Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 12 [PS3/X360]

Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Sellainen kysymys tulee näin odotuksen vikoina päivinä mieleen, että muistaako kukaan NHL 10/11, miten tuo Jersey Code (eli netistä nähtävä koodi, jolla sai avattua kolmannet pelipaidat NHL-joukkueille) vaikuttaa jo aloitettuihin pelimuotoihin?
Tarkoitan tällä sitä, että haluaisin aloittaa Be a Gm-moodin jo heti torstaina, jolloin kaikilla joukkueilla ei ole välttämättä kolmatta pelipaitaa ja etenkin Winnipegillähän ei ole edes oikeaa koti- tai vieraspaitaa vielä. Mietin siis, että kun syötän koodin kun se aikanaan julkaistaan, avaako se puuttuvat paidat myös jo alotetuista pelitallennuksista vai jäävätkö ne niistä avautumatta? Kiva pelata +10 kautta siten, ettei esim. Winnipegillä ole oikeita pelipaitoja lainkaan... Myönnän, että tuli hieman sekavasti selitettyä, mutta toivottavasti joku saisi selon ja muistaisi miten tämä meni edellisissä versioissa.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Taivas varjele! EA on muistanut meitä suomalaisia ilmaveivi-ominaisuudella! Olkaa tyytyväisiä.

EVVK, jos tollanen on eksynyt peliin. Aivan varmasti korjataan patchilla ja tuskin tuollaista tapahtuu ihan jokaisessa matsissa.

Tuohan on ihan normi sukeltamista ;)

[video=youtube;B53W-7tk4Uw]http://www.youtube.com/watch?v=B53W-7tk4Uw[/video]
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Kiitos EA. Tykkään mielettömästi tästä pelistä. Superstar-taso on aivan loistava, AI antaa kunnolla painetta ja tulee päälle kuin yleinen syyttäjä + ajaa maalille röyhkeästi. Joutuu vihdoinkin tekemään töitä puolustuksessa ja samoin hyville maalipaikoille pääsyssä. Kaukalon suuri koko ei ole enää niin häiritsevä kuin aiemmin, johtuen juuri paljon paremmasta tekoälystä.

Katselin noita slaidereita myös, Cpu Difficult oli nollissa, mikä lupaa hyvää. Sitä kun ruuvailee ylöspäin kokoversiossa, niin tästähän saa oikeasti haastavan pelin itselleen.

Mitä enemmän pelaa, niin sitä paremmin hyvät puolet nousee esiin. Aluksi järkytyin, että onko tämä yhtään muuttunut viime vuoden versiosta. Onneksi on, ja erittäin paljon. Kiekon fysiikkaan toivoisi vielä lisää aitoutta, mutta siinäkin ollaan oikeaan suuntaan menossa, samoin pelaajien fysiikassa. Kaikista parasta kuitenkin on, että Superstar-taso on vihdoinkin pelattava, sillä AI ei ole tehnyt mielestäni yhtään "huijausmaalia", ja olen pelannut varmaan 30 erää.

Innolla odotellaan kokoversion saapumista!
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Sellainen kysymys tulee näin odotuksen vikoina päivinä mieleen, että muistaako kukaan NHL 10/11, miten tuo Jersey Code (eli netistä nähtävä koodi, jolla sai avattua kolmannet pelipaidat NHL-joukkueille) vaikuttaa jo aloitettuihin pelimuotoihin?

Kyllä ne paidat tulee sitten Be a GM:ään myös. Eli ei tarvitse aloittaa alusta koko hommaa. Siitä vaan jo torstaina tahkoamaan ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ihan mukavalta maistuu uusi änäri. Mites muuten achievementsit ei taida täs retail versios aueta?

NHL Be A Pro achievements niitä monia, niisstä kysymys,
Pitääkö kaikissa olla luotu pelaaja et voi saada gamescoret?
Tulkitsenko oikein tuota listaa...
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Taivas varjele! EA on muistanut meitä suomalaisia ilmaveivi-ominaisuudella! Olkaa tyytyväisiä.

EVVK, jos tollanen on eksynyt peliin. Aivan varmasti korjataan patchilla ja tuskin tuollaista tapahtuu ihan jokaisessa matsissa.

No eihän tuo nyt sinänsä ostopäätökseen vaikuta.

Vähän vain huolestuttaa EA:n foorumilta kantautuneet tiedot siitä, että lähes kaikki demossa havaitut bugit ja puutteet ovat päätyneet retail versioon. Sen lisäksi retail versiossa tulee ilmi vielä liuta uusiakin bugeja. Huolestuttaa siksi, että EA on itse tuonut julki, että heillä on resursseja julkaista vain yksi korjaus patch per vuosijulkaisu, ja siihen vielä lisäsivät, että patch tiedoston koko on rajoitettu.

Tämä siis pohjustaa jo sitä tosiasiaa, että läheskään kaikkia näitä bugeja ei tulla korjaamaan, mikä on kyllä aika pirun ikävä juttu. :(

Retail versiossa havaittuja bugeja:
-Tuplaääni kiekon osuessa maalirautoihin + jotain muita äänionglemia
-Maalivahti ei lähde vaihtoaitioon siirretyn jäähyn tullessa
-Omat laitahyökkääjät eivät tule auttamaan aloituksissa jos sentterillä sitoo vastustajan
-AI ei ota (koskaan?) maalivahtia pois viime minuuteilla ollessaan maalin/kaksi tappiolla
-Kupla oman maalin edustalla
-Uusi physics engine bugittaa pahasti

Nämä nyt päällimmäisenä jääneet mieleen. Paljon muutakin, mutta en jaksa alkaa kahlaamaan 37 sivun threadia läpi.

Muutama "hauska ilmaveivi" lisää:

NHL 12 JUMP | EA SPORTS
SAUT PERILLEUX DU GARDIEN | EA SPORTS
Great Hit | EA SPORTS

Bugien lista on jo niin pitkä, että ei enää hirveästi naurata...

Vielä ennen kuin joku ehtii ihmettelemään, että vain yksi patch, niin todettakoon, että tunerit ja rosteripäivitykset ovat asia erikseen. Niitä tulee pitkin vuotta. Mutta aika harva noista bugeista on tunereilla korjattavissa...

Ensimmäinen silmiini osunut arvostelu:
Gametrailers.com
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Tän ymmärtäisi jos olisi mukana myös joku naisten liiga tai maajoukkueet.

EASHL:ssä pelaa aika paljon naisia, onhan se kiva että he saavat oman Pro:n oikealla sukupuolella varustettuna. Tuskin ketään haittaa että virtuaalihokissa on sekajoukkueita?

Tottakai se tulee olemaan teinien uusi "huvitus", Cindy Crosby pelaajia löytyy varmaan kolmetoista tusinassa jouluun mennessä :(
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Vähän vain huolestuttaa EA:n foorumilta kantautuneet tiedot siitä, että lähes kaikki demossa havaitut bugit ja puutteet ovat päätyneet retail versioon...

Pelottavalta kuulostaa tuo bugien määrä..pitäisiköhän se sittenkin vaan keskittyä jalkapalloon tänä vuonna vaikka ensin olin ihan 100 varma tästä pelistä..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Retail versiossa havaittuja bugeja:
-Tuplaääni kiekon osuessa maalirautoihin + jotain muita äänionglemia
-Maalivahti ei lähde vaihtoaitioon siirretyn jäähyn tullessa
-Omat laitahyökkääjät eivät tule auttamaan aloituksissa jos sentterillä sitoo vastustajan
-AI ei ota (koskaan?) maalivahtia pois viime minuuteilla ollessaan maalin/kaksi tappiolla
-Kupla oman maalin edustalla
-Uusi physics engine bugittaa pahasti

Toki se "86"-bugi on myös viime versiosta ainakin pelaajien arvosanojen perusteella. Eli pelaaja ei voi olla overaliltaan 86, jollei "poise" ole merkittävän pieni tai yli 90. Ei iso juttu, mutta kertoo jostain ettei sitäkään ollut "huomattu" korjata.

Eipä noista bugeista demon perusteella maailmaa kaada kuin tuo aloitushomma. NHL11:ssa Ottawalla superstar-tasolla pelatussa dynastiassa tekoäly painoi helposti yli kymmenen maalia noista, kun laituri haki kiekon ja ampui heti maalin. Ja NHL12:ssa sinne ei mene lähtökohtaisestikaan ketään auttamaan. Hienoa päästää maaleja, joille ei mahda mitään.

Meikäläisellä on demossa ainakin molari lähtenyt normaalisti pois ja tyhjään häkkiin olen iskenyt maaleja. Tiedä sitten mistä se johtuu.

Fysiikkamoottorin bugitukset tuovat vain ilahduttavia fläshbäkkejä 90-luvulta. Demossa sain aikaan kulmassa NHL95:stä tutun "räjähdyksen", jossa pelaajat taklauksen voimasta sinkoilevat eri suuntiin hurjalla vauhdilla.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Kun ja jos tässä uudessa änärissä haluaa kokeilla pelata Winter Classicia niin löytyykö joukkueille autenttiset wc-jerseyt?
Esim Bostonille nämä tai Detroitille nämä?

Fiilis menee aika pahasti mönkään, jos pelataan tavan paidoilla. Nuo retro-tyyliset pelipaidat ovat kuitenkin tärkeä osa Winter Classic-tapahtumaa. EA:n tuntien varmaan unohdettu koko homma.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Onko kantautunut jo tietoa onko tässäkin se sama vanha rosteribugi kuin nhl11:ssa, joka keskeytti meneillään olleet turnaukset kuin seinään uusien rosterien ilmestyessä?
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Kun ja jos tässä uudessa änärissä haluaa kokeilla pelata Winter Classicia niin löytyykö joukkueille autenttiset wc-jerseyt?
Esim Bostonille nämä tai Detroitille nämä?

Fiilis menee aika pahasti mönkään, jos pelataan tavan paidoilla. Nuo retro-tyyliset pelipaidat ovat kuitenkin tärkeä osa Winter Classic-tapahtumaa. EA:n tuntien varmaan unohdettu koko homma.

Molemmille joukkueille löytyy nuo paidat. Kaikilla joukkueilla tuollaisia ei tietenkään ole, mutta näillä Winter Classicissa esiintyneillä joukkueilla vissiinkin nuo paidat pelistä löytyvät. Eli jotain on EA tehnyt oikeinkin :)

Parin päivän testin perusteella varsin mukava peli taas. Eihän tässä ole pyörää keksitty uudelleen, mutta taas on monia pieniä lisäyksiä jotka tekevät pelistä nautittavampaa.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ensimmäiset EASHL matsit (11kpl) takana ja pari erityishuomioitavaa asiaa toistaiseksi..

-Perstaklaukset ovat niin tehokkaita että niitä tulee viljeltyä aivan liikaa koska normitaklaukset turhan usein jäävät vähän tuhnuiksi.
-Kikkahirmuja ei tueta.. eli joukkuepeliä kannustetaan, mikä on tuonut jo pelkkiin sparrimatseihin ihan erinäköistä touhua.
-Botit on taas ihanan ailahtelevia omissa suorituksissaan.
-Mikit ainakin tähän asti toiminut pätkimättä
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ja pieni varoituksen sana. Nyt kun leikitte ja potkitte joukkue kavereita pois joukkueesta niin huomatkaa EA:n cool-down aika, joka lienee tällä hetkellä 24 tuntia. Kukaan ei pysty sinua kutsumaan mihinkään joukkueseen tänä aikana etkä itse pysty liittymään mihinkään EASHL porukkaan. Et pääse edes tähän samaan joukueeseen takaisin josta erotettiin / lähdit vaikka sieltä joukkueen omistaja yrittäisi sinua takaisin kutsua. Oiva tapa muuten tehdä toiselle kiusaa! Eli kannattaa miettiä kannattaako GM statuksella olevia pelaajia jatkossa kovin montaa pitää. GM voi antaa toiselle GM:lle kenkää. Turvassa ei ole kuin joukkueen omistaja.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Miten muuten ton perstaklauksen voi tehdä classic ohjausasetuksilla?
 
Ylös Bottom