Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onkos kellään pirunmoista viivettä onlinessa pelatessa? Täällä ainakin ihan jäjetön viive liikkeissä. Täällä tuli myös huomattua sellainen homma että pelissä alkaa jossain kohtia äänet särisemään aika ärsyttävästi. Ensin luulin että kotiteatterissa on jokin vialla mutta töllön puolella äänet toimi hyvin ja sammutin sitten tuon änärin(en pleikkaria) ja käynnistin pelin uudelleen niin sitten toimi äänet taas hyvin. Tämä tullut nyt pari kertaa ilmi pelatessa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ei auttanut poist ja asennus. Origin tiliähän tässä käytetetään eiköstä juu?

Sun pitää mennä easports.comiin, kirjautua sisään ja mennä omaan profiiliin. Sieltä sitten oikeasta yläkulmasta napautat "Change +" -kohtaa josta valitset profiilillesi konsolin jolla pelaat. Tämän jälkeen kun kirjaudut mobiili appsiin tunnuksillasi niin pitäisi alkaa toimimaan :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Be a GM-pelimuodossa ainakin on GM Brain toiminut todella realistisesti ja järkevästi, eikä yhtään naurettavia siirtoja ole tapahtunut. Onkohan tuo Be a Pro-pelimuoto sitten menty kusemaan siirtojen osalta?

Se tuntuu olevan jotenkin random-säädöllä :D nyt menaan tuli toinen kauppa: D.Alfredsson ja S.Gonchar vaihdossa bostonin 1 (13) ja 1 (14) varaukset.Jovanovski ja joku muu huonompi lähti rangersiin vaihdossa Anisimov ja varaus... aika samperin raakaa touhua :D mut mikä on huomattavaa...yli 35 vuotiaan voi vaihtaa jopa 1. varaukseen ilmeisesti...Ei kai se ihan näin raakaa ole GM:ssä sitten...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mikä hemmetti tuohon Be a pro pelimuotoon nyt tuli, kun simuloin vaihdon tai simuloit koko pelin, niin näkyy joukkueen logo ja tilanne tämmösenä.
Näytä liitetiedosto 9997


Oho..jo on muuten kummallinen juttu...tapahtuuko tätä usein vai oliko vain tämä yksi kerta?

E: ei samperi..miksi mulla on hiukan huono tunne..että saatiin entistä enemmän paskaa pelin mukana kuin 12 oli...en halua manata tai maalata piruja mutta kieltämättä ongelmia tuntuu olevan todella paljon.
Vielä ei ole itelle osunut kuin yksi jäätyminen valikossa,ja sekin varmaan johtui netin pätkäsemisestä.Tosin serveritkin on varmaan aika tukossa jos pelaajia on monta miljoonaa yhtä aikaa...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Oho..jo on muuten kummallinen juttu...tapahtuuko tätä usein vai oliko vain tämä yksi kerta?

E: ei samperi..miksi mulla on hiukan huono tunne..että saatiin entistä enemmän paskaa pelin mukana kuin 12 oli...en halua manata tai maalata piruja mutta kieltämättä ongelmia tuntuu olevan todella paljon.
Vielä ei ole itelle osunut kuin yksi jäätyminen valikossa,ja sekin varmaan johtui netin pätkäsemisestä.Tosin serveritkin on varmaan aika tukossa jos pelaajia on monta miljoonaa yhtä aikaa...
Ei onneksi ole nyt tuota tullut vastaan, taisi olla jokin bugi kun lopetin yöllä pelaamisen ja käynnistin äsken pelin, niin ei näy enään tuota. Itsellä hieman samoja tuntemuksia nuista "ongelmista". Pieniä bugeja tullut vastaan siellä sun täällä, mutta jospa sitä tulisi jotain päivitystä joka korjaisi näitä, muuten kyllä loistava peli.

E: ensimmäinen jäätyminen pääsi yllättämään, mikä siinä voi olla että nämä NHL jäätyilee vuodesta toiseen.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onko kellään ollut tälläistä ongelmaa?

Valikot toimivat normaalisti mutta saman tien kun matsi alkaa kuvaan tulemaan mustia viivoja pystyyn ja poikittain. Viivoja / ruutuja tulee todella häiritsevästi. Muuten peli toimii normaalisti. Olen käynnistänyt konetta uudelleen, tällä ei ainakaan ollut mitään vaikutusta.

Olisko mitään ideoita mikä saattaisi aiheuttaa tuon?

Muissa peleissä ei ole ongelmaa ollut.

Edit: PS3 on sitten alustana
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kertokaas joku, joka on jo GM Connected -moodia kerennyt pelaamaan, että miten käytännössä menee seuraava:

Perustetaan kavereitten kanssa oma liiga kyseisessä moodissa, mutta yhdellä meistä ei välttämättä ole mahdollisuutta pelata pelejä joka päivä (eikä välttämättä aina online-moodissakaan). Joten, kun tulee eteen ottelu, jossa kohtaavat kahden ihmiskäyttäjän ohjaamaa jengiä, niin miten siinä käytännössä toimitaan:

- kuka päättää, simuloidaanko ottelu (komissaarillako on ainut valta tässä kohtaa)?
- miten käy, jos toinen kavereista ei oo linjoilla ja toinen päättää pelata matsin offline-moodissa AI:ta vastaan (eikö tämä ole epäreilua sitä kaveria kohtaan, joka ei ole pelaamassa, jos toinen viekin ottelun selkeesti itelleen konetta vastaan?)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ompahan hienosti toteutettu tuo Winter Classicin alku! Wau!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mitäs nytten ku yritän luoda tota origin-tiliä ku haluisin pelaa nhl 13 onlinee niin tulee vaan että Tilitietoja ei voida noutaa.Yritä myöhemmin uudelleen.Missä vika? Onko muilla tullut?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Yllättävän helposti saattaa pakki huitassa kiekon omiin noissa maalinedusta pelaamisissa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

ohoi! Eilen aamulla kävin hakemassa pelin ja siinä se päivä sitten menikin. Yksinpeliin en enää jaksa koskea, mutta EASHL on aina ollut kovassa peluussa. Drop-In Gameja pelaan nyt että saan hahmolle pisteitä. Tällä hetkellä Rookie 2 taitaa olla taso. Pelaan pääosin sentteriä, Power Forwardina. Aika paljon riehun maalin edessä. Maaleja tullut tehtyä kohtuullisesti ja pakkina pelasin sentteriä ennen, niin syöttöpisteitä keräsin jonkin verran. Peli tuntuu kehittyneemmältä juuri tuon luistelumoottorin takia. Enää ei voi vaan sekoilla joka suuntaan silmänräpäyksessä vaan pitää kattoa mihin oma äijä pystyy kulkusuunnassa ja takaluistelunappia kandee käyttää nopeisiinkin käänteisiin.

Kavereiden kanssa pelaaminen EASHL -moodissa ei vielä täysin toimi ja meininki tuntuu vaikealta. Pitää oikeasti keskittyä ja pitää paikat, eikä vaan sekoilla joten kai tämä peluu porukassa paranee. Ei se ollut helppoa NHL 12:ssa myöskään mutta ainakin tekoäly tuntuisi olevan parempi kyseisesssä moodissa vihdoin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Alkaa huolestuttamaan tuo jäätyily. Alle 2h aikana peli jämähtänyt nyt 4 kertaa juuri ennen ottelun alkua, sen jälkeen jossa pyydetään staria painamaan. Laskee aika kovasti pisteitä, kun ei saada näitä korjattua muutamassa vuodessa. Mikään muu peli ei jäädy, mutta nhl sitten niidenkin edestä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Hyvin tuntuu tässäkin versiossa jäätyilevän tuo korttikauppa. Otin palkintopakan sieltä ja laitoin kokoelmaan, niin sen jälkeen päivittänyt kaupan sisältöä n. 10 min. Eipä taida auttaa muu kuin käynnistellä peli uudestaan ja toivoa, että toimisi sitten.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mikseiköhän HUTia pysty pelaan kiinteellä (langattomana toki boxiin mutta...) yhteydellä? Mokkula+reitin yhdistelmällä kyllä toimii, mutta kiintee+reitin olisi pienempi ping... Tulee vaan kun koittaa pelata ilmoitus jostain virheestä tiedon siirrossa vastustajalle. Muut livemuodot kyllä toimii kiinteelläkin...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mikseiköhän HUTia pysty pelaan kiinteellä (langattomana toki boxiin mutta...) yhteydellä? Mokkula+reitin yhdistelmällä kyllä toimii, mutta kiintee+reitin olisi pienempi ping... Tulee vaan kun koittaa pelata ilmoitus jostain virheestä tiedon siirrossa vastustajalle. Muut livemuodot kyllä toimii kiinteelläkin...

Oiskohan NAT:it tai vastaavat liian tiukoilla asetuksilla?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

No ei todellakaan :)

Paras hokki ikinä, verkossa ja yksinään. Ja onhan noita pelattu 94sta asti.

NHL12 tuntuu joltain arcadehöntsäilyltä tähän verrattuna.

Itse olen pelannut änäreitä vuodesta 1992 lähtien. Eli ensimmäinen EA:n tekele löytyi Sega Megadrivelle. Kaikenlaisia änäripelejä on tullut nähtyä ja koettua ja kyllä nyt itse olen ihan eri mieltä Milesizdeadin kanssa. Pelinautinto on hukassa tämän tekeleen kanssa. Kaikki tekeminen on sellaista tuskaista sähläämistä. Kiekko pomppii ja polttaa lavassa kaikilla tiimeillä ja kaikilla pelaajilla joita olen pelaamassa nähnyt. Kiekko vaihtaa omistajaa kyllä vähän väliä, mutta kun se tapahtuu jatkuvien harhasyöttöjen sekä ohivetojen takia, niin eihän tässä kyllä mitään järkeä ole. Ja tuo onejen vaikeuttaminen tuohon malliin on kyllä täysin järjetöntä, kun kuitenkin puolustamista on niin paljon helpotettu änäri 12:sta. Tosin kankean luistelun takia läpiajojen kyttääjiä ja räkäkiekkoa päätyyn heittäviä vastaan puolustaminen on tässä änärissä kyllä entistä vaikeampaa...

Todellisuudessa kun pelaaja 2-0 läpiajotilanteessa vie kiekkoa etukulmaa kohti ja syöttää sitten viime hetkellä takatolpalle oikein hakeutuvalle kaverille nopea syötön, pitäisi oikeassa lätkässä tulla ainakin 90%:sesti maali. Änäri 13:ssa tuo suhde kääntyy niin, että ehkä 10% tuollaisista tilanteista päätyy maaliin. No, nuo luvut nyt ovat hatusta vetämiäni, mutta tuon suuntainen tuo tilanne kuitenkin nyt on.

Edelleen olen kyllä sitä mieltä, että kun änäri 13 luistelua hieman sulavoitettaisiin, syöttämistä parannettaisiin ja bottiveskasta tehtäisiin sellainen, että nuo täydelliset takisonet uppoaisivat, kuten oikeassakin lätkässä, niin silloin alettaisiin puhua jo aika realistisesta lätkästä. Se joka väittää tuon nykyisen veskapelin olevan realistista, ei kyllä minun mielestäni ihan täysin sisäistä tiettyjä maalivahtipeliin sekä maalintekoon liittyviä lainalaisuuksia oikeasta lätkästä.

Omasta mielestäni änäri 12 on edelleen selkeästi paras NHL-peli, jota olen pelannut, vaikka myönnän kyllä, että sen heikkoutena oli jonkin verran liikaa arcadehenkisyys. Pelattavuudeltaan siltikin ylivoimaisesti paras lätkäpeli, jota olen toistaiseksi pelannut.

Jos onejen vaikeuttaminen ja hämismaalivahdit ärsyttävät, kuten itseäni, niin silloin en tässä vaiheessa voi tätä änäriä sellaisille kavereille suositella. Jos asiaan tulee edes jotain järkevyyttä patchin muodossa, niin peli paranisi jo paljon.

Eli patchia edelleen odotellessa... :p
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Itse olen pelannut änäreitä vuodesta 1992 lähtien. Eli ensimmäinen EA:n tekele löytyi Sega Megadrivelle. Kaikenlaisia änäripelejä on tullut nähtyä ja koettua ja kyllä nyt itse olen ihan eri mieltä Milesizdeadin kanssa...

Äidit ja tyttäret :)

Meikä nauttii suunnattomasti siitä, että maalit ovat työn takana eikä tietyissä tilanteissa automaattisia kuten aiemmin. Hyvällä puolustuksella voitetaan pelejä enemmän kuin hyvällä hyökkäyksellä. Jos tasoero on suuri vs tai EASHL-matseissa, maaleja tulee liukuhihnalta kuitenkin, ettei aina ole mitään vääntöä matsit.

Tässä mielestäni on kyse pelaajan taidoista enemmän kuin pelin arpomisesta aiempiin hokkeihin verrattuna.

Mutta, onneksi tässä on tuo GMC-pelimuoto nyt, porukka saa sekä 1v1-matseihin, että 6v6-vääntöihin juuri sellaiset sliderit kehiin kuin haluavat. Ei olla kahlittuna EA:n Allstar-Normal sääntöihin kuten aina ennen verkossa pelatessa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Äidit ja tyttäret :)

Meikä nauttii suunnattomasti siitä, että maalit ovat työn takana eikä tietyissä tilanteissa automaattisia kuten aiemmin. Hyvällä puolustuksella voitetaan pelejä enemmän kuin hyvällä hyökkäyksellä. Jos tasoero on suuri vs tai EASHL-matseissa, maaleja tulee liukuhihnalta kuitenkin, ettei aina ole mitään vääntöä matsit.

Tässä mielestäni on kyse pelaajan taidoista enemmän kuin pelin arpomisesta aiempiin hokkeihin verrattuna.

Mutta, onneksi tässä on tuo GMC-pelimuoto nyt, porukka saa sekä 1v1-matseihin, että 6v6-vääntöihin juuri sellaiset sliderit kehiin kuin haluavat. Ei olla kahlittuna EA:n Allstar-Normal sääntöihin kuten aina ennen verkossa pelatessa.

Sinänsä ihan asiallista kommenttia Miles. Erityisesti tuohon viimeisessä kappaleessa mainitsemaasi on pakko yhtyä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että erityisesti nyt, kun puolustuspeliä on kaiken kaikkiaan helpotettu, niin silloin nimenomaan huonosta puolustamisesta pitäisi realistiseen tapaan rokottaa. Eli, jos niin persiilleen pakit hoitavat hommansa, että vastustaja pääsee 2-0 hyökkäykseen, niin kyllä bottiveskan kuuluu olla n. 90% tilanteista niin kuutamolla, että maali tulee.

Tuollaiset spidermangoaliet kyllä pahimmillaan kannustavat pakkeja pelaamaan entistä yltiöpäisemmin (ja on muuten varsinkin sparrissa tämä tullut huomattua), kun omissa ei soikaan yleensä, jos tulee 2-0 hyökkäys. Eiköhän kaikki meistä sen tajua, että oikeassa lätkässä 2-0 hyökkäys päättyy lähes aina maaliin, jos se vaan fiksusti pelataan. Joten miksi tuollaisen asian pitäisi olla niin täydellisesti vastakkaiseen suuntaan käännetty kuin oikeassa lätkässä? Ja vielä kun tässä fantasialätkässä pelataan vain noin kolmasosa siitä peliajasta, mikä oikeassa lätkässä pelataan per peli.
 
Ylös Bottom