Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä
On tää vaa hassu peli...alotin ton EA Cupin Suomella, ja mun lohkossa oli Ruotsi, Tshekki ja Saksa. 2004 vuoden World Cup tyyliin ja toisessa lohkossa siis Venäjä, Kanada, USA ja Slovakia. Pelaan siis supertähdellä ja tietokoneen vaikeustaso ja oppimiskyky täysillä, sekä 10min erillä. Haluan, että pelissä on myös pituutta kun pelataan lyhyitä 4-6 ottelun turneita.
Ekassa pelissä vastaan Saksa ja tuloksena 9-2 voitto?
Luulin, että kone olis osannu tarjota vähän tiukempaa vastusta, mutta Saksa oli aika paska.
Toisessa ottelussa vastaan Ruotsi ja se oli tiukka! Ruotsi puolusti satakertaa paremmin kuin Saksa ja käytti paikkansa hyödykseen. Ruotsi johtikin peliä 4-1, mutta sain kammettua tasoihin 4-4 ja seurasi jatkoaika. Siellä Ruotsi tekikin sitten voittomaalin, lämäri viivasta kimposi maalintakaa laidasta toiselle takatolpalle ja siitä helposti tyhjiin sitten sai laitettua Sedin. Vähän ketutti, koska Ruotsi teki kaksi maalia joita edelsi ihan helekutin sikamainen selästä taklaaminen hyökkäyspäässä jonka takia saivat kiekon ja tehtyä maalin. Tuo jatkoaikamaali oli yksi sellainen, mutta ei auta valittaa, koska EA:n tuomarilinja tiedetään...
Lohkon vikassa pelissä tuli vastaan Tshekki ja en tiedä tarjosiko EA taas jotain helekutin etua mulle!? Ekan erän ekat 5 kutia ja peli mulle 4-0. -.- Vokoun oli ihan rukkanen maalilla, kaksi maalia oli sellaisia mitkä meni viivasta lämärillä ihan raakana sisään, eikä ollut edes maskia. Tshekki oli sitten koko pelin loppuun asti ihan aneeminen ja voitin 10-2.
En tiedä tarjoaako kone tahallaan tasoitusta välillä vai mitä, mutta tsiisus!
Puolivälieriin tuli vastaan Kanada, joka sentään oli suhteellisen tiukkaa peliä päästä päähän. Rinne maalilla tosin oli hyvä ja mulle pari onnekasta häkkiä takasivat helpon näköisen 6-1 voiton. Kanadan hyökkäykset oli kuitenkin mielikuvituksettomia, joten vähän enemmän olisin odottanut Supertähti tasolta ja tietokoneen vaikeustaso täysillä + vastassa Kanada. Usein Kanadan hyökkäykset oli vain yksilösooloja, ainut maalikin tuli aidolla tavalla = kiekkoa maalille viivasta ja sieltä taisi Heatley ronkkia irtokiekon sisään.
Välierissä sitten taas Saksa, en tiedä miten sinne selvisivät, mutta ajattelin, että ovat varmaan vähän parantaneet otteitaan...ja paskat. Voitin 11-1.
Ei vaan voi ymmärtää.
Finaalissa tuleekin vastaa Ruotsi joka ei ole hävinnyt kertaakaan. Hävisin sen edellisen siis jatkoilla 5-4, joten voi varmaan odottaa tiukkaa finaalia, ellei sitten EA taas tarjoa jotain paskaa sieltä?
Tämän viestin pointti oli se, että millä tavalla tuollainen lyhyt turnaus olisi kaikkein järkevintä pelata?? Vai onko tuo edes pelattavassa kuosissa ollenkaan? Eihän noissa 9-2, 10-2 ja 11-1 voitoissa ole mitään järkeä kun kahdeksan maailman parasta joukkuetta pelaa vastakkain. -.- Ruotsikin tosin voitti Saksan simuloinnissa 9-1. Kuitenkin edelleen siis se supertähti vaikeustasona ja koneen vaikeus ja oppiminen täysillä + 10min erät. Vai onko vaan niin, että EA on kussut nää offline turnaukset jotenkin?