Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Miksi et voi vaikka katsoa tuota videota. Okei minä jauhan pelkkää pask... vai jauhanko sittenkään ? Miettikääpä sitä. Tuntuu pikkuhiljaa tulevan aika monilta tuosta one pelleilystä samanlaista kommentia ja tulkintaa, sekä super/spiderman maalivahdeista.

En ole mikään ps3/x boksi asiantuntija tai pelikoodaaja, ei ole hevonvitun.. hajua onko pelit erilaisia eri konsoleilla. Itse olen pelanut ps3 versiota ja siitä havaintoja.

Kuule oon kattonukki sen...ja mä tiiän, että ne napsii välillä hyvällä prosentilla kiinni oneja, mut se tarkottaa sitä, että siinä on haastetta niinku pitääki. Ja alussa se onki vaikeeta 46 laukasuoverallilla, että turhaa kitiset. Oisko se kiva jos uppois jokainen one? Opettele tekee maaleja äläkä itke. Paras NHL IKINÄ.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kuule oon kattonukki sen...ja mä tiiän, että ne napsii välillä hyvällä prosentilla kiinni oneja, mut se tarkottaa sitä, että siinä on haastetta niinku pitääki. Ja alussa se onki vaikeeta 46 laukasuoverallilla, että turhaa kitiset. Oisko se kiva jos uppois jokainen one? Opettele tekee maaleja äläkä itke. Paras NHL IKINÄ.

Mitäs haastetta tossa nyt on jos ranteella uppoo noin helposti, en oikein ymmärrä pointtiasi. Pelissä maalinteko on naurettavan helppoa, olisi kuitenkin ihan jees jos ei tarvitse katsoa jotain naurettavaa spiderman mokkea, älyttömine venytyksineen. Onea nyt uudessa ei todellakaan kannata hakea, sen voi unohtaa jo samantien. Siirtyy vaan tohon ranteeseen, jonka oppii vaikka kädetön apinakin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mitäs haastetta tossa nyt on jos ranteella uppoo noin helposti, en oikein ymmärrä pointtiasi. Pelissä maalinteko on naurettavan helppoa, olisi kuitenkin ihan jees jos ei tarvitse katsoa jotain naurettavaa spiderman mokkea, älyttömine venytyksineen. Onea nyt uudessa ei todellakaan kannata hakea, sen voi unohtaa jo samantien. Siirtyy vaan tohon ranteeseen, jonka oppii vaikka kädetön apinakin.

Jos seuraat yhtään NHL matseja niin sielläkin ku ne pääsee vetämään ranteella hyvältä paikalta ni aika useesti se uppoo? Siinä on enää kiinni puolustuksesta jos päästää kokoaja laukomaan hyvälle paikalle. Ja todellaki oneja tullaan hakemaan, koska pelimiehet tekee niistä ja sä et niihin ilmeisesti kuulu.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Jos seuraat yhtään NHL matseja niin sielläkin ku ne pääsee vetämään ranteella hyvältä paikalta ni aika useesti se uppoo? Siinä on enää kiinni puolustuksesta jos päästää kokoaja laukomaan hyvälle paikalle. Ja todellaki oneja tullaan hakemaan, koska pelimiehet tekee niistä ja sä et niihin ilmeisesti kuulu.

Juu, juu. Ymmärän sen verran matikkaa, että tiedän miten pelit tullaan voittamaan tulevaisuudessa. Jos peliä ei muuteta suurin osa hylkää tuon onen kokonaan. Ja sehän on fiksua jos noin huonolla prosentilla uppoaa onet, tämä taas muuttaa pelin luonteen olennaisesti.

Ei siinä mitään, muitakin pelejä on olemassa ja niiden pariin voi sitten siirtyä. Luulen, että minun huumorintaju ei riitä katselemaan kaikenmaailman raneapinoiden rulettamista, joka ei vaadi minkään tason osaamista.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Steppi ja mir02k1, jatkakaa väittelyänne privaatisti. Täällä ei moista nokkapokkaa katsota.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Jenkki early release pelittää jo 4.päivää... Not bad..

Mutta asiaan.. Päivitys paransi pelaajien kiihtyvyyttä ja ketteryyttä huomattavasti. Iso plussa siitä, vielä kun pääsis eroon tuosta frame rate ongelmasta..
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Jenkki early release pelittää jo 4.päivää... Not bad..

Mutta asiaan.. Päivitys paransi pelaajien kiihtyvyyttä ja ketteryyttä huomattavasti. Iso plussa siitä, vielä kun pääsis eroon tuosta frame rate ongelmasta..

Sori mut mikä Frame rate?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Jossain välissä jostain luin, että pelissä olisi mahdollista vaihtaa rankkarikameraa? Eli olisiko lopulta mahdollista ampua rankkarit True Broadcast kuvakulmasta?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onko siihen tullut selvyyttä, että pystyykö netin välityksellä pelata kavereitten kanssa samassa jengissa (gm-connected) VS 29 botti joukkuetta. Ja taistella Cupista!

Myös pystyykö komissaari/Gm pelata joukkueessa ?!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onko siihen tullut selvyyttä, että pystyykö netin välityksellä pelata kavereitten kanssa samassa jengissa (gm-connected) VS 29 botti joukkuetta. Ja taistella Cupista!

Myös pystyykö komissaari/Gm pelata joukkueessa ?!


-Pystyy. GM Connected -pelimoodia on odotettu jo reilut viisi vuotta ja tuntuu olevan juurikin toiveiden mukainen :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Jonkun verran pitkään oon odotellu tota gm-connected ominaisuutta näihin uusimpiin änäreihin. Ihmettelin, miksi netin välityksellä tekoälyn kurittaminen täyden änärisarjan muodossa otettiin pois pelistä. Mukavaa puuhaa kurittaa kaverin kanssa tai sitten pelata omilla jengeillä netin välityksellä samaa sarjaa. Vihdoinkin se on taas takasin pelissä.
Itse demossa tuli maaleja vähän mistä milloinkin. Jos herrasväki katseli jääkiekon mm-kisoja ja näki kuinka venäjän herrat laitteli ranteita lukkoon Suomea vastaan niin ihan turha ihmetellä rannelaukauksen tehokkuutta. Ei noi NHL-huippujätkät vetele ranteella pitkin mäkiä kun saa pisteiden väliin vetopaikan, kyllä siinä verkkopullistuu aika usein ja vielä juuri sinne yläkulmaan. sm-liigassa nyt ammutaankin siihen veskarin sykkyyn lätty huippupaikasta, mutta katsokaa videoita rapakon takaa jos alkaa epäilyttää, että liian helposti menee häkkiin kudit. Ranne on tarkin veto jääkiekossa.

Molareitten spiderman torjunnat on hienoja ja ihan vertailun vuoksi tästä pätkää viimekauden änäristä oikeasta elämästä. Mielestäni aika paljon yhteistä täällä pelistä tehdyn hämismiesvideon kanssa.

☆Top 10 NHL Saves 2011-2012☆ (Regular Season) - YouTube

Tästä vähän videota ranarin tehokkuudesta Cammalleri näyttää kuinka vedetään. Kuten videosta näkyy jätkä vetää ihan mihin se haluaa. Varsinkin vikat vedot aika näyttäviä kun ottaa yläkulman "piikille".

How to perfect the wrist shot with NHL star Mike Cammalleri Wonder How To - YouTube

Eli kannattaa katsella vaikka youtubea kun alkaa epäilyttää joku asia ettei toi ole mahdollista. Noi änärijätkät on oikeesti aika taitavia kavereita. Tämä niille, jotka seuraavat vain kotoista sm-liigaa ja ihmettelevät kun reppu heiluu tiuhaan :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Muistanut alkuinnostuksen jälkeen taas tallennellakin matseja, jos joku haluaa tsekata miltä EASHL näyttää matalilla korteilla niin täällä:

Kamma Dig HC @ HC RedBalls NHL 13 EASHL (6v5) - YouTube

Matseja tulee rippailtua aina jos on kenttä täynnä jatkossakin, like and subscribe!


Hienoja maaleja. Varsinkin toi toinen maali oli hienosti pelattu. Ihmettelen jos joku puhuu vielä joukkuepelin puutteesta. Hyvän näköstä vaikka ite oonki enempi offline-mies.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Itsekin olen sitä mieltä, että nuo spiderman-torjunnat oneissa ovat täysin naurettavia. Varsinkin, kun moket tekevät niitä tässä versiossa jatkuvasti. Olen samaa mieltä, kuin Gurun esille tuomassa spiderman goalies-Youtube videossa puhuva Johnny kommentoi. Eli ei ollut maalivahdin vika, että onet upposivat liiankin helposti änäri 12:ssa. Onejen puolustaminen vain oli tehty pirullisen vaikeaksi, joten onepaikkoihin pystyi liian helposti pelaamaan. Naurettavinta noissa uusissa veskoissa on se, että ne tekevät noita huipputorjuntoja usein suorastaan teleporttaamalla itsensä toiselta tolpalta toiselle tolpalle kiekon eteen niin nopeasti, että se ei kyllä oikeassa lätkässä olisi millään mahdollista.

Mielestäni änäri 12:n onet ja bottiveskat yhdistettynä änäri 13:n uudistuksiin (erityisesti syötönkatkot ja hyvin toimiva pokettaminen) olisi kyllä hiton hyvä kombinaatio. Tosin kyllä tuota luisteluakin voisi hieman sulavammaksi tehdä änäri 13:n tämän hetkisestä. Mielestäni uudistukset olisivat hyviä, jos ne olisi toteutettu vähän maltillisemmin. Pitää kuitenkin muistaa, että tätä peliä pelataan lähtökohtaisesti n. 20 minuutin peliajalla, joten ei bottiveskoja saisi kyllä tehdä liiankaan hyviksi. Sehän johtaa siihen, että yhä harvempi joukkue haluaa edes pelata ihmismaalivahdilla. Ainakaan bottiveskalla pelaavia vastustajia vastaan tuskin enää viitsitään lähteä ihmisveskan kanssa.

Syöttämiseen näyttäisi tulleen myös enemmän tuurin vaikutus peliin mukaan. Siitäkään en pidä, koska se johtaa melkoiseen keskialueella edestakaisin haahuilemiseen. Kontrolloitu peli olisi enemmän minun mieleeni. Ok, nyt alkavat sitten tietysti jotkut tässä opettamaan minulle, että älä syötä liian kovaa, niin ei ole syöttöjen kanssa ongelmia. Ei ole kyse pelkästään siitä. Vaan nimenomaan näpäyttämällä annetut syötöt poukkoavat todella usein aivan käsittämättömästi aika lähelläkin olevan oman pelaajan mailasta minne sattuu.

Kyllä tässä änäri 13:ssa sentään maalejakin saa, mutta suurimmaksi osaksi ne tuntuvat tulevan suorilla maskivedoilla sekä karmeilla räkäpomppumaaleilla. Pojotahti toki tippuu varmaan kaikilla rajusti. Itselläni se on sparripeleissä toistaiseksi tippunut yli 3,5 pojon tahdista 1,88 pojon tasolle kun 27 sparripeliä on takana verkossa.

Oma tuomioni on se, että pelattavuudeltaan änäri 13 ei ole todellakaan änäri 12 tasolla, mutta jonkin verran viilaamalla ja uudistuksia loiventamalla tästä voisi kyllä saada jopa änäri 12 paremman pelin. Joten patchia tässä odotellaan kovasti...

Arvosana 7,5 (viilauksilla kevyesti 9,5 peliin aineksia).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Tämänkaltaista viestiä tulee aika useilta, hyviltä ja kokeneilta pelimiehiltä. Jotkut ovat varmasti ihan liekeissä tohon ranen paukuttamiseen, koska se nyt ei vaadi kauheasti mielikuvitusta tai taitoa. Mutta sellaiset jotka haluavat joukkuepeliä ja että pelisilmääkin vaaditaan, niin eivät jaksa kyllä innostua pelkkään raneiluun.
Ahaa, itse eilen pääsin pelailemaan ja hyvin upposi onet sparrissa. Taidettiin jopa kolme tehdä putkeen onella. Ja kyllä, olen kokenut pelaaja eikä nuo onet mitään mahdottomia ole, pitää vaan tietää mitä tekee :D

Ja ippe, se johtuu siitä amatöörikortista et syötöt poukkoilee lavoista :)

Molareitten spiderman torjunnat on hienoja ja ihan vertailun vuoksi tästä pätkää viimekauden änäristä oikeasta elämästä. Mielestäni aika paljon yhteistä täällä pelistä tehdyn hämismiesvideon kanssa.

☆Top 10 NHL Saves 2011-2012☆ (Regular Season) - YouTube

Tuossa pätkässä ei vaan kertaakaan maalivahti tee mitään yliluonnollista ja hidasta hänen ympärillään tapahtuvia asioita. Toisin kuin spidergoalies pätkässä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onkohan joku early release- version omaava jo saanut retail-versiota pelistä? Sitä vaan, että siirtyyhän pelit ja kehitys nyt varmasti siihen ongelmitta ja toimiiko EA:n aktivointikoodi ylipäätään...?

Ja Ipelle... Teetkö jotain taikoja niis aloituksissa? Vai olikohan eilen vaan viivettä siinä matsissa... Oma pelaaja ei tehnyt mtn niis aloituksissa vaikka kuinka yritti. Sen takia joutui kaikkia ns. vääriäkin (ei toimivia backhandia vastaan) aloituksia koittaamaan, kun pelaaja vaan ihmetteli eikä edes yrittänyt aloittaa. Itse houstattuna ei kyl oo moisia ongelmia ollut...

Ei kyl oo nyt EASHL-ketju, mutta onko muut nyt huomannut, että saako pelinrakentajalla pahastikin kuokkaan grinderiä vastaan aloituksissa.

Ja niistä oneista viel. Kyllä ne uppoaa ihan riittävällä prossalla. Reaktiotaidot 80+, niin alkaa pelaaja jo osumaankin niihin paremmalla prosentilla. Toki jos täydessä vauhdissa yrittää osua, niin saattaapi tuottaa suuria ongelmia.

Ja viisaammat kertokoot, että missä tilanteissa te käytätte L2:sta kiekollisena sekä kiekottomana noin niin kuin vetoja ajatellen. En siis kysele takaperin luistelu vinkkejä vaan sitä, että millä tavoin saa vision controllista täyden hyödyn. Helposti tuppaa pelaaja pyörimään sen kanssa ja veto sen johdosta menee häneks...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ja Ipelle... Teetkö jotain taikoja niis aloituksissa? Vai olikohan eilen vaan viivettä siinä matsissa... Oma pelaaja ei tehnyt mtn niis aloituksissa vaikka kuinka yritti. Sen takia joutui kaikkia ns. vääriäkin (ei toimivia backhandia vastaan) aloituksia koittaamaan, kun pelaaja vaan ihmetteli eikä edes yrittänyt aloittaa. Itse houstattuna ei kyl oo moisia ongelmia ollut...

Kyllä tuo aika vahvasti kuulostaa siltä, että olit lagin riivaamana tuossa mainitsemassasi pelissä. Tosin jostakin syytä olen ainakin toistaiseksi napsinut kyllä aika kovalla prosentilla aloituksia tässä uudessa änärissä. Mutta selkeästi tuo, että oma ukkosi ei reagoinut aloituksissa, viittaa siihen, että viivettä on sinulla ollut, etkä ole ilmeisesti vain ennakoinut aloituksissa riittävästi tuohon viiveeseen nähden.

Itselläni on työmyyrä cenana ja aika varhaisessa vaiheessa tuli jo aloituksissa attribuuttien katto vastaan, eli se näyttäisi siis myyrällä ainakin olevan 87. Alhaiselta vaikuttaa tuo katto, mutta riipuu tietysti siitä, mikä katto on sitten pelinrakentajalla ja rouhijalla. Enen kuin tiedän noista, on paha kommentoida asiaa enempää.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mulla on ollut ainakin hemmetillinen lagi jokaisessa sparripelissä, muilla sama ongelma? Vs online pelit toimii ihan sulavasti.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Itselläni on työmyyrä cenana ja aika varhaisessa vaiheessa tuli jo aloituksissa attribuuttien katto vastaan, eli se näyttäisi siis myyrällä ainakin olevan 87. Alhaiselta vaikuttaa tuo katto, mutta riipuu tietysti siitä, mikä katto on sitten pelinrakentajalla ja rouhijalla. Enen kuin tiedän noista, on paha kommentoida asiaa enempää.

Työmyyrä ja rouhija ovat samoissa stattien puolesta, eli se 87 mihin tulee boostit päälle. Pelinrakentajalla taisi olla 83 pehmeä katto...Tuossahan tuo on koko lista:

EA Forums
 
Ylös Bottom