Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Tänään kyllä tuli tuomarin huippuhetki kesken hut matsin. MÄ pyöritän matsia vastustajan päässä, lauon siniviivalta, maskimies ohjaa kiekon längeistä, mutta mitä ihmettä, tuomari viheltää mulle jäähyn molarin estämisestä. Kukaan mun pelaaja ei osunu siihen :D Vastustaja pisti sit kiekon sisään sillä yv:llä. Ja tän jälkeen mulle tuli viesti "u suck" se johti siis 1-0, no onneks tiukka 1-2 voitto napsahti tilille.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

No, Immosesta viis, oli ilman A:ta tai ei. Uskoisin, että EA Sportsilla on käynyt ns. "Armiat" tässä tilanteessa, eli oikealle pelaajalle on laitettu väärän pelaajan kuva. Ei tosin kovinkaan oleellinen, ellei sitten ihan hifistelyn puolelle mene.

Veikkaisin myös samaa, pari vuotta sitten käynyt vahinko ja kun Immonen KHL:ssä nykyisin pelaa niin ei saata olla oikeuksia laittaa oikeaa kuvaa ja näin EA ei halua ottaa kuvaa kokonaan pois/myöntää virhettä.

Sitten itse asiaan. Kulutin muutaman tunnin verran tänään tarkastaakseni mahdollisia KHL:ssä pelaavia pelaajia, jotka löytyvät NHL 13:sta. Kiitoksia Pakkezille listasta, suurin osa pelaajista löytyi, mutta itselläni ei löytynyt vapaista pelaajista Jan Lasakia tai Igor Zubovia. Aloitin tosin projektin EA:n alkuperäisistä kokoonpanoista, joten sillä saattaa olla osuutta asiaan.

Itsellä on siis tuo uusin kokoonpanopäivitys, mutta nuo pelaajat olivat siis jo NHL 12-pelissä, joten luulin heidän olevan myös nykyisessä alunperin. Mutta päivityksen myötä ovat 100 % varmuudella pelissä. Kuten myös:

Alexander Frolov (Vapaat pelaajat)
Iiro Tarkki (Norfolk, AHL)
Sami Lepistö (Suomen maajoukkue)
Jakub Klepis (Vapaat pelaajat)
Lukas Krajicek (Vapaat pelaajat)
Petr Prucha (Vapaat pelaajat)
Jakub Petruzalek (Vapaat pelaajat)
Milan Bartovic (Liberec)

Edit: Ja puuttuvista pelaajista voisi mainita Juuso Hietasen ja Petr Caslavan (Tshekki).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Lyhyesti nyt vielä itse idea: Kaikki KHL:ssä pelaavat sijoitetaan uusiin, manuaalisesti luotuihin joukkueisiin. Täältä pelaajien siirtäminen mahdolliseen seuraan onnistuu vaivattomasti ja kivuttomasti. Pelaajien tiedot kirjataan luodessa todellisuutta vastaaviksi, naamavärkkiä hieman sinne päin ja lopuksi hiotaan attribuutteja tiedonlähteiden mukaan. Kokonaisuuksina olen ajatellut 65-87 suhdetta. Muutamalla luodulla joukkueella otetaan lopuksi muutama testipeli NHL-joukkue(i)ta vastaan ja katsotaan, onko hirveää eroa Pohjois-amerikkalaiseen liigaan nähden.

Joo, siis itsehän ilmoittauduin jo PS3:n puolelle vapaaehtoiseksi tätä väsäilemään... Mutta mitenkäs se nyt sitten niin kuin käytännössä tapahtuisi? Nimittäin tämä kokoonpanojen jakaminen/tekeminen? Siis: Kaikki KHL:ssä pelaavat sijoitetaan uusiin, manuaalisesti luotuihin joukkueisiin. Eli tuota nyt lähinnä mietin että, siis pitääkö minun luoda itse tietty joukkue ja lisätä oikeat pelaajat sitten sinne???, ja jos PS3:n puolelle saadaan useampi vapaaehtoinen, mikä olisi tietysti suotavaa niin mitenkäs nämä kokoonpanojen "liittäminen" toisiinsa sitten tapahtuisi? Ja tämä nettiin jakaminen sitten on myös sitten kysymysmerkkinä? Jos tyhmälle voisitte vääntää vielä rautalangasta! :D

Jos siis tämä nyt ei ole mitään kovin monimutkaista niin minä olen mielelläni mukana tässä projektissa!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Millä ohjelmalla poltit?

Olen syvästi pahoillani, että olen nukkunut vähän ruususen unta tällä foralla muutaman viikon. :) Mutta jos kyssärisi oikein tulkitsin niin laitoin vain CD-R:n koneeseen, Musat Windows Media Playeriin ja homma pyörimään...vähän ajan päästä kone olikin jo antanut mulle levyn uunituoreena, biisit tietysti sisällään. :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Jospa vain EA markkinoisi ensi syksyn tuotostaan sanoilla "Maalivahdit eivät enää livistä etukulmasta juuri ennen laukausta" tai "Nyt maalintekoa on yritettävä muillakin tavoin kuin koettamalla etukulmaa", olisin todella kiitollinen. Viime aikoina on tullut pelattua enemmän uusinta NFS:ää ja kun tekee taas mieli pelata jääkiekkoa, niin katumus levyn työntämisestä koneeseen syntyy jo versus-pelin avauserässä, ellei sitä ennemmin. Joskus sitä saa yrittää jopa kolmesti, että pääsee edes aloittamaan koko ottelua. Odota hetki-teksti kun tuppaa jäämään ruudulle sen jälkeen, kun lataus-näyttö on ohi ja joukkueiden logot ilmestyvät tilalle.

Tiedän etteivät useammat jaksa lukea näitä ainaisia inisemisiä, mutta kyllä tämä harmittaa. NHL voisi parhaimmillaan olla niin realistinen peli, mutta kun toteutus ei riitä niin ei se vain riitä. Silti, kun pelisarjaan on jäänyt koukkuun jo vuosia sitten, mitenkäs siitä enää eroon pääsee.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

"Nyt maalintekoa on yritettävä muillakin tavoin kuin koettamalla etukulmaa"

Ootko tullut koskaan ajatelleeksi et ne etukulmien vetopaikat voi pakilla blokata? Nykyään ei juurikaan etukulmamaaleja omassa päädyssä näy kun keskittyy puolustuspelissä laukausten blokkailuun näistä ns. "varmoista paikoista" ja maalinedustan puolustukseen. Yllättävän moni yrittää pelkästään ranteella kaarelta kolme erää ja tämä puolutuspainotteinen pelitapa on ainakin itelle osoittautunut voitokkaaksi. Tietysti jos vastustaja pääsee läpiajoihin niin eipä siinä hirveesti blokkailla.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ootko tullut koskaan ajatelleeksi et ne etukulmien vetopaikat voi pakilla blokata? Nykyään ei juurikaan etukulmamaaleja omassa päädyssä näy kun keskittyy puolustuspelissä laukausten blokkailuun näistä ns. "varmoista paikoista" ja maalinedustan puolustukseen. Yllättävän moni yrittää pelkästään ranteella kaarelta kolme erää ja tämä puolutuspainotteinen pelitapa on ainakin itelle osoittautunut voitokkaaksi. Tietysti jos vastustaja pääsee läpiajoihin niin eipä siinä hirveesti blokkailla.
Tietty voi estää... Mutta siinä kärsii sitten muu puolustus, kun kaikkein tärkeintä on estää ettei vastustaja vetäse etukulmaan.
Mäkin pelasin pitkään aikaan yhen vs pelin. Laukaukset 35-11 mulle ja peli päätty 1-0. Mulla oli läpiajoja, oneja ja muita tosi hyviä paikkoja mutta se maali oli just se tuttu rannari etukulmaan.:rolleyes:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Jos ei saa läpiajoista yms. sisään niin kannattaako siitä peliä syyttää..
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Jos ei saa läpiajoista yms. sisään niin kannattaako siitä peliä syyttää..

Onneks tajusit taas pointin...
Ja kyllä muuten kantsii, etukulma vedot menee kovemmalla prosentilla kuin onet.
Ja ei sille oikeen mitään voi jos veska vetää hirveen matrix hypyn jolla koppaa kiekon. Läpiajoja tais olla jotain 5, mutta 2 niistä pääty maalille asti, kun muissa vastustaja tönäs selästä kumoon.
Miks täs on joku mainos tuolla oikeessa laidassa, se on vähän tän tekstikentän päällä :p
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Hei kertokaas nyt vähän tyhmälle. Sain tuossa juuri pelattua ensimmäisen täyden 82 pelin kauden ps3 versiolle Season pelimoodissa ja odotin kovasti playoffien alkua sun muuta, tosiasiassa se taisi olla siinä se kausi. Millä pelimoodilla voi aloittaa runkosarjan alusta ja pelata stanley cuppiin asti. Olisi kiva pelata sillä runkosarjatuloksella minkä itse on tahkonnut, tuskin voi olla niin vaikeaa että playoff moodissa vaihtaisi kaikkien joukkueiden paikat ja tilastot kuitenkin häviäis.

Kiitos :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

"etukulma vedot menee kovemmalla prosentilla kuin onet." "Mutta siinä kärsii sitten muu puolustus, kun kaikkein tärkeintä on estää ettei vastustaja vetäse etukulmaan."
Eikö tässä ole pieni ristiriita? Jos pelin paras ja helpoin tapa tehdä maali on etukulma, eikö se kannattaisi torjua ensisijaisesti.

Jos ei omassa päässä osaa vastustajan maalintekopaikkoja estää, silloinhan tulisi keskittyä erityisesti hyökkäys ja keskialueen puolustukseen. Yrittää hidastaa/vaikeuttaa vastustajan hyökkäykseen lähtöä. Syötönkatkoilla ja fiksulla karvauksella yrittää kääntää peliä hyväkseen.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Eikö tässä ole pieni ristiriita? Jos pelin paras ja helpoin tapa tehdä maali on etukulma, eikö se kannattaisi torjua ensisijaisesti.

Jos ei omassa päässä osaa vastustajan maalintekopaikkoja estää, silloinhan tulisi keskittyä erityisesti hyökkäys ja keskialueen puolustukseen. Yrittää hidastaa/vaikeuttaa vastustajan hyökkäykseen lähtöä. Syötönkatkoilla ja fiksulla karvauksella yrittää kääntää peliä hyväkseen.
Tietty voi estää... Mutta siinä kärsii sitten muu puolustus, kun kaikkein tärkeintä on estää ettei vastustaja vetäse etukulmaan.
Missä se ristiriita on?
Onhan se nyt ihan naurettavaa että pitää rannareita pelätä, mutta jos vastustaja pääsee vetää onen ni voi rennosti ottaa, kun ei se uppoo kumminkaan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Tässä tullut lisää pelejä tahkottua ja muutamat lisäpointit minulta:

- Pelaajat on maalien jälkeen varsinkin haamuja, liukutuuletuksesta menet kaukalon läpi:D
- Taklausten jälkeen pelaajista tulee kumipalloja, jotka pomppii voltteja ja sätkii ku kala kuivalla maalla
- Läpiajoista voi myös kokeilla rannaria, jopa vähän kauempaaki, NHL12 ainoa mahollisuus oli harhauttaa

Sitten pari kysymystä, joiden vuoksi tänne nyt kirjoitanki:
- Eikö 2-suuntaisen pelaajan pitäisi kulkea vapaasti NHL:n ja AHL:n välillä? Kun yrität nostaa pelaajan AHL:stä tulee 1/5 2-suunnan pelaajasta viesti "mikäli haluat lähettää pelaajan takaisin farmiin, joutuu pelaaja menemään suojaamattomien pelaajien kautta".. Esim. Norfolkin Patrice Maroon tuli ensimmäisenä mieleen. Vai oonko ymmärtänyt jotain väärin?
- Toinen kysymys koskee vaihtomarkkinoita.. Mitä noi "Nykyiset valinnat 1., 2.,.." " Tulevat valinnat 1., 2.,.." tarkoittaa? En tiedä kannattaako pitää kyllä vai pois?:eek:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Tänään aloitetaan tuon International Roster Pack - projektin tekeminen.. Tarkoituksena on saada ensi viikon loppuun mennessä luotua vähintään 30 edellisellä sivulla listattua pelaajaa. XBOX 360:n puolelle tarvitaan edelleen vapaaehtoisia osallistujia, yhteydenotot YV:llä.

Pientä muutosta luontitapaan: Kaikki luotavat pelaajat sijoitetaan joko kyseisen pelaajan maajoukkueeseen tai vapaisiin pelaajiin luotujen joukkueiden sijasta.

Jo luodut pelaajat tällä hetkellä: (26kpl)

Zbynek Irgl, Miroslav Blatak, Lukas Kaspar
Jiri Novotny, Sergei Moziyakin, Vitali Vishnevsky,
Vitali Proshkin, Alexander Perezhogin, Antti Pihlström
Leo Komarov, Petri Kontiola, Juhamatti Aaltonen,
Niko Kapanen, Teemu Lassila, Jori Lehterä,
Pasi Puistola, Mikko Mäenpää, Konstantin Barulin,
Evgeni Kuznetsov, Danis Zaripov, Ilya Nikulin,
Alexei Tereschenko, Sergei Zinoviev, Vitali Atyushov,
Evgeni Ketov, Nikita Gusev
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

No kaikkihan tuollaiset liveturnaukset Suomessa on pelattu NHL 11 -pelistä lähtien X360:llä? Ei siis mitään ihmeellistä/ uutta sen suhteen. En itsekkään nauti X360 ohjaimesta, mutta kyllä sillä pelata pystyy. Muutenkin tuntuu, että ihan sama ketä sinne tulee, siellä varmaan nuo samat huiput dominoi kuitenkin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Sitten pari kysymystä, joiden vuoksi tänne nyt kirjoitanki:
- Eikö 2-suuntaisen pelaajan pitäisi kulkea vapaasti NHL:n ja AHL:n välillä? Kun yrität nostaa pelaajan AHL:stä tulee 1/5 2-suunnan pelaajasta viesti "mikäli haluat lähettää pelaajan takaisin farmiin, joutuu pelaaja menemään suojaamattomien pelaajien kautta".. Esim. Norfolkin Patrice Maroon tuli ensimmäisenä mieleen. Vai oonko ymmärtänyt jotain väärin?
Ei. Pelaajien kohdalla näkyy "Waiver" sarake erikseen, joka kertoo onko pelaaja waiver-eligible. Aiemmissa änäreissä se meni suoraan 1/2-suunnan sopimuksen mukaan, mutta tämä oli virheellinen tapa.
Täällä EA Forums on ihan hyvä selitys mikä ero on waivereilla ja 2-suunnan sopimuksilla. Ja täällä http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9008508.page.
- Toinen kysymys koskee vaihtomarkkinoita.. Mitä noi "Nykyiset valinnat 1., 2.,.." " Tulevat valinnat 1., 2.,.." tarkoittaa? En tiedä kannattaako pitää kyllä vai pois?:eek:
Nykyinen = tän vuoden draft pickit, tulevat = seuraavien vuosien...Kantsii käyttää englantia pelin kielenä niin monet asiat ymmärtää paljon helpommin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Nämä taitaa olla vain gm:ssä,eli ei be a pro:ssa kun en löydä muuta kuin nuo valkoiset tähdet pelaajan ominaisuuksien yllä..
No juu-u. Miksi ihmeessä rivipelaajan pitäisi nähdä potentiaaleja? Ne on GM:n hommia.
 
Ylös Bottom