Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 12 [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Tällänen kysymys eahl liittyen ku esim. superstar tasoo tarvii gradeks sen b+ ja vaik peleist tulis a - a+ keskiarvoi siltikään palkki ei nouse, onko ea tehnyt tarkotuksel et pitäs olla toi tasan b+ arvosana et pääsee eteenpäin kehittyy?!
Keskiarvo määrittyy viimeisten 10-20 matsin keskiarvoista, määrästä ei ole varmuutta tietääkseni, erilaista spekulaatiota vain.

Joka tapauksessa, jos saat ottelusta a keskiarvon, se pudottaa yhden matsin pois keskiarvosta ja jos pudonnut arvosana oli samaa luokkaa kuin uusi, silloin keskiarvo ei muutu mihinkään.

Poikkeuksiakin toisin sattuu, sain yhdestä EASHL-pelistä A+/A+/A+ mutta silti yleisarvosanan pysyessä samana "kehitysprosentti" putosi (oli 12%, putosi 0%:iin) eli alaspäin mentiin... :p

Mutta periaatteessa se varmaan toimii niinkuin sen kerroit. Olisi kuitenkin EA:n puolelta mukava teko jos kertoisivat selkeästi tuon pelimäärän johon laskenta perustuu. Olettaen tietenkin, että itse sen edes tietävät. :D
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Poikkeuksiakin toisin sattuu, sain yhdestä EASHL-pelistä A+/A+/A+ mutta silti yleisarvosanan pysyessä samana "kehitysprosentti" putosi (oli 12%, putosi 0%:iin) eli alaspäin mentiin... :p

Mutta periaatteessa se varmaan toimii niinkuin sen kerroit. Olisi kuitenkin EA:n puolelta mukava teko jos kertoisivat selkeästi tuon pelimäärän johon laskenta perustuu. Olettaen tietenkin, että itse sen edes tietävät. :D

Uusin teoria, joka on kuulemma lähtöisin koodaaja Redshirtin postauksesta, on että kaikki matsit ratkaisee kokonaisarvosanassa. Viimeiset 20 peliä on pääosassa ja sitä edellisten painoarvo on vain joku marginaalinen. Itse postausta en löytänyt mistään missä tämä lukisi...

Selittäisi vain ne satunnaiset pienet heitot, ei tosin tuollaista 12 prosentin laskua mikä sinulla tapahtui :)

Tuntuisi helpommalta säilyttää hyvä keskiarvo tässä hokissa, vajaa 50 matsia kasassa OTP:tä ja kerhoa ja mukavasti pysynyt A-/A tasolla koko ajan. Tosin käynyt hyvä säkä OTP:ssä, ehkä vain kaksi kolme matsia missä joukkuepelistä ei tietoakaan ja/tai oma molke luistelee keskialueella vastaan...
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ei välttämättä kuulu ihan tähän ketjuun, mutta kyselenpä silti.

Hommattiin kaverin kanssa molemmat ne sonyn mikrofonit. Tyhmä kysymys: miten voimme puhua toisillemme kun pelaamme onlinessa hupilelejä. Mikki on kyllä rekisteröity pleikkarille ja kuluu oma ääni kun menee audioasetuksiin.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

OK6 | EA SPORTS

Kaveri on jo lähes rähmällään, mutta yhtäkkiä hän niin vain nousee takaisin luisteluasentoon. Täysin fysiikan lakien vastaista tuollainen touhu. :D

Edit: Eräs pelin uudistuksista on tosiaan balance control tai muuta vastaavaa... ja tätä siitä näyttää sitten pääasiassa seuraavan. No, pikkujuttujahan nämä kuitenkin vain ovat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

OK6 | EA SPORTS

Kaveri on jo lähes rähmällään, mutta yhtäkkiä hän niin vain nousee takaisin luisteluasentoon. Täysin fysiikan lakien vastaista tuollainen touhu. :D

Vastaava tilanne tuli eilen vastaan nettipelissä kun vastustaja oli pääsemässä keskialueella läpiajoon ja kampitin äijän kumoon. Kuin salama taivaalta ukko nousikin pystyyn ja jatkoi kiitoaan ja kuittasi tämän bugin maalin muodossa. Melkoista sontaa kyllä pitää tämä peli sisällään.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Minkäslaisia Be a GM-tiimejä herroilla (ja miksei neideillä/rouvilla) on?

Puolustusparit ovat seuraavat:

K. Yandle - S. Weber
J. Carlson - H. Gill
G. Zanon - M. Methot

Pientä päivitystä kokoonpanoihin ja muutenkin kauteen. Keith Yandle oli tuloksellisesti pettymys, joten päätin laittaa hänet siirtolistalle. Huippupakista sainkin nopeasti tarjouksen Minnesotasta: A. Edler(83) + T. Peckham(81). Hyväksyin treidin, ja pakkiparit menivät uusiksi:

S. Weber - A. Edler
J. Carlson - H. Gill
G. Zanon - T. Peckham

Florida taas ehdotti vaihtoa, jossa New Yorkiin päin tulisivat B. Staubitz (79) + A. Peluso (75) + G. Clitsome (79) ja vastaavasti Panthers saisi minun neljännen kierroksen varauksen seuraavassa varaustilaisuudessa. Tämä treidi oli helppo hyväksyä, sain syvyyttä joukkueeseeni ja vahvistuksia AHL-miehistöön.

AHL-joukkueesta puheen ollen, kausi on lähtenyt hieman mollivoittoisesti liikkeelle. Kuudentoista ottelun jälkeen tilastot 2-13-0 :D Olen siis simuloinut nuo kaikki. Ainoana valonpilkahduksena ovat Joonas Donskoi ja Zach Kassian jotka ovat suorittaneet lähes piste per peli-tahdilla.

Rangers keikkuu itäisen konferenssin kuudentena, tilastoilla 11-5-0. Joukkueen parhaana pistemiehenä ykkössentteri Nicklas Bäckström tehoin 9+9=19. Kakkossentteri toimiva Mikael Granlund on myös ollut hyvässä vireessä; 16. 8+4=12. Näillä irtoaa tulokkaiden maali- ja pistepörssin kärki. Muihin onnistujiin voi laskea Shea Weberin (16. 2+10=12) sekä kakkosmaalivahdin Martin Brodeurin, joka on päässyt torjumaan neljässä matsissa, joista on irronnut kolme voittoa, GAA 2,01 ja torjuntaprosentti ~93,5.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Itseäni kiinnostaa liigoista eniten SM-liiga, en Be A Pron lisäksi varmaankaan muuta tule pelaamaan kun kausimuotoa (SM-liiga). Äskettäin tein tarvittavat toimenpiteet kokoonpanojen saamiseksi. Illalla olisi tarkoitus kokoonpanoja testailla!

Olen kommentteja lukenut, ja saanut käsityksen, että pelaajien atribuuteissa on liian vähän eroja, ja tämä siis korjautuisi kevätpäivityksen myötä? Milloinkas tämän kevätpäivityksen julkaisuajankohta tulisi olemaan?

Edit. Pystyykö pelaajien ominaisuuksia itse muokkaamaan sen jälkeen, kun nuo crazy-boyn kokoonpanot on xboxille siirtänyt? Jos voi, niin miten tämä tapahtuu? Itselleni olisi tärkeää, että "supertähdet" erottuvat edukseen kentällä! Kiitos jo etukäteen!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Itseäni kiinnostaa liigoista eniten SM-liiga, en Be A Pron lisäksi varmaankaan muuta tule pelaamaan kun kausimuotoa (SM-liiga). Äskettäin tein tarvittavat toimenpiteet kokoonpanojen saamiseksi. Illalla olisi tarkoitus kokoonpanoja testailla!

Olen kommentteja lukenut, ja saanut käsityksen, että pelaajien atribuuteissa on liian vähän eroja, ja tämä siis korjautuisi kevätpäivityksen myötä? Milloinkas tämän kevätpäivityksen julkaisuajankohta tulisi olemaan?

Edit. Pystyykö pelaajien ominaisuuksia itse muokkaamaan sen jälkeen, kun nuo crazy-boyn kokoonpanot on xboxille siirtänyt? Jos voi, niin miten tämä tapahtuu? Itselleni olisi tärkeää, että "supertähdet" erottuvat edukseen kentällä! Kiitos jo etukäteen!


Terve vain ja tervetuloa keskustelupalstalle. Syyspäivitys keskittyi pääosin rosteiden saamiseksi ajan tasalle, attribuutteja hiottiin nimenomaan "supertähtien" osalta. Mm. Ville Peltosen, Mikael Granlundin, Antti Pihlströmin ja Ilari Filppulan kokonaisuuksia nostettiin sinne 80-85:n tietämille.

Kevätpäivitys julkaistaan helmi-maaliskuun vaihteessa eli juuri ennen SM-liigan playoffien alkamista. Paketti viimeistellään ja syyskauden aikana tehdyt kokoonpanosiirrot suoritetaan. Lisäksi paketti keskittyy nimenomaan juuri attribuuttien hiomiseen. Ellei nyt aivan pilkun tarkka halua olla, niin kyllä noilla attribuuteilla paremmat joukkueet (HIFK, Jokerit) ovat aivan eri kastia kankeimpiin joukkueisiin (SaiPa, TPS) verrattuna. Tämä attribuuttiasia on oikeastaan lähinnä vain mielipidekysymys, jonka lopputulokseen kukaan ei koskaan voi olla sataprosenttisen tyytyväinen.

Tottahan toki pelaajien attribuuttien muokkaaminen onnistuu manuaalisesti kokoonpanopäivityksen ladattuasi. Kyseessähän on aivan saman kaltainen tiedosto, jonka olisit itse voinut tehdä ja tallentaa. Vapaa muokattavuus on siis yksi paketin eduista.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Siirsin kokoonpano tiedoston tikulta xboxin kovolle. Menen sitten oma nhl -> lataa kokoonpano, sitten painan siitä PuckPoint SML, mitään muutosta ei tapahdu. Edelleen samat vanhat kokoonpanot, bluesilla Tarkki maalissa ym. Mikäs neuvoksi?
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Siirsin kokoonpano tiedoston tikulta xboxin kovolle. Menen sitten oma nhl -> lataa kokoonpano, sitten painan siitä PuckPoint SML, mitään muutosta ei tapahdu. Edelleen samat vanhat kokoonpanot, bluesilla Tarkki maalissa ym. Mikäs neuvoksi?

Ettet vain olisi mennyt vaikka jossain vaiheessa painamaan "Set default rosters" eli "aseta oletuskokoonpanot" ja tämän jälkeen tallentanut kokoonpanotiedoston päälle oletuskokoonpanoja? Suosittelen vielä kertaalleen siirtämään tiedoston uudestaan PC:ltä tikulle. Ennen kuin siirrät kokoonpanotiedoston tikulta kovolle, käynnistä NHL 12 ja katso, löytyykö sieltä "PuckPoint SML" - niminen tiedosto. Lataa tämä ja katso miten käy.

Mitään ongelmaa ei ilmeisesti paketin kanssa ole tapahtunut, jos kerran tuo samainen tiedosto tuolta kokoonpanot - osiosta löytyy. Tosiaan, kannattaa kertaalleen poistaa se tiedosto tikulta ja siirtää uudelleen PC:ltä boksille. Jos on vielä ongelmia, ota yhteyttä YV:llä ja ratkaistaan ongelma yhdessä.
Merkillinen juttu kylläkin..

E: Kannattaa myös poistaa se alkuperäinen kokoonpanotiedosto, jonka tuot boksilta PC:lle. Tämä vaihe kannattaa tehdä sen jälkeen kun olet ConCeptin avulla "rehashannut" tiedoston ja olet tuomassa tätä SM-liiga rosteritiedostoa tikulle USBXstaf - ohjelman "Inject" - toiminnolla.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ettet vain olisi mennyt vaikka jossain vaiheessa painamaan "Set default rosters" eli "aseta oletuskokoonpanot" ja tämän jälkeen tallentanut kokoonpanotiedoston päälle oletuskokoonpanoja? Suosittelen vielä kertaalleen siirtämään tiedoston uudestaan PC:ltä tikulle. Ennen kuin siirrät kokoonpanotiedoston tikulta kovolle, käynnistä NHL 12 ja katso, löytyykö sieltä "PuckPoint SML" - niminen tiedosto. Lataa tämä ja katso miten käy.

Mitään ongelmaa ei ilmeisesti paketin kanssa ole tapahtunut, jos kerran tuo samainen tiedosto tuolta kokoonpanot - osiosta löytyy. Tosiaan, kannattaa kertaalleen poistaa se tiedosto tikulta ja siirtää uudelleen PC:ltä boksille. Jos on vielä ongelmia, ota yhteyttä YV:llä ja ratkaistaan ongelma yhdessä.
Merkillinen juttu kylläkin..

E: Kannattaa myös poistaa se alkuperäinen kokoonpanotiedosto, jonka tuot boksilta PC:lle. Tämä vaihe kannattaa tehdä sen jälkeen kun olet ConCeptin avulla "rehashannut" tiedoston ja olet tuomassa tätä SM-liiga rosteritiedostoa tikulle USBXstaf - ohjelman "Inject" - toiminnolla.

En sitten tiedä mikä meni ensimmäisellä ja toisella kerralla vikaan, mutta nyt sain kokoonpanot pelittämään!
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Mike Cammalleri maalasi tänään kaksi hienoa reppua. Toinen syntyi rystyvedon seurauksena suoraan ilmasta vastustajajoukkueen maalin edustalta, ja jälkimmäinen vuorostaan loistavan polviltaan ammutun one-timerin seurauksena. Valitettavasti en jostain syystä muistanut ottaa ensiksi mainittua häkkiä videolle, mutta tämä one-timer -maali täytyi välittömästi laittaa nettiin.

Cammy | EA SPORTS

On se todellakin kova mies, ei voi muuta näistä hänen esityksistään juuri sanoa.

Nätti maali mutta tässä pieni vinkki. Ennis to Gerbe
Ei mikään oscarvoittajan "ohjaus" eikä kaikkien tartte samanlaisia olla mutta ainakin jos vähän hidastusta käyttäisi ni olisi mukavempi katella näitä videoita kuin 2 sekunnin pätkiä mikä pitää kattoa useampaa kertaa että tajuaa mitä siinä tapahtuu :P

Ja kerta alotettiin ni laitampa toisenkin:

EASHL puolella kramppas peukku niin tekipä mielestäni nätin ja realistisen näköisen rystymaalin, näköjään muukin voi tuurilla onnistua ku ainainen rystyltä kämmenelle. rystyvippaus
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Miten peli voikin olla näinkin buginen..
Viime vuonna en päässyt läheskään jokaiseen HUT peliin, kun yhteys vastustajaan menetettiin ja tuli tappio. Tänä vuonna tuo asia on korjaantunut ja jokaiseen peliin olen päässyt. Toimimattomien HUT pelien rinnalle on ikävä kyllä tullut sitten pelin jäätyminen ja jämähtäminen. Peli saattaa jäätyä ekan erän tilastojen tullessa ruutuun tai erän alkamiseen, en tiedä syytä enkä usko, että olisin edes näitä harvoja, joille näin käy. Tämä tuntuu olevan ihan yleinen ärsyttävä pelin BUGI, joka tuo nuo jäätymiset mukaan. :/ Kiva taistella erä tai kaksi johdon saamiseen ja, kun se on saatu niin peli jämähtää ja vain buuttaamalla (tai joskus pelistä vain poistumalla) on ratkaisu, että pääset tuosta jumituksesta pois.

Sitten vielä tuo viime vuonnakin havaittu vaihtopakan silloin tällöin jäätyminen, varsinkin jos sulla on ollut koko vaihtopakka täynnä ja oot saanut kerralla paljon kortteja myytyä. :(

PISTÄÄ KIEHUMAAN! :mad:
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Jees, runkosarjaa on tullut nyt pelattua tasan neljäkymmentä ottelua, eli juurikin puolet kauden pituudesta kevään tosipelejä lukuunottamatta. Sisäistä pistepörssiäni johtaa Bluesista joukkueeseeni hankittu David Perron vain 19 pistettä tehneenä. Kumma juttu sinänsä, sillä majailen kuitenkin itäisen konferenssin toisella sijalla ja maaleja syntyy ihan perus-mukavaan (ja -normaaliin) tahtiin.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Tervehdys!

Mulla on ikävä ongelma koskien HUT:ia, eli kun menen vaihtopakkaan niin koko peli kaatuu.

En siis pysty myymään mitään pelaajiani joka ketuttaa suunnattomasti. Onko kellään mitään tietoa mistä tämä ongelma saattais johtua?

kysessä siis PS3
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Alkaa hieman kyllä ketuttaa AI:n tekemät halvat maalit. Itse yrittää verenmaku suussa BaPissa tehdä maaleja ja oi sitä onnistumisen tunnetta ku kahden erän pyörityksen ja upeen kuvion päätteeks saa tehtyä maalin. Seuraavassa vaihdossa vastustaja luistelee siniviivan yli, löysä rannari ja etukulmasta sisään. No seuraava vaihto ja vastustaja saanut jonkun nitro ruiskeen perseeseen. AI luistelee ku Duracell puput ja omat äijät seisoo ja katsoo selkä suorana kun maali kierretään ja taas soi omissa.

Ja tällaisia tapahtumia on ollut paljon... paljon
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ihan semmonen huomio täällä kun valitellaan ai:n "halvoista" maaleista, ni kyl mä ainaski saan itse aika halpoja maaleja sekä livessä että ai:ta vastaan. Se onnistuu aika yksinkertasesti laukomalla eri paikoista niin kyl se molari hörppää ja viel ku kattoo että o sopiva liikenne siinä maalin tuntumassa. Muutaman otteeseen oon nyt jostain täältä palstalta lukenu ku jotain jamppaa syytetään pelkistä onetimereistä niin kaveri vastaa et ei oikein voinu muuta ku oli niin kova puolustus sulla, siis mit vtuaa!:eek: hä kai sitä nyt voi laukoa jos pääset äijällä sen sinisen yli eikä aina tarvi hakee sitä onea? no joo mut pääasiassa livessä pelaaminen sitä juurin on, kaveri pyörii niin kauan et saa passattua sen onetimeripaikan. harvoin näkee et pelaaja luistelee esim. laidasta sinisen yli huomaa et kukaan ei ole mukana niin päättä sitten kokeilla vaikka ampua, mut ei siinähän sillä yhellä jätkällä jäädään pyöriin ja vemputtaa jotta sais sen varman paikan ns"varmaanmaaliin".
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Millä tavoin tuo joukkueiden hyökkäysarvojen kokonaisuuden/keskiarvon laskeminen oikein toimii?

82 - 84 - 80
75 - 75 - 80
75 - 75 - 72
55 - 58 - 65

Joukkueen "hyökkäys" arvo on 71

74 - 72 - 72
73 - 78 - 74
60 - 64 - 61
68 - 69 - 66

Hyökkäyksen arvo 75?

Ylempänä olevien pelaajien muodostama hyökkäyshän pitäisi kaiken järjen mukaan muodostaa paljon parempi kokonaisuus?
 
Ylös Bottom