Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Tässä muutama vinkki CPU:ta vastaan pelatessa:
1. Vaihda asetuksista laukauksen tähtäys automaattiseksi

Toivottavasti tämä on vitsi, sillä melkein sama kuin laittaisit cpu vs cpu pelin pyörimään ja menisit lukemaan aku ankkaa kakalle.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Toivottavasti tämä on vitsi, sillä melkein sama kuin laittaisit cpu vs cpu pelin pyörimään ja menisit lukemaan aku ankkaa kakalle.

Itse koin toimivaksi vaihtamalla tähtäyksen automaattiseksi, mutta voin palata takaisin manuaalitähtäykseen ja sitten harjoitustilaan laukomaan. Olenko oikeassa, jos vedän oikean tatin alaspäin, veto menee kohti alakulmaa?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Itse koin toimivaksi vaihtamalla tähtäyksen automaattiseksi, mutta voin palata takaisin manuaalitähtäykseen ja sitten harjoitustilaan laukomaan. Olenko oikeassa, jos vedän oikean tatin alaspäin, veto menee kohti alakulmaa?

Veto lähtee siihen suuntaan kuin vasen tatti osoittaa, osoitat vasemmalle alas -> yrittää vasemmalle alas.

Ja nyt vähän selkärankaa, ei kai muut kuin pienet lapset pelaa automaattitähtäyksellä...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ja nyt vähän selkärankaa, ei kai muut kuin pienet lapset pelaa automaattitähtäyksellä...

Yhtä surullista kuin se että ihmiset pelaavat Fifaa assistedeilla. Pelinautinto katoaa täysin kun AI hoitaa puolestasi kaiken: Syötöt aina pelaajan jalkaan ilman virheitä, laukoessa pallo aina maaliin eikä koskaan ohi jne. Pienille lapsille tämä on toki hyvä avustus...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Sitten kaikki be a pro:ta pelaavat...mitä eroa on Tietokoneapu: Normaali ja tosipelaaja,tarkotan "näkyviä" eroja,en mitä niiden erojen pitäisi olla?

Mulla on se vielä Normaalilla,mutta laitan ainakin NHL:n harkkapeleihin tosipelaajan.On sitten viiminen slideri jolla voi peliä vaikeuttaa,sen jälkeen ei voi kun ihmetellä jos tulee 10 maalia 5 peliin heti...

Ainoat erot Normaalilla ja Tosipelaajalla jotka pelin vaikeuteen vaikuttaa on se että tosipelaajalla syöttämisestä ja taklaamisesta tulee vaikeempaa. Mutta omalle kohalle se ei be a prossa paljoa auttanut kun maaleja tein silti vähintäänkin 2 pelissä.. syöttö pisteitä tuli vähemmän ja 180cm ukolla oikeastaan vaan persetaklaukset onnistu.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ainoat erot Normaalilla ja Tosipelaajalla jotka pelin vaikeuteen vaikuttaa on se että tosipelaajalla syöttämisestä ja taklaamisesta tulee vaikeempaa. Mutta omalle kohalle se ei be a prossa paljoa auttanut kun maaleja tein silti vähintäänkin 2 pelissä.. syöttö pisteitä tuli vähemmän ja 180cm ukolla oikeastaan vaan persetaklaukset onnistu.

Kuitenkin vaikeentuu peli.Miten mahtaa olla vaikuttaako se myös oman joukkueen pelaajien maalintekoon,eli vähentääkö se tehopisteitä muilta? Jos se tekee tuon,niin sitä ei varmaan kannata käyttää...


E:Tossa kattelin NHL:n pistepörssiä tokalla kaudella...Ovechkin menee siellä 52+30 =82 pistettä 64 peliin,seuraavana tulee Malkin 67 peliä ja 74 pistettä.Ja vain ainoastaan 8 pelajaa yli piste/peli tahdissa,mitä ihmettä? Viime kaudella kuitenkin jopa Thornton teki syöttö/peli.
Isot plussat junioreille,Yakupov tulee siellä 30 peliin 23 pistettä,ihan ok tulokaskausi vaikka olikin loukkaantuneena.Panik tampassa tekee 25 maalia jne.

Torontossa 4 pakkia on tehnyt yli 10 maalia.Muissa joukkueissa ei tainnut olla kuin 2:lla pakilla yli 10 maalia (Chara 2 maalia,Weber 5)?? :D
Viimeksi säädin slidereitä,kaikki vedot nyt tasan keskellä ja siltikään tuntuu et kukaan ei nhl:ssä tee mitään...
Ärsyttää myös se,jos otat vaikka vedot nolliin siitä pelaajan slideri kohdasta,se vaikuttaa koko sun joukkueeseen ja näin ei pitäisi olla be a pro:ssa.GM:n asetukset kun ovat alkujaan,jokin pieni juttu tohon pitäisi pelin tekijöiltä saada että be a pro:ssa olis omat sliderit itselle jotta peliään voisi vaikeuttaa.Ainoa iso muutos mitä kaipaisin nyt kun kerran on saatu omat tekemään pisteitä.

Huomaan myös sellasen jutun,nyt kun olen kapteenina junnusarja joukkueessa,aina kun itse herään tekemään pisteitä,alkavat joukkuetoverit takomaan myös niitä,muutama peli jossa on menty 8-2,9-3 voitoilla.Tosin turpaankin tuli kyllä 8-0 kerran.Tämä on varmaan sitä momentumia jota pelissä mainostettiin alkujaan....
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Terve kaikille tasapuolisesti! Ensimmäinen viesti tänne foorumille :)

Ostin vihdoin NHL13, olen pelannut kaikkia NHL ensimmäisestä pelistä tähän uusimpaan ja kehitystä on tapahtunut, mutta asiaan.

Tässä on muutamia huomioita pelistä. Pelaan toisiksi vaikeimmalla tasolla, enkä ole säätimiin koskenut, pelannut Be A GM ja muutaman pikapelin, noin parisenkymmentä yhteensä:

- Pistepörssit näyttää paremmilta kun ei ole Crosby, Malkin, Ovechkin... vaan löytyy tuntemattomampiakin nimiä.
- Ei ole enää Getzlafin ja Koivun kentät ratkaisijoina (Ducks FTW), vaan ratkaisijat voi löytyä myös nelosesta.
- Ykkös- ja kakkosketju ei ole välttämättä 1. ja 2., vaan kolmonen voi pelata enemmän kuin ykkönen jos pelaajien kokonaisuus on suurempi.
- Vaihtoja tapahtuu usemmin kesken pelin, ja koko joukkue saa peliaikaa. (NHL12 nelonen sai 12 sekunttia per peli, ja seki johtu suurimmaksi osaksi alivoimalla tulleesta peliajasta)
- Hienoa että puolustaminen ja taklaaminen on haastavampaa kuin aiemmissa. Alussa tuli pelattua alimmalla pelaajalla äkkiä itsensä ulos tilanteesta.
- Pelaajien liikkuminen on lähes aidon olosta, mutta oudon "tönkköstä". Itse pelannut kiekkoa koko pienen ikäni, joten tiedän mistä puhun, mutta en osaa selittää tarkemmin (vielä :D)..
- En ymmärrä suorien laukausten "vaikeutta", mitä täältä olen lukenut. Joka pelissä 1/5 menee sisään. Koko pelissä ollut vain 1 superseivi.
- Musiikit on vihdoin oikeesti hyvät, esim. Shinedownia ja My Darkest Daytä tulee kuunneltua lähes päivittäin.
- Be a Gm:ssä piti olla älykkäämmät tekoäly gm:t kuin koskaan. Ensimmäinen tapahtuma kun sain avattua pelimuodon, Devils lähetti M. Brodeurin, J. Hedbergin ja jonku AHL vahvituksen Buffaloon, New Jersey:n matkasi Joel Armia ja 3. kierroksen varausoikeus! WTF??!:eek:

Anteeksi, jos teksti on sekavaa ja kirjoitusvirheitä löytyy. Nyt pelaamaan!

EDIT:
- Maalivahdin ei saa edelleenkään rännikiekkoja kiinni.
Hauskin bugi on "J. Armian" kuva. Kuvassa on joku Lukon pelaaja XD
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Yhtä surullista kuin se että ihmiset pelaavat Fifaa assistedeilla. Pelinautinto katoaa täysin kun AI hoitaa puolestasi kaiken: Syötöt aina pelaajan jalkaan ilman virheitä, laukoessa pallo aina maaliin eikä koskaan ohi jne. Pienille lapsille tämä on toki hyvä avustus...

Kiitoksia neuvoista, itselläni on 16 vuoden kokemus NHL-peleistä, mutta mahdollisuudet päästä pelaamaan uusinta ovat lievästi sanottuna kankeat. Mitä enemmän saan pelejä alle, sitä paremmaksi mä kehityn.
Fifoissa pelaan manuaaliohjauksella ja autopeleissä en käytä ajoapuja.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kertokaas mulle miten läpiajomaalista saa tehä maalin? Meinaan aina kun harhauttelemalla teen maalin, niin tulee viestiä "glitch"
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kertokaas mulle miten läpiajomaalista saa tehä maalin? Meinaan aina kun harhauttelemalla teen maalin, niin tulee viestiä "glitch"

Tää on kyllä niin naurettavaa, minkä olen myös itse saanut kokea. Kannattaa varmaa painaa kiekko roikkona katsomoon aina kun vastustaja antaa läpiajon niin ei mee jonneilla hermot. Sitte kun ite itse ottaa veskan haltuun ja yrittää torjua vastustajan läpiajoja niin siitäkin tulee viestiä. En kyllä ala vastustajaa syyttämään jos itse päästän kaverin läpiajoon tai vastaavasti se yrittää itse torjua mun läpiajoja.

Eli toisin sanoen tee maalit miten tahansa ja antaa itkiöiden itkeä. Ainoa maali, jota itse pidän osittain glitchinä on riparimaalit. Rehelliset riparimaalit viivavedoista tai muuten kovan painostuksen jälkeen ovat ihan ok, mutta jos
vastustaja hakee pelkästään matalaa rystyvetoa heti siniviivan jälkeen joka hyökkäyksellä niin sitä itse kutsuisin glitchaamiseksi. Eipä noitakaan kovin usein tule vastaan ja aika harvoin niistä maalia myöskään tulee.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kertokaas mulle miten läpiajomaalista saa tehä maalin? Meinaan aina kun harhauttelemalla teen maalin, niin tulee viestiä "glitch"

Joka kerta pitää keksiä uusi kikka. :D

Joo... glitchaajaviestejä muutaman samasta syystä saanut. En oikein ymmärrä, päälläänseistenkö ne maalit pitäisi niiden mielestä tehdä kun itse ryssii puolustuksessa. :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Aikanaan tuli 1vs1 pelejä pelattua armottomasti mutta alkoi maistumaan puulta mielikuvituksen puuttuessa vastustajilta. Tuntui että joka jannu yritti yhdellä ja samalla kaavalla kerta toisensa jälkeen joko avata tai ratkaista. Itsellä läpiajoissa kuitenkin tavoitteena AINA tehdä hieno maali, eikä varma häkki. Kaikin tavoin peli onkin todella nautittavaa jos vastustajallakin on mielikuvitusta hyökkäyksiin lähtiessä ja peliä rakentaessa. Tällaiset pelaajat valitettavasti ovat todella harvassa :(

EASHL:n löydettyäni en 1vs1 kentille aio palata, en missään nimessä.

Rohkaisenkin nyt teitä jotka vielä 1vs1 pelailette kehittämään itseänne monipuolisemmiksi kiekkoilijoiksi, älkää kangistuko tiettyihin kaavoihin ratkaisuidenne suhteen. Samanlaisten maalien tekeminen vain puuduttaa koko peli-ilon. Ja riskinotot kuuluvat läpiajoihin, uskaltakaa yrittää erilaisia maaleja, tulee paljon parempi mieli :)

R3 vasen oikee ylös ei kuulosta eikä näytä hienolta :D

Ps: läpiajotkin saavat aivan erilaista syvyyttä vartaloharhautuksista ;)
 
NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Aikanaan tuli 1vs1 pelejä pelattua armottomasti mutta alkoi maistumaan puulta mielikuvituksen puuttuessa vastustajilta. Tuntui että joka jannu yritti yhdellä ja samalla kaavalla kerta toisensa jälkeen joko avata tai ratkaista. Itsellä läpiajoissa kuitenkin tavoitteena AINA tehdä hieno maali, eikä varma häkki. Kaikin tavoin peli onkin todella nautittavaa jos vastustajallakin on mielikuvitusta hyökkäyksiin lähtiessä ja peliä rakentaessa. Tällaiset pelaajat valitettavasti ovat todella harvassa :(

EASHL:n löydettyäni en 1vs1 kentille aio palata, en missään nimessä.

Rohkaisenkin nyt teitä jotka vielä 1vs1 pelailette kehittämään itseänne monipuolisemmiksi kiekkoilijoiksi, älkää kangistuko tiettyihin kaavoihin ratkaisuidenne suhteen. Samanlaisten maalien tekeminen vain puuduttaa koko peli-ilon. Ja riskinotot kuuluvat läpiajoihin, uskaltakaa yrittää erilaisia maaleja, tulee paljon parempi mieli :)

R3 vasen oikee ylös ei kuulosta eikä näytä hienolta :D

Ps: läpiajotkin saavat aivan erilaista syvyyttä vartaloharhautuksista ;)

IMO huonosta puolustamisesta (läpiajo) pitää aina laittaa muistutus tulostaululle, vaikka sitten sillä rystykämmenellä.

Ihan järjetön tasoitus jos vastustaja saa hyökätä mielin määrin puolustuksesta välittämättä kun kroni heittää ristirannerystyvartaloveiviä läpäreis ja tekee kerran sadasta :(

Mutjoo, muilta osin samaa mieltä... Hutin puolella 95% vastustajista toistaa samaa kaavaa (rebound, ranne tai sitominen keskiympyrässä), melkein kuin pelaisi konetta vastaan :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Taistelu playoffs-paikoista käy kuumana Skandiliigassa. Epäaktiivisia pelaajia pistetty pihalle ja nyt olis parille sitoutuvalle, aktiiviselle ja herrasmiesmäiselle ( ;) ) gm:lle tilaa. Liigalta löytyy myös oma upeanmahtava foorumisivusto internetin ihmeellisestä maailmasta.
Pistäkää liittymispyyntöä ja/tai viestiä Xboxin livessä. :)

Ice Devil: Joel Armian pelaajakuvassa on Vaasan Sportin Ari Gröndahl :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ihan järjetön tasoitus jos vastustaja saa hyökätä mielin määrin puolustuksesta välittämättä kun kroni heittää ristirannerystyvartaloveiviä läpäreis ja tekee kerran sadasta :(

:D :D Ja juu pitäishän niistä rokottaa, mut itellä vaan tapana rokottaa sit tyylillä, turtunu jo siihen rystykämmen veivin kattomiseen kerrasta toiseen :(
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kuitenkin vaikeentuu peli.Miten mahtaa olla vaikuttaako se myös oman joukkueen pelaajien maalintekoon,eli vähentääkö se tehopisteitä muilta? Jos se tekee tuon,niin sitä ei varmaan kannata käyttää...

Siis oikeastaan ainoa slideri jotka vaikuttaa pelkästään pelaajaan on syöttö ja taklaus-apu. Kaikki muut vaikuttaa joko pelaajan joukkueeseen, tietokoneen ohjaamaan joukkueeseen tai molempiin joukkueisiin.

Se tosipelaaja ja normaali ei ole varsinaisia slidereitä vaan ne muokkaa kaikkia yksittäisiä slidereitä. Tosipelaaja vaikuttaa esm. ominaisuuksien vaikutuksiin joka vaikuttaa kuinka iso taso ero on hyvillä ja huonoilla pelaajilla, se vaikeuttaako se sinun pelaajaasi tai joukkuettasi riippuu siitä kuinka iso tai pieni ovr. joukkueesi pelaajilla on.

Eli kannattaa muistaa slidereitä muokkaillessa että jos ensin muokkaa esm. laukaus tarkkuutta ja sen jälkeen vaihtaa pelityylin normaalista tosipelaajaan myös laukaus tarkkuus muuttuu, eli kannatta ensin vaihtaa pelityyli ja vasta sen jälkeen hieno säätää jos on tarvetta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

APUA APUA!!

Pelaan xboxilla nhl 13, ja online pelit toimii muuten hyvin, mutta GM connectedissa en saa enää yhteyttä muihin. " yhteys katkesi " , eikä muutkaa pääse pelaamaan minua vastaan vaikka haastaisin ne " yhteyttä ei voi muodastaa " tms.

Onko modeemissa / palomuuri - asetuksissa jotain häikkää??

APU OLIS TARPEEN! oon yrittäny bootata modeemia yms, ei auta.. menee jo hermot!

Nyt meni vielä sitte Ip-osoite yms 0.0.0.0.0 , mitäs hemmettiä? vaikka kuinka yritän tota reitintä käynnistää ja syöttää sitä salasanaa tuohon boxille nii ei toimi.. :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

kuulostaako tutulta: hallitset online-ottelua 100-0 ja vaikka kuinka veivaat, vedät ja kirvaat niin ei maalia... sitten kaveri tulee vetää vipin siniviivalta joka livahtaa lägeistä ja voittaa pelin tällä? Välistä loppuu usko koko peliin kun ei saakeli maalia tule ei mistään ja välistä sit menee vaikka silmät kiinni. Onko mahollista että se johtus siitä että kaverin maalivahti on lämmin ja oma mokke sit kylmissää päästelee noita perhanan lättyjä sisää? :confused: Eihän siinä jos peli olisi tasainen ja vedot yms menis tasasesti ja sit lirahtaa, mutta yleensä kaverista ei ole mitään vastusta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

kuulostaako tutulta: hallitset online-ottelua 100-0 ja vaikka kuinka veivaat, vedät ja kirvaat niin ei maalia... sitten kaveri tulee vetää vipin siniviivalta joka livahtaa lägeistä ja voittaa pelin tällä? Välistä loppuu usko koko peliin kun ei saakeli maalia tule ei mistään ja välistä sit menee vaikka silmät kiinni. Onko mahollista että se johtus siitä että kaverin maalivahti on lämmin ja oma mokke sit kylmissää päästelee noita perhanan lättyjä sisää? :confused: Eihän siinä jos peli olisi tasainen ja vedot yms menis tasasesti ja sit lirahtaa, mutta yleensä kaverista ei ole mitään vastusta.
Kyllä, tuttu tunne on. Maalivahdit tekevät joka pelissä ainakin pari oikeassa elämässä suorastaan mahdotonta torjuntaa, ja toisaalta samassakin ottelussa menee sisään yhtä monta lörppyä, jotka olisivat oikeassa jääkiekossa satavarmoja seivejä. Kummaa touhua EA:lta taas vaihteeksi, ei voi kuin ihmetellä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

kuulostaako tutulta: hallitset online-ottelua 100-0 ja vaikka kuinka veivaat, vedät ja kirvaat niin ei maalia... sitten kaveri tulee vetää vipin siniviivalta joka livahtaa lägeistä ja voittaa pelin tällä? Välistä loppuu usko koko peliin kun ei saakeli maalia tule ei mistään ja välistä sit menee vaikka silmät kiinni. Onko mahollista että se johtus siitä että kaverin maalivahti on lämmin ja oma mokke sit kylmissää päästelee noita perhanan lättyjä sisää? :confused: Eihän siinä jos peli olisi tasainen ja vedot yms menis tasasesti ja sit lirahtaa, mutta yleensä kaverista ei ole mitään vastusta.

No siis irl voisi kuvitella että mokke on huonolla päällä jos ei tule torjuntoja..menee kylmäksi,sitten mokaa tollain...Aina kaikissa haastatteluissa kysytään että onko parempi että tulee vetoja ja sanovat että helpommalla pääsee kun niitä tulee tasaseen...
 
Ylös Bottom