Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 12 [PS3/X360]

Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Tuli tossa mieleen, että kun porukka valittaa jäätyilemisistä niin pelasin yli 11 tuntia putkeen ja kertaakaan ei peli jäätynyt... Yhden kerran ainoastaan on peli jäätynyt, liekö sitten vaan ollut onnea. :D

No siis 11 tuntia putkeen (aika menee nopeasti) niin hutissa sitten alkoi noiden kahden ärsyttävän häviön jälkeen peli taas kulkemaan ja negatiivisia mietteitä taas pelin bugisuudesta...


Ensinnäkin alkaa tuo lonkkataklaus ärsyttämään.

1. Liian tehokas

2. bugisen näköinen todellakin

3. sitä käytetään liikaa, tehokkuuden takia eli realismi kärsii

4. ei tuota jäähyjä (kiekottoman estäminen ja selästäpäin osuma asia erikseen)

No sitten maalinteko puolella ärsyttää, kun maalin kulmalta nousu tuottaa turhan paljon maaleja...


Rangaistukset ärsyttävät todenteolla. Nimittäin kokeilin testimielessä useamman kerran lonkkataklausta pelaajaan, jolla ei ole kiekkoa ollut aikoihin ja kiekko on puolen kentän päässä. Ei jäähyjä tullut juurikaan eli enemmän sai sikailla sanktioitta.
Toisekseen näitä estämisjäähyjä tulee välillä miten sattuu. Ja nyt meinaan tälläisiä tilanteita, joissa kaveri syöttää kiekon pois ja sekunnin päästä tullaan tönäisemään. Tästä tullut monta jäähyä. Mutta sitten taas usein on taklattu jo monta sekuntia kiekkoa ilman ollut pelaaja ja tästäpä ei jäähyä sitten taas tulekkaan.


Viimeisenä positiivistä. Pleksi meni vihdoin rikki ja niin, että taklasin toista pelaajaa, joka osui toisen pleksilevyn kohdalle ja minä, joka taklasin rikkoutuneen pleksilevyn kohdalle. Eli, joko oli bugi tai sitten on hienoa, että myös se taklaava pelaaja voi särkeä pleksin taklatessaan lähes ohi.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Miksihän minulla ei kuulu maalitorvet? Pistin oikeat introt ja maalibiisit oikeille joukkueille, johtuukohan siitä?
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Mulla toi änäri menee jumii tossa be a prossa kun kausi on ohi nii aika tarkasti toukokuun 18 päivä sit jää siihen.onko muilla ollu samoja ongelmia.?
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Miksihän minulla ei kuulu maalitorvet? Pistin oikeat introt ja maalibiisit oikeille joukkueille, johtuukohan siitä?

Mulla kyllä kuuluu. En osaa siis sinua neuvoa, mutta toivottavasti sinä osaat minua neuvoa :D Mistä löysit nämä intro-biisilistat? Olen löytänyt vasta muutamille joukkueille.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ribeiro muuvit | EA SPORTS Ribeiro goes SICk!111 no ei nyt ihan, jotai perus veivailua vaan :)

Onko muuten tietoa mitkä on NHL:n viralliset säännöt rankkareiden suhteen?

IIHF:n säännöissähän rankkarissa kiekon pitää olla liikkessä eteenpäin, eli tuollainen spin-a-rama, jossa kiekkoa liikutetaan taaksepäin olisi sääntöjen vastainen.

Linus Omark "Cheeky" Shootout Goal vs Tampa | Dec 10th, 2010 [HD] - YouTube
Omarkin pyörähdyksessä kiekko liikkuu selvästi koko ajan eteenpäin ja on sääntöjen mukainen.

Mikhail Grabovski spin-o-rama shootout goal 12/6/10 - YouTube
Grabovskin pyörähdys onkin jo siinä ja siinä, että liikahtiko kiekko taaksepäin. Hyväksytty maali joka tapauksessa.

Ei siinä, ihan hienojahan nuo ovat, mutta vielä vähän lisää haastetta näille tatin pyörittäjille, kun kiekko pitäisikin pitää koko ajan liikkessä eteenpäin :D Nythän näitä sääntöjenvastaisia (?) rankkareita on jo NHL12:kin osalta alkanut kertyä aikas paljon EA:n mediassivulle...

Onneksi näitä täyspäiväisiä tatinpyörittäjiä ei ole vielä tullut vastaan HUT ja versus online peleissä. Aika hyvin on molemmissa tullut tasaväkisiä vastustajia; Tämä käy ilmi myös HUT tilastoista; 6 voittoa - 6 tappiota, tehdyt maalit 30 - päästetyt 31.

Vieläkään ei ole mitään suurempaa valittamista pelistä. Joo onhan se peban tarjoaminen kohtalaisen tehokas, mut eipä niitä ole onneksi paljolti mun pelaamissa peleissä tarjottukaan. Tuplakilahdus ärsyttää, mutta ei kuitenkaa pilaa elämystä. Peli ei ole jäätynyt kertaakaan, mutta valikot kyllä lataa välillä tuskastuttavan kauan, ja tottakai online peleissä on yhteyksissä ollut muutaman kerran ongelmia. Pidän edelleen :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Purple 84 sanoi:
Miten tuo kiekon nosto onnistuu tuolleen ilmaan?mailan lavalle siis ja sitten eteenpäin?

LB (L1) + molemmista tateista ylöspäin yhtäaikaa.

Joo no ei tehdä.
Dragonfly varmaan tarkoitti kynää jossa pelaajaa hyppää itsekkin? Sehän menee suunnilleen noin. Noissa videoissahan pelaaja ei hyppää vaan tekee muita harhautuksia ton pompun kanssa.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Onko muuten tietoa mitkä on NHL:n viralliset säännöt rankkareiden suhteen?

IIHF:n säännöissähän rankkarissa kiekon pitää olla liikkessä eteenpäin, eli tuollainen spin-a-rama, jossa kiekkoa liikutetaan taaksepäin olisi sääntöjen vastainen.

Spin-o-rama on sallittu sekä IIHF:n, että NHL:n säännöissä. NHL: "The spin-o-rama type move where the player completes a 360° turn as he approaches the goal, shall be permitted as this involves continuous motion."
Lähde: Official Rules - Rule 24: Penalty Shot - NHL.com - Rules

IIHF: "During the course of the Penalty Shot or Game Winning Shots (GWS) the Spin-O-Rama type move where the player completes a 360 degree turn as he approaches the goal shall be permitted." Lähde: IIHF:n sääntökirja :)
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Linus Omark "Cheeky" Shootout Goal vs Tampa | Dec 10th, 2010 [HD] - YouTube
Omarkin pyörähdyksessä kiekko liikkuu selvästi koko ajan eteenpäin ja on sääntöjen mukainen.

Tää normi NHL pelin spin-o-rama näyttää kyllä niin kankeelle ku kattoo Omarkkia :D Mutta sitten ku tekee fake-spin ja siitä pyörähtää nii näyttää vähän luonnollisemmalle. Eipä noita "showoffeja" tule paljon normi peleissä vedettyä, vasta kun voitto alkaa olee tilillä jo :)
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Mulla kyllä kuuluu. En osaa siis sinua neuvoa, mutta toivottavasti sinä osaat minua neuvoa :D Mistä löysit nämä intro-biisilistat? Olen löytänyt vasta muutamille joukkueille.

Joo, eli taisin aikoinaan ladata kaikki maalibiisit ja introt Operation Sports sivulta, en tiedä ovatko introt jo vanhentuneita, mutta ainakin suurinosa pitäisi olla oikeita. NHL 11 HMP Sound Pack! - Operation Sports Forums
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Spin-o-rama on sallittu sekä IIHF:n, että NHL:n säännöissä. NHL: "The spin-o-rama type move where the player completes a 360° turn as he approaches the goal, shall be permitted as this involves continuous motion."
Lähde: Official Rules - Rule 24: Penalty Shot - NHL.com - Rules

IIHF: "During the course of the Penalty Shot or Game Winning Shots (GWS) the Spin-O-Rama type move where the player completes a 360 degree turn as he approaches the goal shall be permitted." Lähde: IIHF:n sääntökirja :)

24.2 Procedure - ....The puck must be kept in motion towards the opponent’s goal line and once it is shot, the play shall be considered complete....

Ei ollutkaan eppäilystä, etteikö spin-o-rama olisi sääntöjen mukainen, vaan siitä, että saako kiekko siirtyä spin-o-ramassa taaksepäin. Lainaus myös linkittämästäsi säännöistä. Siis kiekko ei saa liikkua taaksepäin, jolloin myös NHL12 pelissä pitäisi rankkari viheltää poikki mikäli kiekko ei ole liikkeessä eteenpäin. Selvästi tuossa 'Ribeiro sick move'-klipissä kiekko siirtyy taaksepäin. Anyway, ehkä sitten seuraavassa versiossa hiotaan myös näitä kuntoon...
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

5 matsia HUT:tia kokeiltu.

1 voitto
3 kertaa vastustajalla ilmeisesti menee poikki. Mulle ainakin voitto merkitty
1 kerran mun pelaajat jääty aloitukseen ja piti bootata PS3

Ei tässä nyt ihan ilosta voi hyppiä. Onko tosiaan peli näin rikki vai johtuuko Soneran reitittimistä?

Mistä päästäänkin, että onko tämän NHL 12 kohdalla muillakin jotain hemmetin verkko-ongelmia, kuten oli NHL 11? Mulla suurin osa matsien hakemisesta päätyy "yhteys katkennut" tai muuta sontaa. Olen ihan oikeasti jo niin vanha, etten perkele ala mitään porttiohjauksia noihin vehkeisiin enää tekemään. Kerrottakoon nyt, että valokuitu alla maksiminopeudella ja Thomson tg789vn..

Nimimerkillä: ois mukava pelata

p.s: ihan naurettavuuksiin alkaa mennä nuo tolppalaukauksien määrät välillä, kun kilisee viidettä kertaa erässä :( kyllästyttävää: "JES! Kahdella nollaa, nyt tulee varma häkki! OUJEEE! Ainiin.. tolppa.. taas"

Sori tämä kitinän ja vinkumisen määrä
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Öö, jos kattoo sinne alas, niin muistaakseni sen tutoriaalitekstin alareunassa on vaihtoehto, "sulje, äläkä näytä tätä uudelleen", boksilla muistaakseni Y
Eli oiskohan sitten kolmio ps.llä...
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Öö, jos kattoo sinne alas, niin muistaakseni sen tutoriaalitekstin alareunassa on vaihtoehto, "sulje, äläkä näytä tätä uudelleen", boksilla muistaakseni Y
Eli oiskohan sitten kolmio ps.llä...

Jaa, ei osunu silmään, pitääpä tarkistaa. Tänks.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Korjaantuukohan tuo online pass probleemi aikanaan itestään vai täytyykö tässä nyt itse selvittää koko roska?
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Mistä päästäänkin, että onko tämän NHL 12 kohdalla muillakin jotain hemmetin verkko-ongelmia, kuten oli NHL 11? Mulla suurin osa matsien hakemisesta päätyy "yhteys katkennut" tai muuta sontaa. Olen ihan oikeasti jo niin vanha, etten perkele ala mitään porttiohjauksia noihin vehkeisiin enää tekemään. Kerrottakoon nyt, että valokuitu alla maksiminopeudella ja Thomson tg789vn..

Nimimerkillä: ois mukava pelata

p.s: ihan naurettavuuksiin alkaa mennä nuo tolppalaukauksien määrät välillä, kun kilisee viidettä kertaa erässä :( kyllästyttävää: "JES! Kahdella nollaa, nyt tulee varma häkki! OUJEEE! Ainiin.. tolppa.. taas"

Sori tämä kitinän ja vinkumisen määrä

14 peliä HUT:ia takana, joista kaksi päättynyt vastutajan yhteyden katkeamiseen (merkitty voitoksi minulle). Online versus pelejä takana 5, joista yksi päättynyt myöskin vastustajan yhteyden katkeamiseen. Hieman takkuista tuo matsien hakeminen tuntuu olevan, mutta ei mulla ole tainnut olla kuin yksi yhteyden katkeaminen haussa. Voisiko yhteyden "katkeaminen" johtua siitä, että arvottu vastustaja ei olisikaan kelpuuttanut sinua vastustajaksi ja peruuttanut ottelun? Itse nyt en ainakaan kovin mielelläni lähde 74 keskiarvon jengillä jotain 87 keskiarvon jengiä vastaan, jossa on jo pari kentällistä nimimiehiä. Yritä nyt siinä sitten puolustaa 70 ka pakeilla, kun kaverit menee heittämällä ohi.

Siis ihan kohtuu hyvin on ainakin mulla toiminut yhteydet, kop kop.

Tolppalaukauksista; Hmm... onhan niitä ehkä ns. hieman normaalia enemmän, mutta ei nyt kuitenkaan mitenkään järkyttävän paljon. Jotenkin musta tuntuu näitä valituksia lukiessa (sekä täältä että EA:n foorumilta), että hitto mulle on sattunut hyvä yksilö :D

This one is a keeper, enkä pistä omaani NHL11 tavoin myyntiin NHL13:n ilmestyessä. :p
 
Ylös Bottom