Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollicas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Sama juttu josta itse kärsin muutama kuukausi sitten. En osaa sanoa, mistä johtuu.

Mulla tätä teki joskus EASHL ekat 3 ottelua joka kerta kun menin sparriin pelaamaan,nyt toimii ne,mutta taas GM Connected rupesi tekemän samaa...10 kertaa yritin ja aina sama juttu,sama lause tuli ja loppu siihen sen pelimuodon peluu :/



Sain muuten botteihin hieman parannusta,otin kiihtyvyyttä pois,ainakin oman joukkueen botit "kerkeää" ottamaan kiekon kiinni kun yritän syöttää viivalle hyökkäyspäädystä.Tuntuvat tekevän pisteitäkin ihan eri tavalla,ilmankos kun kiekko ei heti ole vastustajan ulottuvuudessa.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Tuossa tuli nyt pelattua huvikseni 1 vs 1 matsi satunnaista verkkopelaajaa vastaan. Matsissa oma joukkueeni oli Chicago Blackhawks ja vastustajalla oli Vanciuver Canucks. Eka erä meni tasaisesti kunnes toisen erän alussa pääsin vihdoin kunnolla hyökäämään ja siitä tein maalin. Tämän jälkeen tuli että yhteysvastustajaan katkesi eli ilmeisesti kaveri otti hatkat heti kun pääsin voitolle? Meneekö tuo nyt niin että minulle tulee voitto jos kaverilta katkeaa yhteys?

Kieltämättä olen kyllä tykännyt tästä NHL pelistä. Varsinkin pelin animaatiot ja tunnelma on kyllä kohdillaan. Esimerkiksi todella hienoa seurattavaa kun tuomarit eivät osanneet päättää pitääkö maalihyväksyä vai ei ja he vetäytyvät sivummalle hetkeksi tai sitten kun maali irtosi, näytettiin maalikamerasta hieman kuvaa tuon maalin irtoamisesta jne.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Jep, voitto tulee. Osalla pelaajista ei sitä selkärankaa löydy pelata matseja loppuun asti, vaikka jokaisen tappion voisi ottaa opettavana kokemuksena.

Hyvä tietää. Pyrin siihen että en luovuta vaikka menisi kuinka huonosti. Tuossa oli kuitenkin mahdollisuus tehdä tasoitus 1,5 erän ajan. Hyvä esimerkki on kun eilen onnistuttiin sparripelissä nousemaan 1-4 asemasta 6-4 voittoon (ilmeisesti vastustaja ajatteli että ei nuo maalia kuitenkaan saa).
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Jep, voitto tulee. Osalla pelaajista ei sitä selkärankaa löydy pelata matseja loppuun asti, vaikka jokaisen tappion voisi ottaa opettavana kokemuksena.

Nekin matsit, joissa hallitsen ottelua alusta loppuun, laukaukset minulle 39-8 ja silti vastustaja voittaa sillä räkämaalilla viivalta ranne patjoihin? :)
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Itellä tuo vs pelaaminen on niin lagista puuhaa, että ei oikein jaksa nykyään kauheasti pelailla. Olen yrittänyt aina pelata matsin loppuun huolimatta lagista, mutta ymmärrän jos moni ei noita jaksa loppuun pelata. Tokihan on paljon niitä joilla ei edes lagaa niin lähtevät kesken pelin pois. Omat kokemukset vs peleistä on se, että joka toisessa pelissä yhteys on huono tällä hetkellä.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Nekin matsit, joissa hallitsen ottelua alusta loppuun, laukaukset minulle 39-8 ja silti vastustaja voittaa sillä räkämaalilla viivalta ranne patjoihin? :)

Kyl :)

Jos tuntuu tapahtuvan useamminkin niin ei muua kuin polvelle niitä vetoja blokkaamaan.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

On tämä kyllä huvittava peli kertakaikkiaan. Taas kerran pistin "MM-kisat" pystyyn niillä itsetehdyillä joukkueilla ja koitin hieman kokoonpanoja viilata näiden MM-kisojen mukaan (kiinnostus loppui jossain Saksan kohdalla ja siinä kun piti yli puolet Venäjänkin pelaajista luoda itse). Sliderit viilattu sillä lailla, että vedot suurin piirtein tasan, mutta ilman liikaa momentumvaihtelua (helpommin sanottu kuin tehty). Aika paljon annoin kuitenkin itselleni tasoitusta (tekoälyn vaikeusaste 1/6, tekoälyn maalivahdin reaktiot 1/6 ja oman maalivahdin reaktiot 6/6), niin alkoi sitten mennä turhan helpoksi. Esimerkkinä Suomi - Slovakia -peli, jossa Slovakia nappasi ensin 0-2 johdon, jonka kuitenkin käänsin lopulta 8-2 voittoon. 1. erä ja puolet toisesta erästä oli Halak aivan mahdoton ohitettava maalillaan ja läpiajoja ei liiemmin tarjoutunut (vain yksi jonka Halak hoiti näyttävästi). Sitten oli toista erää jäljellä n. 7 minuuttia ja Hagmanilla sain lyötyä irtokiekon maaliin ja siitä sitten pääsin upottamaan 4 lisämaalia ennen erän loppua. Halak muuttui hetkessä imuriksi ja kolmannessa erässä vaihdettiin 6-2 maalin jälkeen Budajiin, joka ei juurikaan muuttanut tilannetta vaan imaisi hänkin 2 maalia helpohkosti. Laukaukset ottelussa Suomelle 39-21.

Tämän jälkeen alkoi sitten pudotuspelivaihe ja kokeilin huvikseni pelata Tanska - USA -pelin Tanskalla. Tekoälyn vaikeusasteen muutin kohtaan 3/6 ja peli käyntiin. USA rankaisi heti alussa yhdellä osumalla ja ajattelin, että tästähän saadaan vielä kunnon peli aikaan. Mitä vielä, Miller imaisee kolme maalia silmänräpäyksessä ja loppuottelu pelkkää läpsyttelyä. En jaksanut enää edes hyökätä ja annoin kaikki irtokiekot USA:lle ja koitin yhdellä pelaajalla jahdata USA:n hyökkääjiä ympäri puolustusaluetta, saadakseni USA:lle aikaan maalintekopaikkoja. Kummasti kävikin niin, että tekoäly huomasi että onpas siinä harvinaisen surkea pelaaja ja päätti antaa armotonta tasoitusta. USA:n pelaajat eivät saaneet kiekkoa millään pysymään lavoissaan ja syötöt meni jatkuvasti minulle, vedot olivat yllättävän kovia, mutta Dahm ei ollut maalilla moksiskaan ja Raantamaisen eleettömästi nappasi jokaisen vaikeankin vedon, yhtään pomppua ei antanut. Koita siinä sitten hävitä. Kolmannessa erässä USA sitten teki 3-2 kavennuksen, mutta se ei jenkeille riittänyt kun taas Tanskan tie jatkui kohti puolivälieriä. Laukaukset ottelussa lähes tasan 38-39 USA:lle.

(Tanska oli hävinnyt kaikki paitsi yhden lohkopelinsä ja oli lohkossaan lopulta sijalla 7.)

Kuinka ollakaan, puolivälierissä Tanskalle tuli pariksi Kanada. Tähän peliin heitin sitten tekoälyn vaikeusasteen kohtaan 6/6 ja molempien maalivahtien reaktiot kohtaan 2/6. Selkeästi haastavampi peli alusta saakka kun Kanadan syötöt meni lavasta lapaan lämärivauhtia. 5 minuuttia kerkesi Kanada jyllätä kunnes sain taas kompuutterilta tasoitusta ja helppohan siitä oli iskeä 2 häkkiä. En kuitenkaan enää tahalleen menettänyt kiekkoja tai pelannut tyhmästi, joten momentumtasoitukset jäivät täysin olemattomaksi loppupelin aikana molempien joukkueiden osalta. Todella tiukkaa vääntöä koko matsi, ensin Tanska 2-0 johtoon, sitten Kanada kaventaa 2-1, tasoittaa 2-2, menee johtoon 2-3, Tanska tasoittaa 3-3, Tanska johtoon ensin 4-3 sitten 5-3. Viimeistä erää jäljellä 5 minuuttia tuon 5-3 osuman jälkeen, mutta Kanada vielä kaventaa 5-4. 27 sekuntia aikaa ja Kanada tulee vielä tasoihin kerran, 5-5 peli jatkoajalle. Jatkoajalla tasaista pyöritystä kummassakin päässä vuorollaan, ei vilaustakaan momentumista. Lopulta mentiin sitten rankkareilla ja siellä Eberle ratkaisi voiton Kanadalle viidentenä ampujana. Mahtava ottelu, laukaukset Kanadalle 31-41.

Näistä peleistä ja koko turnauksesta on jäänyt seuraavat asiat käteen:
-Alkuperäisillä slidereilla, joissa selkeä tasoitus itselleni, pelit päättyivät usein voittooni 5-10 maalilla vaikka kahden ensimmäisen erän jälkeen peli olisi 2-2 tms. ja itselläni rutosti laukauksia vastustajan 5-15 laukausta vastaan. Ei niin mukavaa.
-Samoilla slidereilla CPU ottaa jatkuvasti niitä momentumboosteja ja tekee usein vähintään yhden maalin. Yleensä juurikin niitä roikkuja viivalta jotka oma maalivahti sitten kompuroi maaliin. Näiden momentumien aikana ei voi muuta kuin yrittää riistää kiekkoa tavalla tai toisella ja syöksyä vastustajan alueelle ja ampua lämäri kohti vastustajan maalivahdin patjoja. Aloitusvoittoja ei juuri ikinä tule momentumin aikana, eikä syöttöjä kannata edes yrittää, omat pelaajat unohtavat momentumien aikana miltä kiekko näyttää ja eivät saa sitä millään haltuunsa jos koittaa syöttää. Usein tuo patjoihin kohdistuva laukaus saa aikaan jonkin kolmesta asiasta:
1. Maalivahti imaisee sen puikoista ja momentum loppuu
2. Maalivahti torjuu eteensä tai sivulle ja pääset lyömään irtokiekon maaliin tai pyörittämään hyökkäystä. Momentum loppuu
3. Maalivahti torjuu kiekon ja peittää sen -> aloitus vastustajan alueelle. Momentum mahdollisesti loppuu.

Tekoälyn vaikeusasteena käytän itse tuota Tähtipelaajaa. Supertähdellä menee maku täysin kun CPU on kaikissa asioissa salamannopea: Chara luistelee nopeammin kuin Karlsson, "snapshotteja" ei edes näe kun ovat sellaisia lasereita, syötöissä kiekko lähestulkoon hyppää portaaliin syöttäjän lavassa ja ilmestyy toisesta portaalista syötön vastaanottajan lapaan jne.
En sitten tiedä miten tulevaisuudessa kannattaisi pelata. Useimmiten kun tuota tekoälyn vaikeusaste slideria on siirtänyt 2/6 ylemmäs on peli mennyt mahdottomaksi. Ehkä sitten kannattaisi vain antaa vastustajien pyörittää peliä niin kauan kunnes pieni momentumtasoitus alkaa pomputtamaan kiekkoja omaan lapaan ja loppupelin saa nauttia momentumvapaasta hokista. Tiedä häntä.

Asiaa ei ainakaan näissä MM-turnauksissa auta se, että olet juuri saanut täydelliset sliderit aikaan seitsemänteen lohko-otteluun ja sitten pudotuspelivaiheessa ne voikin heittää taas ikkunasta pihalle. Itse asiassa pahin muutos tulee tuossa välierävaiheessa. Ymmärrän toki sen, että peli koittaa simuloida sitä että PO-vaiheessa pelit vaikeutuvat ja pitää antaa kaikkensa, mutta onhan tuo äärettömän keinotekoisen makuista kun pyörität peliä laukauksien osalta 45-5 ja CPU nappaa pomppujen ja sinun kädettömän maalivahdin kautta 5-0 voiton. Lohkopeleissä samanlaisilla laukauksilla veisit samaa joukkuetta 8-2, ei näin.

EDIT: sellainen unohtui, että välillä keskialueen aloituksista saa luvattoman helposti maaleja aikaan. Viet aloitusvoiton syöttämällä pakille, pakki syöttää vasemmalle laiturille joka voi sitten pintakaasulla luistella CPU:n pakkien ohi maalivahtia vastaan ja perus kämmen-rysty-kämmen -veivautus, maalivahti liikahtaa ja kiekko maaliin. En ymmärrä miksi välillä nuo CPU:n pelaajat jäätyvät aivan totaalisesti noiden aloituksien jälkeen.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

tietääks kukaan::miks en pääse pelaa tota lone star state challenge turnausta...mulla 7 dallasin pelajaa ja hyökkäys 93 ja puolustus 88 ja silti sanoo ettei täytä ehtoja???
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

tietääks kukaan::miks en pääse pelaa tota lone star state challenge turnausta...mulla 7 dallasin pelajaa ja hyökkäys 93 ja puolustus 88 ja silti sanoo ettei täytä ehtoja???

Pitää olla alkuperäisiä Dallasin pelaajia, eli jos on käytetty vaihda joukkuetta kortteja niin se ei päde.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

On tämä kyllä huvittava peli kertakaikkiaan. Taas kerran pistin "MM-kisat" pystyyn niillä itsetehdyillä joukkueilla ja koitin hieman kokoonpanoja viilata näiden MM-kisojen mukaan (kiinnostus loppui jossain Saksan kohdalla ja siinä kun piti yli puolet Venäjänkin pelaajista luoda itse). Sliderit viilattu sillä lailla, että vedot suurin piirtein tasan, mutta ilman liikaa momentumvaihtelua (helpommin sanottu kuin tehty). Aika paljon annoin kuitenkin itselleni tasoitusta (tekoälyn vaikeusaste 1/6, tekoälyn maalivahdin reaktiot 1/6 ja oman maalivahdin reaktiot 6/6), niin alkoi sitten mennä turhan helpoksi. Esimerkkinä Suomi - Slovakia -peli, jossa Slovakia nappasi ensin 0-2 johdon, jonka kuitenkin käänsin lopulta 8-2 voittoon. 1. erä ja puolet toisesta erästä oli Halak aivan mahdoton ohitettava maalillaan ja läpiajoja ei liiemmin tarjoutunut (vain yksi jonka Halak hoiti näyttävästi). Sitten oli toista erää jäljellä n. 7 minuuttia ja Hagmanilla sain lyötyä irtokiekon maaliin ja siitä sitten pääsin upottamaan 4 lisämaalia ennen erän loppua. Halak muuttui hetkessä imuriksi ja kolmannessa erässä vaihdettiin 6-2 maalin jälkeen Budajiin, joka ei juurikaan muuttanut tilannetta vaan imaisi hänkin 2 maalia helpohkosti. Laukaukset ottelussa Suomelle 39-21.

Tämän jälkeen alkoi sitten pudotuspelivaihe ja kokeilin huvikseni pelata Tanska - USA -pelin Tanskalla. Tekoälyn vaikeusasteen muutin kohtaan 3/6 ja peli käyntiin. USA rankaisi heti alussa yhdellä osumalla ja ajattelin, että tästähän saadaan vielä kunnon peli aikaan. Mitä vielä, Miller imaisee kolme maalia silmänräpäyksessä ja loppuottelu pelkkää läpsyttelyä. En jaksanut enää edes hyökätä ja annoin kaikki irtokiekot USA:lle ja koitin yhdellä pelaajalla jahdata USA:n hyökkääjiä ympäri puolustusaluetta, saadakseni USA:lle aikaan maalintekopaikkoja. Kummasti kävikin niin, että tekoäly huomasi että onpas siinä harvinaisen surkea pelaaja ja päätti antaa armotonta tasoitusta. USA:n pelaajat eivät saaneet kiekkoa millään pysymään lavoissaan ja syötöt meni jatkuvasti minulle, vedot olivat yllättävän kovia, mutta Dahm ei ollut maalilla moksiskaan ja Raantamaisen eleettömästi nappasi jokaisen vaikeankin vedon, yhtään pomppua ei antanut. Koita siinä sitten hävitä. Kolmannessa erässä USA sitten teki 3-2 kavennuksen, mutta se ei jenkeille riittänyt kun taas Tanskan tie jatkui kohti puolivälieriä. Laukaukset ottelussa lähes tasan 38-39 USA:lle.

(Tanska oli hävinnyt kaikki paitsi yhden lohkopelinsä ja oli lohkossaan lopulta sijalla 7.)

Kuinka ollakaan, puolivälierissä Tanskalle tuli pariksi Kanada. Tähän peliin heitin sitten tekoälyn vaikeusasteen kohtaan 6/6 ja molempien maalivahtien reaktiot kohtaan 2/6. Selkeästi haastavampi peli alusta saakka kun Kanadan syötöt meni lavasta lapaan lämärivauhtia. 5 minuuttia kerkesi Kanada jyllätä kunnes sain taas kompuutterilta tasoitusta ja helppohan siitä oli iskeä 2 häkkiä. En kuitenkaan enää tahalleen menettänyt kiekkoja tai pelannut tyhmästi, joten momentumtasoitukset jäivät täysin olemattomaksi loppupelin aikana molempien joukkueiden osalta. Todella tiukkaa vääntöä koko matsi, ensin Tanska 2-0 johtoon, sitten Kanada kaventaa 2-1, tasoittaa 2-2, menee johtoon 2-3, Tanska tasoittaa 3-3, Tanska johtoon ensin 4-3 sitten 5-3. Viimeistä erää jäljellä 5 minuuttia tuon 5-3 osuman jälkeen, mutta Kanada vielä kaventaa 5-4. 27 sekuntia aikaa ja Kanada tulee vielä tasoihin kerran, 5-5 peli jatkoajalle. Jatkoajalla tasaista pyöritystä kummassakin päässä vuorollaan, ei vilaustakaan momentumista. Lopulta mentiin sitten rankkareilla ja siellä Eberle ratkaisi voiton Kanadalle viidentenä ampujana. Mahtava ottelu, laukaukset Kanadalle 31-41.

Näistä peleistä ja koko turnauksesta on jäänyt seuraavat asiat käteen:
-Alkuperäisillä slidereilla, joissa selkeä tasoitus itselleni, pelit päättyivät usein voittooni 5-10 maalilla vaikka kahden ensimmäisen erän jälkeen peli olisi 2-2 tms. ja itselläni rutosti laukauksia vastustajan 5-15 laukausta vastaan. Ei niin mukavaa.
-Samoilla slidereilla CPU ottaa jatkuvasti niitä momentumboosteja ja tekee usein vähintään yhden maalin. Yleensä juurikin niitä roikkuja viivalta jotka oma maalivahti sitten kompuroi maaliin. Näiden momentumien aikana ei voi muuta kuin yrittää riistää kiekkoa tavalla tai toisella ja syöksyä vastustajan alueelle ja ampua lämäri kohti vastustajan maalivahdin patjoja. Aloitusvoittoja ei juuri ikinä tule momentumin aikana, eikä syöttöjä kannata edes yrittää, omat pelaajat unohtavat momentumien aikana miltä kiekko näyttää ja eivät saa sitä millään haltuunsa jos koittaa syöttää. Usein tuo patjoihin kohdistuva laukaus saa aikaan jonkin kolmesta asiasta:
1. Maalivahti imaisee sen puikoista ja momentum loppuu
2. Maalivahti torjuu eteensä tai sivulle ja pääset lyömään irtokiekon maaliin tai pyörittämään hyökkäystä. Momentum loppuu
3. Maalivahti torjuu kiekon ja peittää sen -> aloitus vastustajan alueelle. Momentum mahdollisesti loppuu.

Tekoälyn vaikeusasteena käytän itse tuota Tähtipelaajaa. Supertähdellä menee maku täysin kun CPU on kaikissa asioissa salamannopea: Chara luistelee nopeammin kuin Karlsson, "snapshotteja" ei edes näe kun ovat sellaisia lasereita, syötöissä kiekko lähestulkoon hyppää portaaliin syöttäjän lavassa ja ilmestyy toisesta portaalista syötön vastaanottajan lapaan jne.
En sitten tiedä miten tulevaisuudessa kannattaisi pelata. Useimmiten kun tuota tekoälyn vaikeusaste slideria on siirtänyt 2/6 ylemmäs on peli mennyt mahdottomaksi. Ehkä sitten kannattaisi vain antaa vastustajien pyörittää peliä niin kauan kunnes pieni momentumtasoitus alkaa pomputtamaan kiekkoja omaan lapaan ja loppupelin saa nauttia momentumvapaasta hokista. Tiedä häntä.

Asiaa ei ainakaan näissä MM-turnauksissa auta se, että olet juuri saanut täydelliset sliderit aikaan seitsemänteen lohko-otteluun ja sitten pudotuspelivaiheessa ne voikin heittää taas ikkunasta pihalle. Itse asiassa pahin muutos tulee tuossa välierävaiheessa. Ymmärrän toki sen, että peli koittaa simuloida sitä että PO-vaiheessa pelit vaikeutuvat ja pitää antaa kaikkensa, mutta onhan tuo äärettömän keinotekoisen makuista kun pyörität peliä laukauksien osalta 45-5 ja CPU nappaa pomppujen ja sinun kädettömän maalivahdin kautta 5-0 voiton. Lohkopeleissä samanlaisilla laukauksilla veisit samaa joukkuetta 8-2, ei näin.

EDIT: sellainen unohtui, että välillä keskialueen aloituksista saa luvattoman helposti maaleja aikaan. Viet aloitusvoiton syöttämällä pakille, pakki syöttää vasemmalle laiturille joka voi sitten pintakaasulla luistella CPU:n pakkien ohi maalivahtia vastaan ja perus kämmen-rysty-kämmen -veivautus, maalivahti liikahtaa ja kiekko maaliin. En ymmärrä miksi välillä nuo CPU:n pelaajat jäätyvät aivan totaalisesti noiden aloituksien jälkeen.


Ihan mukavaa luettavaa :)

Oletko kokeiluut säätää pelinopeutta ja kiihtyvyyttä vastakkain,eli vaikka nopeus täydet ja kiihtyvyys 0? Botit tekee asioita eri tavalla.Ominaisuuksien vaikutus kannattanee myös laittaa täysille jotta niillä pelaajien arvoilla on jotain hyötyä...
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Ihan mukavaa luettavaa :)

Oletko kokeiluut säätää pelinopeutta ja kiihtyvyyttä vastakkain,eli vaikka nopeus täydet ja kiihtyvyys 0? Botit tekee asioita eri tavalla.Ominaisuuksien vaikutus kannattanee myös laittaa täysille jotta niillä pelaajien arvoilla on jotain hyötyä...

Pelinopeus ollut yleensä kansainvälisissä peleissä ja NHL:ssä kohdassa 2/6 ja SM-liigassa 3/6. Kiihtyvyydet kohdassa 1/6, joskus antanut itselleni tasoitusta siihen ja laittanut oman kiihtyvyyden 2/6 tai 3/6 (vähän liikaa jo, mutta ainakaan järkälepakit ei luistele kovempaa kuin pienet nopeat hyökkääjät). Ei ole tullut niitä viilattua yhtään, täytynee kokeilla. Ominaisuudet taitaa olla siinä 5/6. Tuntui ainakin SM-liigapeleissä että tuo 6/6 on liikaa kun joku Jarkko Ruutu pääsi aina samalla tavalla pyöräyttämään itsensä maalin eteen ja ranne lähti tuhatta ja sataa kohti yläkulmaa 100% tarkkuudella.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Viikko sitten siirryin vs.-pelien puolelta pelaamaan verkkojoukkuepelejä, ihan huvikseni vain. Tänään sattuman jos toisenkin kautta liityin EASHL-jengiin, ja onhan kyseessä loistava moodi. Sellainen, jota kaikkien tulisi edes kerran kokeilla.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Kaverilta kisahuumassa lainassa änäri. Nyt muistan miksi tämän myin. Muutama peli konetta vastaan riitti nostamaan pulssin sille tasolle, ettei mikään muu yksinpeli ikinä. Tässä ei vaikuta sliderit mitenkään mihinkään tekoälyllä. En oo ikinä ymmärtäny noita kun ne eivät tekoälyn pelaajiin vaikuta. Huhuh, on tämä vaan paskaa. NBA 2K13 on kyllä ihan eri luokkaa yksin pelatessa, virheistään huolimatta. Eipä oo kiirettä kyllä 14 ostaa ennenku sitä saa jossain testattua.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Kaverilta kisahuumassa lainassa änäri. Nyt muistan miksi tämän myin. Muutama peli konetta vastaan riitti nostamaan pulssin sille tasolle, ettei mikään muu yksinpeli ikinä. Tässä ei vaikuta sliderit mitenkään mihinkään tekoälyllä. En oo ikinä ymmärtäny noita kun ne eivät tekoälyn pelaajiin vaikuta. Huhuh, on tämä vaan paskaa. NBA 2K13 on kyllä ihan eri luokkaa yksin pelatessa, virheistään huolimatta. Eipä oo kiirettä kyllä 14 ostaa ennenku sitä saa jossain testattua.

Jep,näin on.Vetojen voimakkuus ja loukkaantumissliderit toimii,muista en itse ainakaan mene takuuseen.VAstustajan vaikeus on slideri joka ei toimi ainakaan kuten pitäisi.:rolleyes:
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Koska offline-pelejä en pelaa lainkaan, en ihan varma ole tästä:

Muistan lukeneeni OS:n foorumeilta, että sliderit toimivat vain jos ne tehdään päävalikossa ennen pelimuodon aloitusta. Tiedä häntä, olette varmaan kaikkea kokeilleet jo :)
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Jooh, tulipa itsekin pelattua pitkästä aikaa MM-kisojen innoittamana muutama peli tätäkin painosta, ja purkaanpa nyt tuon NHL 14 - ketjun innoittamana sekä hyviä että huonoja puolia tästä pelisarjasta (jos pahoitat mielesi, suosittelen jättämään lukemisen kesken tässä ja nyt)

Heitin levyn sisään boksille, ja päätinpä luoda jälleen kerran muutaman oman joukkueen, jotka vastaisivat vähän enemmän pelipaitojensa puolesta IIHF:n omia kuin nuo lippupaidat. Loin siis Ruotsin, Kanadan, Itävallan ja Latvian. Ensimmäisen pelin pelasin Ruotsilla Itävaltaa vastaan, jonka jälkeen lähden purkamaan peliä tähän alle lähes jokaisella osa-alueella presentaatiosta aloittaen.

Presentaatio

Suurimmat kylmät väreet presentaatiossa aiheutti tässä pelissä se, kun laitoin sisääntulobiisiksi IIHF:n oman intron ja katselin ku joukkueet astelivat kentälle. Tämä on yksi niistä harvemmista hetkistä, kun voi laittaa silmänsä kiinni pelattaessa tätä peliä, ja oikeasti kuvitella olevansa keskellä jääkiekko-ottelua. Tähän toivoisin suurta parannusta. Joukkueille voisi lisätä omia chantteja eli kannustuslauluja, kuten FIFA:ssa ja fanit voisivat muutenkin elävöityä enemmän itse peliin.

Grafiikka

Katselin eilen moneen otteeseen näitä luomiani pelipaitoja, pelaajien naamoja, varusteita, maalivahtien maskeja ja totesin, että tässä pelissä on loppupeleissä aivan mahtavat grafiikat. Ainoa iso plussa, jonka EA Sports minulta saa tästä pelisarjasta. Paitojen tekstiilit erottuvat hienosti, patjat ovat juuri sitä kokoluokkaa kuin kuuluisi olla, jää kuluu ja näyttää oikeasti jäältä. Kaikki näyttävät juuri sopivan verran aidolta ja samalla animaatiomaiselta.

Tekoäly

Nostatti harmaita hiuksia oikeastaan heti ensimmäisten minuuttien jälkeen. Pelaajat luistelevat mitä ihmeellisimmissä asennoissa aika-ajoin, välillä tullaan sivuttain samalla sprinttianimaatiolla kuin eteenpäin mentäessä, välillä tuntuu kuin pelaajista häviäisi kokonaan gravitaatio eli painovoima ja pelaajat painavat sen kolmen höyhenen verran. Lisäksi botti ei pelaa sellaista peliä, kun sen pitäisi tämän sukupolven konsoleilla jo pystyä pelaamaan, hyvänä esimerkkinä vaikkapa CPU:n ylivoima. Aloitus minun päädystäni, heille 100-0 aloitusvoitto ja pitä tekee CPU:n puolustaja: no päättää vetää one-timerista saman tien kun kiekko kahmitaan aloituksesta hänen lapaansa, vaikka maskia olisi 9 pelaajan ja valmentajan verran.

Kiekkofysiikka

Tämä on niinikään yhtä helvettiä, tosin lievempänä kuin muutamaa aiempaa versiota takaperin. Luistelen 1 vs 1, yritän harhauttaa noin puoli metriä ennen osumaa CPU:n pakkiin, mutta mitä tapahtuu seuraavaksi. Yks, kaks, ja kiekko suorastaan magneetin voimalla SIIRTYY CPU-puolustajan lapaan. Tuota magneettikenttää ei vain voi ymmärtää. Tämä magneettikenttä silloin tällöin temppuilee, jolloin tulee ihan maukkaan näköisiä harhailuja, joka tietenkin nostattaa hymyn huulille aina silloin tällöin, valitettavasti vain liian harvoin.

Maalivahdit

Huonoa, mutta silti kuitenkin toimivaa verrattuna aiempiin versioihin. Omasta mielestäni nykyään jopa siedettäviä. Nykyään noin 60% torjunnoista näyttävät oikeilta ja ovat juuri sellaisia torjuntoja, joita sellaisissa tilanteissa tulisi oikeassa jääkiekossakin tehdä. Miinuksena nyt tietenkin nämä muutamat ylilyönnit, ns. super-human-goalie torjunnat, joita onneksi sattuu vain harvoin. Vielä kun maalivahdin luistelumoottori uusittaisiin, muutama torjunta-animaatioi lisättäisiin ja tehtäisiin maalivahdista kokonainen objekti, jolla niinikään voi esimerkiksi maila lähteä käsistä, saadaan tästäkin osa-alueesta jo hyvä, ei kuitenkaan NHL 2k8:n tasoa.


Rangaistukset

Näihin olisi myös kiva saada jotakin uutta, jokainen rangaistus jonka saan, tulee joko laitataklauksesta, kampituksesta, estämisestä tai huitomisesta. Kampitusanimaatio on ollut jo useita vuosia yhtä naurettava, ja missä on esimerkiksi seuraavat taklaukset: polvitaklaus ja päähän kohdistunut taklaus. Kun EA nyt mainostaa tuossa Collision Physics - trailerissaan noita uusia, kovia pommeja, niin toivottavasti ovat ottaneet myös huomioon, että jääkiekossa on laillisia ja laittomiakin taklauksia, joista em. ovat laittomia ja jotka niinikään kuuluvat peliin.


Näissä yllämainituissa asioissa on OMASTA MIELESTÄNI vielä paljon petrattavaa, ja näihin EA:n tulisi keskittyä ja jättää näiden uusien pelimuotojen kehittämine nyt ainakin muutamaksi vuodeksi. C'moon, NHL 09 tuli BaP (joka on ihan mukava), NHL 11 tuli HUT (turha itselleni), NHL 12 Be A Legend (järkyttävin yliampuminen koskaan EA:n historiassa), NHL 13 GM Connected ja nyt tulevaan NHL 14:een joku Live A Life - moodi. Nämä vievät suurimman osan pelikehittäjien resursseja, jolloin ne jotka vain tykkäävät pelata tavallista kautta, BeaGM:ää tai jotakin muuta vastaavaa, yksinkertaista online- tai offline - pelimuotoa, kärsivät niistä uudistusten puutteista.

Se siitä, Aamen. Voit jatkaa taas lukemista.
 
Ylös Bottom