Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Eiköhän kaikki meistä sen tajua, että oikeassa lätkässä 2-0 hyökkäys päättyy lähes aina maaliin, jos se vaan fiksusti pelataan. Joten miksi tuollaisen asian pitäisi olla niin täydellisesti vastakkaiseen suuntaan käännetty kuin oikeassa lätkässä? Ja vielä kun tässä fantasialätkässä pelataan vain noin kolmasosa siitä peliajasta, mikä oikeassa lätkässä pelataan per peli.

Totta tuokin on, ja AI-molket ovat marginaalisesti liian hyviä tietyissä tilanteissa. Tai siis juuri noissa takakulmissa. Mutta, mieluummin näin kuin miten oli ennen, jolloin hörppäsivät 99% prosenttia noista, oppimatta mitään matsin aikana.

Ja on noihin 2-0 hyökkäyksiinkin lääkkeitä, feikkipassi takakulmalle, tai pari syöttöä sen yhden sijaan. Ja suorat vedot tietty menevät myös paremmin kuin ennen. Mutta nämähän on tuttua kauraa tietty.

Vaikka minunlaisiani puolestapuhujia onkin uudelle hokille ja meiningille, pahoin pelkään että tilannetta tuunataan lähemmäs 12sta :(
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Juu, olihan tuossa Lugerin tekstissä ihan hyviä pointteja useita. Kuten tämäkin kohta esim. :

There are issues with the game. I agree with the majority that goalies move a little too unrealistically from time to time and make a few too many crazy desperation saves. This problem, however, stems more from the fact that True Performance Skating has not been introduced to goalies yet, so they are still moving and floating and sliding and warping unrealistically while the skaters are now controlled by appropriate laws of physics and momentum. It can be frustrating from time to time and I think EA should look at this issue for some possible light tuning down the road. Additionally, as others have stated, there are probably too few penalties being called at the moment, especially considering the potential for abuse of incidental contact w/o punishment.

Eli hyvää tukeahan tästäkin kirjoituksesta tulee sille väitteelleni, että maalivahdit on änäri 13:ssa tehty epärealistisiksi ja vaativat vielä selkeästi korjaamista EA:n taholta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Alkaa huolestuttamaan tuo jäätyily. Alle 2h aikana peli jämähtänyt nyt 4 kertaa juuri ennen ottelun alkua, sen jälkeen jossa pyydetään staria painamaan. Laskee aika kovasti pisteitä, kun ei saada näitä korjattua muutamassa vuodessa. Mikään muu peli ei jäädy, mutta nhl sitten niidenkin edestä.

Mikä pelimuoto? jos offline,niin tallenna manuaalisesti ennen kun menet peliin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Alkuvaikutelma: pettymys ja kiukku.

Yhden yksinpelin vetäisin ja kolmisen vs-peliä kaveria vastaan.

Huomiot aikajärjestyksessä:

- Jaa, näköjään ei Cervenka tai Bärtschi olekaan Flamesin kokoonpanossa. No, heitetään pukuhuoneesta kentälle.
- Jaa, näköjään ei Cervenkaa tai Bärtschiä ole edes pukuhuoneessa.
- Luistelu tuntuu kyllä mukavalta. Animaatio tökkii vieläkin erit.veivaamisissa ihmeellisen rumasti.
- Komeita torjuntoja! Toivottavasti eivät liikaa noita ota kiinni, ettei hyvistä tekopaikoista rankaista pelaajaa.
- Jaa, NHL12-tyyliset "hyökkääjä on laidassa siniviivassa kiinni ja saatuaan kiekon onkin aina paitsiossa"-paitsiot on tässäkin hieno elementti.

*tässä vaiheessa yksinpeli, ja sitten siirryin moninpeliin*

- Jaa, muokataas kokoonpanoja. Backlund kentälle ja Kostopoulos (joka ei edes joukkueessa enää pelaa) pois.
- Jaaaa, ei näköjään online-VS:ssä voi pukea/scratchata pelaajia, eli voit vaihdella vain valmiiksi kokoonpanossa olevia keskenään. HUHHUH.
- Jaa, kaveri teki paskamaalin längistä. No, hyvä että noitakin menee.
- Jaa, kaveri teki toisen paskamaalin längistä, toisella vedollaan. Selvä.
- Jaa, tein itse paskamaalin längistä.
- Jaaaaaa, maalivahdit ottaneet useita HYVIÄ onetimereita kulmalta kiinni uskomattomalla suihkukoneen nopeudella ja varmuudella kokoajan. Ei näin. Ei perhana soikoon näin. Väkinäistä vaikeuttamista ja hyvien maalipaikkojen aliarvioimista ja negatoimista. Syötönkatkominen kun on helpompaa, niin sen pitäisi riittää.
- Jaa, tilanne 2-2. Paskamaali, ranneveto suhteellisen kaukaa, jostain patjoista se taas meni.
- Kaveri voitti, 3-2 jatkoajalla. Ensimmäinen "hyvä" maali, kohtalaisen läheltä takaylään hyvästä paikasta. Sitä ennen toki maalivahdit jatkoajalla ottivat parit takatolppatilanteet kiinni tuosta vaan.
- Noo, se oli vaan yksi peli, koitetaan vielä, ei varmasti käy noin enää.
- Jaa, kyllä se vaan sama homma jatkuu tässäkin.

...ja tuossa kohtaa meni hermo. Koneen laitoin kiinni, koitan myöhemmin uudestaan. Sen pitäisi riittää, että syötönkatkominen ja kiekon irrottaminen on helpompaa. Kovalla työllä saimme molemmat tehtyjä hienoja paikkoja puolityhjiin/tyhjiin, ja aina teleporttivahti nappasi milloin milläkin superliikkeellä. Emme syötelleet ADHD:maisesti vain kokoajan takatolpillle, vaan järjellä, voimalla ja maltilla kierrätimme kiekkoa ja rakensimme nuo paikat. AINA otti vahti, ja sitävastoin huonoimmat maalipaikat aikalailla todettiin maaleiksi. Ei hyvä, ei näin. Realismia ei ole se, että "tyypin X maalit eivät enää mene niin usein koska peruna ja AIDS" ja "tyypin X maalit menevät useammin koska astma ja säätiedotus". Jatkuvat gamesaverit vievät hohdon käsitteestä "gamesaver" ja puolustus menettää merkitystään.

NHL10 edelleen näistä uusista paras, VS-pelien osalta. Pelaajien erot näkyivät ja tuntuivat, ja maalinteko oli ihan mallillaan.

Varmasti pelaan tuota vielä ja toivon saavani päällimmäiseksi tunteeksi jotain muuta kuin ärtymystä ja katumusta, että maksoin tästä rahaa. Tällähetkellä ottaa huolella aivoon ja tuntuu että koko tuotantotiimi saisi tehdä elämässään jotain aivan muuta kuin kiekkopelejä. 94:stä asti näitä hakannut, rostereita luonut (kokonaisia liigojakin) ja vaikka mitä. Että on nämä tuttuja nämä EA:n kiekkopelit. Kusetuksen maku on kova. Kyllä, luistelu on erilaista. Ei, ei riitä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Nyt alkaa mennä hermot tähän... Maalivahdit on ihan naurettavia, se on melkeen ihan sama vedätkö rystyn siniviivalta vai onea takatolpalta, molemmat menee sisään samalla prosentilla. Boteista on yritetty tehdä aidommat, mutta silti ne imasee sen kiekon omaan lapaansa jos sattuu harhautumaan metrin säteelle botista. Vaikeimmallakin vaikeustasolla botit vaan pakittaa omalle maalille asti, omasta päästä pääsee vastustajan maalin taakse ilman että kukaan yrittää estää. Ja BTW nykyään EASHL maalivahti saa 80% torjuntaprosentilla tilastojen arvosanaksi F... Ei näin EA!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Realismia ei ole se, että "tyypin X maalit eivät enää mene niin usein koska peruna ja AIDS" ja "tyypin X maalit menevät useammin koska astma ja säätiedotus". Jatkuvat gamesaverit vievät hohdon käsitteestä "gamesaver" ja puolustus menettää merkitystään.

Huhhuh, kun meinasi tulla kahvit sieraimista tätä kohtaa lukiessa! :D Onnistuit muuten hlvetin hyvin kiteyttämään meikäläisenkin tuntemuksia uusimpaan änäriin liittyen. Kiitos siitä Tempura! :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ootteko havainnut että Be a prossa pelaajan pelinumero on 11 vaikka mitä tekis ja vaikka samassa ketjussa toisellakin pelaajalla on sama numero, Ei auta vaikka muokkaa prootansa... Näin siis mulla, entä muilla?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ootteko havainnut että Be a prossa pelaajan pelinumero on 11 vaikka mitä tekis ja vaikka samassa ketjussa toisellakin pelaajalla on sama numero, Ei auta vaikka muokkaa prootansa... Näin siis mulla, entä muilla?
ootko kokeillu ''Valmennus --> Pelipaitojen numerot'' ?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Useampi VS-peli takana.

Todellakin, kokoonpanoja VS-peleihin ei voi säätää sen enempää, että vaihtelee kentällä jo olevia pelaajia keskenään. Mistään noita ei saa tallennettua. Taktiikoiden kanssa olen huomaavinani saman.

Ja kyllä, hyvistä paikoista suoraan syötöistä ei mene. Suihkukoneen vauhdilla veskarit hyppäävät tielle, tai jos kerran sadasta verkossa on tilaa, pelaaja ei suostu vetämään. Lerppua sitten kaukaa, niin syljetään eteen tai imetään jostain alaleuassa olevasta maagisesta reiästä.
Puolustamisesta menee samalla täysin järki ja pointti. Maalivahdin "hyvistä peleistä" menee pointti, jos gamesavereita tulee neljäsataa per peli ja lerput on sisällä. Haistahan EA syöpää.

Olen vihainen itselleni, että maksoin tästä rahaa. Jos tuota maalintekohommaa ei korjata, annan tämän pelin ilmaiseksi pois. Tai kusen sen poikki (senkin teen ilmaiseksi).
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Hieman omaa kokemusta Nhl 13sta.
Kokemukseni pelisarjasta alkaa varsinaisesti -98 psone versiosta, vaikka kaikkia on tullut pelailtua, mutta -98 varmaan eniten.
Nhl 12sta hyppäsin ylitse, koska Nhl 11sta oli tarpeeksi ärsyttävä muutenkin..

13 on pelikokemuksena aivan huippu, varsinkin muita pelaajia vastaan.
Pelissä on enemmän oikean pelaamisen makua.. enkä puhu nyt maalivahdeista, niihin varmasti tulee korjauspäivityksiä.
Mutta peli tarjoaa taktista kiekkoa. Sijoittumiset ovat tärkeitä, sekä kyky lukea vastustajan pelaamista.
11sta mentiin aikalailla kaikki samanlailla ja sitten vain toivottiin että mokke ei ime vetoa.

Jotenkin myös tuntuu että pelaajien väsymys vaikuttaa pelaajien taitoihin aiempaa enemmän.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mitä helvettiä.. pelattiin tässä kavereiden kanssa tätä uutta änäri ja yks homma ottaa vähän ohimoon.

Miks saatanassa tietokone ottaa maalivahin automaattisesti pois jos on maalin tai kaks tappiolla loppuhetkillä.
Onko asiaan apua??

minä ja kaverit odotellaan.. ei voi jatkaa ennen ku asia on ratkennu...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mitä helvettiä.. pelattiin tässä kavereiden kanssa tätä uutta änäri ja yks homma ottaa vähän ohimoon.

Miks saatanassa tietokone ottaa maalivahin automaattisesti pois jos on maalin tai kaks tappiolla loppuhetkillä.
Onko asiaan apua??

minä ja kaverit odotellaan.. ei voi jatkaa ennen ku asia on ratkennu...

Niin ja katsomon ininä rupes ärsyttämään, eikä tää pikkujuttu ?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Osaisko joku neuvoo minten saan ultimate teamin toimimaan tuossa padi versiossa?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mikseiköhän HUTia pysty pelaan kiinteellä (langattomana toki boxiin mutta...) yhteydellä? Mokkula+reitin yhdistelmällä kyllä toimii, mutta kiintee+reitin olisi pienempi ping... Tulee vaan kun koittaa pelata ilmoitus jostain virheestä tiedon siirrossa vastustajalle. Muut livemuodot kyllä toimii kiinteelläkin...


Itsellä ollut sama ongelma nhl 12 ja nyt tässä uusimmassa versiossa. Tänään juurikin sain vihdoin ratkaistua ongelman.. Eli kato ensin että palomuurin asetuksista/lisäasetuksista on kaikki UPnP meiningit päällä sekä lähtevän liikenteen säännöistä että saapuvan liikenteen säännöistä. Sitten kun ne on päälle asetettu niin katot vielä kaikista internet/modeemi yms härpäkkeistä että onko siellä asetuksissa/lisäasetuksissa UPnP asetettu päälle.. Lopuksi buuttaat modeemin yms.. :D Niin ja laita ps3 verkkoasetuksista kans tuo UPnP päälle. Jos haastettaessa porukkaa tuo sama ilmoitus tulee niin haasta vaan uudestaan jonkukerran ja totea vasta sitten että toimiiko vai eikö. Emminä näistä romuista yhtäänmittään tiiä mutta tuon jälkeen itellä ainakin rupesi toimimaan. Sitäkään en tiiä että saako tuosta mun kirjotelmasta mittään tolkkua..D:


Jos jollakin EASHL-seuralla ois tarvetta tämmöselle keskitason hyökkääjälle niin ottakaa yhteyttä Sakkeus62
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onkos kellään pirunmoista viivettä onlinessa pelatessa? Täällä ainakin ihan jäjetön viive liikkeissä. Täällä tuli myös huomattua sellainen homma että pelissä alkaa jossain kohtia äänet särisemään aika ärsyttävästi. Ensin luulin että kotiteatterissa on jokin vialla mutta töllön puolella äänet toimi hyvin ja sammutin sitten tuon änärin(en pleikkaria) ja käynnistin pelin uudelleen niin sitten toimi äänet taas hyvin. Tämä tullut nyt pari kertaa ilmi pelatessa.

Mulla lagaa vähäsen ja tiimin sentteril aika paljo kuulemma... Mulla lagaa mikki -.- ja noi animaatiot on todella tönkköjä!!! Eniten ärsyttää se että mokke torjuu aivan mielettömät paikat ja sitten MONTA maalia tullu kerhopeleis sillee et joku heittää lirun viivalt ja moken längeist, joku 20 % ainaki maaleist on länkiliruja, Rannarit ei uppoo itel millää johtuuko siitä et kokonaisuus jotai 57 ja tarkkuus n.80 muttei mee laukaus% n.9,5% !!!!!! kaveril tuntuu lämyt menevän hyvin ainaki ettei se suuri ongelma ole... muute hyvä peli mut moket... en tykkää.. :cool:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Pakko kyllä komppailla tota maalivahtiasiaa. Noi teräsmiehet tuhoaa aika täydellisesti pelin dynamiikan, kun nyt ei kannata jauhaa mitään hienoja syöttökuvioita, vaan hakea vetopaikka high slotista ja painaa ranari räpsäkäden yläkulmaan. Mitähän helvettiä on EA:n koodaajilla pyörinyt päässä. Osasin pelätä jo pahempaa kun keväällä ensimmäisessä previkkavideossa mainostettiin sitä kuinka maalivahdit hahmottavat myös kiekottomat pelaajat. Ja ihan överiksihän se toki menikin. Testailin äsken harjoituksissa 2 vs. 0 tilanteita. Parhaani mukaan koitin tehdä tilanteet mahdollisimman vaikeiksi maalivahdin kannalta ja 55 laukauksesta häkkiin meni 10 kappaletta, kun samaan aikaan veskarin kopeilla olis täytetty nhl-kauden top-10 torjuntalistat ainakin kolmeksi vuodeksi eteenpäin. Parhaitahan on nää, kun veska heittäytyy takatolpalle kädet ojossa, laukaus lähtee riittävän ylös ja kun maalivahti "huomaa", ettei ole koppaamassa niin räpsäkäsi yhtäkkiä siirtyykin ihan käsittämättömästi ylöspäin ja sinnehän se kiekko tiensä löytää. Noilla on ihan omat fysiikan lakinsa. Mahtaako EA olla suunnitellut, että nhl 14:ään voidaan sitten rummuttaa läpi isona uudistuksena True Performance Skating myös maalivahdeille. Toivottavasti patchi korjais, mutta en ole välttämättä hirveän luottavainen asian suhteen.

Ite tekisin myös hieman vaikeammaks ton syöttöjen katkomisen pakeilla, nyt siinä tahtoo olla aika pirun iso sektori missä pakki saa mailan väliin todella pienenkin matkan päästä. Edellisosassa toi oli aika tarkkaa, mutta useimmiten kun vastustaja teki 2 vs 1 tilanteesta maalin, tajusi heti, että olisi voinut sijoittua paremminkin. Eikä tommosen tilanteen pidä pakille helppo ollakkaan. Noi on kuitenkin niitä pieniä asioita missä pelaajien väliset erot ilmenee. Jos tommoset ikäänkuin "tyhmennetään" sille tasolle, että kaikki osaa sijoittua täydellisesti, katoaa taidon merkitys sen sileän tien.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Pakko sanoa omakin sana tähän väliin. Kauan olen siis näitä änäreitä hakannut ja muutama oma mielipide. Olen siis pelannut vain komppua vastaan kymmenkunta peliä ja jokusen onlinessa. Eilen jaksoin pelata 2 peliä kunnes vitutus valtasi meikäläisen. Juuri äsken pelasin yhden pelin ja konsoli meni kiinni, joten pakko oli tulla purkautumaan johonkin.

- Veska-asiaan en jaksa enää puuttua siitä on niin paljon täällä jo hyvää palautetta, mutta perseellään se on. (<-- piste)
- Yksi suurimmasta asioista, jota toivoin on, että pakkien kiekonkäsittely viivalla paranisi, ja vitut. Epämääräisellä neppailulla on äärettömän varmaa, että paitsioita syntyy siniviivan siksak kuviolla puolet enemmän. Maalin takaa viivaan syöttö ja one tuottaa useimmiten laukausen huti, josta seuraa useimmiten vastustajan läpiajo. Tästä läpiajosta päästään seuraavaan ongelmaan eli siihen, että saa olla vähintää Harry Potterille sukua mikäli tuosta läpäristä aikoo kiekon pistää reppuun (suora rannari jostai mistä lie tähänkin paras vaihtoehto?)
- Paras maalinteko"taktiikka" lienee: "Vedä mistä vain, jos ei mene suoraan jostain kolosta (längeistä useimmiten), niin kauho ripari tyhjiin." Kyseisen seuraus --> paskalle pelaajalle tasotusta, hyvä älykkäästi kuvioita rakentava pelaaja kärsii.
- SYÖTTÄMINEN. Mitä helvettiä tää tarkottaa, maailman parhaat pelaajat ei saa passeja kiinni. Olen huomioinut, että syötön kovuudella on suuri merkitys tähän, mutta hanurista se on kun avaussyötöt menevät mihin sattuu ja pitkiä tulee kerta toisensa jälkeen.
- SYÖTTÖKUVIOT. Flipperisyötöt missä olet fiksusti laskenut päässä, että eka tuonne ja sitten tuonne kariutuvat joko a) yllämainittuun, eli syöttö karkaa tai b) jälkimmäinen syöttö ei lähde ollenkaan, seuraava pelaaja ei saa kiinni, syöttö menee eri pelaajalle jolle tarkoitit, etc.
- Oneistakaan en jaksa enempää puhua kun niistä on ihan hyvää tekstiä paljon aikaisemmissa, mutta miinusten listaan menee.
- Pelaajien liikkuvuus! Välillä ei tunnu että kontrolloisit noita jannuja. Liikeradat ovat aivan muuta mitä ohjaat ja todella tönkön oloisia. Kiekon suojaus A napista boxilla (X pleikasta jos muistan oikein), suojaa omasta mielestä aina väärällä tavalla ja hidastaa pelaajan vauhdin aivan mitättömäksi --> altistuu taklauksille, joista on tähän versioon kehitetty huomattavasti tehokkaampia.
- Spurtti ja luistelu mikä on kyllä tässä pelissä aidomman näköinen on pelillisesti silti onneton. Ohi voi päästä yllättävän helpostikin vaikkei taitoa olisikaan. Vastaavasti välillä kun löytää väylän mistä olisi järkevä mennä saa vastaansa overpowertaklauksen. NHL12 se, että syötti kiekon eteenpäin itselleen antoi täysin erilaisen taktisen näkökulman peliin.
- Mailannosto vs. tökkiminen. Tökkimisestä on tehty aivan ubertehokas. Kiekko karkaa jäätävllä prosentilla pelaajalta, kun ajotat tökkäisyn vähintään sinne päin. Mailannosto, jonka tulisi omasta mielestä olla tökkimisen kannalta samalla viivalla kiekon ryöstön kannalta ei todellakaan ole sitä: mailaa nostamalla yleisin seuraus on jäähy. Mailannostamista tuleekin siis harkita erittäin huolella.
- Pakko viel maalintekoon lisätä, ettö maskin merkitystä on karsittu ja ohjauksiin tungetaan maila väliin aivan liian usein Lisäksi nämä ohjaukset tuppaavat menemään siään aivan liian usein.

+ <-- Plussat. Tell me!

2/10

t. Pettynyt 70e maksanut
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Jep... Miksei nyt tule sitä hehkutusta niiltä, jotka on viimeiset 3 vuotta itkeneet oneista?

One-timerien määrä per peli korreloi hyvin pitkälti sen kanssa kuinka hyvä olet puolustamaan. Jos vastustaja mättää noita liukuhihnalta, niin syyllinen löytyy ohjaimen varresta eikä pelin koodista vaikka peliä varmaan helpompi on syyttääkin.

Otetaanpas tähän verrokki elävästä elämästä. Alla olevasta videosta näkee hyvin, kuinka nopeasti maalivahti todellisuudessa pystyy liikkumaan sivuttais-/syvyyssuunnassa. Ja jälkimmäisessä on vielä tosielämän vastine näille desperation saveille. Howard tajuaa, ettei hänellä ole mitään mahdollisuutta ehtiä kiekon tielle ja yrittääkin kurottaa parhaansa mukaan, mutta jos laukoja osaa hommansa niin häkkihän tossa heiluu miltei aina. Tän vuoden änärissä maalivahti taas torjuu samassa tilanteessa vaivattomasti vaikka päällään seisten toisella kädellä hart sporttia litkien.

Jarome Iginla scores 2 on wicked one-timers 11/3/11 - YouTube
 
Ylös Bottom