maalivahtipelin vähättely hieman paistaa silmään. Eteenpäin on menty ilmeisen hurjasti.

Millä perusteella? Maalivahti evoluutio on menossa siihen, että joukkueet ymmärtävät, että paskalla (lue paskapalkkaisellakin) maalivahdilla voi voittaa mestaruuksia. Esimerkkinä Niemi. Osgood oli aikoinaan tituuleerattu sitä ennen huonoimmaksi maalivahdiksi, joka on voittanu Stanleyn. Viime kaudelle mm. Capitals ja Flyers lähtivät kauteen pienipalkkaisella maalivahtitandemilla.

''Money-Goalieita'', jotka ovat voittaneet mestaruuden ovat käytännössä olleet (2000-luvulla) Roy, Hasek ja Brodeur. Esimerkiksi Fleuryn kyseinen palkka Stanley-kautena oli vaivaiset 3,5 miljoonaa. Carolina voitti tulokasmaalivahdilla mestaruutensa. Giguerenkin palkka oli vajaa 4 miljoonaa. Ylipäätään joukkueet ovat huomanneet, ettei NHL:ään pääse sysipaskoja maalivahteja täten he huomaavat että laadukasta maalivahtipeliä voi saada halvallakin, eikä tarvitse maksaa kymmeniä miljoonia. Joukkueet tätä nykyä pyrkivät maksimoimaan maalintekonsa (paras esimerkki Capitals/Flyers/Chicago/Howard).

Tällä kaudella kävi pitkästä aikaa virkistävä poikkeus kun Money-Goalie voitti mestarden (Thomas 5 miljoonaa). Kuitenkin jonkinlainen evoluutio maalivahti pelin osalta on tapahtumassa ja en uskonää noihin 10 miljoonien palkkoihin, joita maalivahdit pystyivät vielä nyhtämään.

Se toki olisi kiinnostava tietää, kuinka monennella yrittämällä EA Sports on nämä tulokset saanut? :) Be a GM -vastaava Andy Agostini viettänyt viikon unettomia öitä, että sopiva kompromissi saatu taululle. Ja Rammer hakannut Torspolla aina stick liftiä Andyn sormille, kun Luongo ei ole voittanut Vezinaa.

Siis mitä solkkaat? Olen seurannut tarinaa alusta lähtien ja NHL blogin pitäjät ovat itse olleet mukana simuloimassa kyseistä? Miten Rammer ja muut liittyvät tapaukseen millään tavoin :D

Joka tapauksessa tuo kyseinen esimerkki on hyvä esimerkki paremmasta simulaatio-moottorista. Siinä ei ole varsinaisesti ollut mitään suurta vikaa aikaisemmin, mutta nyt tuo vaikuttaisi (koko tarina luettuna) olevan hyvä balanssissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Joka tapauksessa tuo kyseinen esimerkki on hyvä esimerkki paremmasta simulaatio-moottorista. Siinä ei ole varsinaisesti ollut mitään suurta vikaa aikaisemmin

Huhuu se vanha simulointimoottori(NHL11) oli ihan jöötiä.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Viime kaudelle mm. Capitals ja Flyers lähtivät kauteen pienipalkkaisella maalivahtitandemilla.

Ja molemmat kokivat tehneensä virheen, ja yrittävät korjata tilannetta tälle kaudelle. Itse katsoin lähes kaikki Flyersin ottelut viimekaudella (vajaa 10 jäi väliin)
ja kyllä minun mielestäni ne pärjäisivät viime kauden maalivahdeilla edelleenkin (Bobrovsky ja Boucher), peluutusta vain järkevämmäksi.
(Bobrovskylle burnout ja sitten vielä pleijareissa murskattiin jokaisen molarin itsetunto vuorotellen oikein kunnon peluutussekoilulla..)

EDIT:Niin lisätääs sekin että palkkakaton ansiosta joukkueet ovat nykyään pääosin todella tasaisia, ja oikeaan aikaan kuumana oleva joukkue tai sopivaan
aikaan kuumana pelaava maalivahti ovat jopa ratkaisevampi tekijä kuin nimet paperissa.. Ei siellä montaa oikeasti "huonoa" maalivahtia enää ole.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Ja molemmat kokivat tehneensä virheen, ja yrittävät korjata tilannetta tälle kaudelle. Itse katsoin lähes kaikki Flyersin ottelut viimekaudella (vajaa 10 jäi väliin)
ja kyllä minun mielestäni ne pärjäisivät viime kauden maalivahdeilla edelleenkin (Bobrovsky ja Boucher), peluutusta vain järkevämmäksi.
(Bobrovskylle burnout ja sitten vielä pleijareissa murskattiin jokaisen molarin itsetunto vuorotellen oikein kunnon peluutussekoilulla..)

Nimenomaan. Halvalla voi saada hyvää maalivahtipeliä, ja jos halvalla säästää sen reilut 5 miljoonaa, se tarkoittaa yhtä huippuhyökkääjää. Paljon kannattavampaa. Eli simulointimoottori on hyvin mukana evoluutiosta, peukut siitä -b
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Nimenomaan. Halvalla voi saada hyvää maalivahtipeliä, ja jos halvalla säästää sen reilut 5 miljoonaa, se tarkoittaa yhtä huippuhyökkääjää. Paljon kannattavampaa. Eli simulointimoottori on hyvin mukana evoluutiosta, peukut siitä -b

EI, se tarkoittaa HYVÄÄ hyökkääjää, ei huippua, ja Flyers halvalla maalivahdilla? Vilkaise huviksesi Bryzgalovin suuntaan, Chicagolla tietysti halvat maalivahdit kun toinen on eläkeläinen ja toinen junnu, kyllä ne sielläkin kasvavat, sama juttu Washingtonilla kun Vokoun pyytää miljoonia kuten Newrithikin, ja 4 miljoonaa on tosiaan jo aika iso cap hitti. Flyers ei tule voittamaan stanley cuppia 10 vuoteen elleivät olisi ottaneet juuri sitä kallista maalivahtia, joka voi pelata suuren osan peleistä, Bobrovskyä ei kannata vielä pilata. Ja niitä huippuhyökkääjiä tosiaan harvemmin vapaana pyörii, ja kannattavampaa se on ottaa top-4 puolustaja joka osaa pelata, kuin ylihintainen hyökkääjä jota peluutetaan 15minuuttia pelissä.

Mutta jospa nyt palattaisiin aiheeseen joka ainakin otsikon mukaan on NHL 12 hype?
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

EI, se tarkoittaa HYVÄÄ hyökkääjää, ei huippua, ja Flyers halvalla maalivahdilla? Vilkaise huviksesi Bryzgalovin suuntaan, Chicagolla tietysti halvat maalivahdit kun toinen on eläkeläinen ja toinen junnu, kyllä ne sielläkin kasvavat, sama juttu Washingtonilla kun Vokoun pyytää miljoonia kuten Newrithikin, ja 4 miljoonaa on tosiaan jo aika iso cap hitti. Flyers ei tule voittamaan stanley cuppia 10 vuoteen elleivät olisi ottaneet juuri sitä kallista maalivahtia, joka voi pelata suuren osan peleistä, Bobrovskyä ei kannata vielä pilata. Ja niitä huippuhyökkääjiä tosiaan harvemmin vapaana pyörii, ja kannattavampaa se on ottaa top-4 puolustaja joka osaa pelata, kuin ylihintainen hyökkääjä jota peluutetaan 15minuuttia pelissä.

Mutta jospa nyt palattaisiin aiheeseen joka ainakin otsikon mukaan on NHL 12 hype?

Kukaan ei puhunut mikä pelaaja otetaan siihen 4 miljoonan lisäksi, annoin esimerkin mitä sillä voi tehdä. Ja lisäksi keskustelu käsittelee välillisesti NHL 12 simulointi moottoria, jossa voi paskoillakin maalivahdeilla pärjätä, kuten oikeassa elämässä (aihe, jota käsitellään).

Ja mitä Flyersiin tulee, he olivat finaalissa toissa kaudella Leightonilla, Boucherilla ja Emeryllä (joka tosin oli lähes kauden sivussa loukkaantumisen vuoksi). Leighton pelasi 91,4 % ja Boucher 90,9 %. Leighton voitti 8 peliä, hävisi 3 ja Boucher voitti 6 ja hävisi 6. Leightonilla 3 nollapeliä ja Boucherilla 1. Mihin väitteesi perustuu, että Flyers tarvitsee kalliimpaa maalivahtia? Esimerkkinä Kiprusoff, jolla oli 7 miljoonan palkka.

Joka tapauksessa kirjoitusteni pointti on, että EA on ollut hyvin hereillä, kun huomaavat, että oikean elämän joukkueet pystyvät pärjäämään halvoillakin maalivahdeilla. Näinhän se menee.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Millä perusteella? Maalivahti evoluutio on menossa siihen, että joukkueet ymmärtävät, että paskalla (lue paskapalkkaisellakin) maalivahdilla voi voittaa mestaruuksia. Esimerkkinä Niemi. Osgood oli aikoinaan tituuleerattu sitä ennen huonoimmaksi maalivahdiksi, joka on voittanu Stanleyn. Viime kaudelle mm. Capitals ja Flyers lähtivät kauteen pienipalkkaisella maalivahtitandemilla.

Olisin toki voinut perustella väitettäni. No se tulee tässä. Kyseinen simulointi tehtiin pelissä, reaalimaailma on sitten erikseen. Anders Lindback - Mike Smith on kaksikkona attribuuttien ja overalien valossa korkeintaan hyvää kakkosveskaritasoa. Nämä numerot kun ovat ainoat mitkä uudessa NHL12 simuloinnissa merkitsevät, niin siksi hieman ihmettelin että kiistatta lahjakas, mutta vain 22 peliä urallaan pelannut ruotsalainen ja kauniisti sanottuna ailahteleva kanadalainen hoitelevat hommaa himaan virtuaalisesti.

Toki on hienoa, että tuollainen on mahdollista myös pelissä. Nykyään NHL:ssä tulee joka vuosi näitä maalivahtikomeettoja. Osa jää yhden kauden ihmeiksi, osa pysyviksi kiertotähdiksi. Isoin osa pelaa unelma avauskauden, mutta joutuu sitten hakemaan peliään päästäkseen samalle tasolle. Paineet kasvavat, vastuu, peliminuutit ja rasitus lisääntyvät sekä vastustaja alkaa käyttää heikkouksia tarkemmin hyödykseen.

Tuossa "maalivahtievoluutiossa" olet täysin oikeassa. Palkkakattoaikana supermolari-statuksen veskari ei ole ainoa avain onneen, muttei maalivahdin hyvyydellä ja palkalla ole silti mitään tekemistä toistensa kanssa. Tomas Vokoun sanoo moro.

Siis mitä solkkaat? Olen seurannut tarinaa alusta lähtien ja NHL blogin pitäjät ovat itse olleet mukana simuloimassa kyseistä? Miten Rammer ja muut liittyvät tapaukseen millään tavoin :D

Joka tapauksessa tuo kyseinen esimerkki on hyvä esimerkki paremmasta simulaatio-moottorista. Siinä ei ole varsinaisesti ollut mitään suurta vikaa aikaisemmin, mutta nyt tuo vaikuttaisi (koko tarina luettuna) olevan hyvä balanssissa.

Tästä uutisen lauseesta kyllä saa vain ja ainoastaan sen kuvan, että EA on tehnyt simuloinnin ja antanut tulokset Änäri.comille.
EA has refined and updated its engine and with their help, an entire 82-game season and playoffs were simulated with NHL.com's re-drafted league.

Korjaa toki jos olen väärässä.

NHL11 simulaattori oli puhdas lottokone. EA:kin on sen rivien välistä myöntänyt. Detroit ja Boston tuntuivat jäävän järjestäen pudotuspeleistä ulos, ja Derek Boogaard voitti ensimmäisessä simuloinnissani Selken.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Olisin toki voinut perustella väitettäni. No se tulee tässä. Kyseinen simulointi tehtiin pelissä, reaalimaailma on sitten erikseen. Anders Lindback - Mike Smith on kaksikkona attribuuttien ja overalien valossa korkeintaan hyvää kakkosveskaritasoa. Nämä numerot kun ovat ainoat mitkä uudessa NHL12 simuloinnissa merkitsevät, niin siksi hieman ihmettelin että kiistatta lahjakas, mutta vain 22 peliä urallaan pelannut ruotsalainen ja kauniisti sanottuna ailahteleva kanadalainen hoitelevat hommaa himaan virtuaalisesti.

Toki on hienoa, että tuollainen on mahdollista myös pelissä. Nykyään NHL:ssä tulee joka vuosi näitä maalivahtikomeettoja. Osa jää yhden kauden ihmeiksi, osa pysyviksi kiertotähdiksi. Isoin osa pelaa unelma avauskauden, mutta joutuu sitten hakemaan peliään päästäkseen samalle tasolle. Paineet kasvavat, vastuu, peliminuutit ja rasitus lisääntyvät sekä vastustaja alkaa käyttää heikkouksia tarkemmin hyödykseen.

Tuossa "maalivahtievoluutiossa" olet täysin oikeassa. Palkkakattoaikana supermolari-statuksen veskari ei ole ainoa avain onneen, muttei maalivahdin hyvyydellä ja palkalla ole silti mitään tekemistä toistensa kanssa. Tomas Vokoun sanoo moro.



Tästä uutisen lauseesta kyllä saa vain ja ainoastaan sen kuvan, että EA on tehnyt simuloinnin ja antanut tulokset Änäri.comille.
EA has refined and updated its engine and with their help, an entire 82-game season and playoffs were simulated with NHL.com's re-drafted league.

Korjaa toki jos olen väärässä.

NHL11 simulaattori oli puhdas lottokone. EA:kin on sen rivien välistä myöntänyt. Detroit ja Boston tuntuivat jäävän järjestäen pudotuspeleistä ulos, ja Derek Boogaard voitti ensimmäisessä simuloinnissani Selken.

Muista se, että Mike Smith itse asiassa on ollut ykkösmaalivahti ja oli tuolloin sensaatiomainen (kausi: 08-09) ja hänet on valittu tulokastähdistöön. Ikävä kyllä tuo kausi jäi kesken aivotärähdyksen vuoksi ja toipumisen jälkeen hän ei ole päässyt enää samalle tasolleen, ja Niittymäki vei hänen paikkansa. Hän ei ole vieläkään saavuttanut täyttä kuntoaan, mutta nyt hän on jälleen aloittava ykkönen Coyotesissa.

Ja mitä EA:n ja NHL:n yhteistyöstä, NHL blogistit saivat itse asettaa kentät paikan päällä, mutta tosiaan EA simuloi kauden, oma ajatuskatkos. Tässä lause, joka viittaa kyseiseen:
We'll eventually plug these rosters into NHL '12 and have the people at EA Sports simulate the season and playoffs and see who comes out on top.

E. Ja tosiaan NHL 11 oli osin lottokone, mutta kyllä se simuloi minulle voitot aina kun sain superhirmukentällisen kehiin. Mutta nyt viimeistään tulossa parannusta siihenkin?
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta] Kysymyksiä

En tiedä kuuluuko varsinaisesti tänne mutta kuitenkin.

Eli seasonticketin kautta pääsee jo ensi maanantaina pelaamaan, pääseekö online peleihin jo siinä? Entä jos aloittaa hutin niin kai se joukkue siinä säilyy?
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta] Kysymyksiä

En tiedä kuuluuko varsinaisesti tänne mutta kuitenkin.

Eli seasonticketin kautta pääsee jo ensi maanantaina pelaamaan, pääseekö online peleihin jo siinä? Entä jos aloittaa hutin niin kai se joukkue siinä säilyy?

HUT ei toimi, muut online-pelimuodot toimivat. Kuulemma downloadable content on vasta 9-13.9 saatavilla, tiedä sitten onko tämä tieto täyttä faktaa. (EA:n foorumeilta bongattua)
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Kah, ensimmäinen jumituskin tapahtui... Kesken välianimaation vaihdoin aloituskuvion niin töks. Jumiin. Muille käynyt näin?
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]

Eli seasonticketin kautta pääsee jo ensi maanantaina pelaamaan, pääseekö online peleihin jo siinä? Entä jos aloittaa hutin niin kai se joukkue siinä säilyy?

Aikaisemmin tässä topicissa aiheesta kirjoittaessani EA:n sivuilla vielä sanottiin, että Ultimate Teamissä voisi pelata offline-pelejä, mutta myöhemmin tuo kohta on poistettu. Ei siis tosiaan HUT:ä Early Release -versiossa. DLC:ia ei myöskään voi ladata, mutta voisi luulla, että DLC olisi saatavilla heti eurooppalaisille varsinaisen version pelaajille, mutta saapa sitten nähdä.

Kaikki Early Release -versiossa tehdyt tallennukset kuitenkin siirtyvät varsinaiseen versioon, ja saavutetut achievementit/trophyt avautuvat, kun sen varsinaisen pelin ensimmäisen kerran käynnistää.
 
Ylös Bottom