Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 GM Connected-liiga (360) "Greatest Show On Earth"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milesizdead
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 13 GM Connected-liiga (360) "Greatest Show On Earth"

Olen pääosin samaa mieltä pelin avaamisesta pakille viereen. Roikkoavaukset keskialueelle sais mun puolesta ottaa kokonaan pois, mutta se on vain mielipide. Särisee korvassa kuitenkin hieman tämä avaamisasia. On totta, että veskat oikeassa elämässä sulkevat kiekon, kun joku vähänkin on lähellä, tai paine on päällä. Tämä on aivan oikein ja näin se pitäisi meilläkin mennä. Otetaan nyt kuitenkin vähän järkeä mukaan pelin sujuvuuden vuoksi. Me pelataan viiden minuutin erillä ja niitä aloituksia tulee mielestäni ainakin omissa peleissä ihan tarpeeksi (välillä toki tulee pitkiä katkottomia jaksoja, jolloin molemmat osapuoleta haluavat katkon, koska ketjut yleensä ovat sekaisin tässä kohtaa). Itse suljen kiekon kun koen, että joukkue tarvitsee katkon, tai vastustaja neppailee molarin nokan alla. Välillä myös haluan laittaa kiekon peliin, jotta saa pelin jatkumaan, eikä kaiken aikaa tarvitse kökkiä tonkimassa B-pistettä. Olen saanut hyvät aloittajat hommattua ja aloitukset sinällään eivät aiheuta mitään ongelmaa, mutta osa meistä on parempia ja osa huonompia aloittamaan. Tällöin mielestäni on perusteltua koittaa ennemmin peli saada jatkumaan, kuin ottaa se murhaava aloitus omaan päähän, josta joku Zdeno rässää Markovin, Pricen ja kiekon maalista läpi.

Nyt sain kahvia, eikä minua kiukuta yhtään niin paljon, kuin yläosaa kirjoittaessani. Tämä siis näkökulmana. Sääntöjä on täällä koitettu noudattaa ja jatketaan samaan malliin. Käytetään järkeä vähän samalla, kun noudatetaan sovittuja asioita. Ei oteta ihan jokaista katkoa, jos ei ole pakko. Pelaaminen on kivaa, mutta välivideot alkaa olla nähty. Ettei kukaan ymmärrä väärin: En tarkoita, että kiekko avataan, kun kolme vastustajaa seisoo lapa jäässä vieressä :)

Joo ei tässä haetakaan mitään avauskieltoa, vaan vähän järkeä vain meininkiin. Jos se hyökkääjä siinä maalin vieressä nappaisi avattua kiekkoa helpommin haltuun, eikä se kiekko menisi aina omalle pelaajalle vastustajan läpi, niin tuskin sitä availua tapahtuisikaan niin usein. Nyt sitä pelimekaniikkaa hieman käytetään hyväksi välillä.

Jos ei painetta ole molken lähellä, ja avaus näyttää riskittömältä niin kiekkoa peliin vain, etenkin siinä tappioasemassa.

Juu, olemme samalla kartalla. Onhan se vähän turhan helppoa avata sille omalle miehelle viereen, mutta kyllä aikojen saatossa ja myös tämän vuoden painoksessa olen niin monta kertaa kaivanut kiekkoa omasta repusta avattuani sen vastustajalle, että ei tee sitä mieli tehdä.

AV-juttu kuulosti aivan oikealta ja en muista, että kovin montaa kertaa liigassa olisin muuta nähnytkään. Toronton Lombardille voisi myös laittaa alivoimalla täyspakkauksen (n. 25kg) selkään, niin ei senkään tarvisi aina mennä nokikkain mun maalivahdin kanssa :D Omista virheistä nuo alivoimamaalit on tulleet ainakin omissa peleissä.

Voi vaan kuvitella, kuinka paljon tuhoa Lombardi saisi aikaiseksi paremman ohjastajan kanssa... Ite oon ainakin pyrkinyt reiluun av pelaamiseen. Eli jos on tilaa, niin lähden hyökkäämään ja jos tilaa ei ole, niin heitän lätyn päätyyn.

Aloituksissa aloitan pitämällä kiekkoa, mutta jos vastustaja ei pidä, niin silloin en kyllä anna vastustajalle etua antamalla aina aloituksia. Mun mielestä tähänkin on tullut parannusta jo sen ensimmäisen sanomisen jälkeen. Ainakin mitä viime kiekalta muistan, niin porukka piti/aloitti ainakin mun mielestä reilulla tavalla. Tuntuu kyllä, että noi aloitusvoiton jälkeiset lämärit uppoavat melko helposti...

Alivoimasääntö kuulostaa erittäin hyvältä. Itsehän en ole hyökännyt alivoimalla koko liigan aikana paitsi jos on ollut mahdollisuus lähteä läpiajoon tai ylivoimahyökkäykseen. Puran oikeastaan aina kunhan kiekon saan lapaan. Tästä todisteena vähiten alivoimamaaleja liigassa (1). Tuokin taisi tulla joko läpiajosta tai jostain siniviivalta roiskastuna.

Moikka! Olisko missään joukkueessa tilaa? Kokemusta EASHL:stä ja Legenda-kortti auki.

tässä hommassa ei kyl EASHL touhuilla ole mitään väliä kun on 1vs1 peliä. Siellä taitaapi olla Jono jota toi meitin komissaario miles pitää kurissa

Siitä asti kun kortin sain, kaheksantoista vuotiaasta.

Tästä tulikin mieleen, että kuinka pitkään porukka on pelannut änäriä. Lähinnä tarkoitan tällaisella tatti -ohjaimella. Itelleni taisi olla nhl98 ensimmäinen ja ehkä 2002 asti taisin pelata. Silloin mentiin näppäimistöllä. Boksin ostin sitten vasta kun nhl12 oli jo ilmestynyt. Eli pelikokemusta taitaa olla muihin nähden vielä melko vähän. Mites, onko pappojen ura jo ehtoopuolella ja väsyykö sormien nivelet parin matsin jälkeen? :P

PuuCeellä 94-96, pitkä tauko ja paluu taalajäille xboxin kanssa 2k5 kanssa. 360 ja siirto EA:n leiriin 08:n kanssa kiitos skill stickin.

Peukalot toimivat mainiosti vielä mutta pumppu on joskus kovilla :)

Mulla on tainnut ensimmäinen oma NHL olla Snesin 95:n. Blades of Steeliä, ysinelosta ja vastaavia tuli pelattua jo aiemmin kavereiden luona. Tuon jälkeen on tullut hakattua niin montaa eri versiota, että ei kahtaa alkaa tähän edes listaamaan. :) Kultaisia muistoja löytyy mm. PC:n NHL 2004:n vuosipainoksesta. Sitä tuli aikanaan hakattua kavereiden kanssa lukemattomia tunteja. 2k3 oli sekin kova teos. Skill stickin pariin tuli ajauduttua 07:n myötä, ja sen jälkeen EA:n pimeältä puolelta ei ole enää ollut paluuta.

NHL 09 taitaa olla se kaikista eniten hakattu änäri. Juurikin sen takia, että EASHL oli tuore juttu, ja mitään sen kaltaista ei oltu hokipeleissä ennen koettu. Mukavalla porukalla vääntäminen koukutti pelaamaan aivan tuhottoman määrän matseja. Silloin ei paljon muita pelejä tarvinnut konsoliin tunkea. Nyt tässä vuosien varrella NHL:n saama peliaika on vähentynyt huomattavasti, mutta uusimman painoksen connected on onnistunut kuitenkin jollain tavalla koukuttamaan.

Vielä en ole onnistunut ainakaan nivelrikkoja hankkimaan, mutta pumppu ja hermot on välillä kovilla. Lähinnä juuri oman kädettömyyden ansiosta. Ohjaimiakaan en ole sentään sortunut rikkomaan.

Oon päätelly kuuluvani tän porukan vanhemman osaston nuorempaan päähän ja änäreitä tullu hakattuu peeseellä 96:sta lähtien, tais jäädä pari painosta väliin ku koneesta ei ollu pyörittämään uusia hienoja 2000-luvun alun painoksia. Sitten olikin vähän taukoo tossa 2000-luvun puolivälissä ja vanhemmalla boksilla otin haltuun jotain 06-07 malleja ja 360 tuli kuvioon vasta nhl 10 ilmestyttyä.. sitten löytyykin jokainen painos hyllystä. Ainut koneessa pyörivä peli on tällä hetkellä.. kaksi vuotta sitten ostanut viimeksi pelin joka ei ole NHL :)

NHL95 SNESillä on varmaan se änäri mitä on tullut eniten pelattua. Vieläkin tulee pari kertaa vuodessa pistettyä koneeseen. Ja samaan tapaan kuin maagisilla niin NHL94 ja Blades of Steel tuli tutuiksi jo ennen sitä kavereiden luona pelatessa. NHL95 jälkeen seuraava änäri mitä tuli enemmän pelattua tais olla NHL2000 ja sen jälkeen seuraavana NHL2004. Sitten olikin vähän pidempi tauko ja NHL11 aikaan hypättiin takas kelkkaan. :)

Mulla on eka änäri mitä oon pelannu Nhlpa hockey 93. Kavereiden luona tuli sitten pelattua sitä ja NHL 94-96 enemmän Snesillä. Tietokoneella 97 ja jopa Sega saturnilla. Eka oma oli joku pleikkarin änäri, varmaan 98. Sen jälkeen varmaan kaikkia olen ainakin pelannut. Omana muistan että on ollut ainakin 2004 ps2 (parhaat tappelut, ja yksi parhaista muutenkin tässä sarjassa). 2005 oli myös ja 2006 jonka vein alle viikossa kauppaan takaisin. Xboxilla eka oli 08 jonka vein myös kauppaan takaisin alle viikossa ja ostin loppukaudesta uudestaan ja hajotin toistaiseksi ainoan Xbox ohjaimeni koskaan hermojen pettämisen takia (koneen joka laukaus tolpan kautta maaliin oli liikaa :D). 09 oli sitten koneessa kevyesti eniten mitä on tämä sarja koskaan ollut, samasta syystä kuin maagisilla. 08 jälkeen on jäänyt välistä vain viime vuoden versio ja jäisi ilman liigaa varmaan ensi syksynkin peli. Tämän vuoden versio on omasta mielestä paras sitten 2004:n. Ja myös kautta-aikojen paras ainakin jos puhutaan 1vs1 pelistä. 09 oli ehdoton Be a Pro (oline) peli itsellä muuta en juuri pelannutkaan. Be a pro ei enää nappaa yhtään.

Blades of steel myös tuttu mutta ehdoton kuningas Nesillä oli kuitenkin Ice Hockey :D.

Tässähän kysyttiin muuten lähinnä tattiohjaimista. Ekan kerran voin sanoa että osasin tateilla pelata 09 änäriä. 08 oli kyllä mutta pelasin niin vähän että ei voi sanoa että osasin. Vaikka oli vaikeaa tateilla aluksi pelata niin ei käynyt kyllä mielessäkään että en opettelisi laukomaan tatilla ja mailaa heiluttamaan. Pari kaveria on itsellä ketkä ei vieläkään osaa kuin napeilla laukoa. (kiekon riistäminen on suht helppoa kun maila ei liiku koskaan :rolleyes:)

PC:llä taisi olla NHL 98 ensimmäinen peli. Playstationilla NHL 2000 asti. Xboksilla NHL2006 asti. Xbox360:lla NHL2010 asti. Joitakin versioita on jäänyt ostamatta, mutta lähes tulkoon kaikki NHL98:sta eteenpäin hommattu. NHL2000 tullut pelattua eniten offline änäriä. (Kaverin kanssa tuli muutama kausi Coloradolla aikoinaan pelattua, Sakic, Fobba, Jagr oli ykköskenttä:)) Livessä tuli aloitettua joskus NHL10 aikoihin ja saman version loppupuolella tutustuin myös EASHL pelimuotoon jossain kanukki jengissä. Klassisilla namiskuukeleilla tuli pelailtua pitkään. NHL12 opettelin uudet näppäimet, kun ei suojaus nappia löytynyt ja mailannostokombo lb + Y päättyi usein siihen, että pelaaja alkoi hieromaan kaverin naamaa. Ymmärrän kyllä täysin niitä, jotka pelaavat vieläkin klassisilla näppäimillä, oli sen verran vaikea opetella nuo oletusnäppäimet.

Ainiin tulihan sitä nintendolla pelailtua joskus junnuna semmosta lätkäpeliä missä pelattiin 3vs3 ja sai valita ukoista, että ottiko laihan, normaalin, vai tukevahkon pelaajan. :D

Kausi lähenee loppuaan, katselkaahan taas ne peliminuutit ja molkepelit ettei tarvi mitään pelikieltoja fiksailla :)

Vaikka molkekauppoja on tehty ja 2molkepelien seuraaminen on hankalaa sen johdosta, niin voihan sitä miettiä onko järkevää pelata yli 70 matsia ykkösen kanssa? 82-15 on kuitenkin vain 67, ja sen verran on joillakin jo nyt kasassa :)

PC 086 lauloi vuonna 1991 varmaan jo Face Off-peliä ja siitä siirryttiin taktisen pelaamisen mekkaan eli Wayn Gretzky Hockeyn pariin (edelleen paras peli ikinä, koska kuviot pystyi todella luomaan oikein). NHL 94, 95, 98, 99, 2000, 01, 02, 03, 04, 05, 08 tuli pelattua PC:llä. Skill Stickiä koitettiin ekan kerran kaverin 10 neliön opiskelijaboksissa ja sitten oli pakko hommata 360 ja 08. Siitä asti kaikki pelit on hommattu. Pelimäärät on toki tippuneet huomattavasti ja eipä sitä nykyään paljon muuta, kuin GMC:tä tule pelattua. Kerhopelejä tämän porukan kanssa, kun on aikaa.

Maalivahtien pelimääristä sen verran, että itse en nyt muista paljonko Budaj on pelannut, mutta kolme kertaa ole vissiin maalivahtia vaihtanut kesken pelin. Mielestäni veskarin vaihtamisesta kesken pelin ei voida rokottaa. No laitetaan Budaj pariksi peliksi vielä maaliin, niin eiköhän se siinä ole.

Ylös Bottom